پرداخت حقوق 23 روز مردادماه نیروهای مسلح قابل قبول نیست

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به اخطار قانونی نماینده ارومیه با بیان اینکه حقوق نیروهای مسلح باید تمام و کمال پرداخت شود، گفت: پرداخت حقوق 23 روز مردادماه برای نیروهای مسلح قابل قبول نیست.

 

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح روز (دوشنبه) پارلمان در اخطار قانونی، اظهار داشت: طبق اصل 28 قانون اساسی هر کس حق دارد در شغلی که علاقمند است، مشغول شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور طبق اصل 121 قانون اساسی، سوگند یاد کرده که حراست از مرزها و استقرار سیاسی و اقتصادی را حفظ کند که انجام این مهم بدون وجود نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست، اما امروز حقوق نیروهای مسلح شامل ارتشیان و سپاهیان کشور پرداخت نشده است.

قاضی‌پور تصریح کرد: ارتشیان و سپاهیان شبانه‌روز از مرزهای جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنند، بنابراین آقای پزشکیان از شما درخواست می‌کنم که به آقای نوبخت دستور دهید حقوق ارتشیان و سپاهیان را به موقع پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هر کدام از نیروهای مسلح 700 هزار تومان از حداقل حقوق کارمندان کمتر دریافتی دارند اما با این وجود تنها حقوق 23 روز از مردادماه به آنها پرداخت شده است.

در ادامه این جلسه، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این اخطار قاضی‌پور توضیح داد: البته اگر دولت در خصوص پرداخت حقوق به نیروهای مسلح کم‌کاری انجام داده باید آن را جبران کند.

وی افزود: دولت نباید به نیروهای مسلح و عزیزانی که در سپاه و ارتش خدمت می‌کنند حقوق 23 روزشان را پرداخت کند، این موضوع را باید پیگیری کرد و حقوق آنان باید تمام و کمال پرداخت شود.

پزشکیان تأکید کرد: قابل قبول نیست که حقوق 23 روز از مردادماه نیروهای مسلح پرداخت شود، بنابراین از دولت و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌خواهم موضوع مذکور را پیگیری کنند.

ضمنا احمد امیر آبادی نماینده مردم قم و عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس خواستار رفع مشکل پرداخت حقوق کارکنان نیروهای مسلح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.