پیامبر اسلام(ص) برای اثبات معراج خود به مشرکان چه گفت؟

یکی از اتفاق شگفت انگیز در زندگی رسول خدا ماجرای معراج ایشان است که تا قبل از آن برای هیچ پیامبری اتفاق نیافتاده بود.
زمانی انسان داستان زندگی رسول خدا را می خواند، متوجه فراز و نشیب های فراوان در زندگی این انسان ممتاز می شود.یکی از ماجراهای شگفت آور رسول خدا (ص) که به نوعی معجزه ایشان نیز هست داستان به معراج رفتن ایشان و اتفاقاتی رخ داده در آسمان ها برای رسول خدا است.اما زمانی که رسول خاتم (ص)از سفر معراج بازگشت، ماجرا را برای قریشیان تعریف کرد.نادانان آنان گفتند:چقدر این خبر دروغ است.

 

پیامبر خدا(ص)فرمود:به شتری از شما در فلان محل برخوردم که شما آن را گم کرده بودید جای او را به آنان که به دنبالش می گشتید نشان دادم.نزد آنان رفتم و مشکی از آب همراهشان بود مقداری از آب آن مشک را ریختم و آشامیدم و شما در روز سوم هنگام طلوع خورشید کاروان خود را ملاقات خواهید کرد.در حالی که در پیشاپیش کاروان شما شتر سرخی حرکت می کند که شتر فلان کس است.

قریشیان روز سوم قبل از طلوع خورشید از مکه خارج شدند تا ببیند آیا کاروان می آید و در پیشاپیش آن، شتر سرخ حرکت می کند؟ و از این راه بدانند محمد(ص)درست می گوید یا نه؟

آنها همه آنچه را پیامبر خدا(ص) خبر داده بود راست یافتند.هنگام طلوع خورشید کاروان فرا رسید.در پیشاپیش کاروان شتر سرخ را دیدند و با کاروانیان صحبت کردند.آنچه آنها می گفتند با گفتار پیامبر تطبیق می کرد و در عین حال ایمان به صداقت پیامبر نیاوردند و گفتند:این پیشگویی ها از سحر محمد (ص) است.

به هرحال داستان معراج پیامبر اسلام (ص)برای هر انسانی بسیار حیرت آور است و انسان درمی یابد که محمد (ص) چه جایگاهی نزد خداوند متعال داشته و دارد که به اندازه فاصله دوسر یک کمان در آسمان ها به هم نزدیک شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.