حدیث امام علی (ع) درباره بردباری

حدیث امام علی (ع) درباره بردباریهر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 
 
امام علی (ع) فرمودند:

اَلحِلمُ غِطاءٌ ساتِرٌ وَالعَقلُ حِسامٌ قاطِعٌ، فَاستُر خَلَلَ خَلقِک بِحِلمِک وَقاتِل هَواک بِعَقلِک.

بردبارى پرده‏اى پوشاننده و عقل شمشیرى برنده است، پس عیبهاى اخلاقى خود را با بردبارى بپوشان و با عقلت به جنگ هوا و هوست برخیز.

(نهج ‏البلاغه، حکمت ۴۲۴)

مبارزه در خلیج عدن 2 رونمایی می‌شود

با حضور حجت‌‎الاسلام والمسلمین محمد حسنی و امیر سرتیپ پوردستان؛

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه سی و یکم تیر ماه از بازی آنرویدی مبارزه در خلیج عدن 2 رونمایی می‌کند.

  ادامه مطلب ...

غریبه‌ها را با عنوان «عمو» و «خاله» به کودکان معرفی نکنید

یک روانشناس با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان نباید به شکل مستقیم در معرض اخبار مربوط به قتل و تجاوز قرار بگیرند.

دکتر فرزانه سرخوش با تاکید بر نقش موثر خانواده‌ها در ارائه آموزش‌های خودمراقبتی گفت: مدرسه بعد از خانه و خانواده مهم‌ترین مکانی‌ است که باید آموزش‌های خودمراقبتی را به شکل رسمی دنبال کند. لازم است سیستم یکسانی برای این آموزش‌ها در کشور وجود داشته باشد.

  ادامه مطلب ...

اپل تسلیم حجاب شد + تصاویر

کمبود ایموجی‌های محجبه، همیشه در بین شکلک‌های متداول دنیای مجازی حس می‌شد اما از این پس بانوان محجبه نیز در بین این همه شکلک، ایموجی‌دار شدند.

اپل تسلیم حجاب شد + تصاویردر دنیای امروز،  ایموجی‌ها قسمت اعظمی از انتقال مفاهیم را برعهده گرفته‌اند. شکلک‌های کوچک اما پرکاربردی که معنای خاصی را در بین کاربران تداعی و به مرور قسمتی از هر پیام را به خود اختصاص داده‌ا‌ند.

  ادامه مطلب ...

زمانی که آتش بر امام صادق(ع) سرد شد

خلیفه عباسى به والی خود پیغام داد خانه امام صادق(ع) را بسوزاند؛ وقتی خانه در حال سوختن بود، امام(ع) بیرون آمد و در حالی که جمله‌ای را زمزمه می‌کرد، از آتش گذشت.

 در ایام نزدیک به شهادت امام صادق(ع) خوب است با مطالعه سیره عملی و رفتاری حضرت، با ابعاد مختلف شخصیتی این امام بزرگوارمان از جمله بُعد معرفتی، اخلاقی و رفتاری حضرت چه در برخورد با خانواده و چه در برخورد با سایرین مأنوس شویم.

  ادامه مطلب ...

ترامپ تا لغو برجام تنها یک قدم فاصله داشت/ اختلاف رئیس‌جمهور آمریکا و تیلرسون بر سر توافق هسته‌ای ایران

ترامپ تا لغو برجام تنها یک قدم فاصله داشت/ اختلاف رئیس‌جمهور آمریکا و تیلرسون بر سر توافق هسته‌ای ایرانبلومبرگ در گزارشی نوشت زمانی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، شب (دوشنبه) قصد داشت کنگره این کشور را از پایبندی ایران به برجام مطلع کند، دونالد ترامپ از او خواست دست نگه دارد.

  ادامه مطلب ...

این عکس در عربستان جنجال به پا کرد+عکس

بسیاری از شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصویر شاهزاده احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور اسبق عربستان را در حال استقبال از میهمانانش در ریاض منتشر کرده‌اند که سئوالات و ابهامات زیادی را مطرح کرده است.

  ادامه مطلب ...

محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند/ سردرگمی مردم ادامه دارد

امروز هیچ‌کس نمی‌داند که باید چه کار کند؛ به دفترخانه برود یا با در دست داشتن همان برگ سبز می تواند خیالی آسوده داشته باشد.

اوایل تیرماه بود که مجلس شورای اسلامی با صدور حکم نهایی خود دعوای بین نیروی انتظامی و کانون سردفتران را پس از نزدیک به 15 سال حل و فصل کرد و حق را به ناجا داد.

  ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از جلسه نعمت زاده و وزیر اقتصاد ترکیه!/ وقتی قاچاق رسمی شد

برخی کارشناسان بر این باورند پس از افتتاح مرکز تجارت جهانی ترکیه در تهران،کالای قاچاق ترکیه‌ای به صورت رسمی وارد کشورمی شود.
ناگفته‌هایی از جلسه نعمت زاده و وزیر اقتصاد ترکیه! / وقتی قاچاق رسمی شدوزیر اقتصاد ترکیه در مراسم افتتاح مرکز تجارت جهانی ترکیه در تهران با بیان اینکه هدف ما این است که بیست مرکز تجاری در دنیا افتتاح کنیم، گفت: ما به دنبال این نیستیم که فقط سرمایه گذاری و واردات به ایران داشته باشیم بلکه همکاری با تجار ایرانی و خرید مواد خام و واردات برای ترکیه هم از برنامه های ما خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

ماجرای یک سانسور عجیب در چین +عکس

ممنوعیت انتشار تصاویر «وینی د پو» خرس کوچک قصه‎های کودکان از سوی مقام‌های چینی اگر چه اقدامی عجیب به نظر برسد، اما بخشی از آن به دلیل مبارزه دولت علیه وبلاگ‌نویسانی است.

 "وینی د پو" هم در کنار بسیاری از اسامی و شخصیت‌های انیمیشن، یادآور طنزآمیزی از شکل و شمایل رهبران چین شده است.

  ادامه مطلب ...

تکرار رقص نور آمریکا در خلیج فارس با «Laws»/ وقتی «سلاح لیزری» به گرد پهپادهای ایرانی نمی‌رسد +عکس سلاح لیزر

آمریکایی ها در حالی مدعی هستند این سلاح لیزری می‌تواند علیه پهپادهای ایرانی به کار گرفته شود که برد عملیاتی این سامانه، بسیار کمتر از سقف و محدوده پروازی پرنده های بدون سرنشین کشورمان است.

  ادامه مطلب ...

موشک تائپودونگ؛ برگ برنده ارتش کره شمالی در جنگ احتمالی با امریکا + مشخصات و تصاویر

ارتش کره شمالی با اقدامات فنی که روی موشک تائپودونگ انجام داده توانسته این موشک را جهت شلیک به نقاط دور دست آماده کند.

برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی یکی از موضوعات اصلی مورد تقابل و تنش بین امریکا و کره شمالی است.

  ادامه مطلب ...

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!/ کاهش شرط‌های محاصره‌کنندگان قطر به 6 شرط

بر اساس یک گزارش، ۴ کشور تحریم‌کننده قطر از دوحه خواستند که شش شرط جدید این کشور‌ها را اجرایی کند.

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!/ کاهش شرط‌های محاصره‌کنندگان قطر به 6 شرط خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت چهار کشور عرب تحریم‌کننده قطر شب گذشته در چارچوب پیشنهادی که ممکن است راه را برای حل وفصل سریع بحران در منطقه هموار سازد، از دوحه خواستند که به شش اصل مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی پایبند باشد و در خصوص طرحی با تدابیر ویژه برای اجرای این اصول به آن‌ها به مذاکره بپردازد.

  ادامه مطلب ...

وقتی خلق معده و روده‌تان تنگ می‌شود، این میان وعده‌ها را استفاده کنید

مبتلایان به بیماری کولیت معده و روده می‌توانند با تهیه میان وعده‌های متفاوت و مغذی روده و معده عصبی خود را آرام کنند.

 بیماری کولیت روده از جمله بیماری های شایع در افراد است که برخی مواد غذایی علائم این بیماری را تشدید می کنند، اما در زیر اسنک های مقوی دستگاه گوارش که علائم بیماری کولیت شامل دل درد، نفخ معده، ورم روده، سوزش سردل، اسهال و احساس تهوع  را ایجاد نمی کنند، می توان موارد زیر را نام برد.

  ادامه مطلب ...

فرمانده آمریکایی: امکان زنده دستگیر کردن بن‌لادن وجود داشت

یک فرمانده نظامی در ارتش آمریکا اذعان کرد نیازی به کشتن «اسامه بن‌لادن» نبود و امکان زنده دستگیر کردن وی نیز وجود داشت.

فرمانده آمریکایی: امکان زنده دستگیر کردن بن‌لادن وجود داشت به نقل از ایندیپندنت؛ دریاسالار «ویلیام مک‌راون»، رئیس سابق فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، تاکید کرد ماموریت شش نیروی ویژه‌ای که مسئول حمله به محل زندگی «اسامه بن‌لادن»، سرکرده پیشین القاعده، و خانواده وی در پاکستان بودند، عملیاتی صرفا برای کشتن نبود.

  ادامه مطلب ...

به علما نزدیک شوید

مجتهدیدر حدیث قدسی آمده است: ای فرزندان آدم برای همنشینی با علما میل و رغبت داشته باشید؛ زیرا رحمت من چشم‌ بر‌هم‌زدنی از آنها جدا نمی‌گردد.

  ادامه مطلب ...

تحریم‌های آمریکا با متن برجام در تعارض است/ دولت دوازدهم تک‌ جناحی نیست

رئیس‌جمهور گفت: دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم، دولتی تک جناحی نبوده و فراجناحی خواهد بود.

روحانی:‌ تحریم‌های آمریکا با متن برجام در تعارض است/ دولت دوازدهم تک‌ جناحی نیست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، درباره رفتار ناصحیح آمریکا در قبال تعهدات بین المللی اش گفت: عظمت و جایگاه سیاسی هر کشوری در دنیا، به اعتماد نسبت به آن کشور و احترامی که آنان به تعهدات خودشان دارند، مربوط می شود.

  ادامه مطلب ...

حکم خواندن کتابهای غیر اخلاقی چیست؟

شما در این گزارش می توانید، حکم مراجع تقلید را درباره خواندن رمانهای غیراخلاقی و دیدم فیلم های مستهجن بخوانید.
حکم خواندن کتابهای غیر اخلاقی چیست؟ امروزه با توجه به دسترس بودن رسانه های مختلف و گسترش اطلاعات و خوراک صحیح و غلط که به راحتی برای شنیدن، تماشا و خواندن وجود دارد فضایی مسموم را برای جوانان و دلهری بزرگی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

 

ادامه مطلب ...

جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

از سوی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش؛

به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

  ادامه مطلب ...

فارن پالیسی: تغییر حکومت در ایران برای همه فاجعه‌بار خواهد بود / تهدید اصلی منطقه، ترامپ است نه ایران

نشریه فارن پالیسی در گزارشی به پیامدهای منفی سیاست آمریکا در تغییر حکومت در ایران پرداخت.

فارن پالیسی: تغییر حکومت در ایران یک فاجعه برای همه است نشریه فارن پلیسی وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی نوشت: «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، چندی پیش خطاب به نمایندگان کنگره اعلام کرد سیاست‌های کابینه ترامپ درباره ایران هنوز در حال توسعه بوده و برای رئیس جمهور ارسال نشده است. اما تیلرسون تایید کرد این سیاست جدید شامل حمایت از عناصری در داخل ایران می‌شود که به تغییر مسالمت‌آمیز حکومت در این کشور منتهی شود.

  ادامه مطلب ...

بازخوانی حکمت‌های 71 تا 75 نهج البلاغه/ نشانه کمال عقل چیست؟

نشانه کمال عقل چیست؟امام علی (ع) در حکمت‌های زیر به موضوعات اخلاقی، علمی و اجتماعی می‌پردازد:

  ادامه مطلب ...

ظریف: برجام توافقی نیست که بتوان درباره آن دوباره مذاکره کرد/ اقدامات اخیر آمریکا علیه مردم ایران واقعا نفرت‌انگیز بود

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت برجام توافقی نیست که بتوان از آن خارج شد و یا درباره آن مذاکره مجدد انجام داد.

ظریف: برجام توافقی نیست که بتوان درباره آن دوباره مذاکره کرد/ اقدامات اخیر آمریکا علیه مردم ایران واقعا نفرت‌انگیز بود پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز آمریکا در گزارشی بخش‌هایی از مصاحبه این شبکه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، را منتشر کرد.

  ادامه مطلب ...

وجه تمایز شیعه علوی و جعفری در چیست؟

در نگاهی تاریخی شیعه علوی و جعفری هر دو پرچمدار اسلام ناب محمدی هستند، اما با نگاه و تمایزهای مخصوص به خود.
وجه تمایز شیعه علوی و جعفری در چیست؟//عکس داخل متن اصلاح شودحجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور دینی و مذهبی پیرامون تمایزها و وجه تشابه شیعه علوی و جعفری گفت: تفاوتی بین دو مقوله شیعه علوی و جعفری وجود ندارد.

  ادامه مطلب ...

واکنش احمدی‌نژاد به اتهامات وارده علیه بقایی

 محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم طی نامه نسبت به اتهامات وارده از سوی سخنگوی قوه قضائیه به حمید بقایی واکنش نشان داد.

  ادامه مطلب ...

محاکمه دو شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران!

امروز نخستین جلسه محاکمه دو شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران برگزار شد.
محاکمه دو شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران! به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی عکاظ، دادگاه ریاض نخستین جلسه محاکمه دو شهروند عربستانی را به اتهام جاسوسی برای ایران برگزار کرد.

  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی پسابندر بازدید کرد

با حضور در سواحل مکران؛

امیر سرلشکر صالحی با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کرد.

  ادامه مطلب ...

هیچ نگرانی در برگزاری حج امسال وجود ندارد

حجت الاسلام قاضی عسکرگفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود حداقل مشکل ها را در برگزاری حج امسال داشته باشیم و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

هیچ گونه نگرانی در برگزاری حج امسال وجود نداردحجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز چهارشنبه در «گردهمایی روحانیان معین و معینه های کاروان های حج تمتع» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، شیوع اخبار کذب را از دغدغه های برگزاری حج امسال عنوان کرد و گفت: مسئولان کاروان ها باید از امروز اقدام به راه اندازی کانال های ارتباطی از طریق شبکه های اجتماعی به منظور جلوگیری از هرگونه شایعه پراکنی در شبکه های اجتماعی کنند.

  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کرد

امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر سرتیپ دوم سپهری راد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کردند.

  ادامه مطلب ...

توقیف قایق صیادان عسلویه‌ای بوسیله گارد ساحلی قطر

رئیس شیلات عسلویه از توقیف قایق صیادان عسلویه‌ای بوسیله گارد ساحلی قطر خبر داد.

توقیف قایق صیادان عسلویه‌ای بوسیله گارد ساحلی قطر عبدالحسین بحرینی   اظهار داشت: روز گذشته یک فروند قایق صیادی عسلویه ای با ۳ ملوان نزدیک سکوهای نفتی آب های قطر در حال ماهیگیری بود که توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت می شوند.

  ادامه مطلب ...