ساخت کوه به دست انسان+تصاویر

در این طرح خلاقانه، قرار است کوهی را در داخل پارک مرکزی آمریکا ایجاد کردند.
طراح این منظره بی‌نظیر با گودبرداری و جابه جایی خاک انجام می‌گیرد به طوری که قرار است علاوه بر پارک مرکزی، کوه‌هایی به ارتفاع 310 متر ایجاد کنند.

  ادامه مطلب ...

سوخو 47؛ عقاب طلایی روس‌ها برای حفاظت از آسمان کرملین + تصاویر

سوخو 47 یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت روسی با بال‌های رو به جلو و ساخت شرکت سوخو است.
سوخو 47 جنگنده  پیشرفته چند منظوره تهاجمی از نوع سری پنجم کارخانه هواپیماسازی سوخو می‌باشد که برای استفاده در جنگهای هوایی ،زمینی ، دریای و همچنین برای نابود کردن زیردریایی های دشمن و با برد پروازی زیاد طراحی گردیده است.

  ادامه مطلب ...

سیستم VOD به اقتصاد سینما کمک شایانی می‌کند

سیدغلامرضا موسوی به بررسی سیستم نمایشی جدید VOD و اهمیت ورود آن پرداخت.
سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در خصوص ورود سیستم  VOD به عرصه نمایش و اهمیت آن گفت: سیستم VOD یا ویدئوی درخواستی، به تدریج جایگزین شبکه نمایش خانگی از طریق DVD می‌شود و طبیعتا آینده شبکه نمایش خانگی را در ایران رقم می‌‌زند. البته این سیستم درخواست فیلم یا برنامه، چند سالی است که در دیگر کشورها آغاز شده اما به خاطر مشکلات اینترنتی در ایران به موقع پا نگرفت. در این زمینه سرعت و پهنای اینترنت و قیمت‌ها تأثیرگذار بود.

  ادامه مطلب ...

هولدینگ های بهداشتی و درمانی از الویت های شورای اقتصاد

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز به بازنگری تعرفه ها برای سرمایه گذاران گفت: برنامه داریم موضوع بیمارستان های زنجیره ای را در شورای اقتصاد دولت مورد بحث قرار دهیم.
قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت هولدینگ های بهداشتی گفت: متاسفانه بحث بیمارستان های زنجیره ای هنوز به جایی نرسیده است.

وزیر بهداشت علت این توقف را اینگونه توضیح داد: تعرفه ها برای سرمایه گذاران نیاز به بازنگری دارند تا سرمایه گذاری اقتصادی صورت گیرد.

وی تصمیم گیری در خصوص بیمارستانهای زنجیره ای را از برنامه های آینده وزارت بهداشت خواند و ادامه داد: در آینده ای نزدیک در خصوص بیمارستان های زنجیره ای در شورای اقتصاد دولت  بحث و تصمیم گیری می شود.
 
هاشمی اظهار داشت: امیدواریم تصمیم گیری به گونه ای باشد تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی تشویق به سرمایه گذاری شوند. 

بیماری هایی که در کمین بازنشسته ها است

حفظ سلامت روح و جسم سالمندان بیش از هر موردی به حفظ ارتباطات اجتماعی بستگی دارد .
علی رضا شفیعی کندوانی ، روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با 
با بیان اینکه ، به طور معمول بازنشستگی با آغاز دوره سالمندی مصادف است، افزود : در این دوران به طور طبیعی افراد با افت قوای جسمی ( کاهش حواس پنجگانهٔ ، بینایی ، شنوایی و ... ) و افت قوای شناختی ( کاهش توجه ، تمرکز ، یادگیری ، حفظ و پایداری مطالب  و ... ) مواجه می شوند که البته این امر یک روند طبیعی است و بیماری محسوب نمی شود، مگر در مواردی که شدت عوارض باعث مختل شدن زندگی ، یا اختلال در عملکرد حوزه های کاریشان شود . ادامه مطلب ...

آسیب دیدگی های بدنسازی چگونه بوجود می آید؟

با آشنایی با عوامل خطرسازی که باعث بروز آسیب دیدگی در بدنسازان می شود، احتمال بروز آن را کاهش دهید.
آسیب دیدگی در ورزش امری است اجتناب ناپذیر و ورزش بدنسازی جزو رشته هایی است که در تمامی سطوح ورزشکاران این رشته آسیب دیدگی به چشم می خورد اما فراوانی آسیب دیدگی در بدنسازی فقط در کمین بدنسازان بی‌ احتیاط است، که البته یکی‌ از اصلی‌‌ترین مشکلاتی که باعث توقف پیشرفت ورزشکاران این رشته می شود، آسیب دیدگی ناشی‌ از بی‌ احتیاطی است. البته دقت کنید اگر شما دچار آسیب دیدگی هستید این به آن معنا نیست که شما باید تمرینات خود را متوقف کنید بلکه شما باید با رعایت اصول پیشگیرانه تمرینات خود را بدون درد ادامه دهید.

  ادامه مطلب ...

درمان آرتروز زانو با ورزش

یکی از آسیبهای وارده به زانو آرتروز زانواست که با ورزش و تقویت عضلات حول مفصل زانو از بروز آن پیشگیری و در صورت ابتلا درمان می شود.
به تخریب غضروف مفصلی زانو آرتروز زانو می گویند. در فرم شدید این بیماری منیسک ها که غضروفی اند بطور کامل از بین می روند و در استخوان ران و درشت نی به یکدیگر سایش پیدا می کنند.

  ادامه مطلب ...

ایرانی ها بزرگترین خریداران لوازم آرایش خاورمیانه/ شرکت های معروف به دنبال ورود به بازار ایران

ایران چنان مکانی پرسود برای فروش لوازم آرایشی است که نام‌های معتبر خارجی حاضر به ارائه حق امتیاز به شرکایی در داخل این کشور هستند.
خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی به «صادرات لوازم ‌آرایشی به ایران و موانع حقوقی و فرهنگی موجود در این مسیر با وجود رفع تحریم‌ها» پرداخت.

  ادامه مطلب ...

چرا کسانی که دوستشان داریم آزارمان می دهند؟

مطالعات حاکی از آن است که علاقه بیش از حد گاهی می تواند موجبات آسیب به طرف مقابل را ایجاد کند.
 این مسئله چندان عجیب نیست که افرادی که ما را دوست ندارند و یا هیچ گونه حسی نسبت به ما ندارند بتوانند به راحتی ما را ناراحت کنند یا حتی آسیب بزنند، ولی موضوع این است که چرا اغلب وقتی کسی را دوست داریم ممکن است بیشتر از سایرین موجب ناراحتی ما شود؟

  ادامه مطلب ...

این "رازهای جالب اندروید" شما را غافلگیر می کند + آموزش

در این گزارش همراه ما باشید تا چند راز کاربردی اندروید را به شما آموزش دهیم.
اگر شما هم از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید شایدجالب باشد تا  از میانبرهای اندروید سردربیاورید. پیشنهاد می کنیم در این گزارش همراه ما باشید تا شما را با 5 میانبر کاربردی و مفید برای سیستم عامل اندروید آشنا کنیم.

  ادامه مطلب ...

بچه پولدارهایی که بازیگر می‌شوند/ ترفندی برای ره صد ساله رفتن

این روزها پیرامون دنیای سینما و تئاتر اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که با معیارهای اخلاقی جامعه سازگاری ندارد؛ حاشیه‌هایی که خوشایند آن‌هایی که خاک صحنه خورده‌اند و بعد از سالیان پر زحمت از سمت‌های کوچک به جایگاه‌های درخوری رسیده‌اند و در طول این راه رسیدن تا مقصد، شاهد سپید شدن موهای خود بوده‌اند، نیست و حتی اعتراض افرادی را که سال‌های سال پشت نیمکت‌ها نشسته‌اند و صبورانه قفل‌های بسته را باز کرده‌اند و آرام آرام به قله‌های موفقیت صعود کرده‌اند را نیز برانگیخته است.

  ادامه مطلب ...

"آندروپوز" یا یائسگی مردانه!

مدتی است که احساس می‌ کنید قدرت استخوان‌ها و حجم عضلات ‌‌تان کم شده، دچار اضافه وزن و بی‌ خوابی و افسردگی شده‌اید و … . این ها می‌ تواند نشانه‌ های آندروپوز (Andropause) یا یائسگی مردانه باشد.
 از جمله عوامل بروز یائسگی مردانه، افزایش سن و کاهش میزان هورمون تستوسترون در بدن است که بر سلامت جسم و روان فرد اثر می‌ گذارد و عوارض آن از ۵۰ سالگی به بعد نمایان می‌ شود.

  ادامه مطلب ...

هدف اوباما از سفر به اروپا چیست؟

اوباما تصمیم گرفته است در آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری خود به منظور بهبود روابط، سفری به کشورهای اروپایی داشته باشد.
 به نقل از نیویورک تایمز؛ اوباما در طول دو دوره ریاست جمهوری خود تلاش کرده تا از سیاست های خاورمیانه فاصله گرفته و در بخش های دیگری از آسیا تمرکز کند، اکنون با نزدیک شدن پایان دوران ریاست جمهوری وی، این اروپا است که نیازمند توجه خاص شده است.

در حالیکه اوباما آماده سفری شش روزه به اروپا می شود، دولت او نگران آینده این منطقه است. ریسک ورود موج جدید مهاجران به این قاره و اختلافات میان انگلیس و آلمان باعث شده تا احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هرچه بیشتر افزایش یابد و ثبات اتحادیه اروپا به خطر بیافتد.

مسئولان کاخ سفید اظهار کرده‌اند اوباما در این سفر پیامی در رابطه با همبستگی به همراه خواهد داشت؛ با این حال گفته های پیشینه اوباما می تواند تلاش های او را در این خصوص با مشکل مواجه کند.

بسیاری از منتقدان اوباما معتقد هستند او به منظور بهبود روابط با آسیا، اروپا را در حاشیه قرار داده است. مصاحبه اخیر اوباما درباره حملات هوایی ناتو در لیبی که در آن به نقش کمرنگ انگلیس و فرانسه اشاره شد، تاثیر منفی در روابط  این کشورها گذاشته است.

"نیکولاس برنز،" سفیر سابق آمریکا در ناتو، در این باره اظهار کرد: "اوباما در بخش های بسیاری به اروپا کمک کرده است. با این حال رفتار و سیاست های اخیرش باعث شده است تا بسیاری فکر کنند تمرکز اوباما بر اروپا قرار ندارد."

وی در ادامه به حمایت های بسیار اوباما از اروپا در زمان بحران اقتصادی اشاره کرد و گفت که انتظارات از اوباما در زمان انتخاب او در سال 2008 در سطح بسیار بالایی قرار داشته است.

سفر این هفته اوباما به اروپا و اجلاس ماه ژوئیه ناتو، می تواند این فرصت را برای اوباما ایجاد کند تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود روابط خود با اروپا را تا سطح بسیاری بهبود بخشد.

چرا چرت بعد از ناهار خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد؟

چرت بعدازظهر اگرچه بسیار مورد علاقه افراد زیادی است اما در کنار احیای مغز خسته می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.
پژوهش جدید محققان دانشگاه علم و فناوری هواژونگ بر روی 27 هزار مرد و زن چینی بالای 45 سال که چرت پس از خوردن ناهار در میان آنها بسیار محبوبیت دارد، نشان داده که خوابیدن بیش از 30 دقیقه در آن زمان می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد.

  ادامه مطلب ...

7هزار پلیس مخفی وارد خیابان های پایتخت شدند+تصاویر


فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هفت هزار نفر پلیس نامحسوس در حوزه امنیت اخلاقی آغاز بکار می‌کنند.
سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم آغاز به کار پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی که امروز(دوشنبه) برگزار شد در رابطه با نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: بحثی که امروز مطرح است در رابطه با موضوع ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه اخلاقی است که نیازمند توجه و اهتمام ویژه از سوی پلیس انتظامی تهران بزرگ است.

  ادامه مطلب ...

لاوروف: مذاکره‌ای میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت اسد انجام نشده است

وزیر خارجه روسیه برگزاری مذاکرات محرمانه میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت بشار اسد را تکذیب کرد.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی و هندی خود گفت: اینکه برخی می گویند کانال محرمانه ای میان ما و واشینگتن وجود دارد یا اینکه ما به صورت محرمانه درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مذاکره می کنیم درست نیست. این اظهارات تلاشی برای به شکست کشاندن روند ژنو و دور زدن قطعنامه شورای امنیت است که در آن تأکید شده مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند.
وی گفت: ما تنها سؤالاتی را در مقابل آمریکایی ها درباره بستن مرزهای ترکیه وسوریه مطرح کردیم. موضوع حمایت مالی از تروریسم همچنان وجود دارد و تمامی مسائل در این زمینه نیز بررسی می شود. اینکه می گویند ما با برکناری اسد موافقت کرده ایم تلاشی برای خدشه دار کردن چهره مسکو است.

لاوروف گفت: ما از تلاش های استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای تنظیم روند مذاکرات از نظر مسائل لجستیکی تلاش می کنیم و از آمریکا می خواهیم ترکیه را به مشارکت کردهای سوریه در مذاکرات قانع کند.

اخیراً برخی منابع غربی مدعی شدند که آمریکا و روسیه درحال مذاکره و تلاش برای بستن پرونده انتقال سیاسی در سوریه تا تابستان هستند.

همچنین پیشتر گزارش شده بود که روسیه و آمریکا درحال تهیه پیش نویس قانون اساسی برای سوریه هستند که آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

رای الیوم: ایران می‌خواهد همان بلایی که عربستان به سرش آورد حالا به سر سعودی‌ها بیاورد/جهان منتظر واکنش عربستان در حوزه نفت

رای‌الیوم نوشت: عربستان عامل بحران کاهش قیمت نفت است.
پایگاه اینترنتی  روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: برای نخستین بار و پس از چندین ماه عربستان سعودی کلام خود را فصل الخطاب نمی داند درست برعکس نشست های سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول و پیش از آن در نشست های وزرای خارجه و وزرای کشور عرب که حرف اول و آخر را گفته است. قدرت های بزرگ و متوسطی وجود دارند که در صورت تعارض موضع گیری های عربستان با منافع شان در گفتن کلمه «نه» تردیدی نمی کنند.

  ادامه مطلب ...

اگر چک می‌کشید این موارد را بخوانید تا سرتان کلاه نرود

بازاریان و کسبه همیشه به دنبال یک سند معتبر برای معامله می‌گردند، واقعا کدام سند در قانون جمهوری اسلامی ایران معتبر تر است و چه کنیم سرمان کلاه نرود؟
اگر چک می کشید این موارد را بخوانید تا سرتان کلاه نرود  بیشتر آدم‌های شهرمان هر روز در حال معامله با یکدیگر هستند، یا به هم پول می‌دهند تا کاسبی راه بیافتد یا با سرمایه گذاری در پروژه مشارکت می‌کنند.

  ادامه مطلب ...

بررسی شانس قهرمانی تیم های لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال در هفته‌های پایانی از حساسیت ویژه ای برخوردار است چرا که 5 تیم برای قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  تیم های فوتبال پرسپولیس، استقلال خوزستان، استقلال، تراکتور سازی و نفت تهران شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند و برای رسیدن به قهرمانی تمام تلاششان را انجام می‌دهند تا جام را بالای سر ببرند.

ادامه مطلب ...

نقش طلایی "فرمانده سپاه قدس" در جلوگیری از سقوط استان "کربلا" + تصاویر

نظر رسانه های خارجی درباره نقش "سردار سلیمانی" در عملیات "عاشورا" چه بود؟
  سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای ویژه بوده که یکی از نقش های این ارگان کمک مستشاری در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در عراق و سوریه  است.

  ادامه مطلب ...

دانشجویان سواد دارند یا توهم سواد دارند؟

4.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را دانشجویان تشکیل می دهند و نهال این باور در اذهان عمومی کاشته شده که این آمار قشر تحصیل کرده و باسواد مملکت به شمار می آیند اما پشت پرده ها حقایق دیگری را بازگو می کند.
"دانشجو از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می‌جوید و در اصطلاح، برای اطلاق به محصلان رسمی در سطح تحصیلات دانشگاه و پس از آن به کار می‌رود."

  ادامه مطلب ...

پشت پرده فراخوانی سفیر اردن از ایران/ وقتی عبدالله دوم غمخوار سعودی ها می شود

اقدام اردن در فراخواندن سفیر خود از تهران در راستای سرسپردگی این کشور به رژیم سعودی و اربابان منطقه ای و غربی اش ارزیابی می شود.
به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، محمد مؤمنی، وزیر اطلاعات و سخنگوی دولت اردن با انتشار یک بیانیه، در ادعایی عجیب، علت فراخوانده شدن سفیر این کشور از تهران را عدم پاسخگویی ایران به درخواست اردن در زمینه "مداخله در امور کشورهای عربی" عنوان کرد!

  ادامه مطلب ...

ظریف در گفتگو با اشپیگل: آمریکا مداخله بیجا نکند

وزیر امور خارجه ایران خطاب به مقامات آمریکایی گفت واشینگتن نباید درباره اقدامات دوجانبه ایران و اروپا مداخله کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با پتر مولر، خبرنگار  نشریه اشپیگل در تهران اظهار داشت: به زبان انگلیسی ساده می گویم که آمریکا باید بدون اما و اگر امکان تجارت سالم با ایران را برای جامعه بین الملل فراهم کند.

ادامه مطلب ...

پرسش مطرح‌شده درباره بازار نفت پس از شکست نشست دوحه

بسیاری از کارشناسان درباره آینده نفت ایده‌های جسته و گریخته‌ای دارند؛ با این حال در اینجا 5 سؤال طرح شده که بازار طلای سیاه پس از نشست دوحه به کدامین سو کشیده می‌شود.
روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی با بررسی نتایج و پیامدهای نشست دوحه به پیش بینی زوایای بهای جهانی نفت پس از شکست طرح فریز نفتی پرداخت و نوشت: طرح نفتی روسیه و عربستان – دو تولید کننده بزرگ نفت جهان – در نشست روز گذشته دوحه قطر شکست خورد.

  ادامه مطلب ...

فراریان از ورزش بخوانند/چگونگی پایبندی به ورزش

کارشناسان تربیت بدنی معتقدند ورزش های گروهی پایبندی و تعهد بیشتری برای ورزشکار بوجود می آورد و در نتیجه ترک ورزش در ورزش های گروهی نسبت به ورزش های انفرادی کمتر دیده می شود.
فراریان از ورزش بخوانند/چگونگی پایبندی به ورزش اشخاصی که به تنهایی ورزش می‌کنند، به سادگی  می‌توانند بهانه‌ای جور کنند و آن روز را  ورزش نکنند یا می‌توانند هر زمانی که تمرینشان سخت شد، آنرا کوتاه کرده و نیمه کاره رهایش کنند. 

  ادامه مطلب ...

کدام کودکان مجرم می‌شوند؟/پلیس کودک در مصاف آسیب‌های کودکانه

شکل گیری و راه اندازی پلیس کودک،یکی از ایده ها و طرح های حائز اهمیتی است که با لحاظ کردن رویکرد تخصصی در جرم شناسی اطفال می تواند به نقطه عطفی در مهار آسیب های اجتماعی این طیف سنی مبدل شود.
کدام کودکان مجرم می‌شوند؟/پلیس کودک در مصاف آسیب‌های کودکانهپلیس در هر جامعه ای،نقشی سازنده در حفظ و برقراری نظم وآرامش ایفا می کند. همواره این جمله در حوزه امنیتی و انتظامی مطرح می شود که احساس ناامنی از ناامنی مخرب تر است،زیرا این ذهنیت و تصور بصورت بالقوه،با احساسی همراه می شود که می تواند ابعاد گوناگون و متعدد زندگی انسان را تحت الشعاع قرار دهد.

  ادامه مطلب ...

ساخت واکسن ترکیبی ایدز و هپاتیت

براساس گفته دانشمندان دانشگاه آکسفورد با ساخت واکسن ترکیبی ایدز و هپاتیت سی افق های روشنی در علم پزشکی در زمینه درمان بیماری های سخت ایجاد شده است.

ادامه مطلب ...

پوست صورت نشان دهنده سلامتی بدن!

براساس گفته دانشمندان پوست صورت نشان دهنده وضعیت سلامتی دیگر اعضای بدن است.
پوست انسان یکی از ارگان های مهم در بدن برای شناسایی و پیشگیری از بیماری های مختلف محسوب می شود به طوری که اگر شی با اشتباه وارد پوست بدن شود سلول های روی پوست به آن واکنش نشان داده و پوست تاول می زند.
براساس گفته دانشمندان، علم طب چینی به ما می آموزد که هر منطقه از صورت انسان نماینده اندامی از بدن است و هنگامی که بر روی پوست تاول یا قرمزی رخ می دهد نشان دهنده از بین رفتن تعادل هورمونی و آنزیمی است.
دانشمندان می گویند: مصرف بالای غذای کنسروی و چرب سبب بروز استرس ناشی از هیدرونات و قند این گونه مواد غذایی شده و این مواد باعث هضم سخت در درون معده می شود.

بنا بر گفته طب چینی با خوردن گوشت؛ آلرژی در بدن افراد پدیدار شده که با روش طب سوزنی تا حدودی این حساسیت برطرف می شود.

مصرف سیگار سبب ضعیف شدن جریان خون می شود که افراد با کاهش مصرف کافئین و نوشیدنی شیرین و جایگزین کردن آن با آب می توانند عمری بلند همراه با سلامتی داشته باشند.

روش درمانی طب سوزنی می تواند در باز کردن رگ های خونی و شریان های اصلی کمک شایانی کند و با روش سوزن درمانی دردهای میگرنی به راحتی قابل التیام است.

گفتنی است سوزن های طب چینی باید در نقطه مربوطه و صحیح فرود آید که در غیر اینصورت سبب ایجاد چروک پوستی بر روی صورت می شود.

نوشابه‌های مرگبار از شایعه تا واقعیت

نوشابه های مرگبار؛ از شایعه تا واقعیت
 مدیرکل نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اخبار مرگ افراد به دلیل استفاده از فرآورده های خوراکی مانند نوشابه های گازدار را رد کرد.

ادامه مطلب ...

مولتی میلیاردر ایرانی به دنبال مورینیو!

چنانچه انتقال مورینیو به اولد ترافورد در این تابستان قطعی نشود، تافی ها سرمربی پیشین چلسی را جذب خواهند کرد.
مولتی میلیاردر ایرانی به دنبال آقای خاص! به نوشته روزنامه دیلی استار اورتونی ها به دنبال جذب خوزه مورینیو به عنوان جایگزینی بالقوه برای روبرتو مارتینز هستند.

تافی ها که در حال حاضر از پشتیبانی مالی مولتی میلیاردر ایرانی یعنی فرهاد مشیری برخوردار هستند، خواهان جذب سرمربی پیشین چلسی در صورت به توافق نرسیدن او با سران شیاطین سرخ هستند.

دیوید مویس که به مدت 11 سال در گودیسون پارک حضور داشت و در سال 2013 نیز در منچستر یونایتد مشغول به کار بود، در فهرست قطعی اورتونی ها قرار دارد.

تیم اورتون که هم اکنون در جایگاه 11 جدول رده بندی لیگ جزیره قرار دارد، رونالد کومان سرمربی ساوتهمپتون و فرانک دو بوئر سرمربی آژاکس را نیز برای جذب در نظر دارد.