ایران 3 – آرژانتین 2 / ولاسکو مقابل شاگردان سابقش زانو زد + تصاویر

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین در لیگ جهانی والیبال با برتری 3 بر 2 به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید.

 آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی 2017 مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار شد.

 

ایران یک – آرژانتین صفر / ولاسکو در ست اول مغلوب شد + پخش زنده

این مسابقه از ساعت 21:10 در سالن 12 هزار نفری و مملو از تماشاگر آزادی آغاز شد. 

ست اول: ایران 29 – آرژانتین 27   

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این ست با ترکیب سعید معروف،میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور، عادل غلامی و مهدی مرندی آغاز کرد. 

در ابتدای ست هر دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند اما برتری کلی با تیم ملی آرژانتین بود. دو تیم در امتیاز 8 بر 6 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی اول این ست و این مسابقه رفتند.

بازیکنان ایران در این ست دیدار در زدن سرویس پر اشتباه و در دریافت اول کمی با مشکل مواجه بودند. همین موضوع آرژانتین را با سه امتیاز اختلاف پیش انداخته بود. کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. 

با این حال بازیکنان آرژانتین برتری خود را حفظ کرده بود تا جایی که ایران توانست اختلاف امتیاز ایجاد شده را حفظ کرده و 21 بر 21 نتیجه مساوی شود. دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند و بازی به اوج حساسیت خود در این ست رسیده بود. 

امتیاز 23 برای آرژانتین با تقاضای ویدئو چک همراه شد و به ایران رسید. این صحنه اعتراض برخی بازیکنان ایران را به همراه داشت و سعید معروف با کارت زرد داور هم جریمه شد. تشویق بی امان تماشاگران حاضر در سالن کار را برای بازیکنان آرژانتین سخت کرده بود. 

در نهایت این ست را ایران 29 بر 27 به سود خود تمام کرد و یک بر صفر پیش افتاد.

ایران یک – آرژانتین صفر / ولاسکو در ست اول مغلوب شد + پخش زنده

**ست دوم: ایران 25 – آرژانتین 20

تیم ملی والیبال ایران که ست اول این دیدار را با پیروزی سخت پشت سر گذاشته بود با روحیه بالا راهی ست دوم شد. 

شاگردان کولاکوویچ در این ست از همان ابتدا بهتر از آرژانتین کار کردند و 11 بر 8 پیش افتاده بودند. هر چند آرژانتینی‌ها با تمرکز روی پاس‌های سرعتی و سرویس‌های ریسکی در برخی دقایق بازی امتیاز کسب می‌کرد اما بازیکنان ایران خیلی زود جبران می‌کردند و باز هم از حریف خود پیش می‌افتادند. 

ولاسکو در این ست دست به چند تعویض هم زد اما قدرت تیم ایران همچنان موجب برتری این تیم بود. در نهایت تیم ملی ایران ست دوم را با حساب 25 بر 20 به سود خود تمام کرد تا با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاده و تنها یک ست تا پیروزی فاصله داشته باشد.

ایران 2 – آرژانتین صفر / بلندقامتان ایران برنده ست دوم  + پخش زنده

**ست سوم: ایران 20 – آرژانتین 25

ست سوم این مسابقه ست سرنوشت‌ساز برای هر دو تیم به شمار می‌رفت. هم برای ایران که به دنبال پیروزی و تمام کردن مسابقه بود و هم برای شاگردان ولاسکو که در تلاش بودند با پیروزی در این ست امیدشان برای برد در این بازی را از دست ندهند. 

هر دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. در ترکیب تیم ملی ایران محمد جواد معنوی نژاد به جای فرهاد قائمی به میدان آمده بود. کولاکوویچ روی پرش‌های بلند این بازیکن جوانش در این ست حساب کرده بود. 

مشکل همیشگی تیم ملی ایران یعنی دریافت عقب زمین با مشکل مواجه بود و این موجب می‌شد آرژانتین گاها از سرویس‌هایش امتیاز بگیرد. سه امتیاز پیاپی از شاگردان ولاسکو ایران را 17 بر 14 عقب انداخت. این اختلاف امتیاز و برتری تیم آرژانتین ادامه داشت.  

فرهاد سال‌افزون به جای سعید معروف به میدان رفت.  تیم ملی ایران 22 بر 18 از حریفش عقب افتاده بود که با صلاحدید ایگور کولاکوویچ ، سعید معروف به میدان بازگشت. 

نوزدهمین امتیاز برای ایران ، ولاسکو را مجاب کرد که وقت استراحت فنی بگیرد. سرویس معنوی نژاد به تور خورد تا نتیجه 23 بر 19 شود. 

امتیاز 24 برای شاگردان ولاسکو روی دفاع بد بازیکنان ایران بدست آمد. در نهایت تیم ملی آرژانتین ست سوم را به سود خود تمام کرد تا نتیجه بازی 2 بر یک شود.

ایران 2 – آرژانتین یک / شاگردان ولاسکو برنده ست سوم شدند + پخش زنده

**ست چهارم: ایران 23 – آرژانتین 25 

اولین امتیاز ست چهارم این مسابقه را تیم ملی ایران بدست آورد. ایران با همان ترکیب ست سوم در این ست پا به میدان گذاشته بود. ابتدای این ست هم مانند هر سه ست قبلی با کسب یک به یک امتیاز از سوی دو تیم همراه بود. 

دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود آرژانتین راهی اولین وقت استراحت فنی این مسابقه شدند.اما در ادامه برتری با بازیکنان ایران همراه بود. تیم ملی ایران 14 بر 11 پیش افتاده بود که ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد. 

بعد از این وقت استراحت دو امتیاز برای آرژانتین بدست آمد و نتیجه 15 بر 13 شد. دو امتیاز بعدی روی اشتباهات ایران نتیجه را 15 بر 15 مساوی کرد. امتیاز شانزدهم هم به آرژانتین رسید تا دو تیم با برتری 16 بر 15 شاگردان ولاسکو به وقت استراحت فنی دوم این ست بروند. 

میلاد عبادی‌پور با یک آبشار بلند نتیجه را 17 بر 17 مساوی کرد. اما باز هم آرژانتینی‌ها پیش افتادند و در نهایت این ست با برتری 25 بر 23 تیم آرژانتین به پایان رسید و نتیجه 2 بر 2 مساوی شد. 

ایران 2 – آرژانتین 2 / کار به ست پنجم کشیده شد + پخش زنده

**ست پنجم: ایران 15 – آرژانتین 11

حساس‌ترین ست این مسابقه با اولین امتیاز باری ایران آغاز شد. هر دو تیم به دنبال پیروزی در این ست سرنوشت‌ساز بودند اما ایران با بهره‌مندی از هواداران خود کار راحت‌تری داشت. 

تیم ملی والیبال کشورمان نبض بازی را بدست گرفت و با حساب 6 بر 2 از آرژانتین پیش افتاد. ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد اما باز هم این ایران بود که به امتیاز 7 رسید.آرژانتینی‌ها سه امتیاز گرفته و اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد دو رساندند. 7 بر 5 برتری همچنان با ایران بود که این‌بار کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد.

 امتیاز هشتم ایران را فرهاد قائمی بدست آورد. تیم ملی والیبال ایران با حمایت هواداران پرشور خود که تا دقایق پایانی تیم ملی کشورشان را تشویق کردند در نهایت 15 بر 11 پیروزی شد و این بازی را با حساب 3 به 2 به سود خود تمام کرد.

پرونده عملکرد تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه در هفته دوم مسابقات لیگ جهانی 2017 بسته شد تا شاگردان کولاکوویچ با دو پیروزی برابر بلژیک و آرژانتین و یک باخت مقابل تیم ملی صربستان به کار خود در هفته دوم پایان دهد.

 تیم ملی والیبال ایران بعد از این  راهی لهستان می شود تا سومین هفته مسابقات لیگ جهانی را در آن کشور برگزار کند.

ایران 3 – آرژانتین 2 / ولاسکو مقابل شاگردان سابقش زانو زد + تصاویر

محمد جواد معنوی نژاد از ایران با کسب 26 امتیاز، امتیاز آور ترین بازیکن مسابقه شد.


ایران 3 – آرژانتین 2 / ولاسکو مقابل شاگردان سابقش زانو زد + تصاویر

آمار نهایی دیدار ایران و ‌آرژانتین از هفته دوم لیگ جهانی والیبال

ایران 3 – آرژانتین 2 / ولاسکو مقابل شاگردان سابقش زانو زد + تصاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.