شرکت ساختمانی ارگ نیارش پارس (انیپکو)

انجام کلیه امور معماری مبتنی بر نگرش معماری پایدار و بومی .....................طراحی بر اساس اصول معماری ، روانشناسی ، اقلیمی و باغسازی

شرکت ساختمانی ارگ نیارش پارس (انیپکو)

انجام کلیه امور معماری مبتنی بر نگرش معماری پایدار و بومی .....................طراحی بر اساس اصول معماری ، روانشناسی ، اقلیمی و باغسازی

شرکت ساختمانی ارگ نیارش پارس در سال 1386 توسط جمعی از مهندسین معماری دانشگاه دولتی شیراز با شماره 23323 ثبت و شروع به کار نمود.مهندسین شرکت از روزهای نخستین راه اندازی تاکنون توجه به نگرشهای اصیل معماری و سبکها و نظریه های جدید و مدرن را مد نظر قرار داده در ترکیب آنها با تفکرات و مبانی معماری ایرانی  پیگیر و کوشا بوده اند . 

نگرش کنونی شرکت مبتنی بر معماری بومی و پایدار می باشد که از جدیدترین نظریه های معماری در دنیاست . این شرکت از اولین شرکت هایی است که طراحی باغ و ویلا و باغچه و فضای سبز در کشور را راه اندازی نموده است. و به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می نماید. از دیگر فعالیت های این شرکت طراحی و اجرای فضاهای توریستی گردشگری اعم از باغ رستوران ؛ رستوران ؛ کمپینگ و مجتمع های رفاهی می باشد .

توجه توجه : با توجه به گسترش شرکت  و به روز رسانی های اخیر- این شرکت آمادگی انجام پروژه در کلیه نقاط ایران را دارد. 

تلفن تماس :   07132350192 ---- 09179121657 ---- 09179121658 ---- 09384992377

  مدیر عامل و آرشیتکت شرکت :  جناب دکتر محمد سعید ضیمران


 برخی  از نمونه کارهای ماه های اخیر


باغ و ویلای آقای مهندس زارع  - تفهیان - شیراز

این باغ و ویلا با متراژ زمین 2000 متر مربع و ساختمان حدود 450 متر مربع زیربنا بصورت سبک مدرن متعالی  طراحی گردیده است.ساختمان آن از دسته ساختمان های مدرن است که در آن ایده اصلی سبکی حجم و اصل کمتر بیشتر است به نحو چشمگیری رعایت گردیده است. در طراحی این باغ و ویلا طراح معمار سلسله مراتب فضایی و اصل عرصه بندی رارعایت نموده و ویلایی با همه امکانات رفاهی اعم از سالن و اتاق های وسیع رو به باغ-سالن های ورزشی و استخر و سونا و جکوزی را تدوین و برنامه ریزی کرده است.






باغ و ویلای آقای قربانی  - کامفیروز - روستای قصرخلیل

این باغ و ویلا با متراژ زمین ۴۰۰۰ متر مربع و ساختمان حدود 400 متر مربع زیربنا با سبک معماری خانه های تاریخی ایران و شیراز   طراحی گردیده است.ساختمان ویلا یک طبقه و وسیع است و قرار است به عنوان قلب تپنده روستا برای اهالی محترم و مالک گرامی عمل نماید.توجه به اصول معماری ایرانی و تناسبات طلایی در طراحی باغ و کوشک میانی درخور توجه می باشد.






باغ و ویلای آقای خدایاری - زرقان- فارس

این باغ و ویلا با متراژ زمین 10000 متر مربع و ساختمان حدود 350 متر مربع زیربنا با سبک مدرن متاخر طراحی گردیده است. ساختمان ویلا اصلی دو طبقه است که در طبقه همکف مجموعه ورزشی شامل سالن بیلیارد و سونا و جکوزی و ... می باشد و در طبقه فوقانی واحد مسکونی آن قرار گرفته است.

پیرامون ساختمان فضضای باز چمن کاری شده جهت میهمانی ها در نظر گرفته شده است.





باغ و ویلای آقای دکتر کشاورز  -  شیراز - باغات ملوسجان

این باغ و ویلا با متراژ زمین 2000 متر مربع و ساختمان حدود 350 متر مربع زیربنا با سبک کلاسیک یونانی  (هلنیسم) طراحی شده است. در طراحی  این  مجموعه تناسبات طلایی و اصول سلسله مراتب فضایی و اصل تقارن که از اصول معماری یونانی می باشد رعایت گردیده است.متاسفانه امروزه ساختمانهایی که با این سبک  در کشور طراحی و اجرا می گردند تنها پوسته و ظاهری از معماری مورد سبکی خود را دارند.در طراحی محوطه نیز ایده رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری مد نظز قرار گرقته شده است.





باغ و ویلای آقای قربانی  -  شیراز - باغات دوکوهک

این باغ و ویلا با متراژ زمین 1000 متر مربع و ساختمان حدود 180 متر مربع زیربنا بصورت سبکی ترکیبی طراحی گردیده است.ساختمان آن از دسته ساختمان های پست مدرن است که در آن ایده اصلی ترکیب احجام راست گوشه و شکسته با سطوج زاویه دار  بوده است.ساختمان یک طبقه است که در طبقه همکف آن سالنی وسیع- اتاق خواب ها -آشپزخانه و سرویس ها  و اتاقک پله در نظر گرفنه شده است.

در طرح محوطه توجه اساسی به داشتن بیشترین امکانات مد نظر بود.امکاناتی از قبیل : استخر - حکوزی - محوطه بازی - آتشگاه - آلاچیق - و میدان اصلی.






باغ و ویلای آقای قیصرنژاد -  شیراز - جاده صدرا

ساختمان ویلا در دو طبقه با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با سبک هلنیسم  یونان طراحی گردیده است.طبقه همکف شامل سالن و آشپزخانه و اتاق میهمان و سرویس و اتاقک پله و طبقه اول شامب اتاق خواب ها و نشیمت خصوصی می باشد.در طبقه فوقانی وجود تراس های وسیع درخور توجه می باشد.






باغ و ویلای آقای اختیاری -  شهرستان جم - استان بوشهر

این ویلا در شهرستان جم استان بوشهر می باشد و بصورت سبک مدرن طراحی گردیده است. بخاطر گرمای هوای منطقه  استفاده از مصالح پوشش نمایی که جاذب حرارت نباشند مورد نظر بوده و در طراحی حجمی آن توجه گردیده که بیشترین سایه اندازی در فصول گرم بر ساختمان واقع گردد.






باغ و ویلای آقای مهندس چگینی-  سیاخ دارنگون فاز ۳ (فارس)

این باغ و ویلا با متراژ زمین 2800 متر مربع است ساختمان یک طبقه با سبک مدرن و پنجره های وسیع و فضاهای وسیع و سالن و اتاق هایی با دید به باغ و بهره گیری از بهترین نورگیری مد نظر بوده است.در طرح محوطه نیز ایجاد زیبایی و محیطی هماهنگ با ساختمان و ایجاد فضاهای وسیع جهت میهمانی ها مد نظر بوده است.






باغ و ویلای آقای مهندس چرخ انداز -  پسکوهک  (فارس)

این باغ و ویلا با متراژ زمین 1400 متر مربع و ساختمان حدود 380 متر مربع زیربنا بصورت سبکی پست مدرن طراحی گردیده است.ایده اصلی قاب بندی پنجره ها در نما بوده است و قابها با چرخشی ۳۰ درجه ای به سمت بهترین نور در نظر گرفته شده.نکته جالب اینکه با وجود نمای زاویه دار ستون گذاری سازه  ساختمان کاملا هندسی و جهار گوشه می بشد.






باغ و ویلای آقای امیری -  حسین آباد (فارس)

این باغ و ویلا با متراژ زمین 1000 متر مربع و ساختمان حدود 400 متر مربع زیربنا بصورت سبک پست مدرن طراحی گردیده است.ساختمان دوطبقه با قاب بندی کاذب پر نما همراه با پنجره های وسیع و تراس های سرپوشیده و روباز رو به محوطه در طراحی لحاظ گردیده است.





باغ و ویلای آقای عابدی - هماشهر سپیدان (فارس)

این باغ و ویلا با متراژ زمین 2000 متر مربع و ساختمان حدود 450 متر مربع زیربنا بصورت سبک مدرن ارگانیک طراحی گردیده است.ساختمان  دوطبقه است که استخر و سونا و جکوزی داخلی نیز دارد.





باغ و ویلای آقای خانی - حومه شیراز

این باغ و ویلا با متراژ زمین ۴۰۰۰ متر مربع و ساختمان حدود ۵۰۰ متر مربع زیربنا بصورت سبکی ترکیبی طراحی گردیده است.ساختمان آن از دسته ساختمان های پست مدرن است که در آن ایده اصلی ترکیب احجام راست گوشه و شکسته با سطوج منحنی و گرد گوشه بوده است.ساختمان دو طبقه است که در طبقه همکف آن سالنی وسیع ؛اتاق میهمان؛ استخر سرپوشیده ؛آشپزخانه و سرویس ها  و در طبقه اول اتاق خواب های مستر دار و نشیمن خصوصی  و تراس های وسیع در نظر گرفنه شده است.

در طرح محوطه توجه اساسی به باغسازی ایرانی مد نظر قرار گرفته و سلسله مراتب فضایی و بلوک بندی ها المانی از راه ها و چهار باغ های ایرانی است.





باغ و ویلای آقای کاظمی - کوهنجان فارس

این باغ و ویلا با متراژ زمین ۱۰۰۰ متر مربع در منطقه کوهنجان و در سبک مدرن متعالی طراحی گردیده است.این ویلا اسکلتی ترکیبی (بنایی - بتنی ) دارد تا در قسمت های مورد نیاز بازشوهای وسیع قرار گیرد.در طراحی محوطه از اصل کمتر بیشتر است  و جمله نبوغ در سادگی است موتزارت الهام گرفته شده است.طراحی ساختمان با انگیزه بداعت حداکثری و همراه با تناسبات طلایی مورد توجه بوده است.استفاده از رنگ های خنثی در ساختمان و ترکیب با رنگ های زنده و گرم در محوطه بر بداعت و تاکید معمارانه منظره ای خاص و \ویا به وجود آورده است.





باغ و ویلای آقای یوسفی - هماشهر سپیدان

این ویلا با مساحتی حدود ۱۰۰ متر و در سبک هلنیسم طراحی گردیده که یک ساختمان اسکلت آجری دو اتاقه است.نکته قابل توجه در این ساختمان استفاده کامل از تناسبات طلایی است( همانند معابد یونان باستان و بسیاری از بناهای دوران باستان)



باغ و ویلای آقای احمدی - شیراز

این باغ و ویلا با زمیتی ۲۰۰۰ متری در منطقه گویم واقع گردیده که با توجه به خواست کارفرما در چهار طبقه و با متراژی بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع زیبنا طراحی گردیده است.

این ساختمان که به صورت پست مدرن طراحی گردیده تقریبا یک ویلای کامل و وسیع است که جمعیت زیادی را می تواند سرویس دهی کند.در زیرزمین استخر و سونا و جکوزی و باشگاه و سالن بیلیارد و در طبقه همکف یک سالن وسیع ۳۰۰ متری و دو اتاق/سوییت ۵۰ متری و در طبقه اول ۸ اتاق وسیع مستر دار و در پنت هاوس انتهایی یک واحد دوخوابه بزرگ با بام سبز حدود ۴۰۰ متری در نظر گرفته شده است.





باغ و ویلای آقای نارکی (شماره۲) در شهرستان گچساران

این باغ و ویلا در منطقه بهبهان واقع گردیده که منطقه ای گرمسیری می باشد. این ویلای دوم کارفرمای محترم می باشد که متراژ کمتری نسبت به کار قبلی دارد.سبک معماری کدرن متعالی است که با روحیات کارفرما سازگاری دارد.سایه اندازی ها ؛رنگ پوسته ها ؛جداره ها و همگی اجزای طرح بر اساس همسازی و همخوانی با اقلیم طراحی شده است به طوری که بیشترین سایه اندازی در فصول گرم و بیشترین جذب انرژی خورشید در فصل سرد اتفاق بیوفتد.




باغ و ویلای آقای محمدی در روستای قلات - شیراز 

این باغ و ویلا با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع در منطقه خوش آب و هوا و سرسبز قلات واقع گردیده است.طرح ویلا مدرن انتخاب شده و در دوطبقه احداث گردیده است. با توجه به محدودیت های فضایی و اسکلت بنایی(جهت هزینه کمتر) نماسازی بیشتر ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پوسته ای انجام شده است. استفاده از متریال های طبیعی با کمترین فراوری و تغییرات در محوطه ؛ خشکی و سردی معماری مدرن را می کاهد و البته ترکیب استخر با ساختمان در کمترین حد فاصله با ساختمان و البته کف سازی های چوبی مجاور استخر روح بخشی خاصی به فضای طرح داده است.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران 







باغ و ویلای آقای تنگستانی شماره 2 در حومه شهر شیراز 

این ویلای دوم کارفرمای محترم می باشد که در منطقه ای واقع در حومه شهر شیراز واقع گردیده است. بنا بر مشاوره های قبل از طراحی ، و استخراج سبک فکری و سلایق کارفرما ، سبک مدرنیسم انتخاب گردید. طرح ویلا در یک طبقه می باشد که در طبقه همکف فضاهایی چون: سالن بزرگ پذیرایی،آشپزخانه وسیع،اتاق خواب ها ،سرویسها و مجموعه استخرجانمایی گردیده است. نکته قابل توجه در این طرح معماری این است که این ویلا کلا با اسکلت بنایی ساخته شده که محدودیت های زیادی دارد.نداشتن پنجره های وسیع تر در نمای ورودی بدلیل همین محدودیت هاست که با تغییر متریال ها و ایجاد فضاهای تیره روشن این مشکل از نمای بیرونی و از لحاظ بصری حل گردیده است.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران 




باغ و ویلای آقای تنگستانی شماره 1 در حومه شهر شیراز 

این ویلا در منطقه ای واقع در حومه شهر شیراز واقع گردیده است. که از لحاظ آب و هوایی سردتر از شیراز می باشد. بنا بر مشاوره های قبل از طراحی با کارفرمای مربوطه ، و استخراج سبک فکری و سلایق ایشان ، سبک پست مدرنیسم سفید انتخاب گردید. طرح ویلا در دوطبقه می باشد که در طبقه همکف فضاهایی چون: سالن بزرگ پذیرایی،آشپزخانه وسیع،اتاق خواب میهمان،سرویسها و مجموعه استخر و در طبقه اول دو اتاق خواب بزرگ و یک نشیمن خصوصی رو به باغ همراه با آشپزخانه ای کوچک جانمایی گردیده است.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران 




باغ و ویلای شخصی در حومه بندر ریگ (استان بوشهر) ( جناب مذکوری)


این باغ و ویلا در بندر ریگ واقع در استان بوشهر قرار گرفته است. پس از مشاوره اولیه با کارفرمای مربوطه سبک مدرن از ذهنیات ایشان استخراج گردید و طراحی بر اساس مفاهیم مدرن انجام گرفت.طرح ویلا به این صورت است که سالن پذیرایی با ارتفاعی بلند در نظر گرفته شده که به اندازه مجموع دو طبقه مجاور آن است.به دلیل دما و رطوبت بالای منطقه استفاده از تهویه طبیعی و نسیم ساحل به دریا و دریا به ساحل در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.استخر سرپوشیده کمی پایین تر از کرسی همکف قرار گرفته که با فضایی فیلتر شکل به ساختمان متصل است تا رطوبت را به ساختمان انتقال ندهد.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران 




باغ و ویلای شخصی در حومه شهر رشت ( جناب رمضانی)

این ویلا در حومه شهر رشت طراحی گردیده که در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع واقع شده است.در مجموع مساحت ساختمان در حدود ۵۰۰ متر مربع می باشد که در سه طبقه واقع شده است.در طبقه همکف فضاهایی چون استخر-جکوزی-سالن ورزشی نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته و در طبقه اول سالن پذیرایی بسیار وسیع - آشپزخانه اصلی و اتاق مهمان جانمایی گردیده است. عرصه خصوصی شامل سه اتاق بزرگ مستر دار همراه با یک نشیمن و یک آشپزخانه کوچک در طبقه دوم در نظر گرفته شده است.


نقشه و پلان طبقات نسبت به یکدیگر کاملا متفاوت بوده و نا متقارن می باشد و این بدان جهت است که با توجه به سه طبقه بودن ساختمان تنوع و جذابیت حجم کلی ساختمان کم نگردد و طرح نهایی مجموعه شکلی ویلایی پیدا کرده و شبیه به آپارتمان های شهری نگردد.قسمت مشکل کار هم در همین ایده بود که ترکیب سه نقشه مختلف در سه طبقه باید به نحوی صورت می پذیرفت که ایجاد بی نظمی ننماید که پس از طراحی های زیاد و و ترکیب بندی حجمی به نتیجه مطلوب دست یافتیم.طراح معمار در این طرح معماری  توازن حجمی را به دقت مورد توجه قرارداده و کلیه احجام را با یکدیگر ترکیب نموده اسن به طوری که در طرح انتهایی مجموعه ای کامل و با توازن هندسی و بصری بدست آمده است.این باغ و ویلا  در رشت می باشد و عامل رطوبت یکی از بزرگترین عوامل مخرب در این منطقه است.طرح معماری این ویلا بطوری است که کمترین برخورد باران به نمای ساختمان صورت می پذیرد و رطوبت موجود در هوا نیز با اقتباس از غلام گردش های خانه های سنتی گیلان به حداقل می رسد.نکته دیگر در مورد این ساختمان و طراحی معماری آن این است که ساختمان به شکلی طراحی شده که از بیرون دو طبقه به نظر برسد و از شکل ویلایی خود خارج نشود در صورتی که ساختمان سه طبقه است.


از عنصری شفاف (پنجره بزرگ) در مرکز ساختمان جهت  ترکیب حجمی سه طبقه به یکدیگر بهره گرفته شده که در پشت آن پله ها و آسانسور جانمایی گردیده که کاملا در نما نمایان و جلوه گر می باشد.در محوطه سازی ایجاد میدان هشت ضلعی ورودی-میدان هشت ضلعی فرعی مخصوص آتش دان - فضای بازی کودکان و آلاچیق در نظر گرفته شده است.


طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران  

 

باغ و ویلای گردشگری اقامتی در نهاوند-همدان ( جناب عبدالملکی)

این مجموعه گردشگری به متراژ 5000 متر مربع می باشد که در شهرستان نهاوند در استان همدان واقع گردیده است. ایده ساخت این مجموعه علاوه برای استفاده شخصی استفاده جهت برگزاری جلسات مهم دولتی و پذیرایی از افراد خاص و مقامات بلند پایه دولتی بوده است. به دلیل نبود هتل و مهمانسرای مناسب در این شهرستان کارفرمای محترم چنین پروژه ای را آغاز نموده است. زمین مورد نظر باغی قدیمی است که در آن درختان زیادی وجود داشت. و به دلیل وجود رودخانه ای در مدخل ورودی ، دسترسی به زمین از گوشه سمت چپ ـن میسر می گردید.طرح حاظر با پیش فرض نگهداری و عدم قطع درختان تا سر حد ممکن پیشنهاد گردید و بسیار مطلوب پیش رفت به طوری که بیش از نود درصد درختان مفید و زنده حفظ گردید.طرح ساختمان غول پیکر مجموعه بنا بر ملزومات شهری در یک طبقه و با متراژ حدود 800 متر مربع در نظر گرفته شد. در نگاه اول تزئینات ساختمان رومی و کلاسیک به نظر می رسد اما با تاملی بیشتر اصول معماری پارسی در آن به چشم می خورد. نهاز و نخیر ،تناسبات ، تمرکز ،محوریت و سلسله مراتب دسترسی همگی رنگ بوی ایرانی دارد.ساختمان دارای شش سوئیت مجزا می باشد و سالن بزرگی نیز در آن جانمایی گردیده است.در قسمت پشت ساختمان مجموعه ورزشی و استخر شنای روبسته تعبیه شده که نور و گرمای مطلوب را در زمستان جذب و به ساختمان انتقال می دهد و به دلیل زمستان های سخت در منطقه تاثیر بسزایی در آسایش محیطی و مصرف انرژی خواهد داشت.در محوطه این پروژه یه زمین فوتبال ، والیبال ، پنج آلاچیق ،بابیکیو و تنور نانوایی تعبیه گردیده است. در مسیر دسترسی به ساختمان چند میدانگاه بزرگ تعبیه شده که جهت میهمانی ها و تجمعات کارآیی بسیار دارد.دو حوض بزرگ در دو طرف راه ورودی به سکوی ساختمان علاوه بر زیبایی شرایط محیطی مطلوبی را از لحاظ اقلیمی و زیبایی شناختی به ارمغان آورده است.طرح حاظر یکی از طرح های ممتاز در زمینه گردشگری سطح بالا محسوب شده و دارای مشخصه های امنیتی بالایی نیز می باشد.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران



 

باغ و ویلای شخصی در گچساران ( مهندس نارکی)

این باغ و ویلا در منطقه کهمره گچساران  قرار گرفته است.ساختمان بر اساس ایدوئولوژی مدرن و نیم نگاهی به اقلیم منطقه طراحی گردیده است. ایده کلی استفاده از خطوط منحتی در قاب های دایره ای شکل بوده که در معماری امری بسیار پیچیده به شمار می رود. ساختمانی حجیم با حدود ۶۰۰ متر مربع زیربنا ئر اقلیم گرم جنوبی با سایبان های فراخ و ایوانهای عمیق از الزامات طرح بوده که به خوبی در همه جای طرح دیده می شود. 

محوطه باغ به بطوری طراحی شده که از همان ابتدای باغ ُمسیر پیاده و سواره از هم تفکیک شده است . مسیر پیاده ما را به مرکز ساختمان و مسیر سواره مارا به پشت ساختمان که پارکینگ قرار گرفته هدایت میکند. در محوطه سازی نیز از اصول مدرن به طور اصیل استفاده شده و طرحی با سبک کامل را به ارمغان آورده است.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران    

        

   

 

باغ و ویلای شخصی در آب پرده قلات ( جناب حقیری)

این باغ و ویلا در منطقه آب پرده قلات طراحی گردیده که بنا بر سلایق کارفرمای محترم  به سبک نئوکلاسیک طراحی گردیده است. البته غیر از ظواهر و آرایه های معماری اصول کلی که یونانی و رومی به نظر می رسد از اصول معماری پارسی ( معماری برگزیده ایرانی) در آن استفاده شده است. تناسبات معماری- دسترسی ها و حجم کلی اقتباسی مفاهیم گونه از معماری ژارسی بشمار می رود.دو ژله در طرفیت سکوی پیش آمده ساختمان ما را به ورودی اصلی هدایت می کند که یاد آور ورودی کاخ آژادانا در تخت جمشید است. استفاده از حوض آب چسبیده به سکوی ساختمان  غیر مباحث اقلیمی و تاطیف فضا -انعکاسی از بنا در آب را ایجاد میکند که از آن در کاخهای ایرانی بهره می جسته اند.

طراح معمار : محمد سعید ضیمران    بطور کلی با توجه به متراژ کم زیربنا که حدود ۱۲۰ متر مربع است طرح حاظر بسیار کارآمد -جذاب- و بدیع بدست آمده است. 

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران  

 

  

باغ و ویلای شخصی در کهمره سرخی شیراز (جناب آقای دکتر شکرشکن)

این باغ و ویلا در منطقه کهمره سرخی  قرار گرفته است.این ساختمان ترکیبی از دو دیدگاه است. زن و شوهری که هر کدام دیدگاهی متفاوت از ویلای ایده ال خود داشتند. یکی سطوح و احجام شکسته و هندسی و منظم  را می پسندید و دیگری احجام کرو و منحنی وار را می پسندید. وجه اشتراک هر دونفر نیز تاکید بر مسائل مدرن بود که البته به عقیده ما پست مدرن سفید بود. یکی از مشکلات بزرگ در طراحی ، اصرار کارفرما بر ساختمان اسکلت آجری بود که محدودیت های فراوانی دارد و نقشه پایین باید عینا در بالا اجرا گردد. لاجرم با توجه به این محدودیت ها و سلایق مختلف ، پروسه طراحی آغاز گردید  و به این نتیجه رسید که خوشبختانه مورد تایید همگان قرار گرفت.طرح محوطه نیز متاثر از  احجام ساختمانی و نوع درختکاری موجود ،انجام پذیرفته است.

طراح معمار : مهندس محمد سعید ضیمران  

 

    

 

 

  

باغ و ویلای شخصی در گویم ( حومه شیراز ) - (جناب آقای مهندس اکبری)

این باغ و ویلا در منطقه گویم قرار دارد که به متراژ حدود 2000 متر می باشد. بنا بر خواسته و سلیقه کارفرمای محترم طرح ویلا و فضای سبز و محوطه  نئو کلاسیک انتخاب گردید که برای طراح بسیار زمان گیرتر می باشد. یک محور تقارن طولی کل محوطه  و ساختمان را به دو نیم تقسیم میکند که در بیشتر اجزای اصلی رعایت گردیده است که از اصل های جدایی ناپذیر این سبک معماری می باشد. البته جهت جلوگیری از یکنواختی و داشتن پویایی از احجامی با ارتفاعات مختلف و مصالح مختلف بهره گیری شده است.در جانمایی استخر در محوطه و دیگر اجزایی که تنها یکی از آنها مورد نیاز بوده ، نمی توانستیم تقارن را رعایت کنیم. جهت به وجود نیامدن آشفتگی در طرح ، برای اجزای فوق مرز بندی های متقارنی در نظر گرفته شد و عناصر فوق در آن جانمایی گردید.

طراح معمار : مهندس محمد سعید ضیمران  

 

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape 

 

باغ و ویلای شخصی در سیاخ دارنگون فارس (جناب آقای قاسمی)

این باغ و ویلا در منطقه سیاخ دارنگون فارس می باشد که با توجه به درخواست کارفرمای محترم به سبک مدرن متعالی طراحی گردیده است. این ساختمان به دوبخش یک طبقه با سقف بلند و دوطبقه با سقف نرمال تقسیم می گردد که مجموع ارتفاع دو طبقه مساوی با قسمت یک طبقه می باشد.استخر - نهارخوری - اتاق خواب مهمان و- سرویس ها و آشپزخانه در نیم طبقه پایین قرار دارد که هم تراز با کف محوطه و با چند پله طبقه همکف ( سالن با سقف بلند ) راه می یابد و سپس به وسیله پله دیگری که در گوشه سالن قرار دارد به یک نشیمن جزیره ای که از همه طرف دید بر مناظر دارد می رسد در این طبقه غیر از نشیمن اتاق خوابهای خصوصی و سرویس های مربوطه با تراس های وسیع در طرفین آنها گنجانده شده است. در طرح مجوطه نیز با توجه به شیب زیاد زمین سکوهای پله ای شکل طراحی گردیده  است. در همه قسمتهای طرح سبکی فضاها و جمله کمتر بیشتر است مد نظر قرار گرفته و بر اساس تفکرات مینیمالیستی طراحی گردیده است. نکته ای که در این طرح بیش از همه مهم است استخراج احجام معماری از ریشه های فکری و ایده های فلسفی می باشد که به طور ایده آلی رعایت گردیده است.

طراح معمار : مهندس معمار محمد سعید ضیمران  

 

  

  

باغ و ویلای شخصی در خان زنیان فارس (جناب آقای مهبودی)

این باغ و ویلا در منطقه خان زنیان و در کنار جاده اصلی شیراز بوشهر قرار دارد که از قبل توسط کارفرمای محترم درخنکاری گردیده بود و تنها دو قسمت 1000 متری از آن برای ساخت ویلا ، زمین بازی ، استخر و آلاچیق رها شده بود که فاصله زیادی از یکدیگر داشنتد.بنا بر درخواست کارفرما اسکلت ساختمان بنا بر مسائل مالی بنایی انتخاب شد و استخر در محوطه سازی و در جلوی ساختمان ویلا جانمایی گردید. بر اساس خواسته کارفرما ساختمان در دو طبقه طراحی گردید که  هر طبقه بصورت واحدی مجزا عمل میکند. زمین بازی ، آلاچیق ها و ... در قسمتی که نزدیک به جاده اصلی بود ، جانمایی گردید چون به احتمال قوی این ملک در آینده کاربری گردشگری و توریستی پیدا خواهد کرد و در آن صورت می توان از این فضاها در طرح جدید نیز استفاده نمود.

طراح معمار : مهندس معمار محمد سعید ضیمران 

 

 

  

  

 

باغ و ویلای شخصی در قادرآباد فارس (جناب آقای سلطانی)

این باغ و ویلا در منطقه قادر آباد صفاشهر می باشد که با توجه به درخواست کارفرمای محترم به سبک نئو کلاسیک طراحی گردیده است. این ساختمان در سه طبقه طراحی شده که تقریبا هر طبقه ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. در طبقه زیرزمین استخر - سونا و جکوزی و ملحقات آنها - در طبقه همکف ویلا سالن بزرگ با پیست رقص و سقف بلند(با نورگیر گنبدی بر فراز آن)- آشپزخانه و اتاق میهمان و در طبقه بالایی چهار عدد اتاق خواب بزرگ مستر جانمایی گردیده است. در محوطه سازی استفاده وسیع از آب و حرکت آن در سطح و ترکیب آن با گیاهان متنوع زینتی مد نظر قرار گرفته است. آلاچیق بزرگ زمستانی مشرف به زمین والیبال و فضاهای روباز تابستان نشین در محوطه سازی نیز جانمایی گردیده است. 

طراح معمار : مهندس معمارمحمد سعید ضیمران   

 

طراحی باغ و ویلا و فضای سبز طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape 

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape  

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape

 

طراحی معماری ویلا به سبک نئوکلاسیک در شیراز neo clasic villa landscape 

باغ و ویلای شخصی در خان زنیان فارس (جناب آقای جوانمردی)

این باغ و ویلا در منطقه خان زنیان و در نزدیکی روستای زاخرد قرار دارد که در آن درختان ثمری و غیر ثمری چند ساله ای موجود بود و راهی در آن نیز ساخته شده بود. با توجه به موقعیت راه و جهت شمال مخصوص سایت محل قرار گیری استخر و ویلا تعبیه گردید و ضمنا این موضوع مد نظر قرار گرفت که کمترین تلفات در درختان را داشته باشیم. استخر در میانه ساختمان قرار گرفته به طوری که ساختمان آن را در بر گرفته است و از بیشتر قسمتهای ساختمان دید مستقیمی بر استخر وجود دارد. یک ورودی نیز در قسمت ژشت ساختمان قرار گرفته که با زاویه ۴۵ درجه و با یک پیش فضای مزین به آبنما و گیاهان زینتی و مقداری اختلاف سطح به راه اصلی باغ متصل می گردد. در طراحی این باغ و ویلا وجود آب نماها و حرکت آب در محوطه سازی مورد توجه بوده و تر کیب آن با گیاهان زینتی حالتی خاص را به وجود آورده است. طراحی قسمتهایی در بین درختان فشرده باغ نیز حالتی طبیعی و صمیمی در کار ایجاد نموده که در تصاویر مشخص می باشد.

طراح معمار : مهندس معمار محمد سعید ضیمران

 

  

 

 

 

باغ و ویلای شخصی در دو کوهک (مهندس نوروزی)

این باغ و ویلا در منطقه دوکوهک قرار دارد.ساختمان ویلا در مرحله اسکلت بود که از گروه معماری انیپکو دعوت به همکاری شد. موضوع جالب این بود که گروه سازنده پله ای جهت ارتباط طبقات به یکدیگر ژیش بینی نکرده بودند.پس از ورود طراحان شرکت به پروژه تمام جوانب کار مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم نهایی بر این شد که پله ای غیر سازه ای در باکسی شیشه ای در قسمت جلویی ورودی قرار گیرد که هم ارتباط عمودی بین طبقات را فراهم کرده و هم کاستی ها ی حجم و نمای ساختمانی را  جبران می نماید. 

در مورد محوطه سازی با توجه به شیب نزدیک صفر درصد حرکت طبیعی آب در فضای سبز میسر نبود و لذا با توجه به وجود آب مناسب تصمیم بر این شد که در ابتدای سایت آبنمای مرتفعی در نظر گرفته شود تا  با ساخت چند جوی پلکانی  آب را تا حوضچه نزدیک ویلا حرکت داد.استخر در نزدیکی ساختمان قرار گرفت که با اختلاف سطحی کم در سطحی پایین تر قرار گرفته تا  هم دید را ببندد و هم سطحی خصوصی تر ایجاد نماید..  

طراح معمار : مهندس معمار محمد سعید ضیمران

 

 

 

 

 

 

مجتمع گردشگری سران   

 مجنمع گردشگری سران شیراز که در منطقه انجیره واقع گردیده وعملیات احداث آن از سال جاری شروع می گردد ؛ در تصاویر زیر نمایش داده شده است. به جرات می توان گفت که این مجتمع توریستی گردشگری مجهزترین ؛زیباترین و کارآمد ترین در نوع خود در جنوب کشور خواهد شد و در طراحی آن طوری برنامه ریزی شده که بتوان به صورت رستوران و تالار بین المللی  نیز بهره برد.در طراحی باغ و فضای سبز آن با توجه به محدودیت های زیاد سایت سعی گردید که بیشترین کارآیی و زیبایی به دست آید و در نهایت این مجموعه ۲۵۰۰ متری پذیرای ۷۰۰ نفر میهمان خواهد بود. 

 .طراح معمار : مهندس معمار محمد سعید ضیمران

 

  

 

باغ و ویلای مهندس زارع ( شیراز-ملوسجان)

این باغ که در مسحات دو هزار متر مربع واقع شده در شیبی طولی و عرضی زیاد قرار گرفته است.در میانه باغ درختان زیتون قدیمی وجود داشت که بنا به در خواست کارفرما این قسمت کاملا رها شده و مابقی قسمتها مورد طراحی قرار گرفته است.

ساختمان ویلای دوطبقه با مساحت حدود پانصد متر مربع در بالاترین نقطه واقع گردید و بیشتر فضاها روبه جنوب شکست داده شد تا هم چشم انداز زیبایی ایجاد کند و هم بیشترین جذب انرژی در زمستان و کم ترین در تابستان اتفاق بیافتد.

استخر سرپوشیده در داخل ساختمان قرار گرفت و طوری طراحی گردید که در زمستان انرژی گلخانه ایجاد و در جهت گرم کردن فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد. و در تابستان با باز کردن بازشوهای پیرامون آن نسیمی که پس از وارد شده به محوطه استخر و برخورد به سطح آب خنک و مرطوب می گردد به فضاهای دیگر ساختمان راه یابد. در طرح این بنا از اصول حفظ و تولید انرژی های پاک بهره گیری شده است. این ساختمان در حال اجرا می باشد.

طراح معمار :  مهندس محمد سعید ضیمران

 

باغ و ویلای شخصی در اکبر آباد کوار ( آقای عباس زاده)

این باغ و ویلا در منطقه اکبر آباد کوار قرار دارد که در باغی بزرگ و قدیمی قرار گرفنه است که بنا به درخواست کارفرمای محترم تنها ویلا در دو طبقه طراحی شده و محوطه اطراف آن مورد طراحی قرار گرفته است و مابقی  باغ به صورت جنگلی رها شده است.استخر با سازه ای سبک و شفاف به ساختمان اصلی الحاق گردیده. 

سبک معماری پست مدرن سفید می باشد که ترکیب احجام در ارتفاع های مختلف انسجام حجمی به وجود آورده است. 

طراح معمار : مهندس محمد سعید ضیمران  

  

   

باغ و ویلای آقای بهشتی( شیراز-سیاخ دارنگون)

این باغ که در متراژدو هزار متر مربع قرار گرفته در شیبی رو به پایین است که بنا بر درختان موجود،جهت شمال و شیب زمین تصمیم بر آن شد که ساختمان ویلا در میانه باغ احداث گردد. این باغ دارای استخر رو باز ، زمین والیبال، پارکینگ و آلاچیق و آبنماهای متعدد است.

ساختمان ویلا نیز به نحوی طراحی و جانمایی گردیده که بیشتر فضاها رو به جنوب قرار گرفته و  از نظر اقلیمی تابستانی خنک و زمستانی گرم را به ارمغان بیاورد.ساختمان در یک طبقه و به متراژ 170 متر مربع در نظر گرفته شد. حیاط دایره ای شکلی در میانه ساختمان تعبیه شد تا کلیه فضاها به دور آن بچرخند. این ساختمان ویلا یکی از طرح های معماری بدیع و موفق شرکت به حساب می آید.

طراح معمار : مهندس محمد سعید ضیمران 

انیمیشن طراحی باغ در شب ( کلیک) 

  

  

باغ و ویلای آقای مسافر( شیراز-سیاخ دارنگون)

این باغ ویلا نیز در زمینی به مساحت 2000 متر مربع قرار گرفته که شیبی طولی و رو به بالا دارد. در طراحی معماری و فضای سبز این باغ عناصری همچون استخر ، آلاچیق روباز و روبسته ، آب نما ، زمین والیبال، زمین بازی کودکان ، پارکینگ و غیره گنانده شده است.

محل درختان قبل از شروع فرآیند طراحی توسط کارفرما گود برداری شده بود که با توجه به اصرار ایشان جهت استفاه از گوده ها ، طراحی محوطه آغاز شد و جانمایی در ختان انجام گرفت. با توجه به اینکه راهی صاف و یکنواخت در میانه باغ جهت رسیدن به ساختمان ویلا در نظر گرفته شده بود ، در طراحی سعی گردید که با ایجاد میدانچه ها و فضا های متنوع از یکنواختی آن کاسته شود.

طرح معماری ویلا بر اساس بداعت ، تنوع و زیبایی حجمی صورت پذیرفت که در متراژ حدود 160 متر مربع و در بالاترین تقطه باغ قرار گرفت.

طراح معمار : محمد سعید ضیمران

   

   

  

 

باغ و ویلای آقای شمس( شیراز-ورودی صدرا)

این باغ ویلا نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع قرار گرفته که شیبی طولی ملایم و رو به پایین دارد. در طراحی معماری و فضای سبز این باغ عناصری همچون استخر ، آلاچیق روباز و روبسته ، آب نما ،  زمین بازی کودکان ، پارکینگ و غیره گنجانده شده است.

طرح معماری ویلا بر اساس سبک نئو کلاسیک و زیبایی حجمی صورت پذیرفت(بنا بر سلایق کارفرما) که در متراژ حدود ۱۲۰متر مربع و در انتهای باغ قرار گرفت.پلان ویلا یک مستطیل کامل در نظر گرفته شده که برای جلوگیری از یکنواختی حجمی و سادگی بیش از حد بر روی نمای آن پوسته سازی صورت گرفت. 

طراح معمار : محمد سعید ضیمران

    

 

باغ و ویلای شخصی ( شیراز-قلات)

این باغ ویلا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع قرار گرفته که شیبی  ملایم دارد. در طراحی معماری و فضای سبز این باغ عناصری همچون استخر ، آلاچیق روباز و روبسته ، آب نما ، پارکینگ و غیره گنجانده شده است.

طرح معماری ویلا بر اساس سبک نئو کلاسیک طراحی شده است (بنا بر سلایق کارفرما) که در متراژ حدود ۱۶۰متر مربع و در ابتدای باغ قرار گرفت.پلان طرح معماری ویلا بر اساس بداعت و تنوع و زیبایی حجمی صورت پذیرفت.   

طراح معمار : محمد سعید ضیمران

 

 

 

 


ویلای آقای دوکوهکی

باغ و ویلای مذکور بر اساس الگوهای معماری پایدار در اطراف شیراز طراحی گردیده ودر حال حاضر مرحله اجرای آن آغاز شده است. این ساختمان که بر اساس دیدگاههای معماری پایدار و سبز طراحی شده نمودهایی از معماری پست مدرن را در خود داراست.
سایه اندازی پیش آمدگی ها ، انتخاب مصالح با ظرفیت حرارتی مناسب با اقلیم منطقه و جهت گیری مناسب از ویژگی های این پروژه می باشد.  

طراح معمار : محمد سعید ضیمران


عمارت سوئیت مجردی واقع در باغ آقای دوکوهکی

ویلای مهندس حسینی :در ویلای زیر سبک مدرن صفحای ایده کلی بوده است که در آن سعی شده طبیعت را با معماری گره زد و آنها را در هم ادغام نمود. 

طراح معمار : محمد سعید ضیمران


ویلای آقای جامعی
سبک ساختمانی این ویلا پست مدرن سفید می باشد که در آن از مصالح نوین بهره گیری شده است. در طراحی این باغ ویلا نیز ترکیب آب با ساختمان مد نظر بوده است بطوریکه انعکاس تصویر ساختمان در آب بر زیبایی آن بسیار افزوده است. 
طراح معمار : محمد سعید ضیمران

طراحی ویلای پست مدرن.مهندس ضیمران



هرگونه کپی برداری از تصاویر و نوشته ها مشمول جرایم رایانه ای بوده و به شدت در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.