ورزشکاران در خطر فقر آهن

ورزشکاران طی تمرینات متوالی و شدید به راحتی ذخایر آهن خود را از دست می دهند و در خطر بروز کم خونی ناشی از فقر آهن قراردارند.
ورزشکاران در خطر فقر آهن آهن از اجزای اساسی و ضروری در ساختمان هموگلوبین و میوگلوبین به شمار می آید.آهن موجود در هموگلوبین در فعالیت های ورزشی از نوع استقامتی عامل تعیین کننده در موفقیت ورزشکاران است. از طرفی کارایی استقامتی بهتر ورزشکاران نبست به غیر ورزشکاران به دلیل افزایش غلظت هموگلوبین خون آن ها است که در واقع  مشارکت آهن در ساختمار هموگلوبین، اکسیژن رسانی را افزایش می دهد چرا که در فعالیت های استقامتی انرژی از طریق سیستم اکسیژن (هوازی) تأمین می شود.

  ادامه مطلب ...

در آستانه نوروز 95/ مطلبی کوتاه از ضرب‌المثل‌ «با یک گل بهار نمی شه»

در باشگاه ضرب‌المثل امروز حکایت کوتاهی را از ضرب‌المثل «با یک گل بهار نمی شه» می‌خوانید.
در آستانه نوروز 95/ مطلبی کوتاه از ضرب‌المثل‌ «با یک گل بهار نمی شه»
 بخش قابل توجهی از ادبیات هر ملتی را ادبیات عامیانه تشکیل می‌دهد. ادبیات عامیانه از گستردگی زیادی برخوردار است. ترانه‌ها، لالایی‌ها، امثال و حکم، کنایات عامیانه، چیستان‌ها، اشعار عامیانه و نمونه‌هایی از این دست از جلوه‌های ادب و فرهنگ عامیانه به شمار می‌روند.

  ادامه مطلب ...

اگر می‌خواهید لاغر شوید مصرف این ویتامین‌ها را فراموش نکنید

اگر ویتامین‌های منیزیم‌، کلسیم و پتاسیم در بدن به مقدار کافی نباشد باعث بروز پدیده اضافه وزن می‌شود.
دکتر قاسمی متخصص تغذیه گفت‌: کمبود ویتامین‌های منیزیم، کلسیم و پتاسیم باعث چاقی در بین افراد می‌شود.

وی با اشاره به کمبود ویتامین منیزیم افزود‌: کمبود منیزیم در بدن باعث می‌شود که بدن میل به قند و شیرینی پیدا کند که همین امر سبب می‌شود که بیماری چاقی پدیدار شود به طوری که در افراد چاق کمبود این ویتامین مشاهده می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: پتاسیم به عملکرد قلب در بدن کمک می‌کند و میزان تعادل آب در بدن را تنظیم می‌کند و به عبارتی دیگر پتاسیم با سوخت و ساز در بدن رابطه مستقیم دارد و کمبود آن باعث می شود که توانایی بدن در هضم بهتر غذا کاهش یابد.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که کمبود کلسیم چه عوارضی در بدن دارد‌، گفت‌: افرادی که تمایل زیادی به خوردن گوشت دارند بیشتر در معرض خطر کمبود کلسیم در بدن هستند.

وی افزود: کمبود کلسیم در بدن علاوه بر بیماری پوکی استخوان باعث می‌شود آنزیم‌هایی که در فرآیند سوخت و ساز بدن نقش موثری دارند کم کار یا غیر فعال شوند.

یک پایگاه اینترنتی روسی، اسامی اصلی‌ترین کشورهای صادر کننده و وارد کننده سلاح در سال 2015 را منتشر کرد.
  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،یک سایت روسی، نمودار عمده‌ترین کشورهای صادرکننده و وارد کننده سلاح در سال گذشته میلادی را منتشر کرد.

  ادامه مطلب ...

لطفا شیشه را از شهر جمع کنید!

در روزهای پایانی سال به بازخوانی پرونده ای پر درد پرداخته ایم...
لطفا شیشه را از شهر جمع کنید! در سالی که گذشت باز هم شاهد حضور معتادان متجاهر یا به اصطلاح کارتن خواب در برخی نقاط شهرها بودیم و آنچه این سال را با دوره های پیشین خود متفاوت می نمود، شیوه برخورد با این پدیده دردناک بود.

  ادامه مطلب ...

گزارش فرانس 24: اهداف کردها از اعلام نظام فدرالی در شمال سوریه چیست؟

به نوشته فرانس 24، یکی از اهداف کردهای سوریه از اعلام خودمختاری در مناطق تحت کنترل، اعمال فشار بر مذاکرات ژنو است.
شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی نوشت: یکی از کارشناسان فرانسوی مسائل خاورمیانه گفت هدف کردهای سوریه از اعلام خودگردانی مناطق تحت کنترل خود، اعمال فشار بر مذاکرات ژنو است که در آن حضور ندارند.

  ادامه مطلب ...

ازدواج سفید ، ضربه مهلکی به پیکر خانواده‌های ایرانی وارد می‌کند

ازدواج سفید ازدواجی که باورهای دینی را هدف گرفته است.
زهرا ملکی دوست روان شناس و مدرس دانشگاه  گفت: ازدواج پدیده‌ایی است که از دیرباز و از زمان پیدایش انسان بوده و تا به امروز هم ادامه داشته است. 

  ادامه مطلب ...

ازدواج سبز طرحی نو در میان ازدواج‌های رنگی

ازدواج‌های رنگی تازه راه یافته در میان خانواده‌های ایرانی تا چه اندازه می‌تواند به استحکام خانواده‌ها کمک کند؟
ازدواج سبز طرحی نو در میان ازدواج‌های رنگیدر سال‌های اخیر، مقوله‌ ازدواج و عدم میل به تشکیل خانواده‌ به نقل محافل خانوادگی و یکی از بحث برانگیزترین موضوع جلسات مسئولان کشوری، تبدیل شده است.

  ادامه مطلب ...

تشکیل زندگی بدون امضای عقدنامه/ توطئه غرب برای تخریب خانواده

ازدواج سفید از نظر قانونی جرم است و به لحاظ شرعی گناه محسوب می‌شود و همواره فرد با نوعی ترس و نگرانی از عواقب چنین رابطه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.
تشکیل زندگی بدون امضای عقدنامه/ توطئه غرب برای تخریب خانوادهازدواج سفید ، سبز و رنگ هایی که فعلا در جامعه خیلی پررنگ نیستند رنگ هایی که این روزها برای ازدواج مشخص شده اند.

  ادامه مطلب ...

هوای فرزندانتان را بیشتر داشته باشید

بد نیست که با توجه به مشکلات فرزندتان شرایط او را را بهتر درک کنید.
هوای فرزندانتان را بیشتر داشته باشیدجوانان دارای انرژی بالا  و هوش و استعداد بی نظیری هستند که می توان از این نیروی مؤثر استفاده مطلوب شود اما در حال حاضر در برخی موارد به آن ها توجه لازم نمی‌شود یک جوان در دغدغه های گوناگونی از قبیل شغل و هزینه‌های سرسام آور ازدواج و غیره... دارد انها در این دوران بسیار احساساتی هستند و دوست دارند که به عواطفشان احترام گذاشته شود برخی از جوانان با تحصیلات بالا مجبورند برای گذراندن زندگی خود به شغل‌های نامرتبط با رشته دانشگاهیشان غالبا با حقوق کم روی آورند این دغدغه ها باعث می شود که آنها ساز ناسازگاری بزنند و از زمین و زمان گله کنند.

  ادامه مطلب ...

ترس از شکست را از خود دور کنید

گاهی ترس از شکست باعث شده که فرد جرئت انجام کارها را نداشته باشد.
محمود بیات روانشناس عمومی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: گاهی در زندگی بر اثر مشکلاتی برای افراد، باعث ایجاد ناراحتی و اندوه شده که در این شرایط شخص احساس ناامیدی و ناموفق بودن کرده و در این هنگام با رعایت نکاتی می توان شخصیت سالم و موفقی را در خود ایجاد کرد.
 
وی تصریح کرد: اختیار دار خود بودن به معنای آن که، به میل خود در کارها تصمیم گیری کرده و البته این به معنی عدم مشورت در کارها توسط اطرافیان نبوده بلکه از جهت پذیرش مسئولیت در  انجام کارهای خود است.
 
بیات ادامه داد: احساس بیهودگی، تقصیر و نگرانی را از خود دور کرده و عاشق خود بودن باعث شده تا فرد از انجام اشتباه خود راحت تر چشم پوشی کند همچنین عدالت را در قضاوت از خود رعایت کنید.
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: وداع با عصبانیت و اعلام استقلال روانی همچنین شکستن سد سنت ها و آیین ها باعث شده تا فرد بتواند راحتر اشتباه خود را پذیرفته و آن را در زندگی، طبیعی بداند.

داشتن انگیزه برای شروع زندگی مشترک

ممکن است در زندگی ،سختی ها و مشکلات فراوانی پدید آید که برای مقابله با آن، صبر بهترین راه حل است.
حمیدرضا رحمانی روانشناس و مشاور خانواده  اظهار داشت: سبک زندگی در واقع مجموعه ای از روش ها، کنش ها و واکشن هاست که در سبک زندگی اسلامی دین با بیان راهبردهای بلند مدت، کوتاه مدت، راه کارها و همینطور واجبات و مستحبات یک دسته سبک زندگی را ارائه می دهد که می توان با استفاده از آیات قران، روایات و روش های زندگی معصومین و منطبق کردن آنها با نیازهای روز آن را تعریف کرد.

  ادامه مطلب ...

رابطه شکل ناف افراد و شخصیت آنها+ عکس

تحقیقی نشان داده است که شکل ناف می‌تواند حقایقی را راجع‌به سلامتی یا مشکلات اندام‌های بدن شما بازگو کند.
ناف یکی از قسمت‌های بدن است که می‌تواند مطالب و اطلاعات فراوانی را از میزان سلامتی شما و یا خطر احتمالی بروز برخی بیمای‌ها و اختلالات در بدن شما در اختیار افراد بگذارد.

  ادامه مطلب ...

چرا هفت سین؟

یکی از مقدمات مهم و اصلی ایرانیان برای استقبال از سال جدید سفره هفت سین است که بطور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال نو گسترده شده و سیزدهم فروردین جمع می‌شود.
صدای پای بهار، خواب و خیال خزان را بر می آشوبد و بوی بیداری و حرکت بهار، عالم را فرا می گیرد. نسیم از خواب بر می خیزد. خاک، تکان می خورد و آزادی جان تازه ای می گیرد. نبض باغچه می تپد و درختان به تولدی دوباره فرا خوانده می شوند. زمین، بار سنگین خویش را وا می نهد و آسمان، خورشید درخشانش را ارزانی زمین می کند و بهار می آید.

  ادامه مطلب ...

از دوران بلوغ چه می‌دانید؟

عده‌ای از مردم در مورد بلوغ و دوره نوجوانی تصورات اشتباه و در نتیجه برخوردهای نامناسبی با این پدیده دارند.
فرید منادی روانشناس تربیتی اظهار داشت: بیشتر مردم اعتقاد دارند که دوره بلوغ، مرحله‌ای خطرناک از رشد انسان بوده که البته غیر قابل کنترل و پیشگیری است و در این زمان فرد به شدت طغیان می‌کند.

  ادامه مطلب ...

"خودکشی" احساسی و لحظه ای در سنی حساس!

در این شرایط فقط به دنبال پیدا کردن موقعیتی هستند که تنها باشند و به راحتی بتوانند...
خودکشی کاری احساسی  و لحظه ای در سنی حساس! هرکدام به شیوه ها و دلایل گوناگون اینکار را انجام میدهند.دختر و پسر نمیشناسد، معضلات و مشکلات را  به قدری برای خود بزرگ کرده اند که دیگر بازی ها و سرگرمی هایی که در گذشته حواسشان را از همه جا پرت میکرد و آنها را سرذوق می آورد،نمی تواند پاسخگوی رنجششان  شود.

  ادامه مطلب ...

ازدواج سفید پیوندی است میان زن ومرد تا بدون هیچگونه تعهد قانونی وشرعی و فقط بر اساس رفع نیازهای غریزی با یکدیگر زندگی کنند.
مجید ابهری، رفتار شناس  با اشاره به رواج ازدواج سفید در جامعه اظهار داشت: از چندین دهه پیش تا بحال در بسیاری از کشورها زندگی بدون تعهد قانونی بین زنان ومردان وجود داشته که برخی از زوج ها آنرا به پیوند قانونی زناشویی ترجیح داده اند و این روند چند سالی است که در جامعه ما نیزبدلیل افزایش آمار طلاق وکاهش آماراین نوع پیوند ظاهر و شروع به رشد کرد.

  ادامه مطلب ...

دوره نامزدی خود را چگونه بگذرانیم؟!

نازگل می گوید: در سن 18 سالگی با فردی که از او شناخت کافی نداشتم...
 دوران نامزدی بهترین فرصت برای شناخت دو طرف است. دختر و پسر در این زمان با صداقت، صبر ، دقت و هماهنگی خانواده ها، می‌توانند نسبت به یکدیگر شناخت لازم و کافی را به دست آورند و با توجه به نقاط قوت و ضعف در جهت اصلاح نکات منفی خود در مسیر زندگی مشترک اقدام کنند.

  ادامه مطلب ...

سقوط بشار اسد مانع از حمله تل آویو به ایران/ مذاکرات هسته ای مانع پیشرفت تهران نشد

سایت ویکی لیکس به تازگی نامه فوق محرمانه وزیر خارجه سابق آمریکا را منتشر کرد.
 متن افشا شده یکی دیگر از نامه‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهد که وی در سال 2012 و در ابتدای درگیری‌های داخلی سوریه، خواستار سقوط بشار اسد برای تأمین امنیت اسرائیل شده بوده است.

  ادامه مطلب ...

"پلان B" یا "نظام فدرالی"؛ کدام استراتژی برای سوریه عملیاتی خواهد شد؟ + نقشه و جزئیات

اخیرا در شمال سوریه اعلام "خود مختاری" شده است.
  با نزدیک شدن  کشورهای درگیر به احتمال دستیابی به یک صلح پایدار ، فدراسیون روسیه نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کرد و البته سناریوهای مختلفی توسط طرف‌های درگیر و قدرت های جهانی برای این کشور پیش بینی شده است.

  ادامه مطلب ...

تنفرآمیزترین مدها؛ از سوراخ کردن بدن تا رنگ کردن چشم+تصاویر

امروزه جامعه مسائلی را که قبل‌ها نمی‌پذیرفت را راحت‌تر قبول می‌کند. اما هنوز هم اتفاقاتی می‌افتد که برای انسان عصر حاضر شکه کننده‌است.
امروز کسی که بدن خود را پانچ کرده و یا تاتوهای عجیبی دارد به اندازه ای که 50 سال پیش جلب توجه می‌کرد جلب نظر نمی‌کند.

  ادامه مطلب ...

تامین امنیت خلیج فارس با پاترول کرفت‌های "ذوالفقار" و "عاشورا" + تصاویر

امنیت خلیج فارس با شناورهای "ذوالفقار" و "عاشورا" تامین می‌شود.
"خلیج فارس" منطقه ای مهم و استراتژیک بوده که یکی از شاهراه های مهم  انرژی جهان اعم از نفت و گاز محسوب می شود. ادامه مطلب ...

قراردادهای ایرباس و پژو با ایران، در هاله ای از ابهام

اجرای قراردادهای شرکت‌های اروپایی ایرباس و پژو، با توجه به احتیاط افراطی بانک‌های بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
نشریه آمریکایی پالیتکو به نقل از مقام‌های اروپایی گزارش داده تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران موجب شده اثرات مثبت قراردادهای تجاری شرکت‌های اروپایی مانند ایرباس و پژو با ایران در هاله ابهام قرار بگیرد.

این نشریه آمریکایی نوشته در حالی که مقام‌های ایران اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های ایرباس و پژو کرده‌اند مقام‌های اروپایی به اینکه برخی از این قراردادهای میلیارد دلاری در عمل به ثمر بنشیند، به دید شک نگاه می‌کنند.

یک مقام اروپایی گفت: «کدام بانک‌ها (قرار است مورد استفاده قرار بگیرد)؟ من نمی‌دانم (قراردادهای تجاری با ایران) چطور قرار است با توجه به احتیاط افراطی بانک‌ها اجرایی شوند؟»

غول آهنی بزرگترین جنگ افزار تاریخ +تصاویر

بزرگترین سلاح تاریخ با نام "گوستاو" در سال1941 را هیتلر برای شکستن دیوار فرانسه ساخت
نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.گوستاو سلاحی برای پرتاب گلوله های توپ سنگین به فواصل دور بود که می توانست یک بمب 7 هزار کیلویی را تا فاصله 47 کیلومتر پرتاب کند. قدرت بمبهای طراحی شده برای "گوستاو" به اندازه ای بود که می توانست هر زره فلزی را پاره کند و تا هشت متر بتن را در هم بشکند.

  ادامه مطلب ...

وقتی دایناسورها به عصرامروزی می آیند + تصاویر

دراین گزارش تصاویری جالب و دیدنی از دایناسورها در عصر امروزی را مشاهده می کنید.
  Jorge Saenz در اقدامی جالب و در طول سفرهایش به نقاط مختلف با استفاده از ماکت های دایناسورها، توانسته زندگی در عصر دایناسورها را در قالبِ عکسهایش به طریقه ی خارق العاده ای به تصویر بکشد که در نگاه اول به مخاطب حس ترس را القا می کند. طبیعی بودن این تصاویر به انسان این حس را القا می کند که به طور واقعی درکنار آنها زندگی میکند. ادامه مطلب ...

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در فوتبال

تغذیه نقش اصلی در در توانمندی یک فوتبالیست دارد و به اعتقاد متخصصان ٣٠ درصد از موفقیت یک ورزشکار، به واسطه پیروى از تغذیه اصولى و با برنامه است.
بایدها و نبایدهای تغذیه ای در فوتبال نقش تغذیه در دستیابى به موفقیت یک ورزشکار بر کسى پوشیده نیست. تغذیه از طریق تاثیر بر بهبود ترکیب بدن، آماده سازى بدن براى تمرین و مسابقه و جلوگیرى از آسیب و بیمارى و بواسطه سازگار ساختن بدن و عضلات با فشار تمرینات و مسابقات نقش مهم خود را ایفا می کند.٣٠ درصد موفقیت یک ورزشکار، بواسطه پیروى از تغذیه اصولى و با برنامه است.

  ادامه مطلب ...

از بازار اقلام پرمصرف شب عید چه خبر است؟

این روزها بازار در تب و تاب خرید مردم حسابی گرم شده، اما در بین این صنوف بازار اقلام خوراکی حسابی داغ است.
هر ایرانی نوروز را به دید و بازدید ها و میهمانی های ان می شناسد از این رو یکی از بخش های پر رفت و امد بازار می تواند خرید انواع اقلام خوراکی پر مصرف این روزها باشد.

 

ادامه مطلب ...

بازار داغ آلرژی در روزهای بهاری!

یکی از عیدی هایی که افراد از فصل بهار می گیرند چیزی جز حساسیت های فصلی وعطسه ها نیست و این امر انسان ها را در اثر سوزش چشم و عطسه کلافه می کند وافراد را مجبور به مصرف کورتون و داروهای ضد حساسیت می کند.
آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .یکی از مسائلی که برخی از مردم با آن در فصل بهار، مواجه می شوند، آلرژی فصل بهار است. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده های گیاهی ناشی از گرده افشانی گیاهان است. به عبارت بهترآلرژی فصلی واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به موادی است که به ظاهر، مضر نبوده و بی ضرر هستند، اما بدن نسبت به آنها واکنش های شدیدی نشان می دهد. این آلرژی یکی از شایع ترین انواع آلرژی هاست.

  ادامه مطلب ...

خوردن ذرت مکزیکی اکیدا ممنوع!

ذرت مکزیکی به طوری که امروزه در مغازه های مواد غذایی سرو می شود به افراد سالم هم حتی توصیه نمی شود.
دکتر معینیان متخصص تغذیه گفت : ذرت سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است که می توان به کلسیم ،پتاسیم ،فسفر و آهن و.... اشاره نمود.
وی در ادامه افزود : این ماده غذایی دارای خواص پیش گیری انواع مختلف بیماری هاست که با داشتن آنتی اکسیدان های متنوع از بروز بیماری سرطان و در سویی دیگر با داشتن فیبر های غذایی از بیماری دیابت و بیماری های قلبی عروقی و گوارشی جلوگیری کند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد : چند سالی است در بین مردم مصرف ذرت مکزیکی رواج پیدا کرده است که بعضا به عنوان میان وعده مصرف می شود. که با اضافه کدن سسهای پرچرب ،نمک،کره و در برخی از موارد پنیرهای پرچرب پیتزا سبب می شود که این ماده غذایی به غذایی با کالری بالا تبدیل شود و باعث بروز بیماری چاقی و اضافه وزن می شود.

معنیان در پاسخ به این سوال که بهترین شیوه درست کردن ذرت مکزیکی در چیست گفت : با حذف نمک و سسهای پرچرب و جایگزین کردن مقدار کمی روغن مایع به جای کره می توانیم یک میان وعده مناسب را تجربه کنیم.

دانستنی‌های مهم درباره اعداد روی بسته بندی مواد غذایی

آیا تا به حال بر اعدادی که بر روی برخی از محصولات غذایی نقش بسته است، توجه کرده‌اید؟
معمولا بر روی مواد غذایی برچسبی زده می‌شود تا اطلاعاتی در خصوص آن مواد غذایی به ما بدهد حال در بعضی از این برچسب‌ها اعداد 4 تا 5 رقمی نقش بسته است که داده هایی نظیر اصلاح ژنتیکی،ارگانیک بودن استفاده از آفت‌کش و . . . که مصرف کننده نیاز به دانستن آن دارد درج شده است. 

اگر اعداد مورد نظر 4 رقمی بوده است، این بدان معنی است که محصول مورد نظر به روش معمول و با استفاده از آفت‌کش های مصنوعی تولید شده است . 

بر اساس این گزارش، اگر کد مورد نظر 5  رقمی باشد و با عدد 8 شروع شود این نشان حاکی از آن است که این میوه یا سبزی در DNA یا همان ژنتیک آن اصلاحی رخ داده است. 

از سویی دیگر اگر کد مورد نظرتان با عدد 9 شروع شده بود این گواهی بر آن است که این میوه به صورت ارگانیک و طبیعی رشد پیدا کرده است و هیچگونه اصلاح ژنتیکی در آن میوه صورت نگرفته است.