اوراقی که برای توسعه "پارس جنوبی" فروش رفت/ سرنوشت بیش از 4 هزار میلیارد تومان چه شد؟

عضو کمیسیون برنامه از سرنوشت نامعلوم 89 درصد منابع حاصله از فروش اوراق بهادار از سوی وزارت نفت می‌گوید.

اوراقی که پای زنگنه نوشته شد/ سرنوشت چهار هزار میلیارد تومان چه شد؟
"محمد خدابخشی" رئیس کمیته دیوان محاسبات برنامه و بودجه مجلس  با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 94 در جلسه علنی امروز مجلس گفت: 89 درصد از منابع حاصله از فروش اوراق مشارکت ارزی- ریالی که باید صرف طرح میادین مشترک غرب کارون و توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی می‌َُشد، سرانجامی نامعلوم دارد.

 

وی تاکید کرد: اوراق مشارکت را وزارت نفت برای اجرایی شدن این طرحها به فروش رساند، اما تاکنون تنها 11 درصد از مبلغ فروش این اوراق هزینه شده و وزارت نفت توضیحی در این مورد ارائه نکرده است.

نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: بنده از دیوان محاسبات هم این موضوع را پیگیری کردم و آنها نیز اظهار بی‌اطلاع کرده و برایشان مبهم بود، لذا قرار است دیوان محاسبات و مجلس این موضوع را پیگیری کنند و وزیر نفت باید برای این میزان رقم نامعلوم پاسخگو باشد.

شایان ذکر است؛ مطابق بند (ک) تبصره 2 ماده واحده به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط اجازه داده شده است به منظور سرمایه‌گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی ریالی به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اقدام کنند.

این اوراق از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه و به فروش رسید. منابع حاصل به مبلغ 4 هزارو 911 میلیارد و 650 میلیون تومان به طرح توسعه میادین مشترک غرب کارون و طرح توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی اختصاص یافته است. علی رغم انتشار و فروش اوراق مذکور صرفا حدود 11 درصد منابع حاصله تا پایان شهریور 1395 در طرحهایی یادشده مصرف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.