جنگنده‌های اف-35 اسرائیل برای جنگ با ایران کارآیی ندارند

پایگاه خبری صهیونیستی "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی به بررسی میزان کارآمدی جنگنده‌های رادارگریز اسرائیل در حمله احتمالی به ایران پرداخت.

 
 "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی نوشت: اسرائیل تاکنون چندین جنگنده رادارگریز اف-35 را از آمریکا خریداری کرده است و به نظر می‌رسد خرید 50 جنگنده دیگر نیز در دستور کار آن باشد.

 

این پایگاه اینترنتی صهیونیستی در ادامه نوشت: اگر فرض کنیم برای جنگیدن با حماس، حزب‌الله، تشکیلات خودگردان فلسطین و یا تروریست‌هایی که به حملات "گرگ تنها" دست می‌زنند نیازی به استفاده از جنگنده‌های اف-35 نباشد، اسرائیل از این هواپیماها تنها در جنگ احتمالی با ایران استفاده خواهد کرد. حال مسئله این‌جا است که آیا این جنگنده ها می توانند برای حمله به ایران موثر واقع شوند؟

این وب‌سایت در ادامه به بررسی ویژگی‌های این جنگنده رادارگریز پرداخت و نوشت: علی‌رغم این‌که اف-35 یکی از بهترین جنگنده‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود، در عمل این هواپیما چند نقص عمده دارد. نخست اینکه، این جنگنده به سادگی از دور قابل شناسایی است. تنها اقدامی که ایران باید برای شناسایی این جنگنده انجام دهد این است که غیرنظامیانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند را هوشیار نگه دارد. دلیل شناسایی ساده این جنگنده، سر و صدای بیش از حد آن است.

در ادامه این مطلب آمده است: نقطه ضعف بعدی این جنگنده، این است که صدای آن با صدای تمام هواپیماها تفاوت دارد؛ به گونه ای که اگر یک نفر چند مرتبه صدای این جنگنده را بشنود، به راحتی می‌تواند آن را از سایر هواپیماها تشخیص دهد. همچنین، تمام ساکنین نقب -صحرایی در جنوب اراضی اشغالی - به اسرائیل وفادار نیستند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند به سادگی جنگنده‌های اف-35 را شناسایی و پرواز آن‌ها را به ایران گزارش دهند.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه نوشت: علاوه بر این، احتمال این‌که جنگنده‌های اسرائیل پیش از بازگشت به خانه وارد درگیری شوند بسیار بالا است. حال اگر گروهی از جنگنده‌های ایرانی برای درگیری با جنگنده‌های اسرائیلی اعزام شوند، خلبانان اف-35 شکست خواهند خورد. چراکه این احتمال وجود دارد که اف-35 بتواند با سرعت بیشتری نسبت به برخی جنگنده‌های ایرانی پرواز کند؛ اما این هواپیما نمی‌تواند از اف-14، اف-15 و یا اف-22 سرعت بیشتری داشته باشد.

این مسئله به این معنی است که برخی از جنگنده های اف - 35 حتی در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات نیز به همراه خلبان‌های اسرائیلی شان در این ماموریت نابود خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.