قابلیت کشف و انهدام موشک‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم

امیر سرتیپ اسماعیلی:

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با بیان اینکه قابلیت کشف موشک ‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم، گفت: توانایی انهدام این موشک‌ها را نیز داریم.


  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگویی در خصوص توانمندی این قرارگاه برای مقابله با موشک‌های بالستیک اظهار داشت: در رزمایش «دماوند» موشک بُرد بلند و دارای سرعت بالا را با موشک پدافندی مورد اصابت قرار دادیم که نشان دهنده توانمندی ما در انهدام موشک‌های بالستیک و بُرد بلند است.

وی افزود: ما در حال حاضر با رادارهای رزونانس قدرت کشف موشک‌های بالستیک را داریم و پس از کشف می‌توانیم به راحتی موشک‌ها را منهدم کنیم.
 امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با موشک بُرد بلند بالستیک علیه ما اقدام کند، طبعا ما با تمام ظرفیت علیه آن اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص اقدام متقابل و پاسخگویی به دشمن متجاوز گفت: دشمن در صورت انجام هر اقدامی، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.
وی همچنین در گفت و گویی که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی با رادیو ایران داشت، گفت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور،سازمان بین المللی هوانوردی جهان
«ایکائو »در تیرماه سال 1393 آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست.

امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: امروزه به جز پروازهای هواپیماهای داخلی،جنگنده های نیروهای مسلح کشور،بالگردهای نظامی و فوریت های پزشکی، قریب به 1700 پرواز تجاری از طریق آسمان کشور انجام می شود که برقراری این امنیت در شبکه یکپارچه پدافند و با تلاش کارکنان خدوم این قرارگاه به صورت شبانه روزی انجام می شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی،واژه  «لبه فناوری »در پدافند را یک واژه ثابت شده عنوان کرد و گفت:امروز ما به واسطه همت جوانانمان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی ودانشگاه ها، جزو 6 کشور برتر دنیا در ساخت رادار هستیم و توانسته ایم موشک های هوشمند و رادارهای پیشرفته ای را تولید و در بحث دفاع هوایی به کار بگیریم واز این طریق لبه فناوری دنیا را با لبه خودمان خودمان منعطف و منطبق کنیم وابتکار عمل را در دست گیریم.
سرتیپ اسماعیلی در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: امروز به دلیل پایگاه های نظامی کشورهای فرامتطقه ای در اطراف ما تهدیدهای پیرامونمان 360 درجه است و ما ضمن هوشیاری کامل توانسته ایم سامانه های پدافندی خود را سه برابر افزایش دهیم.
وی سامانه های سماء،بصیر،سمیع،صامت وعروج را از مهم ترین سامانه های به روز و پیشرفته پدافند هوایی دانست و گفت: موفق شده ایم در این زمینه رادارهایی را تولید کنیم که نفس دشمن را حس کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانیا(ص) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای پدافند گفت: قرارگاه پدافند، امروز جوانترین و نوپاترین یکان نیروهای مسلح به شمار می آید و توانسته ایم پله های ترقی که پیشکسوتانمان بعنوان میراث برایمان به یادگار گذاشته اند را ارتقاء ببخشیم وامید داریم که حتما لقبی که فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) دادند و فرمودند پدافند در اولویت است را به طور کامل معنا ببخشیم.
وی افزود: ما با همکاری همه نیروهای مسلح تحت عنوان پدافند یکپارچه توانسته ایم از 400 نقطه پدافندی به 3700 نقطه خودمان را ارتقاء دهیم.
امیر سرتیپ اسماعیلی در پایان شهادت طلبی جوانان و حضور ولایت فقیه را لنگرگاه ایران اسلامی دانست و گفت: با تمام توان درسی را که شهدا و ایثارگرانمان در طول هشت سال دفاع مقدس به دشمن دادند را محکمتر از گذشته به آنها خواهیم داد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.