فرمانده نیروی زمینی ارتش :امروز در تحریم کامل هستیم اما از نظر تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیده ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش علاوه بر تشریح راه اندازی 4 خط تولید قطعات و تجهیزات دفاعی از ورود به تولیدات بالگردی هم خبر داد.

سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ابتدای برنامه روز ارتش را خدمت ولی امر مسلمین و ملت ایران ونیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران  تبریک گفت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود مبارک و مطهری است که خاستگاه فکری و عقیدتی آن قرآن کریم و ائمه هستند که امروز به عرصه حضور رسیده که بنابر بیانات رهبر انقلاب به شجره طیبه تبدیل شده است. 

  ادامه مطلب ...

سرطان این بار با طعم میوه/ مراقب میوه‌های سردخانه‌ای باشید!

میوه‌های نگهداری شده در سردخانه‌ها به دلیل از دست دادن آنتی‌اکسیدان امکان ابتلا به انواع بیماری‌ها را در افراد دوچندان می‌کنند.

فرشته شهیدی‌فر متخصص تغذیه با اشاره به عوارض میوه‌های سردخانه‌ای اظهار داشت: میوه‌های نگهداری شده در سردخانه‌ها به ویژه مرکبات که برای فصل بهار در انبار‌ها نگهداری می‌شود در طولانی مدت خاصیتشان را از دست می‌دهند.

  ادامه مطلب ...

معافیت صاحبان فرزند دختر از جهاد در اسلام

جهاد از دوش مردی که سه دختر داشته باشد یا خرج سه خواهرش را بدهد برداشته خواهد شد. اما وقتی مسئله را از آن حضرت دقیق تر پرسیدند، مشخص شد که...

معافیت صاحبان فرزند دختر از جهاد در اسلام
معروف است که پیامبر اکرم اسلام فرموده اند جهاد از دوش مردی که سه دختر داشته باشد یا خرج سه خواهرش را بدهد برداشته خواهد شد. اما وقتی مسئله را از آن حضرت دقیق تر پرسیدند، مشخص شد که غیر از معافیت صاحبان سه فرزند دختر از جهاد، حتی اگر کسی خرج یک دختر یا خواهرش را هم می دهد، از جهاد معاف خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید بدنتان استرس فراوانی را تحمل می‌کند

استرس عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های شناخته شده و کارشناسان در مورد عواقب شدید آن بر سلامتى بدن هشدار می‌دهند.

 استرس نه تنها بر روح و روان بلکه بر جسم نیز تأثیر می گذارد که عوارضى به نام مشکلات روان تنی را سبب می شود، این علائم جسمى ناشى از استرس در افراد مختلف متفاوت بوده، اما چند نشانه شایع وجود دارد که به دلیل استرس بیش از حد رخ مى دهد.

  ادامه مطلب ...

مسافران نمازخوان از پرواز جا ماندند/عذرخواهی مدیرعامل تفتان ایر از مردم/ خلبان 15 روز تعلیق شد+ تصاویر

صبح روز سه شنبه (29فروردین) 25 سرنشین پرواز هواپیمای شرکت هواپیمایی "تفتان ایر" استان سیستان و بلوچستان به دلیل انجام فریضه نماز از پرواز جا ماندند.

ابوالفضل حقیقی مدیر عامل هواپیمایی تفتان  ضمن عذر خواهی از مسافرین در تشریح این خبر گفت:پرواز هواپیمای صبح امروز تفتان ایر درحالی که قراربود ساعت چهارنیم به تهران انجام شود ساعت 4:48 پرواز کرد.

  ادامه مطلب ...

روش های توصیه شده برای ترک گناه

هرگاه نفسش او را وسوسه نمود بلافاصله از جا برخیزد و خود را چنان سرگرم عمل مثبتى نماید که اندیشه عمل زشت را از یاد ببرد.

دین مبین اسلام همانند سایر ادیان الهی توصیه هایی جهت رشد انسان در مسیر تعالی و تکامل دارد که قسمتی از آن ها دستوراتی مبنی بر ترک اعمالی است که گناه نامیده می شوند و مشخص هم هستند و در این میان بزرگان دین و آموزه‌های اسلامی نیز توصیه هایی را در مورد روش های ترک گناه بیان کرده اند که در اینجا به مواردی از آن اشاره می‌کنیم:
 

ادامه مطلب ...

پیدا شدن یک کرم غول‌پیکر زنده برای نخستین بار+ تصاویر

دانشمندان نخستین کرم کشتی غول‌پیکر زنده در جهان را در فیلیپین کشف کردند.

 به نقل از بی‌بی‌سی، دانشمندان برای نخستین بار یک کرم کشتی غول‌پیکر زنده را در فیلیپین پیدا کردند. جزئیات این کرم که طول آن به 1.55 متر و قطر آن 6 سانتی متر است در یک مجله علمی آمریکایی منتشر شد.

  ادامه مطلب ...

پیغام خصوصی رهبر انقلاب به سران فتنه

کسی که وارد عرصه‌ی سیاست میشود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که می‌کند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند.

پیغام خصوصی رهبر انقلاب به سران فتنه فتنه ۸۸ یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی در جمهوری اسلامی است که رهبر انقلاب تا آخرین لحظات سعی داشتند سران این جریان را جذب کنند. ایشان در آبان‌ماه ۱۳۸۸ و در دیدار با نخبگان در این باره می‌فرمایند:

ادامه مطلب ...

آیا باید در امر ازدواج مخفی‌کاری کرد یا بهتر است همه بدانند؟

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) در این رابطه که آیا باید در امر ازدواج مخفی‌کاری کرد یا بهتر است آن راهمه بدانند؛ کوتاه‌ترین بیان و حکیمانه‌ترین گفتار را ابلاغ کرده‌اند...

آیا باید در امر ازدواج مخفی‌کاری کرد یا بهتر است همه بدانند؟آیا باید در امر ازدواج مخفی‌کاری کرد و چنین عمل نیکی را در خفا و بی سر وصدا انجام داد یا اینکه بهتر است این عمل خیر را آنچنان انجام داد که همه بدانند و از همین رهگذر تبلیغ و ترویج آن هم صورت گرفته باشد؟ پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) در این رابطه کوتاه‌ترین بیان و حکیمانه‌ترین گفتار را ابلاغ کرده‌اند. ایشان فرموده‌اند:

  ادامه مطلب ...

اردوغان: دیکتاتور نخواهم شد

رئیس‌ جمهور ترکیه با رد انتقادات وارد شده به اصلاحات قانون اساسی این کشور تاکید کرد به یک دیکتاتور تبدیل نمی ‌شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه‌ «سی‌ان‌ان» گفت: تغییر قانون اساسی این کشور او را به یک دیکتاتور تبدیل نمی ‌کند.

  ادامه مطلب ...

عوارض نشستن طولانی مدت کنکوری ها/ روی شکم مطالعه نکنید

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، با اشاره به در پیش بودن کنکور، نسبت به بروز عوارض جسمانی ناشی از نشستن طولانی مدت دانش آموزان در هنگام مطالعه هشدار داد.

  محمدعلی محسنی بندپی در آستانه برگزاری اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران(۳ تا ۵ خرداد ۹۶ در هتل المپیک تهران) گفت: کنکور در راه است و دانش آموزان سختکوش ساعات متمادی از شبانه روز را مشغول مطالعه هستند، رقابتی که دقیقه ها نیز برای آن ارزشمند بوده و سرنوشت حرفه ایشان را در آینده تحت تاثیر قرار می دهد.

  ادامه مطلب ...

نتیجه نافرمانی از دستور والدین چیست؟

امام علی النقی (ع) فرموده اند:نافرمانی والدین باعث فقر و تنگدستی شده و آدمی را به ذلت و خواری می کشاند.

  ادامه مطلب ...

دردسر جدید برانکو، رویای اروپایی ستاره های پرسپولیس

بازیکنان شاخص پرسپولیس رویای حضور در اروپا را دارند و این موضوع چالشی برای برانکو محسوب می شود.

سودای اروپایی ستاره های پرسپولیس دردسر برانکو برخی از بازیکنان پرسپولیس بعد از اینکه خیالشان از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال راحت شد نیم نگاهی به آینده فوتبالی خود دارند تا رویای حضور در اروپا را محقق کنند.

  ادامه مطلب ...

وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم های بیشتری را ضد ایران اعمال می ‌کنیم

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد این کشور به دقت ایران را زیر نظر دارد و تحریم های بیشتری را ضد ایران اعمال خواهد کرد.

«استیون مِنوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این کشور تحریم های بیشتری هم ضد کره شمالی اعمال خواهد کرد چون روز یکشنبه با آزمایش موشکی خود که ناموفق هم بود قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده است.

  ادامه مطلب ...

امام علی (ع) با دشمن خود چگونه برخورد می کرد؟

امام علی (ع):ای مالک، هرگز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خوشنودی خداوند در آن است رد مکن که آسایش رزمندگان و آرامش فکری تو و امنیت کشور در صلح تامین می گردد.

  ادامه مطلب ...

تعویق انتشار اسناد کودتای 28 مرداد از سوی دولت آمریکا

پایگاه اینترنتی فدراسیون دانشمندان آمریکایی نوشت انتشار تاریخچه اقدام مخفی آمریکا در ایران در جریان کودتای 28 مرداد، برای مدت نامشخصی به تعویق افتاد.

پایگاه اینترنتی «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» درگزارشی به قلم استیون آفترگود نوشت:تاریخچه مستند دولت آمریکا درباره کودتای سال 1953 در ایران (28 مرداد) که ماموران سازمان سیا در آن مشارکت داشتند و از حالت محرمانگی خارج شد، برای دهه ها به صورت گسترده مورد تقاضای مورخان بود. در سال های اخیر، چنین به نظر رسید که این اسناد در شرف انتشار یافتن است اما اکنون مشخص شده است که انتشار این اسناد برای مدت نامشخصی به تعویق افتاده است.

  ادامه مطلب ...

فلسفه تسبیحات حضرت زهرا(س)

رسول خدا (ص) خطاب به حضرت فاطمه (س) فرمودند: ۳۴ بار «الله اکبر»، ۳۳ بار «الحمدللّه» و ۳۳ بار «سبحان الله» بگوئید.

 شیخ صدوق می‏گوید: از حضرت امیر مؤمنان(ع) روایت شده که آن حضرت به مردی از «بنی سعد» فرمود: آیا می‏خواهی از خودم و فاطمه برایت سخن بگویم؟!

  ادامه مطلب ...

کاندیداتورى جهانگیرى ارزشمند و در راستاى دفاع از دولت است/بگم بگم راه نمی‌اندازیم

سخنگوی دولت گفت: کاندیداتورى جهانگیرى بسیار ارزشمند بوده زیرا در راستاى دفاع از دولت است.
نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز سه‌شنبه (29 فروردین ماه) برگزار شد، گفت: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه از ظرفیت‌های قانونی سال گذشته در سال جاری استفاده کند بر این اساس به منظور جبران خسارات مالی سیل زدگان اخیر در چهار استان 100 میلیارد تومان اختصاص داده شد.
ادامه مطلب ...

ارتش یادآور نظم، ایمان و دفاع مشروع از کشور، قانون و منافع ملی است

رئیس‌ جمهور، عشق، اعتماد و احساس تکلیف شرعی نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا را از ویژگی های ممتاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: قدرت ما تدافعی و بازدارنده و نه تهاجمی است اما نشان داده ایم که در برابر تجاوز متجاوزان تا چه حد سخت و قاطعانه از ملت و کشورمان دفاع می کنیم.

  ادامه مطلب ...

تهدید ستاره هاى استقلال به جدایى!

این طور که به نظر مى رسد بازیکنان استقلال درباره وضعیت مطالباتشان شاکى هستند.

تهدید ستاره هاى استقلال به جدایى!این طور که شنیده مى شود بازیکنان استقلال مدعی‌اند همچنان نیمى از مطالبات خود را از باشگاه طلب دارند و این در حالی است که لیگ برتر 3 هفته دیگر تمام می‌شود و بسیاری از آنها هنوز 50 درصد مطالباتشان را از مدیران نگرفته اند.

  ادامه مطلب ...

روایتی از حضرت محمد (ص) درباره مقام خوش‌اخلاقی

روایتی از حضرت محمد (ص) درباره مقام خوش‌اخلاقی

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

پیامبر اکرم (صلّی‌ ‌الله‌ علیه‌ وآله):
إنَّ العَبْدَ لَیُدْرِکُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ دَرَجَةَ الصَّائِمِ القَائِم  ِ.
بنده با خوش‌اخلاقی به مقام روزه‌گیر شب‌زنده‌دار می‌رسد.

بحار الأنوار، ج 71، ص 373

پرسپولیس کم کاری نمی کند/ کمیته اخلاق به دیدارهای 3 هفته پایانی ورود کند

آرمین رهبر گفت: هر شخص دیگری هم جای برانکو باشد دلش می خواهد لیگ را با پیروزی تمام کند، بنابراین بعید می دانم پرسپولیسدر مشهد کم کاری کند

آرمین رهبر  در مورد دیدار سیاه جامگان و پرسپولیس در هفته آخر لیگ برتر بیان کرد: پرسپولیس حتی اگر با تیم دومش هم مقابل ما بازی کند می تواند برای ما دردساز شود، چرا که این تیم سه هفته به پایان لیگ قهرمانیش را مسجل کرده و در لیگ قهرمانان هم صاحب جایگاهی ویژه است. البته ممکن است به دلیل در پیش بودن دو بازی حساس لیگ قهرمانان آسیا به برخی از بازیکنان کلیدی استراحت دهد.

  ادامه مطلب ...

درخواست تیم های در حال سقوط از پرسپولیس

تیم های در حال سقوط به لیگ یک از پرسپولیسی ها می خواهند با تمام قوا در ادامه رقابت های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال حاضر شوند.

درخواست تیم های در حال سقوط از پرسپولیستیم فوتبال پرسپولیس با برد تیم ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال توانست 3 هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند.

  ادامه مطلب ...

دلیل فیلترشدن تماس صوتی تلگرام در ایران

مدیر تلگرام با انتشار پیام هایی دلیل مسدودشدن تماس صوتی این پیام رسان در ایران را توضیح داد.

  ادامه مطلب ...

چهل و ششمین ناوگروه نداجا به خلیج عدن اعزام شد


 طی مراسمی با حضور فرمانده نداجا، ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از بندرعباس، به خلیج عدن اعزام شد.

  ادامه مطلب ...

برانکو: خوشحالم که دسیما را کسب کردیم/ مربیگری پرسپولیس یک افتخار است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: موفق به فتح دسیما شدیم و دهمین قهرمانی را در تاریخ باشگاه پرسپولیس به ارمغان آوردیم که این موضوع بسیار خوشحال کننده است.

برانکو: خوشحالم که دسیما را کسب کردیم/ مربیگری پرسپولیس یک افتخار استبرانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس که با برتری 2 بر صفر مقابل ماشین‌سازی به قهرمانی در لیگ برتر ایران رسید، دسمیا (دهمین قهرمانی) را بدست آورد و 3 هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر ایران، جام قهرمانی را کسب کرد.

  ادامه مطلب ...

عواقب حجامت خودسرانه در فصل بهار/ افرادی که باید دور این روش درمانی را خط قرمز بکشند!

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی انجام حجامت در فصل بهار را منوط به شناخت مزاج افراد دانست و گفت: لازم است قبل و بعد از حجامت نکاتی مد نظر قرار گیرد.

رضا زاداسماعیلی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: در طب سنتی هیچ درمانی جایگزین اعمال یداوی نمی‌شود؛ به عنوان مثال نمی‌توان غذادرمانی را جایگزین حجامت کرد، چرا که حجامت سیستم ایمنی بدن را کاملا تحریک می‌کند. این در حالی است که با پرهیز و اعمال تغییرات در رژیم غذایی نمی‌توان به این مقصود دست یافت.

  ادامه مطلب ...

نماز عالی‌ترین پل ارتباطی خالق با مخلوق/ مسئولان با نظارت مشکلات مساجد را مرتفع سازند

نماز به عنوان پل ارتباطی مابین خالق و مخلوق همیشه مد نظر متولیان امر بوده است تا به بهترین نحو ممکن در بین آحاد مردم نهادینه شود.

نماز به عنوان نخستین واجب دینی و اولین فروع دین مقدس اسلام بر همه مسلمانان واجب شده است. و بر همه مومنان فرض است که این فریضە واجب دین را به بهترین شیوه ممکن ادا کنند. در واقع نماز پل ارتباطی مابین خالق و مخلوق است که بشر را با ربوبیت پیوند می دهد.

  ادامه مطلب ...

عبارت «لا إله إلّا اللّه» به چه معنی است؟

اولین عبارتی که یک فرد باید بگوید تا به صورت ظاهری مسلمان شود، «لا اله الا الله» است که بسیار با مفهوم پرمغز است

«لا إله إلّا اللّه» یعنی پایان دادن حکومت هوای نفس در وجود؛ یعنی پاک کردن تمام رذایل اخلاقی از صفحه نفس؛ یعنی آراسته شدن به حسنات اخلاقی، یعنی خلوص و پاکی؛ یعنی بصیرت و بینایی؛ یعنی هم چون انبیا با تمام طاغوت‌ها تا ریشه کن کردن آنان مبارزه کردن؛ یعنی ریشه تمام گناهان را از سرزمین وجود خویش درآوردن و به جای آن نهال عمل صالح کاشتن.

  ادامه مطلب ...

مکالمه صوتی تلگرام به صورت کامل مسدود شد + دلیل مسدود سازی

قابلیت مکالمه صوتی تلگرام برای بسیاری از کاربران ایرانی از دسترس خارج شده است و فعلا نمی‌توان با استفاده از اینترنت موبایل و اینترنت خانگی تماس رایگان تلگرامی برقرار کرد.

 قابلیت مکالمه صوتی رایگان در ساعت 22 روز چهارشنبه هفته گذشته، 23 فروردین ماه به صورت رسمی طبق توییت پاول دروف، مدیر عامل تلگرام به صورت رسمی برای کاربران ایرانی فعال شد اما پس از عرضه این قابلیت شاهد چندین مورد اختلال سرور به دلیل ترافیک بسیار بالای کاربران ایرانی بودیم اما در ساعت 14 روز جمعه مصادف با 24 فروردین ماه بالاخره این پیام رسان به صورت همگانی از سوی اپراتورهای موبایل ایران، همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود شد و در ساعت 16 همان روز نیز این مسدودسازی با انتشار جوابیه‌هایی به پایان رسید.

  ادامه مطلب ...