شبح،دریانورد هوشمند و پنهانکار غربی


 یک شرکت کوچک از پورتموث یک وسیله در اندازه ناوچه با سرعت بالا ساخته که می تواند در عملیات های نزدیک ساحل جایی که کشتی های بزرگ تر مثل Lcs ها آسیب پذیر هستند به راحتی عمل کند. نقشه ها براین است که این وسیله ی 46 متری را به قیمت 50 میلیون دلار برای هر وسیله به فروش برسانند که 6 برابر ارزان تر از 300 میلیون دلار کستی های گارد ساحلی کلاس فریدام و ایندیپندنس است.

توسعه شبح در سال 2008 با سرمایه گذاری خصوصی اغاز شد و در اوایل سال 2010 نسخه  اولیه ان با هزینه 15 میلیون دلار ساخته شد.
با شبح شما می توانید به مناطق ممنوع اقیانوس رفته و برای 30 روز با سوخت موجود در ان به گشت زنی بپردازید به تماس های تلفن همراه گوش کنید و در صورت نیاز عملیات انجام دهید و انجا را ترک کنید درحالی که کسی نمیداند انجا هستید.
این وسیله از یک بدنه اصلی تشکیل شده که وقتی شبح با سرعت 8 نات حرکت کند بالای اب قرار میگیرد. نیروی این قایق با دو موتور T53-703 توربو شفت که در بدنه اصلی قرار دارند تامین میشود که به یک پروانه مخالف هم counter rotating propellers که در جلوی هر پد قرار دارد منتقل میکند. این پروانه ها حالت supercavitation ایجاد می کنند(حالتی که در اژدر حوت و اشکوال وجود دارد) در این حالت پد ها که کل قایق را حمل می کنند داخل حباب حرکت می کنند نه آب دریا که چگال تر است و باعث می شود اصطحکاک بدنه 900 برابر کمتر باشد.

این حالت باعث می شود قایق از امواج  با ارتفاع 10 فوت با سرعت بالا عبور کند در حالی که توسط پایدارکننده های کنترل شده توسط کامپیوتر پایدار می شود این سیستم از کنترل fly by wire استفاده می کند.
در تست دریایی شبح به سرعت 30 نات رسید و انتظار میرود که به سرعت 50 نات دست یابد که برابر سرعت خیلی از قایق های تندرو کوچک است. کنترل کاملا کامپیوتری باعث شده که این وسیله به معنی واقعی کشتی اشباح مخفی باشد چون بدون حضور انسان در داخل ان به انجام ماموریت می پردازد.


منبع:میلیتاری

مترجم:mahdimousavi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.