انبارهای امدادی پایتخت خالی است/تنها 30 درصد برای زلزله تهران آمادگی داریم

حسین کتابدار با اشاره به اینکه انبارهای امدادی پایتخت خالی از اقلام زیستی و خوراکی در زمان بحران شده است، نسبت به وضعیت قرمز این انبارها هشدار داد.

انبارهای امدادی پایتخت خالی است/تنها 30 درصد برای زلزله تهران آمادگی داریمحسین کتابدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر براساس سنوات گذشته از امروز 12 بهمن تا 22 بهمن مراسم‌های مهم دهه فجر را پوشش امدادی می‌دهد که مهمترین مراسم نیز راهپیمایی 22 بهمن است که مصادف با روز جمعه و نماز جمعه شده است که نماد ملی و انعکاس خارجی نیز دارد. 

 

وی با بیان اینکه برای راهپیمایی 22 بهمن 400 الی 500 نیروی امدادگر و کارکنان هلال احمر در اکیپ‌های درمانی مسیر راهپیمایی را پوشش امدادی خواهند داد، گفت: در این زمینه آموزش CPR، تست‌های قند و فشار خون ارائه خواهد شد و چادرهایی برای سالمندان نیز برپا و همچنین برای جذب نیروهای داوطلب نیز پذیرش‌های مربوطه انجام خواهد شد.  
 
* آمادگی برای زلزله تهران فقط 30 درصد  

 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در ادامه با اشاره به آمادگی 4 هزار امدادگر و نجات‌گر در تهران درباره آمادگی این جمعیت برای زلزله پایتخت عنوان کرد: ما با توجه به بودجه کنونی که برای جمعیت هلا‌ل‌احمر تخصیص یافته است که یک هزار و 100 میلیارد تومان برای سال‌های 94 و 95 بود و فقط 100 میلیارد تومان تخصیص یافته است با این وضعیت فقط 30 درصد برای زلزله تهران آمادگی داریم.  
 
کتابدار در توضیحات بیشتر عنوان کرد: براساس قانون و وظایفی که برعهده هلال‌احمر است باید این جمعیت اقلام 22 گانه و خوراکی به مقدار 2 درصد جمعیت تحت حادثه در کل کشور در انبارهای خود ذخیره داشته باشد ولی این ذخیره برای تهران به دلیل ابعاد گستردگی حادثه 10 درصد است که متأسفانه هم‌اکنون انبارهای جمعیت هلال‌احمر استان تهران خالی و وضعیت قرمز است.  
 
وی با اشاره به خالی بودن 44 هزار متر مربع انبارهای امدادی هلال‌احمر پایتخت با قدردانی از توجهات سنوات گذشته رئیس‌جمهور در حوزه امداد و نجات درخواست کرد که آقای روحانی به‌طور ویژه به وضعیت بحرانی انبارهای امداد و نجات پایتخت توجه کند.  
 
منبع:تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.