پاداش شکرگذاری از خداوند در دنیا چیست؟

پاداش شکرگذاری از خداوند در دنیا چیست؟اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

 

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 

امام على (ع) فرمودند:

 

اِنَّ اَهنَأَ النّاسِ عَیشا مَن کانَ بِما قَسَمَ اللّه‏ُ لَهُ راضیا

 

هر کس به آنچه خداوند به او داده است راضى باشد، راحت‏ترین زندگى را دارد.

 

(غررالحکم، ح 3397)

اعترافات تکان‌دهنده آسیب‌دیدگان عرفان حلقه/ می‌خواستم به خدا برسم به شیطان رسیدم

یکی از آسیب‌دیدگان عرفان حلقه می‌گوید: با انگیزه خداشناسی و عرفان وارد حلقه شدم اما به شیطان رسیدم، اعتقاد اصلی در عرفان حلقه این است که تمامی افراد جن زده هستند.

اعترافات تکان‌دهنده آسیب‌دیدگان عرفان حلقه/ می‌خواستم به خدا برسم به شیطان رسیدم از نیمه دهه 1370 محفلی در تهران شکل گرفت که بعدها به نام «عرفان حلقه» شناخته شد. گرداننده این محفل فردی به نام محمدعلی طاهری بود که ادعا می‏‌کرد سال‏‌ها پیش الهاماتی را از روح‌القدس دریافت کرده است.

  ادامه مطلب ...

جنگ های آینده دانش بنیان هستند

جانشین فرمانده کل ارتش: 

جانشین فرمانده ارتش در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: جنگ های امروز و آینده جنگ های دانش بنیان هستند.

  ادامه مطلب ...

دعایی برای در امان ماندن از چشم زخم

به طور یقین تا به حال جمله «ان شاء الله که چشم نخوری» را شنیده‌اید. اما آیا چشم زخم در دیگران وجود دارد؟

دعایی برای درامان ماندن از چشم زخمبسیاری از مردم معتقدند که در بعضی از چشم‌ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی بنگرد، ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بشکنند و انسان را بیمار یا دیوانه کنند.

  ادامه مطلب ...

عکس دیده نشده از شهید ستاری

شهید ستاری در سال ۱۳۵۰ برای گذراندن دوره عملی کنترل رادار راهی آمریکا شد.
 انگار از همان کودکی به فکر کارهای بزرگ بود. کارهایی که شاید برای دیگران سخت بود ولی برای منصور آسان. بالاخره او دغدغه‌هایی داشت که باید با تمام وجود به سمت آنها حرکت می‌کرد. شاید او به این فکر می‌کرد که می‌شود در ایران هم با آپولو به سیارات دیگر سفر کرد یا نه. او در خاطراتش نوشته است: «یادش بخیر آن روزها. بچه بودم که خبر دادند روس ها قمر مصنوعی به فضا فرستاده‌اند و این خبر آن روزها چقدر مهم بود!»

  ادامه مطلب ...

راهکار‌هایی شگفت انگیز برای نابغه شدن کودکان از دوران نوزادی

قسمتی از هوش و استعداد افراد ذاتی و بخشی دیگر اکتسابی است، برای موفقیت فرزند خود در کار و زندگی می‌توانید با انجام تمرین‌های خاص از دوران نوزادی به تقویت هوش آنها بپردازید.

  ادامه مطلب ...

امیر سرلشکر موسوی از دستاورد‌های جدید پدافندی بازدید کرد

با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی؛

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از دستاورد‌های بازدید کرد.

  ادامه مطلب ...

مختصری از زندگی‌نامه امام باقر (ع)

شرح زندگینامه پایگذار دانشگاه های اسلامی هفتم ماه ذی‌الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (ع). شهادت آن بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می‌گوییم. در ادامه شرح کوتاهی از زندگی‌نامه آن حضرت را بخوانید:

  ادامه مطلب ...

سیاست‌های دشمن در منطقه شکست خورده است/ اقتدار و امنیت بی نظیر کشور را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام:

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سیاست‌های دشمن در منطقه را شکست خورده دانست و عنوان کرد: برخی تصور می‌کردند سوریه، عراق و لبنان کشورهایی از دست رفته برای مسلمانان هستند اما شاهدیم سیاست‌های دشمن شکت خورده و به فضل الهی پیروزی نهایی برای اسلام است.

  ادامه مطلب ...

ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و قطر چه تأثیری بر بحران سوریه خواهد داشت؟

تارنمای رسانه‌ای المانیتور در گزارشی، به بررسی تأثیرات بهبود روابط میان تهران و دوحه بر کاهش بحران سوریه پرداخت.

ازسرگیری روابط ایران-قطر چه تأثیری بر بحران سوریه خواهد داشت؟ پایگاه اینترنتی المانیتور در مطلبی نوشت ایران و قطر قصد دارند روابط خود را در همه زمینه‌ها بهبود بخشند. تصمیم قطر برای بازگرداندن سفیر خود به تهران ممکن است به افزایش قدرت ایران در سوریه بینجامد و همچنین باعث محو شدن بیش از پیش مرزبندی میان (کشورهای) شیعه و سنی درباره موضوعات مورد اختلاف (در منطقه خاورمیانه) شود.

  ادامه مطلب ...

آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق نظامی ایران را به گور می‌برد

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: این آرزو را آمریکایی‌ها باید به گور ببرند که اجازه بازرسی از مناطق حساس و نظامی ما به آنها داده شود.

 علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در حاشیه همایش تحول علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در همایش امروز مشکلات مربوط به رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد مطرح شد و به تدابیری دست یافتیم که امیدواریم به جایی برسیم که واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد در ممتازترین رده قرار بگیرند زیرا تدابیر ما در همین جهت خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

فقر مطلق را تا پایان دولت از بین می‌بریم/انتخاب بهشت و جهنم با خود مردم است/در مقابل خطای دیگران در برجام دست روی دست نمی‌گذاریم

رئیس‌جمهور گفت: انتخاب بهشت و جهنم با خود مردم است و نمی توان کسی را به زور به مسیر هدایت کشید.
گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم آغاز شد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانى رییس جمهور کشورمان در گفت و گوى تلویزیونى امروز خود با مردم اظهار داشت: هفته دولت که به مناسبت شهادت شهیدان و رجایى نامگذارى شده را به ملت ایران و خانواده بزرگ دولت تبریک عرض میکنم.

  ادامه مطلب ...