ترویج ابتذال در مترو به روش‌های مختلف!

گویی هیچ چشم بینایی و هیچ گوش شنوایی تصمیم ندارد که اوج ابتذال را در قطارهایی که هر روزه زن و کودک و پیر و جوان را از مدرسه و دانشگاه و محل کار به سمت خانه یا بالعکس منتقل می کند ببیند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است که به لطف وظیفه شناسی وزرا و مسئولان مملکت اشتغال زایی شده و بر تعداد دست فروشان یا همان فروشندگان مترو هر روز اضافه می شود و گویی هیچ چشم بینایی و هیچ گوش شنوایی تصمیم ندارد که اوج ابتذال را در قطارهایی که هر روزه زن و کودک و پیر و جوان را از مدرسه و دانشگاه و محل کار به سمت خانه یا بالعکس منتقل می کند ببیند.
 
جولان دست فروشانی با لباس زیر!
گویی پرده حیا در مترو دریده شده است تا جایی که برخی از این فروشندگان اقدام به فروش همه مدل لباس زنانه در مترو می کنند و حتی امکام پرو کردن لباس را هم در همان شلوغی واگن ها به خانم ها می دهند و آنچه بیشتر تاسف برانگیز است نگاه های مردان گمراه به لباس هایی است که در دستان این فروشنده و آن فروشنده خود نمایی می کند.
 
حال در این میان فروش انواع مسواک هایی که معلوم نیست کجا تولید شده و چگونه سر از مترو در آورده و یا لواشک ها و آلوچه هایی که هیچ نشان استانداری ندارد و آدمس هایی که یکی از مواد تشکیل دهنده شان الکل است موضوعی است که لازم است تا وزارت بهداشت حداقل برای حفظ سلامت مردم هم شده به آن ورود کند.

  ادامه مطلب ...

حکایت ضرب‌المثل‌ «جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود» چیست؟

در باشگاه ضرب‌المثل امروز حکایت کوتاهی را از ضرب‌المثل «جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود» می‌خوانید.
در حال تکمیل///حکایت ضرب‌المثل‌ «جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود» چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعه ضرب‌المثل‌های هر ملت به خوبی می‌تواند خلقیات، عادات خوب و بد، فکر و اندیشه، حساسیت‌ها و یا علایق مردمان را نشان دهد. ضرب‌المثل‌ها نشان‌دهنده رفتارهای بهنجار و نابهنجار و ارزش‌ها و ضد ارزش‌های اجتماعی هستند که مردم آن‌ها را پذیرفته یا رد کرده‌اند؛ از این حیث امثال و حکم بیش از ادب مکتوب و شعر و نثر تجلی‌گاه اندیشه‌های اجتماعی است، چه آنکه شعر و ادبیات نویسندگان مشخص و معلوم دارد، اما ضرب‌المثل‌ها از بطن جامعه درآمدند. مثل‌ها گوینده مشخصی ندارند و همه مردم طی تاریخ آن‌ها را صیقل داده‌اند.
 
با این وصف در باشگاه ضرب‌المثل امروز به نقل حکایت کوتاهی از ضرب‌المثل «جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود» می‌پردازیم.

  ادامه مطلب ...

بهانه جدید آژانس های امنیتی برای جاسوسی از کاربران

حوادث تاسف بار پاریس، بهانه های زیادی به سرویس های جاسوسی غربی برای نفوض هر چه بیشتر در اطلاعات شخصی کاربران داده است.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند روز اخیر درخواست سازمان‌ های جاسوسی غربی از شرکت‌ های فناوری برای امکان پذیر کردن جاسوسی از تلفن‌ های همراه  و نرم افزار های گوناگون تشدید شده و می گویند اگر امکان نفوذ آسان به محصولات پیشرفته ارتباطی مانند گوشی آیفون را داشته باشند به سادگی می توانند از وقوع رویداد های تروریستی در آینده مطلع شوند.

این در حالی است که منتقدان می‌گویند اولا افشاگری‌ های ادوارد اسنودن نشان می دهد کنترل انبوه ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه کاربران توسط سازمان های اطلاعاتی غرب از مدتها پیش در جریان بوده و وقتی جاسوسی از میلیاردها کاربر به نتیجه نرسیده و باز هم این حملات تروریستی با موفقیت صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که اصولا روش های نظارت فله ای پاسخگوی دغدغه های امنیتی نیست. نکته دیگری که این افراد مطرح می کنند امکان سوء استفاده هکر ها و جانیان آنلاین از آسیب پذیری های عمدی ایجاد شده در روش های کد گذاری اطلاعات است که می تواند خطرات تروریستی را تشدید کند.

  ادامه مطلب ...

افزایش تولید شیر خام و نجات دامداران از گرداب ورشکستگی

 
اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان به صنعت تولید شیر خام، می‌توانست بخشی از مشکلات دامداران مبنی بر کمبود نقدینگی را مرتفع کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تزریق نقدینگی به صنعت تولید شیرخام و نیز فرآورده‌های لبنی می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ تمام شده و افزایش مصرف محصولات لبنی در سبد خانوار ایرانی شود.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی از زمان هدفمندی یارانه‌ها به بعد میزان مصرف شیر و محصولات لبنی در میان خانواده‌های ایران نزدیک به 18 درصد کاهش یافته است این رقم حکایت از آن دارد که با بالا رفتن هزینه‌های تولید هر کیلو شیرخام در کشور عملا مردم ناگزیر به کم کردن وعده‌های مصرفی شیر و محصولات لبنی خود شدند.
ادامه مطلب ...

نگاهی به یک رفتار خاص/ چطور سر از کار دیگران در نیاوریم ؟

فضولی،تجسس یا دخالت فرقی نمی‌کند،تمامی این واژگان تقریبا از یک بار معنایی واحد تحت عنوان ورود به حریم خصوصی افراد برخوردارند، موضوعی آزار دهنده که کم و بیش همه ما با آن مواجه می‌شویم.
نگاهی به یک رفتار خاص/ چطور سر از کار دیگران در نیاوریم ؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در وجود آدمی خصایص متعدد،گوناگون و پیچیده ای وجود دارد که به فراخور شرایط خانوادگی،روحی و شخصیتی و محیطی که در آن رشد یافته از آن برخوردار می شود.

برخی از این خلقیات جزء غرایض ذاتی و معمول آدمی به شمار می رود که پذیرفته شده است و برخی دیگر در اثر تکرار مکرر به عادتی تبدیل می شود که آزار دهنده است.

فضولی از نمونه این موارد است،چند خریدی؟کجا می ری؟درآمدت چقدر است؟چرا بابا نشدی؟چرا مامان نشدی؟کی بود آمد خانه تان؟از تجسس و دخالت هایی محسوب می شود که به طور قاطع می توان گفت همگی آن را تجربه کرده اند اما چرا برخی در موضوعی که هیچ ارتباطی به آنها ندارد دخالت می کنند؟

  ادامه مطلب ...

خطر ورود مخدرهای گوش کردنی به جای دود کردنی!

روانگردان دیجیتالی فایل‌های صوتی خاصی هستند که می‌توانند با پالس‌های تولید شده با فرکانس‌های متفاوت برای هر گوش، تاثیر خاصی بر سنجش‌های مختلف مغز بگذارند و تجربه متفاوت مواد مخدر و محرک صنعتی و سنتی را در مغز به وجود آورند.
خطر ورود مخدرهای گوش کردنی به جای دود کردنی!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصرف مواد مخدر سابقه‌ای طولانی در دنیا و البته ایران دارد، سابقه‌ای که از نخستین نوع ماده‌ مخدر و مصرف گوناگون آن شروع و تا به امروز رسیده است .

در گذشته استعمال مواد دخانی بیشتر در میان افراد میانسال مورد استفاده بود، اما این روزها مصرف این مواد در برخی محافل جوانان بیشتر خودنمایی می کند ، محافلی که اعضای آن را از جوانان این مرز و بوم تشکیل می‌دهند و به جهت خوش گذرانی و البته به قول خودشان فقط تفریحی و برای گذر زمان این مواد را مصرف می‌کنند و به این امید که اعتیاد آور نیست و برایشان هیچ ضرری ندارد بدون هیچ واهمه‌ای به کار خود ادامه می‌دهند.

  ادامه مطلب ...

تب برند پوشی و نفس‌های به شماره افتاده اجناس ایرانی/ تن پوش خارجی بر قامت پوشاک داخلی

چند سالی است که مارک و برندهای خارجی به معیاری برای انتخاب و تصمیم گیری در بین افراد تبدیل شدند و در این میان برندهای معروف تقلبی بازار ایران به اسارت خود درآورده اند.
تب برند پوشی و نفس‌های به شماره افتاده اجناس ایرانی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویکرد برندپوشی و برندشدن کل کلی است که در چند دهه اخیر گوش عالم را کر کرده، مارک‌ها و برندهای خارجی که با نام‌های معروفشان روی تمام اجناس را گرفته‌اند و تبدیل به معیاری برای انتخاب و تصمیم‌گیری شدند  و بسیاری از ویترین‌های مغازه‌ها پا به عرصه رقابت این مارک‌ها گذاشته اند و با استفاده از دکوراسیون‌های خاص اروپایی و تبلیغات در فروشگاه‌های خود که بیشتر پوسترهای بازیگری معروف خارجی هستند درصدد جلب و جذب افراد به استفاده از این نوع برند هستند.

در بین بسیاری از افراد این مطلب جا افتاده است که هرچه هزینه‌ گزاف‌تر بابت یک برند  پرداخت کنند شخصیت و به قول معروف کلاس‌شان هم بالاتر می‌رود و به قول جوانان تمام لباس و وسایلش مارک است.

  ادامه مطلب ...

آغاز لیگ برتر بوکس ایران با حضور شش تیم

لیگ برتر بوکس ایران از 10 آذر با حضور شش تیم آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان لیگ برتر بوکس ایران با حضور شش تیم از 10 آذر آغاز می‌شد.

هر تیم موظف است حداقل 20 بوکسور به سازمان لیگ فدراسیون بوکس معرفی کند.

تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر بوکس عبارتند از: مازندران، کردستان، سیستان و بلوچستان پیوند ساپکو، پالایشگاه دزفول و شهرداری میاندواب.

این لیگ که به جام شهدای غواص نام گرفته است در هفته‌ی نخست با دیدار مازندران و کردستان، سیستان و بلوچستان و پیوند ساپکو، پالایشگاه دزفول و شهرداری میان دوآب آغاز می‌شود.

ارزیابی نهایی آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران 10 آذر منتشر می‌شود

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نشست فنی- توجیهی آژانس که پیش از ظهر جمعه درخصوص ایران برگزار شد به نقل از مدیرکل پادمان‌های آژانس گفت: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی است و ارزبابی خود را ۱۰ آذر منتشر می‌کند.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «رضا نجفی» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نشست فنی- توجیهی آژانس که پیش از ظهر جمعه درخصوص ایران برگزار شد، به نقل از مدیرکل پادمان‌های آژانس گفت: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی است و ارزیابی خود را اول دسامبر (10 آذر) منتشر خواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس پس از پایان این نشست یک ساعت و نیمه گفت: «ترو واریورانتا» مدیرکل پادمان‌های آژانس در جلسه امروز که نشست فنی - توجیهی آژانس بود، گزارشی را که «یوکیا آمانو» (مدیرکل آژانس) درباره ایران منتشر کرده بود برای کشورهای عضو تشریح کرد و عمدتاً به مباحث فنی این گزارش پرداخت.

نجفی یادآور شد: واریورانتا در این نشست به بخش‌هایی از گزارش مدیرکل مبنی بر اینکه مقادیری از اورانیوم غنی شده که افزایش یا کاهش پیدا کرده و همینطور به این موضوع که ایران درباره اقدامات مقدماتی برای اجرای برجام، کارهایی را شروع کرده است، اشاره کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران گفت: واریورانتا همچنین در این نشست توجیهی- فنی آژانس گفت که برخی از سانتریفیوژها که غیرفعال بوده‌اند توسط ایران جمع آوری و در محلی انبار شدند.

نجفی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مدیرکل پادمان‌های آژانس در این نشست با اشاره به اجرای نقشه راه و اینکه تمام اقدامات طبق نقشه راه تا 15 اکتبر گذشته کامل شده است، افزود: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی خود است و این ارزیابی نهایی را حدود اول دسامبر (10 یا 11 آذر) منتشر خواهد کرد.

وی از قول واریورانتا همچنین اعلام کرد که مدیرکل آژانس، درخواست یک جلسه اضطراری خواهد داد که این جلسه اضطراری 15 دسامبر برگزار می‌شود و شورای حکام در این جلسه در مورد مسائل گذشته تصمیم گیری می‌کند.

نجفی گفت: در نشست امروز برخی کشورهای شرکت کننده سوالات فنی درباره این گزارش مطرح کردند.

سفیر کشورمان در آژانس اظهار داشت: جلسه امروز خیلی خوب برگزار شد و اکنون کشورها آماده می‌شوند تا هفته آینده در نشست فصلی شورای حکام (پنجشنبه و جمعه) بیانیه خود را قرائت کنند.

قطعنامه ضدسوری مجمع عمومی، هدیه‌ای به تروریست‌ها و افراط‌گرایان

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد قطعنامه ضد سوری مجمع عمومی سازمان ملل را هدیه ای به تروریست ها و افراط گرایان و با هدف تضعیف جبهه ضد تروریسم و افراطی گری توصیف کرد.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "غلامحسین دهقانی" قطعنامه غیر الزام آور مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص وضع حقوق بشر در سوریه را که روز پنجشنبه در کمیته حقوقی این مجمع تصویب شد، لطمه ای به حیثیت این مجمع و سازمان ملل برشمرد.

در نشست روز پنجشنبه این کمیته، نماینده عربستان که یکی از بانیان قطعنامه مذکور بود، بدون پرداختن به ریشه های واقعی بحران سوریه، دولت دمشق را مسؤول کشتار مردم این کشور دانست که این سخنان با واکنش بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد مواجه شد. 

جعفری به نقش دولتهای عربستان، قطر و ترکیه و برخی کشورهای دیگر در پرورش تروریست هایی که به کشتار مردم سوریه پرداخته اند، اشاره کرد و گفت که دست آنان به خون مردم سوریه آغشته است.

  ادامه مطلب ...

حالت آماده باشد در بلژیک به بالاترین درجه افزایش یافت

دولت بلژیک حالت آماده باش امنیتی در این کشور را به بالاترین درجه افزایش داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، بلژیک به خاطر یک خطر جدی نزدیک حالت آماده باش امنیتی را به بالاترین درجه افزایش داد.

روز گذشته مسلمانان بلژیک در نماز جمعه ای که تحت تدابیر امنیتی برگزار شد، اقدامات تروریستی افراط گرایان را محکوم کردند.

مسلمانان بلژیک اولین نماز جمعه را پس از سوء قصدهای هفته پیش پاریس برگزار کردند. یک نمازگزار گفت: من و تمامی مسلمانان اروپا این گونه رفتارها را محکوم می کنیم. چنین خشونت ها و افراط گرایی در قرآن دیده نمی شود.

همچنین مسلمانان اروپا این اقدام را چه با صدور بیانیه و چه از طریق روزنامه ها محکوم کرده اند. این واکنش ها بیانگر تمایل مسلمانان به مشارکت در فعالیت های اجتماعی و ایجاد همزیستی در جامعه است.

یک روحانی نیز گفت: ما در این مراسم از سه مولفه بنیادین در کشورمان، یعنی خانواده، نهادهای اسلامی و جامعه متشکل از مسلمانان و غیر مسلمانان خواستار اقدام هوشمندانه و تفکر به وضع آینده جوانان شدیم . این پیام ما در مراسم نماز جمعه بود.

چشم‌انداز نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر جهان + تصاویر

دراین گزارش به معرفی 10 چشم انداز نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر جهان می پردازیم.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر می‌خواهید چشم‌انداز وسیعی از پهنه‌ی دریا و محل پیوند اقیانوس و آسمان را تماشا کنید، یا دوست دارید منظره‌ی بی‌نظیر غروب آفتاب بر عرصه‌ی وسیع دریا را نظاره کنید، این فهرست، چند چشم‌انداز فوق‌العاده و نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر این کره‌ی خاکی را به شما معرفی می‌کند. پس کوله‌بار خود را ببندید و برای سفر آماده شوید تا لحظاتی زیبا و به یادماندنی را در دفتر خاطرات زندگیتان ثبت کنید.

۱. بیابان نامیب، نامیبیا


۱۰ چشم‌انداز نفس‌گیر از اقیانوس‌های سراسر جهان+عکس

  ادامه مطلب ...

راز سلامت کودکان را در رفتار والدین جستجو کنید

هرچه پدر و مادر آرامش بیشتری داشته باشند فرزندان بهتر رشد می‌کنند.
سید کمال موسوی مشاور و روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه انسان موجودی زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی است و نوع رفتارش به عوامل ارثی، تربیتی، الگویی و باورهایش بستگی دارد، اظهار کرد: فرزندان آیینه اسرار والدین هستند و در حقیقت از طریق یادگیری و الگوبرداری رفتار آنها شکل می‌گیرد.والدین تفکر انتزاعی دارند و دارای کنترل سریع اعمال و رفتار خود هستند ولی فرزندان هنوز به این مرحله نرسیدند، تمام اعمالی را که از والدین یاد گرفته‌اند را نشان می‌دهند.

وی افزود: ناکامی، شکست، خشم و پرخاشگری، تنبیه‌های کلامی و فیزیکی ناکامی و شکست خشم و پرخاشگری، تنبیه‌های کلامی و فیزیکی لجبازی فرزندان را به همراه دارد. در حقیقت این کودکان پرخاشگری را از والدین خود یاد گرفته‌اند.

موسوی تصریح کرد: به طور کلی فرزندان همانگونه که با آنها عمل شده است و شبیه آنچه که والدین هستند می‌شوند نه آنکه شبیه آنچه که والدین می‌خواند، بشوند.در واقع هرچه که والدین نوشته‌اند را فرزندان می‌خوانند و هر آنچه والدین کاشته‌اند را فرزندان دور می‌کنند. آنها مانند کاغذ سفید هستند که در آنها چیزهایی مختلف نوشته و کشیده می‌شود.

این مشاور و روانشناس تأکید کرد: کودکانی که همواره مورد انتقاد قرار گیرند محکوم کردن را یاد می‌گیرند، کودکانی که با پرخاشگری زندگی کنند جنگ و دعوا را یاد می‌گیرند، کودکانی که با ترس زندگی می‌کنند نگران تربیت می‌شوند و کودکانی خجالتی و با احساس گناه هستند و یا اگر با تشویق زندگی کنند با اعتماد به نفس قوی و با تمجید کردن یاد می‌گیرد قدردان باشد؛ اگر با تأیید زندگی کند یاد می‌گیرد خود را دوست داشته باشد، با مشارکت زندگی کند. بخشندگی و سخاوت را یاد می‌گیرد، با رفاقت زندگی کند یاد می‌گیرد دنیا محل زیبایی برای زندگی است.

ایران می‌توانست بزرگترین صادرکننده مرغ گوشتی در خاورمیانه باشد

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اشاره به تزریق 2 هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی به بخش خودرو گفت: اگر چنین رقمی به صنعت تولید مرغ گوشتی تزریق می‌شد میزان صادرات این کالای پروتئینی از کشور از 100 هزار تن در سال به 500 هزار تن می‌رسید.
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که دولت از بسته خروج از رکود رونمایی کرد کمتر کسی فکر می‌کرد عمده برنامه‌ریزی‌ها در این بسته معطوف به صنعت خودرو باشد، چرا که در حال حاضر تمامی صنایع کشور به ویژه صنایع کشاورزی و غذایی از یک کمبود نقدینگی بی‌سابقه رنج می‌برند و همین امر موجب شده تا بیشتر صنایع کشور توان گام برداشتن حتی به اندازه یک قدم را نیز نداشته باشند.

در این میان یکی از صنایعی که به شدت از مشکل کمبود نقدینگی به چالش کشیده شد، صنعت تولید دام و طیور است.این صنعت از یک سو با مشکل تأمین به موقع نهاده‌های دامی باکیفیت و با قیمت مناسب رنج می‌برد و از سوی دیگر به دلیل به روز نبودن فناوری‌های تولید، از بهره‌وری پایینی در تولید برخوردار است.بر همین اساس بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که ایران می‌تواند یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مرغ گوشتی در منطقه خاورمیانه باشد و برای تحقق چنین امر مهمی در حال حاضر نیاز به حمایت مالی دولت وجود دارد.
ادامه مطلب ...

چرا آزمایش HIV پیش از خدمت سربازی و ازدواج اجباری نمی‌شود؟

همان‌ طور که می ‌دانید قبل از ازدواج انجام برخی آزمایش‌ ها اجباری است و شما با ارایه جواب این آزمایش‌ ها می ‌توانید ازدواج کنید.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش آمار ایدز در سال‌های اخیر، برای همه نگران‌کننده است. اما وقتی اعلام می‌شود که بیش از 50 درصد موارد جدید ابتلا به ایدز مربوط به افراد زیر 25سال است، این نگرانی‌ها بخصوص برای خانواده‌ها چند برابر می‌شود زیرا به دلیل نبود آزمایش اجباری بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت پیش از ازدواج، بسیاری از افرادی که ازدواج می‌کنند از بیماری‌شان بی‌خبرند.

این روزها خبرهای زیادی از ابتلا به بیماری ایدز در کشور به گوش میخورد .متاسفانه ویروس ایدز ویروسی است که شاید بیشتر از سایر ویرویس ها در بین افراد سریعا انتقال پیدا میکند و جالب اینجا است که از آنجایی که ابتلا به ایدز به طور مستقیم  مرتبط با رفتارهای پر خطر بوده،اما همچنان آروزی اجبار این آزمایش قبل از ازدواج و دوران سربازی را یدک کشیده میشود،اما با توجه به وجود این بیماری انتظار میره که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

  ادامه مطلب ...

آینده‌ای که فالگیر‌ها رقم می‌زنند چگونه است؟

فال گرفتن همیشه به عنوان راه حل و کمک برای مشکلات در زندگی استفاده نمی‌شود بلکه ‌گاهاً برای گذراندن وقت و تفریح به کار می‌رود.
به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها فالگیر‌ها بازار داغی دارند، زیرا خانم‌ها در جمع‌ها و دوره‌همی‌های زنانه فال گرفتن را یکی از تفریحات خود می‌دانند.

*چرا آمار فال گرفتن در ایران زیاد شده است؟

اکثر مردم بخصوص خانم‌ها هنگام برخورد با مشکل در زندگی، خود را با فال گرفتن قانع می‌کنند اما خبر ندارند که فال گیر‌ها هنگام صحبت‌های اولیه با شخص تمام اطلاعات مربوط به زندگی را می‌پرسند و به صورت زیرکانه همان اطلاعات را با اندکی تغییر تحویل می‌د هند.


مهتاب بیات‌ریزی مشاور روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص با موضوع فالگیرها گفت: بیشتر مردم برای توجیه کار خود دنبال آسان‌ترین راه حل میگردند که از نظر بعضی‌ها فال گرفتن است.


وی ادامه داد: به جای اینکه دنبال سرگرمی‌های کاذب برویم با واقعیت رو به رو شویم و دنبال راه حل‌های درست و منطقی باشیم.


البته همیشه فال گرفتن به عنوان راه حل و کمک به مشکلات در زندگی استفاده نمی‌شود بلکه ‌گاهاً بجای گذراندن وقت و تفریح‌های بی پایه به کار می‌رود.


بهترین راه حل این است که قبل از انجام هر کاری باید هدف و خواسته‌ی خود را هر شخص، مشخص کند و بشناسند.


هیچکس جز خدا خبر از آینده ندارد اما انسان‌ها با عملکرد خود می‌توانند زندگی خود را بسازند و اشتباه‌ترین کار، باورحرف‌های افراد ‌سودجو که به اسم فال‌گیر وارد زندگی می‌شوند و در برخی موارد باعث از هم پاشیدن زندگی می‌شوند.

والدین در رفع مشکل کودکان گوشه‌گیر نقش بسزایی دارند

والدین باید با کودکان گوشه‌گیر با ملایمت، مالمت و دلجویی رفتار کنند.
جعفریان آسیب‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کودکانی که نتوانند با دیگران ارتباط متقابل برقرار کنند دچار گوشه‌گیری می‌شوند.

وی افزود: والدین در رفع مشکل کودکان گوشه‌گیر نقش به سزایی دارند و با صمیمیت، محبت باید تمام تغییرات رفتاری مناسب و موفقیت‌آمیز آنان توجه کرده، آنان را تشویق کنند و بدین وسیله کودکان را به سوی فعالیت‌های اجتماعی سازنده در مدرسه و خانه راغب سازند.

یک آسیب‌شناس در پایان گفت: والدینی که کودکان را در هیچ کاری دخالت نمی‌دهند و در هیچ موردی از آنها نظر نمی‌پرسند کودکانی گوشه‌گیر و کمرویی خواهند داشت.

گفتنی است؛ کودکی که غمگین و گوشه‌گیر است والدین می‌توانند با آن گفتگو را آغاز کنند و به بهترین نحو دلیل ناراحتی او را بپرسند. فرزند به توجه واقعی والدین نیاز دارند و باید آنرا حس کنند.

"دفاع موزاییکی"؛ چالش آمریکا و اسرائیل + تصاویر

دفاع موزاییکی روشی مناسب برای جنگ‌های فوری تلقی می‌شود.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی انسانی در جنگ‌های بزرگ حرف اول را می‌زند و این نیروها دست برتر ارتش کشور مورد نظر در نبردها به حساب می‌آیند.

در 8 سال دفاع مقدس جمهورری اسلامی ایران با تاسی از ملت انقلابی خود توانست در مقابل حمله همه جانبه ارتش بعثی بایستد و یک حماسه مهم را رقم بزند که در این حماسه نه تنها یک کیلومتر مربع از خاک کشورمان از دست نرفت بلکه به دلیل اقداماتی که در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌‌های مختلف انجام شد، امروز ایران دارای نیروهای مسلح با تجربه و با قدرت و خلاقیت بسیار بالایی است.




  ادامه مطلب ...

اشتون کارتر: وحشیگری‌های داعش باید تمام شود

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرد همه شاهد وحشیگری‌های داعش هستند و این گروه باید شکست داده شود.
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی اختصاصی با ام اس ان بی سی گفت ما باید داعش را شکست دهیم ما داعش را شکست خواهیم داد همه شاهد وحشیگری های مربوط به این گروه هستند. بنابراین داعش گروهی است که باید شکست داده شود. 

وی در پاسخ به سئوال مجری سی ان ان که پرسید بنابراین شما با رییس جمهور فرانسه که گفت در جنگ قرار دارد موافقید؟ گفت بله. به نظر من "فرانسوا اولاند،" رییس جمهور فرانسه به خوبی شرایط را توصیف کرد. من بر این باورم که فرانسه اکنون حضور خود را در مبارزه با داعش تقویت کرده است. آنچه ما هر روز درگیر آن هستیم این است ما در وزارت دفاع آمریکا هر روز در حال جنگ هستیم. ما در حال حاضر سه هزار و پانصد نفر در عراق داریم و هر روز عملیات هوایی صورت می دهیم. این عملیات بسیار موثر بوده است اکنون ما هدف قرار دادن محموله های نفتی را آغاز کرده ایم زیرا داعش از انرژی برای کسب درآمد استفاده می کند. ما با این حملات جان جهادی (محمد اموازی جلاد داعش) و سرکرده داعش در لیبی را کشتیم. ما در حال پیگیری حملات هستیم.

 وی در پاسخ به سئوال مجری درباره موثر نبودن این حملات گفت ما همواره این حملات را مورد ارزیابی قرار می دهیم. اگر به آمار نگاه کنید آنچه موجب تقویت فزاینده این حملات شده است اطلاعات و فعالیت های اطلاعاتی بهتر بوده است. ما برای تغییر و اصلاحات رویکردهای درگیری خود آماده ایم. ما تاکتیک های خود را تغییر نیز داده ایم همانطور که این مسئله درباره کامیون های سوخت مشاهده شد. حملات به تانکرهای حمل سوخت پیش از حملات پاریس صورت گرفت با این حال تاسیسات انرژی در واقع تاسیساتی است که مردم نیز از آن سود می برند بنابراین این گونه اقدامات موجب تنبیه مردم عادی نیز می شود با این حال زمانی که این حملات در آستانه صورت گرفتن است باید فعالیت اطلاعاتی دقیقی صورت گیرد که چه بخشی ازاین تاسیسات توسط داعش برای تامین منابع مالی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کاروان کامیون ها نه در وسط شهر بلکه در وسط جاده در بیابان باید مورد حمله قرار گیرد که این نیز نیازمند اطلاعات و فعالیت اطلاعاتی است. با این حال در پی حملات پاریس فرانسه تمایل خود را برای حضور گسترده تر در حملات اعلام کرده است و ما امیدواریم که کشورهای اروپایی کارهای بیشتری در این زمینه در مقایسه با کارهایی که پیش از این صورت داده اند انجام دهند.

ورزشی مفید برای جسم و روان

کوهنوردی یکی از ورزش‌ها یی است که علاوه بر استفاده از فواید بسیار آن برای سلامت جسم ،بدلیل حضور در طبیعت از فواید روانی آن نیز می توان بهره مند شد.
 به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کوهنوردی از فعالیت‌هایی است که در بسیاری از کشورها بیش از آن که به عنوان یک رشته ورزشی مطرح باشد، یک فعالیت تفریحی محسوب شده و جالب است بدانید در بسیاری از کشورها فدراسیونی به عنوان فدراسیون کوهنوردی وجود ندارد. این فعالیت مفرح و لذت بخش به عنوان بخشی از فعالیت‌های روزهای پایانی هفته برای بسیاری از مردم محسوب می‌شود.
 
برای دست یابی به تندرستی و نشاط راهی دلپذیرتر از کوهنوردی آرام و طولانی در تپه ها و کوهای نزدیک منطقه ی مسکونی وجود ندارد. بخصوص اینکه  هزینه ی زیادی برای چنین ورزشی لازم نیست.از طرفی محیطهای طبیعی و پر از درخت و آب ، چه در کوها و چه در تپه ها به طور حتم بر روی تمام ارگانهای بدن (جسم و روح انسان)به منظور  کار و فعالیت بیشترو خستگی کمتر تاثیر مطلوب دارد.برای حداکثر بهره برداری از این ویژگی باید تمرینات  کوه پیمایی را به طور منظم انجام دهیم در غیر این صورت بدین مقصود نخواهیم رسید.
 
کوهنوردی می‌تواند به صورت راهپیمایی، کوه روی، کوهپیمایی و صعود به قلل مختلف و یا صخره‌نوردی انجام گیرد.

  ادامه مطلب ...

کم حاشیه‌ترین و پرحاشیه‌ترین زوج‌های سیاسی کشور

ازدواج‌هایی که در میان قشر سیاسی جامعه اتفاق افتاده، هرکدام به نوعی جالب توجه بوده است.
از کم حاشیه‌ترین تا پرحاشیه‌ترین زوج‌های سیاسی کشور تا ابوالمشاغل سیاسیونبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با کمی تامل در ازدواج‌هایی که در بین طیف‌های برجسته جامعه اتفاق می‌افتد، متوجه می‌شویم که ضرب المثل "کبوتر با کبوتر، باز با باز" همچنان صادق است؛ در بین هنرمندان، ورزشکاران و ... همچنان ازدواج‌های صنفی پرسابقه است. سیاسیون نیز از این قاعده مستثنا نیستند، ازدواج‌هایی که در این قشر اتفاق افتاده است، هرکدام به نوعی جالب توجه بوده است.

در برخی از این وصلتها مرد سیاسی وارد میدان شده و موجبات بروز هر چه بیشتر همسرش را فراهم کرده است، گاهی اوقات هم بالعکس. آنچه که اهمیت دارد این است که این ازدواج‌ها در بعضی موارد بیشتر نقش ائتلاف را ایفا می‌کنند تا خانواده‌ها را به یکدیگر پیوند دهند.

در این گزارش به برخی ازدواجهای جامعه سیاست کشورمان می‌پردازیم:

  ادامه مطلب ...

وقتی قدرت دیپلماسی ورزشی بر قدرت دولت‌ها می‌چربد

جایگاه ورزش در همگرایی کشورها بسیار تاثیرگذار است، به گونه‌ای که موانع نژادپرستانه را از میان برداشته و قدرتش بر قدرت دولت‌ها می‌چربد.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسالت بنیادین دیپلماسى، مدیریت بر روابط میان کشور‌ها و سایر بازیگران بین‌المللى است، در واقع دیپلماسی عمومی فرایند ارتباط مردم یک کشور با عامه مردم کشورهای دیگر برای شناساندن ایده‌های خود، شناخت ایده‌های آن‌ها و آرمان‌های ملی، معرفی نهاد‌ها، فرهنگ، هنجار‌ها و تبیین اهداف سیاست‌های خود است. 

دیپلماسی نوین نیز پدیده‌ای در بستر جامعه مدنی جهانی است که در آن فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، سازمان‌های جدید دولتی و غیر دولتی، مردم، گروه‌های فشار، انجمن‌های تخصصی و نظایر آن، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر در مسائل جهانی هستند که دولت، ملت‌ها و دیپلماسی سنتی به تنهایی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند. 

در دیپلماسی عمومی مقوله‌هایی همچون هنر، ورزش، دانش، فرهنگ، تاریخ و مذهب نقش کلیدی دارند و مسئولان یک کشور با میدان دادن به سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد، زمینه ایجاد ارتباطات ورزشی، فرهنگی، علمی و هنری را فراهم می‌کنند تا برداشت مردم دنیا نسبت به آن کشور در مسیر درست و معقول شکل گیرد و از این مسیر و با نزدیک‌شدن ملت‌ها به یکدیگر، زمینه برای رفع اختلاف‌های دولت‌ها فراهم شود. 

در گذر واژه‌ها دیپلماسی سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و مذهب در عرصه‌های مختلف جوامع بشری نقش آفرینی می‌کند، در میان انواع مختلف دیپلماسی، "دیپلماسی ورزش" پدیده‌ای فراگیر است که در سطح دیپلماتیک پس از دیپلماسی رسمی مهم‌ترین مولفه ارتباطی میان کشور‌ها محسوب می‌شود. 

یکشنبه (۲۶ مهر ماه) بود که رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت، با پر‌اهمیت دانستن ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، آن را عاملی موثر در ارتقای زندگی اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به برگزاری المپیک در سال آینده، باید آمادگی‌های لازم کسب شود تا بتوانیم جایگاه کشورمان را در این مسابقات جهانی ارتقاء بخشیم.

  ادامه مطلب ...

روگوزین: طی 5 سال آینده 100 فروند سوخو تحویل ایران می شود

معاون نخست وزیر روسیه از احتمال تحویل 100 فروند هواپیمای سوخو سوپر جت 100 به ایران طی 5 سال آینده خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه گفت کشورش شاید در عرض پنج سال آینده حدود یکصد فروند جت مسافربری منطقه ای سوخو سوپرجت 100 در اختیار ایران قرار دهد.

روگوزین به شبکه تلویزیونی روسیه -24 گفت :«ایرانی ها به هواپیمای سوخو سوپرجت 100 علاقمند هستند که می تواند به هسته اصلی شرکتهای هواپیمایی عمده آنها بدل شود.»

روگوزین افزود :« شامگاه دیروز اندکی قبل از عزیمت ما یکی از شرکتهای هواپیمایی اصلی ایران مذاکراتی با شرکت هواپیمایی متحد ما در مورد تحویل حدود یکصد فروند سوپرجت در عرض پنج سال آینده انجام داد.»

روگوزین اظهار داشت او اطلاعات بیشتر را در این مورد بعد از امضای توافقنامه اولیه در این مورد بیان خواهد کرد.

برگزاری نشست مشترک ایران و آژانس هفته آتی در وین/فرآیند اجرای برجام را دنبال می کنیم نه جمع آوری سانتریفیوژها

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری جلسه جمع بندی ایران درباره ارائه گزارش آژانس هفته آینده،سه شنبه در وین خبر داد.
جلسه جمع بندی ایران درباره ارائه گزارش آژانس هفته آینده در وین برگزار می شود/ فرآیند اجرای برجام را دنبال می کنیم نه جمع آوری سانتریفیوژها"بهروز کمالوندی" در گفتگوی مشروح با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش جدید آژانس در رابطه با اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام، برخی عناوین خبری مبنی بر "آب رفتن سانتریفیوژها" و همچنین جزئیات مراحل برچیده شدن سانتریفیوژها واکنش نشان داد.

وی افزود: در حال حاضر ما در فرآیند برچیده شدن سانتریفیوژها قرار نداریم و در فرآیند اجرای برجام هستیم.

کمالوندی با اشاره به تعهدات ایران در توافقنامه برجام، افزود: ایران براساس تعهدات خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد که البته بخشی از امور که در گذشته هم به آن اشاره شد و در رابطه با پرونده گذشته ایران بود، بعد از ارائه گزارش آژانس در پانزدهم دسامبر، عملیاتی خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

چطور حریم خصوصی را در شبکه‌های اجتماعی حفظ کنیم؟

امنیت اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که همواره محل بحث جدی واقع شده و برروی آن تاکیدهای مختلفی صورت گرفته است. اما کاربران این شبکه‌ها چگونه می‌توانند از اطلاعات خود در این فضا محافظت کنند؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی از فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایل می گذرد و در این میان در دولت جدید تاکید شده که سیاست بر آن است که تا زمان جایگزین شدن نمونه‌های مناسب داخلی جلوی فعالیت این شبکه‌ها گرفته نشود.

طبق آمارهای ارائه شده در کشور بیش از 25 میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند در دست کاربران است و طبیعی به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از کاربران این گوشی‌ها از نرم افزارهای ارتباطی رایگان موبایل نیز استفاده کنند به گونه‌ای که طبق اظهارات وزیر ارتباطات تنها شبکه‌ای مانند تلگرام بالغ بر 13 میلیون کاربر ایرانی دارد.

  ادامه مطلب ...

بازار داغ متخصصان پوست و مو/ بُکش و خوشگلم کن!

همگان حتی افراد با داشتن ظاهری متناسب هم از روش های مختلف زیبایی بی دلیل و بدون توجه به عوارض احتمالی آن استفاده می کنند از این رو این روزها بازار زیبایی و جوان سازی برای متخصصان پوست و زیبایی داغ است.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه پدیده چشم و هم چشمی در سال‌های اخیر در کشورما به اوج خود رسیده است و گاهی افرادی که شاید نان شب خود را هم به سختی تهیه می کنند به دلایل بعضا غیرمنطقی با وام و قرض هم که شده،اقدام به انجام فلان روش تبلیغی جوان‌سازی و جراحی زیبایی می‌کنند ،آن هم بدون کمترین اطلاع از نتیجه و عوارض آن.امروزه بحث زیبایی و قصد انجام جراحی های مختلف صورت ،نقل محافل زنانه شده و کمتر مهمانی و مجلسی است که از خوب یا بد شدن جراحی زیبایی یک فرد سخنی به میان نیاید.

هرچند همه از زیبایی ظاهری برخوردارند و خداوند همه چیز را زیبا خلق کرده اما میل به زیباتر شدن بین همه بخصوص خانم ها یک امر کاملا طبیعی است که امروز بیشتر شاهد آن هستیم و کسانی را می بینیم که به مرحله ظاهر پرستی و خودنمایی رسیده اند، از خود واقعیشان درحال فرارند و با صرف هزینه های گزاف بدون درنظر گرفتن عوارض به این پزشک و آن پزشک مراجعه می کنند تا به اصطلاح زیباتر و همه پسندتر شوند.

  ادامه مطلب ...

"بینگ" پس‌زمینه ای متفاوت در ویندوز 10 + آموزش

شما می توانید با استفاده از این ترفندها از تصاویر زیبای بینگ در پس‌زمینه صفحه قفل ویندوز 10 استفاده کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از کاربران به زیبایی صفحه قفل یا لاک اسکرین و تصویر پس‌زمینه خود بیش‌ازحد اهمیت می‌دهند. به همین دلیل در حدود چند ماه پیش زمانی که متوجه شدند قابلیتی به نام spotlight در ویندوز 10 وجود دارد بسیار خوشحال شده‌اند.

از زیبایی های بینگ در پس‌زمینه صفحه قفل ویندوز 10 استفاده کنید + آموزش

  ادامه مطلب ...

از یکه تازی و درآمد میلیاردی گوگل در ایران تا خیز "یوز" برای رقابت

موتورهای جستجوگر بومی برای دسترسی سریعتر کاربران به اطلاعات موردنظر خود و جوابگویی به نیازهای داخلی ساخته شده اند اما هنوز جای خود را میان کاربران ایرانی باز نکرده اند.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موتورهای جستجوی وب ابزاری برای یافتن راحت تر اطلاعات درخواست شده توسط کاربر هستند که جستجوی کاربران را در صفحه ای به عنوان صفحه نتایج نشان می دهند، در واقع طراحی موتورهای جستجوگر برای دسترسی سریعتر کاربران به اطلاعات مورد نظر خود صورت گرفته است.

اولین موتور جستجوگر جهان W3Catalog، در سال 1993 با رویکرد دسترسی سریعتر به مطالب و مقالات علمی راه اندازی شد اما اکنون ین موتور جستجوگر غیرفعال و از دسترسی خارج شده است.

گوگل یکه تاز موتورهای جستجوگر!
از یکه تازی و درآمد میلیاردی گوگل در ایران تا خیز

  ادامه مطلب ...

سربازی؛ اتلاف وقت یا انسان ساز؟

سربازی،مقطعی از زندگی جوانان است که برای برخی ناخوشایند و عده ای دوستدار آن هستندو همواره اذهان بسیاری ازجوانان رابه خود مشغول ساخته است.
سربازی؛ اتلاف وقت یا انسان ساز؟ / آیا به سربازی بریم؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،سربازی مقطعی از زندگی نوجوانان و جوانان ذُکور است که به عنوان امری ضروری و واجب باید یک بازه زمانی مشخص را با اعزام به محیط نظامی و یا اداری (امریه)آن را به اتمام رسانند.

همواره  از سوی بزرگان و افراد مجرب هر خانواده ای از سربازی به نیکی یاد می شود و آن را مقطعی انسان ساز توصیف می کنند.

دورانی که به واقع آموزش دهنده راه و رسم زندگی در چارچوب ها و قوانینی مشخص است که فرد باید خود را با آن وفق دهد و با رعایت اصول و قواعد تعریف شده نظامی گری،بخشی از عمر خود را در آن سپری کند.

  ادامه مطلب ...

ورزشی که دوای درد استخوان های آسیب دیده است

ور


به توصیه محققان پزشکی تمام کسانی که به دلیل مشکلات مفصلی و آسیب دیدگی های استخوانی از تحرک و انجام ورزش محروم هستند، ورزش در آب مشکلات آنان را حل می کند.
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ممکن است شما جزو افرادی باشید  که به دلایل مختلفی چون آرتروز، اضافه وزن و یا شیوه زندگی بسیار کم تحرک، نگران تاثیر منفی ورزش بر استخوانها، مفاصل و ماهیچه هایشان هستند و  شاید پذیرفتن این موضوع که باید به ورزش بپردازید و ورزش تنها راه سلامتی شما و رها شدن از بند بیماری هایتان است،  برایتان ممکن و قابل درک نباشد.
 
اما باید بدانید که پزشکان با تخصص های مختلف به شما ورزش در آب را پیشنهاد می کنند.

  ادامه مطلب ...