حدیث امام صادق‌(ع) درباره استجابت دعا

حدیث امام صادق‌(ع) درباره استجابت دعا هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 

امام صادق (ع) فرمودند:

إذا أرادَ أَحَدُکم أَن یستَجابَ لَهُ فَلیطَیب کسبَهُ وَلیخرُج مِن مَظالِمِ النّاسِ ، وَ إِنَّ اللّه‏َ لا یرفَعُ إِلَیهِ دُعاء عَبدٍ وَ فى بَطنِهِ حَرامٌ أَو عِندَهُ مَظلَمَةٌ لأِحَدٍ مِن خَلقِهِ

هر کس بخواهد دعایش مستجاب شود، باید کسب خود را حلال کند و حق مردم را بپردازد. دعاى هیچ بنده‏اى که مال حرام در شکمش باشد یا حق کسى بر گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمى‏رود.

( بحارالأنوار، ج 93، ص 321، ح 31 )

توجه جدی به نیاز جوانان در فضای مجازی یک ضرورت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی گفت: دیگر امکان این که جوان و نوجوان را از فضای مجازی جدا کنیم وجود ندارد و حرکت در این مسیر یک ضرورت و نیاز به شمار می آید که اگر به نحو صحیح از سوی ما تامین نشود قطعا به نحو غلط از سوی دشمن تامین خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

چگونه تلگرام را لست سین کنیم ؟ + آموزش

نحوه غیر فعال کردن قابلیت آخرین بازدید یا لست سین در پیام‌رسان محبوب تلگرام را به صورت تصویری آموزش ببینید.

چگونه تلگرام را لست سین کنیم ؟ + تصویرنرم‌افزار محبوب تلگرام نیز مانند اکثر پیام رسان ها قابلیتی دارد که به وسیله آن آخرین زمان و تاریخ بازدید شما از حساب کاربریتان را برای دیگران نمایش می‌دهد.

  ادامه مطلب ...

درمان غیبت چگونه است؟

برای درمان غیبت دو راه وجود دارد. یا باید به درمان اجمالی بپردازیم و یا به درمان تفصیلی.
درمان غیبت چگونه است؟حجت الاسلام مرتضی عباسیان در رابطه با راه های درمان غیبت عنوان کرد: برای درمان غیبت دو راه وجود دارد. یا باید به درمان اجمالی بپردازیم و یا به درمان تفصیلی.

  ادامه مطلب ...

شمشیر دولبه رفتار با کودکان کار/ توجه یا بی تفاوتی، مسئله این است!

موضوع رفتار با کودکان کار، مانند شمشیر دولبه‌ای است که از سویی نبایدباعث گسترش این معضل شود و از سوی دیگر تحقیر و سرخوردگی کودکان کار را رقم نزند.
شمشیر دولبه رفتار با کودکان کار/ توجه یا بی تفاوتی، مسئله این است!معضل کودکان کار و خیابان، سال های سال است که مورد توجه سیاستگزاران حوزه اجتماعی، مدیران خدمات رفاه و همچنین فعالان اجتماعی در سازمان های مردم نهاد است.

  ادامه مطلب ...

شرح مختصری از زندگی حضرت معصومه(س)

ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت معصومه (س)، شرح مختصری از زندگینامه این بانوی بزرگوار را در اینجا بخوانید.

شرح مختصری از زندگی حضرت معصومه(س) حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ . ق، 25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.

  ادامه مطلب ...

کره شمالی چگونه درآمدهایش را به دست می‌آورد؟+تصاویر

درحالی که جهان، کره شمالی را یکی از منزوی‌ترین کشور‌های جهان می‌شناسد، اما مقام‌های پیونگ یانگ راه‌های متعددی برای کسب درآمد دارند که ظاهرا انزوا نتوانسته است آن‌ها را قطع کند.

کره شمالی چگونه درآمدهایش را به دست می‌آورد؟ما می دانیم که کره شمالی کشوری منزوی است و یکی از کشورهای استبدادی در جهان معاصر است به همین دلیل بعید می دانیم که این کشور آسیائی فعالیت های تجاری خارجی داشته باشد ولی واقعیت خلاف تصور ماست زیرا کره شمالی تولیدات بسیاری دارد که آن را قانونی و غیرقانونی به کشورهای دیگر صادر می کند.

  ادامه مطلب ...

بانویی که برای شفاعت تمام شیعیان کافی است

حضرت معصومه(س) چه از نظر علمی چه از نظر تربیتی و رفتاری جایگاه بالایی دارند.
بانویی که برای شفاعت تمام شیعیان کافی استحجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی درخصوص مقام حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه (س) بعد از جده ارجمندشان حضرت زهرا (س) یک بانوی نمونه و بی نظیر هستند و ما بانویی با این همه خصوصیات مثبت و سازنده در اسلام نداریم. ایشان در دورانی که پدر بزگوارشان در زندان به سر می بردند و شرایط سخت را می گذراندند دقیقا جای خالی پدر را پر می کردند و وقتی برادر بزرگوارشان آقا امام رضا(ع) به ایران آمدند این بار جای خالی برادر را پر می کردند.

  ادامه مطلب ...

تأمین مالی قطره چکانی، دلیل کُندی چرخ احیای دریاچه ارومیه

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکل اصلی کُند بودن روند احیای دریاچه ارومیه عدم تخصیص اعتبارات مصوب برای احیای این دریاچه است.

 تامین مالی قطره چکانی دلیل کندی چرخ احیای دریاچه ارومیهعلی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی در ماه‌های اخیر در آذربایجان غربی و همین طور اقدامات ستاد احیا تراز آبی دریاچه ارومیه حداقل در مقایسه با گذشته به شرایط تثبیت  رسیده و روند پسرفت آن متوقّف شده است، این موضوع بیانگر آن است که در یاچه ارومیه احیا شدنی است.

  ادامه مطلب ...

چادرهای VIP حج مخصوص پولدارهای سعودی + تصاویر

متمولان سعودی‌ در حج امسال نیز قرار است مانند سال‌های گذشته چادرهایی مخصوص و با امکانات خاص بر پا کنند.

چادرهای VIP حج مخصوص پولدارهای سعودی+ تصاویر انتشار عکس‌هایی با عنوان چادرهای VIP حج برای پولدارهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب  خبرساز شد.

  ادامه مطلب ...

تفسیر سوره کوثر

تفسیر سوره کوثرسوره کوثر 3 آیه دارد ومـشـهـور ایـن اسـت کـه ایـن سـوره در (مـکـه ) نـازل شـده اسـت ولى بـعـضـى احـتـمـال مـدنـى بـودن آن را داده انـد، ایـن احـتـمـال نـیـز داده شده است که این سوره دو بار نـازل شـده یـکـبـار در مـکـه و بـار دیـگـرى در مـدیـنـه ، ولى روایـاتـى کـه در شـان نزول این سوره وارد شده ، قول مشهور را که این سوره مکى است تایید مى کند.

  ادامه مطلب ...

قاضی مقیسه: متهمان نفتی با 1.2 میلیارد یورو از بیت المال برای خود هواپیما و کشتی خریدند

پنجمین دادگاه 2متهم نفتی در شعبه 5دادگاه کیفری به منظور رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت نفت برگزار شد.

پرونده اختلاس از شرکت نفت رسیدگی می شوددومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی و همدستان بابک زنجانی به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

  ادامه مطلب ...

صیادان متجاوز شناور عربستانی هنوز بازداشت هستند/حکم قضایی برای آنها صادر می‌شود

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: برای صیادان بازداشت شده شناور عربستانی حکم قضایی صادر می‌شود.

صیادان متجاوز به آبهای ایران هنوز بازداشت هستند/مطابق قوانین با آنها برخورد می‌شودمجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی  درباره آخرین وضعیت توقیف شناور عربستانی که صیادان آن از اتباع هندی بودند، اظهار داشت: این صیادان هنوز بازداشت هستند.

  ادامه مطلب ...

معاریو: اسرائیل معشوقه پنهان عربستان سعودی است

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مطلبی، رژیم اشغالگر قدس را «معشوقه پنهان» عربستان سعودی خواند و از تل‌آویو خواست روابط خود با ریاض را انکار نکند.

 به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، رژیم صهیونیستی را معشوقه پنهان عربستان دانست.

  ادامه مطلب ...

بایدبه کمک متخصصان، فضای مجازی به فرصتی برای جهت دهی مثبت به جوانان تبدیل شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امیر دریا دار سیاری در آیین رونمایی از بازی مبارزه در خلیج عدن 2 با تاکید بر این که فضای مجازی هم فرصت است و هم یک تهدید گفت: ما باید کاری کنیم که این فضا و ظرفیت به کمک متخصصان به فرصتی برای جهت دهی مثبت به جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

  ادامه مطلب ...

دست و پای بسته تولیدکنندگان/ وضعیت تولید در سال تولید و اشتغال تغییر خواهدکرد؟

تولید در کشور فراز و نشیب های فراوانی دارد و دولت در تلاش است تا با اعطای وام و تسهیل موانع تولید اقدامات مؤثری در راستای حمایت از تولید داخل انجام دهد.

هر کشوری برای رونق اقتصادی باید برای تولید کالا و محصولات با کیفیت اقدامات مناسب انجام دهد تا بتواند از این طریق بهره وری و اشتغال ایجاد کرده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود را رفع کند.

  ادامه مطلب ...

کاهش دیپلمات‌های ایران در کویت اقدام جالبی نبود/ آمریکا در زبان و گفتار خود تجدید نظر کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدام کویت در برخورد با دیپلمات‌های ایران جالب نبود.

نشست سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگاران آغاز شد بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره روابط ایران و کویت و موضع وزارت خارجه در خصوص اخراج دیپلمات‌ها، اظهارداشت: دیپلمات‌ها اخراج نشدند و فقط پرسنل کاهش یافته‌اند و خبری از اخراج و عنصر نا مطلوب نبوده است. بنا بر ملاقاتی که سفیر ما انجام داده قرار بر این شد که ظرف یک ماه و نیم این کاهش صورت گیرد.

  ادامه مطلب ...

افتتاح خط تولید انبوه و تحویل دهی موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد 3

توسط وزارت دفاع صورت گرفت:

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ارتش خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد 3 افتتاح و تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آجا تحویل گردید.

  ادامه مطلب ...