حکم فرماندهی معظم کل قوا، برای عقیدتی سیاسی ارتش نقشه راه است/ رونمایی از طرح مصباح ویژه کارکنان وظیفه

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حکم صادره از سوی فرماندهی معظم کل قوا در انتصاب رئیس این سازمان را نقشه راه برای کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد و اظهار داشت: احکام، بیانیه‌ها و سخرانی‌های مقام معظم رهبری فرامینی برای فرمانبرداران است.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همایش روحانیون عقیدتی سیاسی یکان‌های مقیم تهران و هماهنگ کننده های روحانی در مناطق آجا در سراسر کشور با حضور
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی طی سخنانی در این همایش، حکم فرماندهی معظم کل قوا در انتصاب رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را نقشه راه این سازمان خواند و گفت: حکم مقام معظم رهبری در انتصاب بنده به مثابه نقشه راه و قطب نما بوده و اجرایی کردن آن را بر خود و همه همکاران واجب حکومتی می دانم و از همه ظرفیت ها برای اجرایی کردن آن بهره خواهیم گرفت.
وی احکام، بیانیه‌ها و سخرانی‌های مقام معظم رهبری را احکام و سخنرانی‌های معمولی ندانست و آنها را فرامینی برای فرمانبرداران برشمرد که باید همواره پیش روی آنها برای تعقل، تدبر و تفکر باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حکم صادره برای خود از سوی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: این حکم دارای سه محور است که ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی برای کارکنان آجا و خانواده‌های آنها، افزایش صمیمیت کارکنان آجا و سایر کارکنان نیروهای مسلح و افزایش تعامل اثر گذار با سامانه فرماندهی کل آجا از مطالبات رهبری می باشد.
وی با یادآوری اینکه باید بررسی کرد که اولویت ما امروز چه مسئله ای  و برای چه مخاطبینی است، گفت: امروز، اولویت اول ما در برنامه ریزی های فرهنگی، کارکنان وظیفه است .
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه باید آسیب‌های فرهنگی یکان‌های سربازی به حداقل برسد، افزود: برای تحقق این مهم، طرح ویژه‌ای با عنوان "طرح مصباح" ویژه کارکنان وظفیه در سازمان عقیدتی سیاسی تدوین شده است که به زودی به تمام عقیدتی سیاسی های مستقر در یکان‌های نظام ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح فرهنگی شامل دو بسته ویژه مراکز آموزشی و ویژه یکان‌های غیرآموزشی شامل یکان‌های رزمی و خدمات است که به تفکیک هرکدام از این بسته‌ها از برنامه‌های مختلفی برخوردار می باشند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تأکید کرد: این طرح بدون همکاری فرماندهان و سایر مسئولان و دست اندرکار قابلیت اجرا نخواهد داشت. از این رو هماهنگی با فرماندهی یکان یک ضرورت غیر قابل اجتناب است و باید قبل از هرگونه اقدام عملی موافقت فرماندهان را جلب نمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در ادامه به فعال سازی بسترهای فرهنگی از قبیل مساجد، حسینیه ها، هیئت ها و بسیج های مستقر در منازل سازمانی ارتش پرداخت و گفت: باید با حمایت از بسیج های مستقر در منازل سازمانی، زمینه جذب حداکثری جوانان دختر و پسر به این نهاد مقدس فراهم گردد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.