نقش دندانپزشکان در تشخیص سرطان دهان/ زخم‌های بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید

رئیس انجمن دندانپزشکان گفت: اعتقاد ما این است که اگر زخمی بیش از 15 روز در دهان باقی بماند حتما باید برداشته شود.

نقش دندانپزشکان در تشخیص سرطان دهان/ زخم‌های بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید ناصر پور ابراهیم در افتتاحیه کنگره دندانپزشکی نقش جهان به نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع سرطان دهان اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما مبنی بر این است که اگر هر زخمی در دهان بیش از 15 روز باقی بماند حتما باید برداشته شود و تحت آزمایش های لازم قرار گیرد.

 

وی افزود: در بسیاری از موارد در هنگام بروز زخم اولیه در دهان ممکن بوده که بیمار از وجود آن اطلاع نداشته باشد و هنگامی که برای انجام اعمال دندانپزشکی و گرفتن عکس از فک به دندانپزشک مراجعه می کند اولین بار دندانپزشک بوده که با مشاهده دهان بیمار و عکس مربوطه که به طور مثال برای پرکردن دندان مراجعه کرده بود این مشکل را نیز تشخیص می دهد.

بررسی عوارض ایمپیلنت و مشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان خاطر نشان کرد: بسیاری از مواقع دندانپزشکان با تحت نظرگرفتن زخم‌های ادامه‌دار بیمار و نمونه برداری از آن، توسط زخم های بد دهانی سرطان دهان را تشخیص می دهند.

پور ابراهیم در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه دندانپزشکی در این کنگره که از یکم تا سوم شهریور در هتل عباسی اصفهان برگزار می شود ارائه خواهد شد و علاوه بر نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع بیماری‌هایی همچون سرطان دهان، بررسی عوارض ایمپیلنت و مشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال، نیز در این کنگره ارائه می شود.

وی افزود: موضوعاتی دیگر همچون نحوه تراش و نکات کلینیکی درمان با اس اس کراون در دندان های شیری، روش های پرکردن کانال در اندودنتیکس و آشنایی با انواع سمان و روش های کاربرد آن در این کنگره از طریق کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته این رشته ها ارائه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.