شهید حججی از رویش‌های انقلاب است/ دشمن بداند که انتقام سختی از آن‌ها خواهیم گرفت

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:شهادت شهید حججی این پیام را داد که نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از انقلاب پرانگیزه‌اند. شهید حججی از رویش های انقلاب است/ دشمن بداند که انتقام سختی از آن‌ها خواهیم گرفت آیت الله سیداحمدخاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به اینکه جان یک کالا است که نباید آن را به شیطان فروخت، اظهار داشت :

 

بازنده سرمایه آن هایی هستند که این سرمایه (جان) را در ازای آخرت معامله کنند ؛ در دنیا به قیمت ارزان می فروشند.

وی با اشاره به اهمیت معامله جان با خدا برای رسیدن به سعادت، افزود: برخی عمر خود را به خدا می فروشند و برنده نهایی این ها هستند. کسی که به دنبال معامله با خداست، باید توان جهاد در راه حق و ایمان به خدا داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: گذشت از شهوت، غضب، جان و غیره همه نشان از ایمان صادقانه است و اگر با خدا معامله کنیم ابدیت را خواهیم خرید.

وی با بیان شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد جوانترین امام شیعه بود که در سن 25 سالگی به شهادت رسید و در این مدت کوتاهی این امام بار امامت را به دوش کشید که امید است همه ما تاسی به این امام بزرگ و راه امام جواد (ع) را ادامه ددهیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: کشورمان خون پاک این شهید را دید و باران رحمت بارید و کشور روح شهادت گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: شهید حججی از رویش های انقلاب است. کسانی (از انقلاب) بریدند اما عده ای هم راه شهدا را ادامه دادند. شهادت شهید حججی این پیام را داد که نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از انقلاب پرانگیزه اند و از نسل اول پر انگیزه تر نباشند همانند آن ها هستند.

وی با بیان اینکه اخلاص شهید حججی بسیار بالا بود، افزود: این همه آوازه ای که شهید حججی شهدای مدافع حرم دارند به برکت اخلاص آن هاست و اگر مخلص نبودند هدیه شهادت به آن ها داده نمی شد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: از فرماندهان سپاه نشکر می کنم. سردار قاسم سلیمانی گفت که انتقام می گیریم که جای تشکر دارد. هر زمان سپاه گفت که انتقام می گیریم دشمن بداند که انتقام سختی از آن ها خواهیم گرفت.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک بودن انتقام از تروریست های تکفیری، اظهار داشت: داعش مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول اند. داعشی‌ها ناصبی اند و قلع و قمع این‌ها واجب است. شمری که شهید حججی را به شهادت رساند امیدوارم به زودی به هلاکت برسد.

وی با بیان ابعاد جنایات داعش در منطقه به نام اسلام ، افزود: لعنت بر داعش که از نام اسلام سوء استفاده می کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به وجود انبوه نیروهای مدافع حرم همچون شهید حججی، تصریح کرد: خون های پاک شهدا سرمایه نفیس این کشور است که کمترین توهین به این خون های پاک شرکت در جنایات داعش است. صاحبان رسانه مراقب خطوط قرمز باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رشادت های مردم نجف آباد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: شهری که شهید سرلشکر کاظمی ها را آفریده جای افتخار دارد. خانواده شهید حججی نشان دادند که یادگار ارزشمند شهید حججی هستند.

وی با بیان تشکیل کابینه دوازدهم، بیان داشت: گفت‌وگوها و نقدها در مجلس سازنده بوده است و باید مسئولان کابینه قدرتشان را در راه دین و ارزش‌های اسلامی به کار گیرند.

آیت الله خاتمی ادامه داد:  عرصه کلان خدمت در اختیار وزرای منتخب کابینه دوازدهم است و آنان باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند و به دنبال مسائل جناحی نروند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم انقلابی بودن مسئولان کابینه دوازدهم و تعامل با جریان انقلابی، یادآور شد: در روز حادثه متدینین و انقلابیون به کار می آیند و نباید تنها به دلیل اینکه رأی به جناح مخالف دادند کنار بروند.

وی تأکید کرد: از فتنه گران به عنوان مسئولان کلیدی کابینه استفاده نکنید که فتنه خط قرمز است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: همه دولت‌های پس از انقلاب با تنفیذ ولایت دولت مشروع‌اند و وظیفه ما حمایت ناصحانه از سران قواست. اپوزوسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی جایی ندارد و هیچ‌یک از متدینین اپوزوسیون دولت نیستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت‌های طالبان در افغانستان، یادآور شد: شیعه کشی و سنی کشی هر دو محکوم است و حادثه افغانستان جگر هر مسلمانی را سوزاند.

وی با بیان ابعاد جنایت نژاد پرستان در آمریکا افزود: رئیس جمهور آمریکا که باید حافظ منافع ملت باشد این اتفاقات را محکوم نکرده است و آمریکا در خط مقدم زیر پاگذاشتن حقوق بشر است و باید خجالت بکشد که از حقوق بشر سخن بگوید.

آیت الله خاتمی عنوان داشت: شهید حججی را آمریکا به شهادت رساند و بستر را برای داعش هموار کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: باید از جنایات رژیم صهیونیستی گفته شود تا جنایات صهیونیستی فراموش نشود.

وی با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان به میهن افزود: ما یاد آزادگان را ارج می نهیم.

آیت الله خاتمی با بیان ابعاد کودتای آمریکایی 1332، گفت: بیش از 60 سال است که این جنایت محکوم می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: سیل در برخی از نواحی کشور جان برخی را گرفت و از مسئولان انتظار می رود که با شتاب بیشتر به مشکلات آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.