ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

به‌زودی رونمایی می‌شود خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نسل جدید ناوشکن‌های ایرانی به زودی رونمایی می‌شود.

خانزادی


به گزارش مشرق،امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: زمانی که به تاریخ نگاه  می کنیم، چهل سال است که در حال پیشرفت هستیم. دهه اول انقلاب با تحریم ها و ترورها آغاز شد و تلاش دشمنان بر این بود که ملت انقلاب را همراهی نکند، اما زمانی که نتوانستند به این هدف خود دست یابند جنگ نیابتی را به ملت ایران تحمیل کردند. این جنگ با کمک ایادی منطقه ای استکبار که امروز گاو شیرده و یا ارباب اره ها نامیده می شوند، انجام شد.

وی اظهار کرد:  جنگ با چراغ سبز و حمایت آمریکا، هم پیمانان اروپایی و حمایت ایادی منطقه ای استکبار در حالی تحمیل شد که هنوز بسیاری از ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بود و ساختارهای سیاسی، نظامی و دفاعی انقلاب هنوز به انسجام نرسیده بود و در چنین شرایطی سیلی محکمی به صورت دشمنان زده شد. حماسه ۷ آذر نیروی دریایی برگ زرینی در کارنامه نیروی دریایی است. مقاومت ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی استراتژی دشمنان برای تسخیر تهران را شکست داد، استراتژی که قرار بود در طول یک هفته تهران را نیز اشغال کند و عراق تا پایان جنگ نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: عملیات مروارید سیلی محکمی به رژیم بعث عراق زد و نیروی دریایی آن را از حیز انتفاع انداخت. عملیات اسکورت که توسط نیروی دریایی انجام شد و در این عملیات توانستیم ده هزار کشتی تجاری را به سلامت به مقصد برسانیم.

بیشتر بخوانید:

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش +عکس

دریادار خانزادی: دشمن از ویژگی‌های شناور سهند به هیچ عنوان اطلاع ندارد

ناوشکن «دنا» ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

خانزادی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در دهه دوم انقلاب در شرایط تحریم قطعات مورد نیاز خود را ساختیم. فرزندان این مملکت و ظرفیت و توانمندی های آنها را قبول کردیم و نیروی انسانی مان را خودمان تربیت کردیم و به این ترتیب وابستگی به خارج از کشور برای تربیت نیروی انسانی را قطع کردیم. 

وی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات آغاز شد و هر آنچه برای حضور مقتدرانه در دنیا نیاز داشتیم، ساختیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار مبارزه با دزدان دریایی را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران و در غربت کامل انجام شد و تا امروز ۵۸ ناوگروه به خلیج عدن اعزام شده است که این امر مورد تقدیر سازمان های جهانی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف نیروی دریایی است. نیروی دریایی پرچمدار توسعه سواحل مکران شد که تداوم این توسعه اقتدار جمهوری اسلامی در دریاها را به همراه دارد.

دریادار خانزادی گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیر دریایی غدیر ۹۵۵ و نسل جدید زیردریایی های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق می کنیم.

وی تأکید کرد: ان شاءالله فردا شاهد خواهیم بود که نسل جدیدی از ناو شکن های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق خواهد شد و در پی آن ناوشکن های دنا و برای بار دیگر ناوشکن جماران را برای چند ماه دیگر احیاء و برای بار دیگر به نیروی دریای ملحق خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کجایند یاوه گویانی که ببینند زیر بار تحریم های مضحک شان نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است. امروز بی آبرویی و خفت نصیب آمریکایی ها شده که حاصل عظمت، شکوه، افتخار و نتیجه ایستادگی و ایثار و از خود گذشتگی مردم و نیروهای مسلح بوده است. امروز پرچم شکوه انقلاب اسلامی در عرشه ناوشکن های ایرانی به اهتزاز درآمده است و افتخار می کنیم مظهر اقتدار ملت در دریا هستیم.

وی تاکید کرد: امروز از پیروزی انقلاب ۴۰ سال گذشته است و آنهایی که در گهواره بودند امروز در سرپنجه ها هستند و انگشتان شان بر ماشه است. فرزندان جسور ایران اسلامی با اقتدار و سلامت در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران را نکند. ما این شکوه را مدیون انقلاب و ملت بیدار و همیشه در صحنه هستیم.

خبر خوش معاون رئیس جمهور برای کارمندان

خبر خوش معاون رئیس جمهور برای کارمندان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص بودجه سال 98 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی بودجه سال 98 تا اینجا براساس افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.

او افزود: در ارتباط با بودجه محدود به احکام نیستیم و ارقام اهمیت دارند. ارقام به دولت داده شد تا برای جلسه نهایی که یکشنبه است ارقام و جداول تصویب نهایی شوند. در تعیین بودجه باید دید هدف و مصارف چیست و به چه چیزی می رسیم.

وی بیان کرد: امسال سال ویژه ای است؛ سالی که به اصطلاح به بیرحم‌ترین شکل باید کشور را اداره کنیم. هنر ما این است؛ با تجربیات و امکاناتی که داریم شرایط تحریمی را دور بزنیم. تیم بزرگی در آمریکا در حال بررسی راه های متفاوتی است.

نوبخت بیان کرد: بودجه شفاف است و صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود شفافیت بودجه‌ای تحسین برانگیزی اعلام کرد. منابع را به دقت انتخاب کردیم و بوجه مان را برای سال گذشته 320 میلیارد پیش بینی کردیم که دقیقا همان شد. من روز دوشنبه درباره عدد و رقم صحبت خواهم کرد.

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان و کارگردان عنوان کرد: برای کارگردان و کارمندان افزایش حقوق خواهیم داشت. خوشبختانه تا اینجا ما 20 درصد افزایش حقوق در نظر گرفتیم یعنی یک پنجم حقوق.

او یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه تلاش می کند نقش برنامه ریزی و پشتیبانی خود را انجام دهد. منابع بودجه محدود است و بخش های زیادی وجود دارد. طبیعی است که هر بخش تلاش می‌کند بیشترین مقدار را برای آن بخش بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم زودتر پول کشاورزان گندمکار را بدهیم، سه هزار میلیارد تومان از بانک ها وام با سود 20 درصد گرفتیم.

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

تکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب از شانگهای راهی تهران می شوند.

این تیم شب گذشته از دریای چین به شانگهای بازگشت و امشب راهی تهران خواهند شد.

 گفتنی است این تکاوران پس از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی سانچی به محل حادثه اعزام شدند که به علت عدم هماهنگی دولت چین موفق به نجات دریانوردان ایرانی نشدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: فرمانده کل ارتش مصمم است وضعیت ارتش را از آنچه که اکنون است به وضع مطلوب برساند

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در جمع فرماندهان، کارکنان و مسئولان پایگاه چهارم شکاری و پدافند هوایی دزفول گفت:آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی هوایی الهی و پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) موجب سرافرازی و افتخار ایران است.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه هیئت رئیسه جدید ارتش نگاه ویژه و جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است تاکید کرد:اولین اقدام و موثرترین برنامه ارتش دستور تشکیل شوراهای معیشتی، ارتقا توان رزمی و ارتقا معنویت در ارتش است. فرمانده کل ارتش به جهت مهم بودن وضعیت معیشتی کارکنان ارتش شخصا مدیریت این شورا را بر عهده گرفته و مصمم است وضعیت ارتش را از آنچه که اکنون هست به وضع مطلوبی برساند.
وی به طرح ها و برنامه های شورای عالی معنویت در ارتش اشاره کرد و افزود:سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طرح های مصباح را تهیه کرده که با همکاری فرماندهان این طرح ها در حال اجرا  است که عمل به این طرح ها توان رزمی و آمادگی دفاعی را نیز در پی خواهد داشت.
 نماینده مقام معظم رهبری در ارتش  با اشاره به اینکه کشور در شرایط فتنه قرار دارد گفت: دشمن فتنه های فراوانی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  آغاز کرد  که از جمله القاء نا کار آمدی نظام ، دامن زدن به اختلافات قومی قبیله ای، ترویج عرفان های نو ظهور و کاذب ، متهم کردن نظام به عدم آزادی بیان، راه اندازی موج ایران هراسی ، راه اندازی شبکه شیعه هراسی ، راه اندازی جنگ های نیابتی و دهها فتنه دیگر که سعی دارد کشور را در دنیا منزوی کند  ما باید هوشیار باشیم تا خانواده ها و جوانان ما که سرمایه های اصلی این نظام هستند در دام دشمن قرار نگیرند.  
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی تاکید کرد:استکبار جهانی بر خلاف آنچه که که نشان می دهد قدرتمند نیست بلکه در زمینه قدرت خویش بزرگ نمایی می کند که در لحظه نبرد سرنوشت ساز دیگر ناتوانی آنها برای جهانیان روشن خواهد شد اما در مقابل،  ایران اسلامی به پیشرفت های بزرگی در حوزه های مختلف دست یافته است و  این پیشرفت ها لرزه بر اندام دشمن انداخته است.
وی به خیانت اغتشاشگران نسبت به مردم اشاره کرد و بیان داشت:اغتشاشگران با حضور در خیابان ها و در جمع مردم در اتفاقات اخیر ، مردم را از مطالبات به حق خود محروم ساختند، ملت شریف ایران باهوشند و هرگز فریب دشمن را نخواهند خورد و قدر  نعمت آرامش و امنیتی که در کشور هست را می دانند.

مبلغ وام ازدواج در سال آینده ۱۵ میلیون تومان شد

یک عضو کمیسیون تلفیق از افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان در سال آینده خبر داد.

مبلغ وام ازدواج در سال آینده ۱۵ میلیون تومان شداحمد صفری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷  اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مبلغ وام ازدواج از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در سال آینده افزایش می‌یابد. 

وی ادامه داد: همچنین کلیه بانک‌ها مکلف شدند تا اعطای وام ازدواج را در اولویت اول اعطای تسهیلات قرار دهند.

گفتنی است؛ دولت در لایحه بودجه ۹۷ مبلغ وام ازدواج را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته بود، اما رئیس‌جمهور هفته گذشته افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان را اعلام کرد.

وزیر دفاع: آمریکا و رژیم­ صهیونیستی خطرناک­ترین حامی تروریسم هستند


وزیر دفاع: آمریکا و رژیم­ صهیونیستی خطرناک­ترین حامی تروریسم هستند

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در دیدار با رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صرف نظر از مرزهای مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: پاکستان جایگاه ویژه‌­ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­‌های روابط دوجانبه و منطقه­‌ای تاکید دارد، افزود: دیدارهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور زمینه ساز توسعه روابط دو جانبه و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه خواهد بود.


بارش باران و برف در ۲۲ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بارشی بخشهایی از ۲۲ استان کشور را با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و کاهش دما مواجه می‌کند.

ادامه مطلب ...

جزئیاتی از عیدی امسال کارمندان و بازنشستگان

به گزارش روزپلاس و به نقل از ایسنا، عیدی کارکنان دولت همه ساله بر اساس مصوبه دولت تعیین می‌شود؛ مبلغ قطعی آن باید به تصویب هیات وزیران برسد و نحوه پرداخت آن به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شود. به گفته سخنگوی سازمان برنامه و بودجه با توجه به رشد ۱۰ درصدی حقوق‌ها در سال ۱۳۹۷، عیدی کارمندان دولت ۹۳۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.
  ادامه مطلب ...

پیکر یکی از شهدای تکاور سانحه ناو دماوند کشف شد

http://www.aja.ir/Portal/picture/?1489554/1

پیکر مطهر تکاور شهید ناو سروان بیژن زارع که در حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن در دریای خزر مفقود شده بود بعد از چند روز جستجو کشف گردید

به گزارش روابط عمومی ارتش در این حادثه علاوه بر شهید بیژن زارع ، ناوبان امیر باصره نیز از تکاوران نیروی دریایی ارتش در جریان امداد رسانی به فیض شهادت نایل شد
گفتنی است دو نفر دیگر نیز در این حادثه دچار آسیب دیدگی شده اند که تحت درمان قرار گرفته اند

این افراد حافظه قوی دارند،فقط به خاطر رعایت یک چیز ساده!

 

ارتباط مستقیمی بین خواب و حافظه قوی وجود دارد. ربطی هم به سن ندارد. جتی نوجوانانی که دیر می خوابند یا به خواب خود اهمیت نمی دهند معمولا موفقیت تحصیلی چندانی به دست نمی آورند چون حافظه قوی و خوبی ندارند و علت آن هم کم خوابی است.

ولی حتی کسانی که در جوانی مشکلی در خواب نداشته اند، با افزایش سن به دلایل مختلف  دچار بی خوابی می شوند که نتیجه آن عدم بازسازی سلول های حافظه و ضعیف شدن آن است. هنگام خواب... ادامه مطلب ...

عکس/ تغییر به نفع این آقازاده‌ها!

انسانهای بزرگ قامتشان بلندتر نیست، خانه شان بزرگتر نیست، ثروتشان هم بیشتر نیست، آنها قلبی بزرگ و نگاهی مهربان دارند.

جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

از سوی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش؛

به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

  ادامه مطلب ...