حدیث پیامبراکرم(ص)درباره حضرت زهرا(س)

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

پیامبر اکرم (ص):

 فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی

فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است.

امالی(صدوق) ص104 ،بحار الانوار(ط-بیروت) ج67 ، ص3‏

در طول روز انرژی کم می‌آورید؟/خوراکی‌های انرژی‌زا را بشناسید

در مواقع احساس خستگی به جای استفاده از نوشابه های انرژی زا که حاوی قند و مواد مضر برای سلامت بدن هستند، از خوراکی های سالم استفاده کنید.

حجم بالای کار در عصر مدرن، نیاز به هوشیاری و انجام کارهای پیچیده و تخصصی باعث شده تا افراد برای جبران کمبود خواب، استراحت و تغذیه سالم به خوردن مواد غذایی انرژی زا روی بیاورند اما مصرف این فرآورده های صنعتی که حاوی انواع مواد شیمیایی اعتیاد آور و سرشار از قند و شکر است می تواند عوارض نامطلوبی برسلامت بدن از خود به جای بگذارد.

  ادامه مطلب ...

چه کنیم تا فراموشی نگیریم؟

کاهش میزان خواب می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای انسان، هم برای بدن و هم برای ذهن وی ایجاد کند. در یک مطالعه در سال 2014 مشخص شد که خواب ناچیز می‌تواند نقش مهمی را در زوال شناختی و در طولانی مدت حتی در بروز بیماری آلزایمر ایفا کند.

همانطور که سن ما افزایش پیدا می‌کند، ممکن است مغز ما رفته رفته دقت و توانایی‌های خود را از دست داده و فراگیری مسائل جدید و مخصوصا یادآوری اتفاقات مهم در طول زندگی برایش مشکل شوند. برای برخی از افراد، این کاهش توانایی‌های شناختی ممکن است بسیار جدی شده و در بعضی مواقع خاص به بیماری آلزایمر منجر شود.

  ادامه مطلب ...

کشف علل ریزش مو مردان و ارتباط آن با مادران!

دانشمندان ژنتیک، دویست قطعه دی ان ای را یافته اند که بر میزان، روند و نحوه ریزش موی مردان در میانسالی اثرگذار است.

  «ساسکیا هاگنارس» استاد دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند گفت: ما در تحقیقات خود به بیش از صدها سیگنال ژنیتیکی در خصوص ریزش مو برخورد نموده ایم. بسیاری از این سیگنال های ژنتیکی با کروموزوم-ایکس ارتباط مستقیم دارند، و مردان نیز به نوبه خود این کروموزوم ها را از مادر خود به ارث می برند.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با موشک فجر 5 شگفتی حماس برای صهیونیست‌ها

آشنایی با کابوس تل آویو
تا پیش از این صهیونیستها تصور می کردند که خطرناک ترین تهدید از جناب نوار غزه برعلیه آنها راکتهای دست ساز سری قسام با بردی نزدیک به 13 کیلومتر است. اما در جنگ اخیر غزه اشغالگران قدس با نمونه فلسطینی از راکت ایرانی فجر 5 رو به رو شده اند.

  ادامه مطلب ...

پیراهن های مردانه ایرانی برتن استرالیایی ها

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9 ماه منتهی به آذر ماه امسال 9 تن پیراهن مردانه از کشور صادر شده است.

ادامه مطلب ...

پیشران های سوخت مایع موشک ها

پیشران های سوخت مایع دارای اجزای عمده مخازن سوخت، سیستم انتقال سوخت، تنظیم کننده سوخت، محفظه احتراق، چاشنی، خنک کننده و بدنه خارجی است که به شرح هریک از آنها می پردازیم


ادامه مطلب ...

مهمان نوازی دختر رسول خدا(ص) چگونه بود؟

هر بخشی از زندگی صدیقه طاهره(س) می تواند الگویی مناسب برای انسان ها باشد.

پذیرایی از مهمان از زیباترین آموزه‌های دین ماست، و این مهمان نوازی را که یکی از این اوصاف بزرگوارانه است، می‌توان به شکلی زیبا و شایسته در سیره حضرت زهرا(س) به نظاره نشست.

  ادامه مطلب ...

گنجینه اطلاعات کامل از گنبد آهنی

گنبد آهنی یک سامانهٔ دفاع هوایی متحرک است که در اسرائیل طراحی و تولید شده و از اوایل سال ۲۰۱۱ به خدمت گرفته شده‌است. این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

  ادامه مطلب ...

روابط سالم و متقابل میان مردم و مسئولان از نظر امام علی (ع)

امام علی(ع):ای مردم،از گفتن حق یا مشورت در عدالت خودداری نکنید.

امام علی (ع)در بخشی از خطبه 216 کتاب شریف نهج البلاغه در مورد رابط متقابل مردم و مسئولان حکومتی می فرماید:مردم،از پست ترین حالات زمامداران در نزد صالحان این است که گمان برند آنها دوستدار ستایش اند و کشور داری آنها بر کبر و خود پسندی استوار باشد.خوش ندارم در خاطر شما بگذرد که من ستایش را دوست دارم و خواهان شنیدن آن هستم.

  ادامه مطلب ...

اطلاعات و مشخصات جنگنده اف-104 (F-104)

هواپیمای اف-104، هواپیمایی بود که به دلیل شکل ظاهری و ویژگی های فیزیکی منحصر به فردش، موشک خلبان دار نامیده می شد. طراحی این شکاری متعلق به دوران جنگ کره است و از جنبه های گوناگون، مانند طراحی منحصر به فرد بدنه ی آن، در نوع خود بی نظیر جلوه می کند.

 

ادامه مطلب ...

بدترین عادت متولدین هر ماه چیست؟

همانطور که می دانید هیچ فردی کامل نیست. اگر چه متولدین ماههای مختلف خصوصیات خوب زیادی دارند اما در کنار همه آنها، عادات بدی نیز دارند که در این مطلب به بارزترین شان اشاره کرده ایم.

همانطور که می دانید هیچ فردی کامل نیست. اگر چه متولدین ماههای مختلف خصوصیات خوب زیادی دارند اما در کنار همه آنها، عادات بدی نیز دارند که در اینجا به بارزترین شان اشاره کرده ایم. اگر شما هم دوست دارید بدانید که عادات بد متولدین ماههای مختلف چیست، با ما همراه باشید.

  ادامه مطلب ...

اسامی حضرت زهرا(س) نزد خداوند

برای حضرت زهرا(س) نه اسم وجود دارد که که امامان ما به آن اشاره دارند.

امام صادق(ع)در مورد اسامی حضرت زهرا(س)و معانی آن نزد خداوند می فرماید: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای ۹ اسم در نزد خداوند است

  ادامه مطلب ...

ارزان ترین کپسول برای زیبایی پوست تا نوروز/ شکمی تخت و صاف با این جوانه!

برای به دست آوردن زیبایی به جای مصرف انواع داروهای مکمل و آمپول های تقویتی از عناصر موجود در طبیعت استفاده کنید و با صرف اندکی وقت و حوصله بدن خود را در مقابل بیماری ها بیمه کنید.

ارزان ترین کپسول برای زیبایی پوست تا نوروز 96
یکی از مفید ترین خوراکی ها برای رشد و سلامت بدن مصرف انواع جوانه ها است که از بهترین آنها می توان جوانه نخود را نام برد.

  ادامه مطلب ...

سنگی برای حل اختلافات زناشویی/ صاحبان این مشاغل «فیروزه» همراه خود داشته باشند

استفاده از خواص درمانی فیروزه قدمت طولانی دارد. از این سنگ برای درمان سر درد و بیماری های عصبی استفاده می شده است.

برای آرامش اعصاب و همچنین رفع بسیاری ازمشکلات چون استرس، تشویش و نگرانی می توانید در کنار انجام مدیتیشن، نرمش، تنفس عمیق و تنظیم رژیم غذایی از خواص درمانی برخی از سنگ ها استفاده کنید.

  ادامه مطلب ...

یک فوتی / خطری پل مند را تهدید نمی‌کند/ مردم به حاشیه رودخانه‌ها نروند

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به میزان تلفات در استان بوشهر، گفت: پل مند با کاهش بارندگی با مشکلی مواجه نمی‌شود.

یک نفر فوتی داشته‌ایم/ خطری پل مند را تهدید نمی‌کند/ مردم به حاشیه رودخانه‌ها نروند قاسم قائدی مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر در مورد آخرین وضعیت سیل در استان بوشهر و خسارت‌ها گفت: در شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد آبگرفتگی بوده‌ایم و این مساله آبگرفتگی در وسعت زیادی صورت گرفته و این اتفاق در شهرستان‌های جنوبی استان بیشتر به چشم آمده است. ولی همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه فعال هستند و هم  کار خدمات رسانی را به نحو احسن انجام می‌دهند و هم راه‌های مسدود شده را ترمیم می‌کنند تا خدمات را به راحتی به همه مردم برسد.

  ادامه مطلب ...

امنیت امروز ایران معلول اقتدار دینی ماست/ برخی با دم زدن از آشتی ملی می‌خواهند اعلام موجودیت کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه برجام خاصیتی نداشت و با اشاره به اقتدار ملی و دفاعی ایران در حوزه مقابله با دشمنان گفت: امروز قدرت نظامی ما بسیار بالاست و جزو 7 کشور برتر دنیا هستیم.

امنیت امروز ایران معلول اقتدار روحی و دینی ماست/برجام خاصیتی نداشت

 آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان با تقوا فریب دشمن متظاهر و غارتگر را نمی‌خورد و بصیرت بدان معناست که دوست و دشمن را از هم تشخیص دهید عنوان داشت: ما امروز درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمن هستیم و آنان تلاش می‌کنند حواس مسئولین را از اقتصادی مقاومتی مورد نظر رهبری منحرف کند.

  ادامه مطلب ...

آداب خوابیدن در اسلام

انسان اگر به خوابیدن خود اهمیت دهد،زندگی اش از کیفیت بیشتری برخودار است و اسلام برای استراحت توصیه هایی دارد.

از آنجا که دین اسلام در مورد بخش های مختلف زندگی انسان ها توصیه هایی دارد، در مورد خوابیدن  و استراحت نیز توصیه هایی دارد.

  ادامه مطلب ...

تاکید اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حمایت از برجام

اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حمایت از برجام و عمل به وظایف خود در قبال توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حمایت از برجام و عمل به وظایف خود در قبال  توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.

  ادامه مطلب ...

ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد 2017 شد+ تصاویر

تیم ملی کشتی آزاد ایران در مرحله فینال رقابت های جهانی با نتیجه 5 بر 3 از سد تیم آمریکا گذشت و برای ششمین سال متوالی قهرمان این مسابقات شد.

بسیاری از تماشاگران که بلیت به صورت اینترنتی خریداری کرده اند و حتی دارای بلیتهای وی آی پی جایگاه ویژه هستند پشت در ماندند و موفق به حضور در سالن نشدند آنها معتقد بودند که مسئولان بیش از ظرفیت سالن اقدام به بلیت فروشی کرده اند.

  ادامه مطلب ...

حدیث امام صادق(ع)درباره نفاق

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 امام صادق (ع) فرمودند:

ِانَّ الفُحشَ وَ البَذاءَ وَ السَّلاطَةَ مِنَ النِّفاق

همانا دشنام دادن و هرزه گویی و زبان درازی ناشی از نفاق و دورویی استی 

(جهاد با نفس، ح 678)

ایران قهرمان جام پرشین کاپ بوشهر شد

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آخرین بازی خود در جام بین المللی پرشین کاپ بوشهر توانست از سد ایتالیا بگذرد و قهرمان این مسابقات شود. ایران قهرمان جام پرشیان کاپ بوشهر شد

 بازی فینال در حالی آغاز شد که تماشاگران بوشهری، ورزشگاه را به طور کامل پر کرده بودند و تعداد زیادی از آن ها پشت درهای بسته جا مانده بودند. بازیکنان تیم ملی در وقت اول این بازی، توانستند 3 گل را وارد دروازه ایتالیا کنند. در مقابل ایتالیا نتوانست کار خاصی در این نیمه انجام دهد.

ادامه مطلب ...

چگونه دست سارقان اینترنتی را کوتاه کنیم؟ +اینفوگرافیک

برای مقابله با هکرها و سارقان اینترنتی باید با راهکارهای مقابله با آنها آشنا شویم.

در اینفوگرافیک گذشته به نحوه جاسوسی هکر ها در فضای مجازی پرداختیم ، اما در این مطلب میخواهیم به نحوه سد کردن راه هکر ها و سارقان فضای مجازی بپردازیم.

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه پیراشکی با گوشت قلقلی

این پیراشکی های لقمه ای بسیار خوشمزه هستند و بدون شک برای مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یکی از بهترین گزینه ها به شمار می روند.

طرز تهیه پیراشکی با گوشت قلقلیاین پیراشکی های لقمه ای بسیار خوشمزه هستند و بدون شک برای مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یکی از بهترین گزینه ها به شمار می روند. پیشنهاد می کنیم، حتما آن ها را امتحان کرده و از طعم عالی شان لذت ببرید.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با انواع سرجنگی در موشک ها به صورت تخصصی


سرجنگی که به آن کلاهک جنگی نیز گفته می شود از مهمترین بخش های موشک بوده و هدف از طراحی موشک یا راکت(به عنوان تسلیحات نظامی) در واقع رساندن کلاهک به هدف و یا نزدیک آن است که با انجام عمل هدف آسیب دیده یا منهدم می شود.

ادامه مطلب ...

آیا امام علی (ع)هدیه اشعث را پذیرفت؟

تمام همت امام در زندگی خویش این بود که به کسی ستم نکند و مردم را به راه حق دعوت کند.

امیرالمومنین علی(ع)در خطبه 224 کتاب شریف نهج البلاغه در خصوص ستم نکردن به دیگران می فرماید:سوگند به خدا اگر تمام شب را روی خارهای سعدان به سرببرم و یا با غل و زنجیر به این طرف و آن طرف کشیده شوم، خوش تر دارم تا خدا و و پیامبرش را در روز قیامت با حالی ملاقات کنم که به بعضی بندگان ستم و چیزی از اموال عمومی را غصب نمایم.

  ادامه مطلب ...

اطلاعات کامل درباره رشته هوافضا در ایران

تاریخچه:

رشته مهندسی هوا- فضا برای نخستین بار در سال 1366 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت یک دانشکده مستقل تأسیس گردید و نخستین دوره از دانشجویان در مهر ماه 1366 در مقطع کارشناسی پذیرفته شدند. از آن پس، هر ساله تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی هوافضا در این دانشکده پذیرفته می شوند. به دلیل وجود کادر علمی ورزیده و نیز امکانات آموزشی و آزمایشگاهی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی برای نخستین بار در ایران، مجوز تأسیس دوره کارشناسی ارشد ایرودینامیک را برای این دانشکده صادر نمود که نخستین دوره آن با پذیرش پنج نفر دانشجو در سال 1371 آغاز شد و در سال های بعد، ظرفیت آن افزایش یافت. در سال 1374مقطع کارشناسی ارشد  براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی از ایرود دینامیک به هوا فضا تغییر نام داده و چهار گرایش ایرود دینامیک، جلوبرنده، سازه و مکانیک پرواز را شامل شد و بر همین اساس، چهار گروه آموزشی در دانشکده فعال شد.

  ادامه مطلب ...

آیا ییلدیریم آخرین نخست‌وزیر ترکیه خواهد بود؟

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی آینده سمت نخست‌وزیری در ترکیه پرداخت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به این‌که "بینالی ییلدیریم" – نخست وزیر ترکیه -- در حال تبلیغ برای رای مثبت در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور است، به نظر می‌رسد وی یکی از حامیان سرسخت افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – باشد. در صورتی که این اصلاحات تایید شود، سمت نخست‌وزیری به کلی لغو خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با 5 مسلسل ناشناخته‌ جهان + عکس

تلاش کشورها برای خودکفایی نظامی؛

برخی از این مسلسل ها از طراحی "بولپاپ" بهره می برند. در این گونه از سلاح ها، خشاب به عقب قبضه منتقل شده و باعث کاهش طول آن می شود. در ساخت این سلاح از موادی همچون آلومینیوم و پلمیر استفاده شده است تا وزن سلاح را در پایین نگاه دارد.

  ادامه مطلب ...

تلاش و خیرخواهی

تمام وجودش پر از نور بود و هرجا می رفت خیر و برکت را هم با خود به آنجا می برد.

یک زن با ایمان همواره در راه احیای ارزشهای الهی و پیشرفت جامعه و خانواده‌اش تلاش می‌کند و حضرت زهرا(س) نمونه بارزی از بانوان پر تلاش در طول تاریخ است. آن حضرت علاوه بر تلاشهای معنوی، در عرصه‌های عبادت و تقوا، خانواده داری و تربیت فرزندان نیز الگویی تمام عیار بود.

  ادامه مطلب ...