سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما برخلاف ایران به متن و روح برجام پایبند بوده‌ایم!

هدر ناوئرت بدون اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در روند اجرای برجام مدعی شد این کشور به این توافق پایبند بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما برخلاف ایران به متن و روح برجام پایبند بوده‌ایم!/ تخصیص بودجه بیشتر به سپاه و برنامه موشکی تهران نگران‌کننده استهدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود درباره اینکه آیا ایران متن برجام را نیز نقض کرده است، گفت: در حال حاضر بازبینی کلی درباره سیاست ایران در جریان است و من نمی‌خواهم از پیش، درباره این سیاست نظر داده باشم.

 

او گفت: درباره اینکه در حال حاضر آمریکا در چه موضعی قرار دارد، باید بگویم آمریکا تنها گزارش‌های آژانس را تایید و به کنگره ارائه کرده است؛ از این رو آنان می‌دانند که موضع ما چیست و باور داریم که ایران همچنان در حال بی‌ثبات کردن (منطقه) است و نقض روح برجام است و این توافق نیز به صورت کامل پوشش‌دهنده مسائل مربوط به این کشور و نقش بی‌ثبات‌کننده ایران، نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: به همین علت است که ما در حال بررسی نقیصه‌های برجام هستیم و این توافق، باید جامع می‌بود.

هدر ناوئرت درباره اینکه آیا خود آمریکا به برجام متعهد بوده است، مدعی شد: «قطعا ما به برجام پایبند بوده‌ایم و در حال حاضر با کشور‌های دیگر در حال مذاکره هستیم تا این موضوع را به بحث بگذاریم و این را می‌دانم که کشور‌های دیگری نیز هستند که در این نگرانی‌ها با ما شریک هستند. فعالیت‌های آنان (ایران) را به صورت کلی، بی‌ثبات‌کننده می‌خوانیم، و می‌دانیم که آنان در منطقه چه می‌کنند. درباره رویارویی با کشتی‌های جنگی آمریکا نیز اطلاع داریم که نمونه آن را به تازگی شاهد بودید.»

او درباره اینکه آیا آمریکا با وجود همه اقداماتی (کارشکنی‌هایی) که در موضوع برداشته شدن تحریم‌ها داشت، همچنان به روح و متن برجام پایبند است یا خیر، بار دیگرمدعی شد: «بله ما کاملا به برجام پایبند هستیم؛ آمریکا کاملا به تعهدات خود در این توافق پایبند است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در صورت ادامه تحریم‌های آمریکا گفت: من در برابر این تهدید یا فرضیه‌ای که رئیس جمهور روحانی مطرح کرده است، اظهارنظری ندارم.

ناوئرت همچنین با تکرار ادعا‌های واهی واشنگتن علیه کشورمان گفت: دولت ترامپ آمادگی دارد با هرگونه تهدیدی که ایران نه فقط برای منطقه بلکه برای کل جهان ایجاد می‌کند، مقابله کند در حالیکه برنامه موشک‌های بالستیک از جمله آنهاست.

او درباره طرح مجلس شورای اسلامی برای تخصیص بودجه بیشتر به سپاه پاسداران و برنامه موشکی ایران گفت: من اطلاعاتی در این خصوص ندارم و اظهارنظر نمی‌کنم ولی قطعا این امر مایه نگرانی ماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.