دشمن در صورت تجاوز به خاک کشورمان با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود

جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاحیه بیست‌و‌یکمین دوره میدانی معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در پادگان دژ، اظهار داشت: دشمن در صورت تجاوز به خاک کشورمان با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شناخت و معرفت جنگ دو مرتبه دارد، مرحله نخست آن را وجهه ظاهری جنگ یعنی شناخت عملیات‌ها، تعداد شهدا، اسرا و مناطق آزاد شده و صدمات و خسارات و ... و مرحله دوم را مرتبه شناخت روح حاکم بر جنگ دانست.
امیر سرتیپ پوردستان با بیان این مطلب که شناخت روح حاکم بر جنگ، حماسه و انگیزه ایجاد می‌کند چون از جنس عاشوراست، افزود:. شما بعنوان یک دانشجوی نظامی باید بدانید پیشکسوتان شما چگونه در جنگ حاضر شداند و حماسه آفریدند.لذا باید تلاش کنید که باطن و روح جنگ را بهتر از ظاهر آن بیاموزید.
جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: دشمنی ما با آمریکا یک دشمنی دیرینه و عمیق است، این دشمنی با دور میز نشستن و چای خوردن حل نخواهد شد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ سرد جهان به صورت «هسته پیرامون» اداره می‌شد به صورتی که آمریکا و شوروی سابق دو ابر قدرت جهان به شمار می‌آمدند و هرکدام از این دو قدرت جهانی کشورهایی را تحت سلطه و حمایت خود داشتند. در آن زمان «ایران» یکی از کشورهای مهم و کاربردی برای آمریکا به حساب آمده و اختیار آن به صورت کامل در دست دولت آمریکا بود، چرا که ایران کشوری با مزیت‌های فراوان برای آمریکا به حساب می‌آمد. انقلاب اسلامی ایران به همراه خود واژه‌های جدیدی همانند ولایت فقیه، مردم سالاری دینی، حکومت دینی و غیره را همراه خود آورده و آمریکا به دلیل همین موضوعات از جمهوری اسلامی ایران واهمه داشت.
احمدرضا پوردستان ادامه داد: آمریکا اقدامات وسیع و دامنه‌داری به منظور ریشه کن کردن انقلاب اسلامی انجام داد، برای مثال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه کشورمان اعمال کرد و سعی کرد ایران را تبدیل به کشوری منزوی و تنها بکند به گونه‌ای که هیچ کدام از کشورهای جهان ارتباطی با کشور ما نداشته باشند. موج وسیع بمب‌گذاری و ترور را در کشور راه انداخت و موارد دیگر که همگی درجهت ایجاد فشار به ایران اسلامی بود و  شما دانشجویان عزیز باید بدانید در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران محکم و استوار باقی ماند.
امیر سرتیپ پوردستان گفت: وقتی این اقدامات آنها به سرانجام نرسید، آمریکا نیروهای مزدور خود را به منظور ایجاد تفرقه و دو دستگی به داخل مرزهای ایران فرستاد اما به لطف رهنمون‌های ارزشمند امام خمینی(ره) و حمایت مردم بازهم راهی از پیش نبرد.
پوردستان افزود: بعد از آنکه آمریکا نیرنگ‌های متعددی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را اجرایی کرد و راهی از پیش نبرد، هشت سال جنگ تحمیلی را آغاز کرد، نکته جالب آن است که کشورهای آمریکا و شوروی که قبل از آن با یکدیگر دشمن بودند، اما همزمان با آغاز جنگ در یک جبهه به همراه رژیم بعث عراق مقابل ایران قرار گرفتند، حتی بسیاری از کشورهای دیگر نیز با پرداخت پول و کمک به عراق رودروی ایران قرار گرفتند، این نشان دهنده ابعاد وسیع کینه و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران است.
وی گفت: آمریکا پس از جنگ تحمیلی به مقابله با شکل‌گیری جهان اسلامی برخواست و درصدد آن بر آمد تا این جریان را از بین ببرد به خاطر همین بیش از 2000 اتاق فکر را در کشور خود تاسیس و تلاش کرد تا آینده جهان را به نفع خودش شکل دهد.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه ضمن هشدار به جوانان گفت: دشمن در جنگ نرم هدف آینده سازی داشته و قصد دارد تا آینده جهان را آن طور که خود میل دارد، بسازد. دشمن قصد دارد تا به جوانان ما القا کند که در آینده چه بپوشند و مدل موی خود را چگونه آرایش کنند، پس باید بیش از پیش مراقب چنین فضاهایی بود.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: فرزندان ایران اسلامی در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی تمامی تهدید‌ها در داخل کشور، منطقه و خارج از آن را به دقت رصد کرده و متناسب با آن تهدیدها ظرفیت‌های دفاعی مناسبی در نیروهای مسلح اتخاذ می‌کنند  و اگر کشوری اجازه تجاوز به خاک ایران را به خود بدهد با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهد شد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.