دولت آمریکا دستگیری ایرانیان با اتهامات واهی را تمام کند/ سعودی به تعهداتش در حج پایبند باشد

قاسمی گفت: آمریکا باید از تعقیب قضایی و دستگیری ایرانیان به دلایل واهی و به جرم وارد کردن کالا ایران دست بردارد.

بهرام قاسمیبهرام قاسمی درباره ایرانی‌هایی که باجرایم گوناگون در زندان‌های خارج از کشور به سر می‌برند و اینکه یکی از مأموریت‌های وزارت خارجه دفاع از حق و حقوق این زندانیان است، اظهارداشت: با رایزنی آقای ظریف در سفر اخیر به گرجستان تعدادی از این زندانیان آزاد شدند.

 

وی اضافه کرد: تعدادی از هموطنان ما در سایر کشورها نیز با جرایم مختلف زندانی هستند که وزارت خارجه با جدیت تمام پیگیر آزادی آن‌هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ایرانیانی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند اظهار داشت: تعداد این زندانیان که به صورت ناعادلانه و بی‌دلیل و به اتهامات واهی دستگیر شده‌اند زیاد است و ما با جدیت سعی کردیم که این موضوع را از کانال‌های مشخص دنبال کنیم.

قاسمی با بیان اینکه ما هشدار‌های لازم را به دولت آمریکا داده‌ایم تأکید کرد: دولت آمریکا باید هر چه سریعتر نسبت به آزادی این  زندانیان اقدام کنند.

سخنگوی وزارت امروز خارجه با تاکید بر اینکه در موضع‌گیری های قبلی هم به این موضوع اشاره کرده بودم گفت: این مسئله برای ما یک موضوع اساسی است و حتما علاوه بر آزادی زندانیانی که در زندان‌های آمریکا هستند، دولت آمریکا باید از تعقیب قضایی و دستگیری برخی ایرانیان در سایر کشورهای جهان به دلایل واهی و غیر محکمه پسند و به جرم این که کالایی را به ایران صادر می‌کنند و یا با ایران تجارت داشته‌اند دست بردارد و این مسئله را تمام کند.

وی با اظهار تأسف از اینکه چندی قبل یک ایرانی در پی تعقیب و گریز نیروهای آمریکایی پس از دستگیری جان خود را از دست داده بود تأکید کرد: آمریکا هر چه سریعتر  باید نسبت به آزادی زندانیان و شهروندان ایرانی که در آن جا زندگی می‌کنند و یا در کشورهای دیگر دستگیر شده و یا  تحویل آمریکا داده شده‌اند اقدام کنند.

 قاسمی در خصوص وضعیت صدور روادید دیپلمات‌های ایرانی برای برگزاری مناسک حج از سوی عربستان گفت: بخشی از تعهدات عربستان صدور روادید بوده که در غالب تفاهمات هیأت ایرانی با طرف سعودی شکل گرفته است و مقامات سعودی حتما باید تعهدات خود را عمل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.