خودروی غزال 3 ایرانی دل به جاده زد

استاد دانشگده فنی دانشگاه تهران از رونمایی خودرو غزال 3 خبر داد.
کارن ابری نیا استاد دانشگده  فنی دانشگاه تهران گفت: این خودروی چهار چرخه با گنجایش دو سرنشین می‌تواند حداکثر تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.  این خودروی خورشیدی غزال ۳ اولین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه نیز به شمار می آید.

وی ادامه داد: این خودرو خورشیدی صبح دیروز وارد استان یزد و سپس مسجد جامع این استان  شد.

استاد دانشگده فنی دانشگاه تهران بیان داشت: با توجه به اینکه سوخت این خودرو از انرژی خورشید تامین می‌شود و هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد. همچنین خودروی خورشیدی غزال 3 ایرانی در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک که در سال 2015 میلادی در استرالیا برگزار شد در بخش سرعت مقام سوم را بدست آورد.

ابری نیا با بیان اینکه مواد بکار رفته برای ساخت این خودرو فیبر کربن است افزود: خودروی خورشیدی غزال 3 ایرانی دو موتور دارد و در روز می‌توان حداکثر 130 کیلومتر را با آن پیمود. در ضمن با شارژ باطری، در شب هم می‌توان با این خودرو سرعت 80 کیلومتر در ساعت، مسافت 400 کیلومتر را طی کرد.

وی یادآور شد: قرار است این خودرو برای حمایت از محیط زیست از بندر انزلی تا جزیره کیش به فاصله دوهزار 700 کیلومتر را طی کند.

خوردنی های مضر برای استخوان ها

 وقتی صحبت از سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان به میان می آید، همه به یاد کلسیم می افتند.

این تصور وجود دارد که با جذب بالای کلسیم استخوان ها قوی تر و محکم تر خواهند شد، غافل از این که مصرف کلسیم به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید سبک زندگی سالم از جمله رژیم غذایی سالم را رعایت کرد.

ادامه مطلب ...

30مورد غذایی میان وعده زیر 100 کالری

کنترل افزایش وزن با استفاده از میوه های میان وعده فصل تابستان.
در برابر میان وعده های بستنی، هات داگ و غذاهای پرکالری به سختی می توان مقاومت کرد. خبر خوب این است که لازم نیست کاملاً خود را از این خواسته های فصلی محروم کنید (و انتخابهای هوشمندانه می تواند به شما کمک کند از انباشت اضافه وزن در طول گرم ترین ماه ها اجتناب کنید).

  ادامه مطلب ...

انگلیس درخواست آزادی نازنین زاغری را باز هم مطرح کرد

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت این کشور درخواست آزادی «نازنین زاغری» را با وزیر خارجه ایران مطرح کرده است.
به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه انگلیس گفت موضوع آزادی «نازنین زاغری»، تبعه ایرانی - انگلیسی بازداشت‌ شده در ایران را با محمد جواد ظریف،وزیر خارجه این کشور مطرح کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت این وزراتخانه موضوع زاغری را با محمد جواد ظریف و سایر مقامات ارشد ایران در میان گذشته است.

وی مدعی شد به نماینده‌های وزارت خارجه انگلیس اجازه دسترسی برای دیدن وی داده نشده است.

«نازنین زاغری» تبعه ایرانی- انگلیسی به اتهام ارتباط با شبکه‌های برانداز در فروردین سال جاری توسط نیروهای اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی بازداشت شده بود.

چرا بازی های رایانه ای خارجی پر طرفدار هستند؟/ افکار جوانان در تسخیر فرهنگ بیگانه

شاید هیجان را بتوان به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل در جذابیت بازیهای رایانه ای نام برد، عاملی که با نزدیکی به واقعیت موجب افزایش طرفداران شده است.

کشتن به جای نجات دادن، فعلی که در بیشتر بازی های آنلاین خارجی انجام می‌پذیرد و طرفداران فراوانی در جهان و ایران دارد، اما چرا با وجود مفاهیم نابی همچون جوانمردی و پهلوانی و دست گیری از دیگران در فرهنگ غنی ایرانی  به سمت ساخت بازی هایی با این مفاهیم نرفته ایم یا اگر این مدل بازی ها ساخته شده اند چرا استقبال عمومی نداشته اند؟

  ادامه مطلب ...

نعنا بهترین دوست دستگاه گوارش

یک متخصص طب سنتی گفت :نعنا به سرعت هضم غذا و افزایش فعالیت غدد بزاقی کمک کرده و باعث ترشح آنزیم های گوارشی می شود.
درخشان پور متخصص طب سنتی گفت:  نعنا گیاهی آرامش بخش و تسکین دهنده است که در درمان ناراحتی های معده کاربرد دارد.

وی افزود:نعنا گیاهی اشتها آور است که به بهبود عملکرد کیسه صفرا(کاهش تورم لوله های کیسه صفرا)، سرعت هضم غذا وافزایش فعالیت غدد بزاقی  کمک کرده  و باعث ترشح آنزیم های گوارشی می شود.

درخشان پور اظهار کرد:عطر خوش نعنا یک محرک طبیعی محسوب می شود که با احساس خستگی و افسردگی مقابله و حافظه را تقویت می کند هم چنین می تواند به کاهش بیماری های تنفسی و آسم ، پاکسازی گرفتگی بینی، گلو، و ریه ها کمک کند.

وی ادامه داد:نعناع به دلیل دارا بودن ماده شیمیایی منتول، که استفاده دارویی دارد، از رشد سرطان پروستات جلوگیری و از تهوع بعد از شیمی درمانی می کاهد.

درخشان پور افزود:برگ نعنا حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید رزمارینیک است و از ترشح هیستامین که مولد آلرژی و حساسیت است، جلوگیری کند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: نعنا تا حد زیادی در رفع کولیک یا قولنج نوزاد (گریه ‌های بی ‌وقفه و بیش از سه ساعت  نوزادان در روز که حداقل سه هفته تداوم می یابد.)موثر است.

جزییات کشف بزرگترین محموله قاچاق کشور

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: 23 نفر از رابطان و کسانی که در سازمان‌های مرتبط با این باند همکاری داشتند، دستگیر شدند.

جزییات کشف بزرگترین محموله قاچاق پس از انقلاب


 سردار عزیزالله ملکی صبح دیروز در نشست خبری با اشاره به کشف بزرگترین پرونده قاچاق پس از انقلاب اظهار داشت: در این پرونده قاچاقچیان با استفاده از جعل اسناد و همچنین ارتباط و نفوذ در دستگاه‌های مرتبط، اقدام به وارد کردن 210 کانتینر کالای قاچاق به کشور کرده‌اند.

  ادامه مطلب ...

کشمیر کجاست و چه بر سرش آمد؟

کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌جزیره هند واقع شده؛ این روزها با کشته شدن رهبر 22 ساله حزب مجاهدین به ضرب گلوله، موجی از تظاهرات مردمی کشمیر را فرا گرفته است.
  روز جمعه 18 تیرماه برهان وانی رهبر 22 ساله حزب مجاهدین به ضرب گلوله کشته شد و همین کافی بود تا موجی از تظاهرات و اعتصاب گسترده، کشمیر را فرا بگیرد.

  ادامه مطلب ...

شاهکار برا‌نکو در جذب دو باز‌یکن او‌کراینی

سرخپو‌شان پایتخت در جذب بازیکنان خارجی در فصل نقل و انتقالات چشم بازار را کور کردند.
شاهکار برا‌نکو در جذب دو باز‌یکن او‌کراینیعقد قرارداد دو باز‌یکن او‌کراینی با سر‌خپوشان پایتخت ‌هجمه انتقادات را بر عملکرد بر‌انکو وارد کرد که این دو باز‌یکن بر اساس چه معیاری جذب شدند.
ادامه مطلب ...

اعترافات متهمان حمله به سفارت عربستان/ از بی‌خبری نداشتن مجوز تجمع تا دامادی که قبل از عروسی دستگیر شد

در دومین جلسه رسیدگی به پرونده تعرض کنندگان به سفارت عربستان، متهمان به دفاع از خود پرداختند.

وکیل م-الف: عربستان تاکنون شکایتی را ارائه نکرده است رسیدگی به پرونده تعرض‌کنندگان به سفارت عربستان طی 2 جلسه پایان یافت، در این 2 جلسه به اتهامات 19 تن از 21 متهم پرونده رسیدگی شد. در ابتدای دومین جلسه قاضی دهقان با تذکر ماده 193، 194، 195، 354، 358 قانون آیین‌ دادرسی کیفری از متهمان درخواست کرد که اگر آدرس محل زندگی آن‌ها تغییر کرده است به آن‌ها اطلاع دهند، در ادامه قاضی از یکی از متهمان درخواست کرد که دفاعیات خود را در محضر دادگاه ارائه دهد. قاضی خطاب به متهم گفت: اتهام وی اخلال در امنیت عمومی به واسطه حضور در تجمع غیر قانونی مقابل سفارت عربستان بوده است.

  ادامه مطلب ...

کودتای ارتش یا کودتای اردوغان/ چرا کودتاچیان به هواپیمای اردوغان شلیک نکردند؟!

شکست کودتای جمعه شب در ترکیه شائبه "ساختگی بودن" آن را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف مطرح کرده است.
ترکیه در نیم قرن گذشته 4 بار شاهد کودتای نظامیان سکولار علیه دولت‌های منتخب بوده که هر 4 مورد نیز با موفقیت همراه بوده‌ است. به همین دلیل، در کشوری که ارتش هیچگاه به دولت وفادار نبوده و 4 کودتای موفق را برنامه‌ریزی کرده است، شکست کودتای روز جمعه گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره احتمال ساختگی بودن آن مطرح کرده است.

  ادامه مطلب ...

تصمیم گرفته اید باردار شوید؟ این تغییرات ساده شانس باروری را افزایش می دهد!

اگر در آرزوی داشتن فرزند هستید این راهکارها را به کار گیرید.
ناباروری یک از مشکلات بسیاری از زوج های جوان در زندگی است اما تنها با برخی ترفندها و مصرف برخی موادغذایی می توان این مشکل را درمان یا از بروز آن پیشگیری کرد.

  ادامه مطلب ...

جنایت زنانه که این افراد مرتکب می‌شوند/حامی قربانیان چه کسی است؟

گاهی در شهرها جنایت هایی بدون قمه و قداره و اسلحه رخ می‌دهد که قربانیانی متفاوت دارند.
جنایت زنانه که این افراد مرتکب می‌شوند/حامی قربانیان چه کسی است؟تبعات و عوارض اعتیاد صرفا به طلاق،تباهی زندگی شخصی،مشکلات و معضلات اقتصادی،کارتن خوابی و ایدز منتهی نمی شود، فروش نوزادان توسط مادران معتاد یکی دیگر از تبعات تلخ این بیماری و معضل خانمانسوز است که برخی به آن مبادرت می ورزند.

  ادامه مطلب ...

تست خودشیفتگی/ 6 سوال ساده که خودشیفته ها را لو می دهد!

نارسیسم نوعی عشق افراطی به خود محسوب می شود که طی آن فرد هنگام گفتگو با دیگران تنها به موضوعاتی علاقه نشان می‌دهد که خودش مطرح می‌کند و تمایلی برای شنیدن حرف‌های مردم ندارد.
تحقیقات نشان می‌دهد اغلب افراد خونگرم و معاشرتی دارای ویژگی‌های نارسیسم یا خودشیفتگی بوده و تنها بر روی مسائلی تمرکز دارند که باب طبعشان باشد.

  ادامه مطلب ...

سردار دهقان: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل دهی 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری، گفت: این اقدام جهادی که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و مأموریت وزارت دفاع در پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بخش دفاع برای تأمین نیازمندی های بخش غیر نظامی کشور صورت گرفته نشان از توانمندی های بالای متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و عزم آنان برای تأمین نیازمندی های کشور با اتکاء به ظرفیت های بومی است.

  ادامه مطلب ...

"کرملین" در چند ساعت ناتو را نابود می کند؟/ماجرای 400 سکوی پرتاب موشک "یارس" و "توپول" در روسیه

صدها خودروی نظامی شامل پرتابگرهای متحرک موشکهای بالستیک روسیه در یک رزمایش میدانی فراگیر شرکت می‌کنند.
  رقابت تاکتیکی و سیاسی "مسکو- واشنگتن" در جهان در زمینه‌های سیاسی و نظامی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق ؛ همواره ادامه داشته است.

  ادامه مطلب ...

رییس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا: القاعده در ایران سلاح شیمیایی و بیولوژیک می‌سازد/ بن لادن در تهران مخفی شده بود

مایک فلین در جدیدترین کتاب خود، مدعی همکاری گسترده تهران و القاعده شده است.
به نقل از پایگاه خبری ویکلی استاندارد، مجری برنامه فاکس نیوز از ژنرال مایک فلین، رییس پیشین سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا درباره جزئیات شگفت‌انگیز کتاب جدیدش سوال کرد.

مجری از فلین پرسید: یکی از موارد جنجالی در کتاب شما درباره این موضوع بود که گروه تروریستی القاعده در ایران بر روی ساخت تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک کار می‌کند. ژنرال فلین در پاسخ مدعی شد: واقعیت این است که ما باید با مردم آمریکا صادق باشیم. ما با دشمنی مواجه هستیم که مایل به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی است. مردم آمریکا تصور می‌کنند ایران و القاعده دشمنان ما هستند. واقعیت این است که ما سال‌ها است شاهد حمایت‌های گسترده تهران از القاعده هستیم. ایران محور جابه‌جایی فرامین بن لادن و کنترل آنچه که القاعده در عراق انجام می‌داد، بود. ما فهمیده بودیم که سرکرده القاعده در ایران مخفی شده است. آنها این روابط (حسنه) را با هم دارند که به ایدوئولوژی افراطی آنها بازمی‌گردد. همان افراط‌گرایی که ما با آن مواجه هستیم.

ژنرال فلین در جدیدترین کتاب خود با انتشار مطالبی واهی، به زعم خود جزئیات گسترده‌ای از روابط میان ایران و القاعده را افشا کرده است. با این وجود، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – که فیلن از او حمایت کرده است، به اشتباه معتقد است صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق دشمن تروریست‌های افراطی بوده است. 

دریادار سیاری: هرگونه تحرک یگان‌های بیگانه در دریا و ساحل کشور را زیر نظر داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هر گونه تحرک از یگان‌های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی‌ماند و ما همه اینها را زیر کنترل و رصد داریم.
همه چیز را زیر نظر داریم
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هر گونه تحرک از یگان‌های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی‌ماند و ما همه اینها را زیر کنترل و رصد داریم.


ساخت «بمب‌های جاذبه‌ای» در دستور کار دکترین نظامی آمریکا + تصاویر

در تاریخ  20 اکتبر سال 2015 میلادی، یک جنگنده آمریکایی، بمبی از نوع جاذبه‌ای - هسته‌ای غیرمسلح را در محدوده تست صحرای نوادا رها کرد.

ادامه مطلب ...

واشینگتن پست: آیا می‌توان به اجماع دموکراتها و جمهوری‌خواهان بر سر ایران امیدوار بود؟

واشینگتن پست در مطلبی خواستار اتحاد و موضع‌گیری سخت‌تر احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در قبال ایران شد.
 واشینگتن پست در مطلبی نوشت: اولین سالگرد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گذشت و اکنون جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بیش از هر زمان دیگری درباره ایرادات این توافق و مسیر پیش رو با یکدیگر اتفاق‌نظر دارند. اگر بخواهیم واضح صحبت کنیم، مشکل اصلی، دولت ضعیف و فریبکار اوباماست که مخل تلاشهای هر دو حزب در کنگره شد و اجازه شکل‌گیری یک توافق خوب را با ایران نداد. اما پس از رفتن اوباما، دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه می‌توانند بر سر ایران با یکدیگر توافق کنند.

  ادامه مطلب ...

تیراندازی در قزاقستان/ 2 افسر پلیس کشته شدند/ آغاز عملیات مبارزه با تروریسم در آلماتی

صدای تیراندازی نزدیک یک مرکز پلیس در شهر آلماتی قزاقستان شنیده شد.
تیراندازی در قزاقستانخبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد شاهدان از شنیده شدن صدای تیراندازی نزدیک مرکز پلیسی در شهر آلماتی در قزاقستان خبر دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ریانووستی روسیه گزارش داد در حمله مسلحانه در شهر آلماتی قزاقستان، 2 افسر پلیس کشته شدند و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

ریانووستی اعلام کرد یک منبع امنیتی گفت دست‌کم یک فرد مهاجم در آلماتی قزاقستان بازداشت شده است. 

خبرگزاری رویترز وزیر کشور قزاقستان گفت عملیات مبارزه با تروریسم در شهر آلماتی آغاز شده است.

آیا تأسیسات مخوف "پونگی‌ری"؛ میزبان آزمایش اتمی کره‌شمالی است؟

"پیونگ یانگ" معتقد است آزمایش‌های اتمی، حاشیه امن بیشتری در مقابل آمریکا برای کره‌شمالی به ارمغان می‌آورد.
کره شمالی مدت‌ها است به عنوان یک قدرت نظامی در منطقه شرق آسیا ظهور کرده است و این موضوع منجر به نگرانی شدید آمریکا شده است.

  ادامه مطلب ...

چه کسانی توئیتر را عصبانی کردند؟

توئیتر در یک اقدام بی سابقه اقدام به پیگیری و حذف حساب ها و توئیت های خاص می کند.
شبکه اجتماعی توئیتر که مورد توجه بسیاری از سیاستمدارن جهان است به دلیل ادعای مشی آزادی بیان خود و سابقه عدم سیاست حذف در بحران های سیاسی و اجتماعی مختلف مورد توجه گروه های تروریستی و افراطی هم قرار گرفته بود.

  ادامه مطلب ...

سلامت "شکلات کیندر" در هاله ای از ابهام/ تحقیقات ادامه دارد

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: از شرکت وارد کننده شکلات کیندر، توضیح علت جمع‌آوری این برند در حوزه خلیج فارس را خواستار شدیم.
حسین رستگار  رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به مجوزدار بودن فرآورده‌های کیندر عنوان کرد: این برند شکلات طبق بررسی‌هایی که در بخش‌های قبلی انجام دادیم مشکلی نداشته و اجازه توزیع در بازار را گرفته است.

رستگار بیان کرد:‌گاهی اوقات برخی محموله های فرآورده‌ها در دنیا دچار مشکلاتی می‌شوند و یا شرایط نگهداری آنها نامناسب است و فرآورده‌ها فاسد و دستور جمع‌آوری آنها صادر می‌شود.

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افزود: گاهی نیز مواد اولیه که برای تولیدات یک منطقه به کار می‌رود با مواد اولیه تولیدی برای مناطق دیگر متفاوت است.

رستگار با اشاره به اینکه استفاده از آروماهای مضر در شکلات‌های کیندر به این سازمان نیز گزارش شده است گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مانع توزیع این برند شدند با وجود اینکه فرآورده‌های این برند که مجوز سازمان غذا و دارو دارند هیچ مشکلی از لحاظ سلامتی ندارند، اما ما نمونه‌هایی را برای آزمایش از سطح بازار جمع‌آوری کردیم.

وی تصریح کرد: از شرکت وارد کننده این برند در کشور نیز خواستار توضیح علت جمع‌آوری این فرآورده ها در کشورهای حوزه خلیج فارس شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو این موضوع را مسئله‌ای جدید در منطقه خواند و افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با جدیت قضیه را پیگیری می‌کند چرا که شکلات‌های کیندر پرمصرف و معتبرند اگر مشکلی از این برند در کشور ما گزارش شد سریعا نسبت به جمع‌آوری اقدام می‌کنیم.

"لوکس و نابودگر" سلاح هایی که لرزه بر اندام می اندازند + 15 عکس

در دنیا افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف برای خودشان کلکسیونی از سلاح های کشنده را جمع آوری می کنند.
  تفنگ گونه‌ای سلاح گرم دستی و انفرادی است. تفنگ معمولا دارای قنداق است و کاربرد آن مستلزم استفاده از دو دست و شانه تیرانداز است. برخی تفنگ‌ها گلوله را با انفجار مهمات به بیرون می رانند، در مقابل نوع دیگری به نام تفنگ بادی وجود دارد که با فشار هوا به صورت مکانیکی این کار را انجام می‌دهد.

  ادامه مطلب ...

ماجرای طرح تغییر محل زندگی رهبر انقلاب

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه‌السلام گفت: در سال‌های پیش طرحی بود که محل زندگی حضرت آقا را تغییر دهند و ایشان را به محل خوش‌آب‌وهوایی در تهران ببرند، اما ایشان قبول نکردند.
ماجرای طرح تغییر محل زندگی رهبر انقلابحجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مدیر حوزه علمیه‌ی مشکات و مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه‌السلام گفت: در سال‌های پیش طرحی بود که محل زندگی حضرت آقا را تغییر دهند و ایشان را به محل خوش‌آب‌وهوایی در تهران ببرند، اما ایشان قبول نکردند و تأکید داشتند که در میان مردم باید زندگی کنند. این حرکت آقا به همه‌ی مسئولین پیام می‌دهد که شما هم در بین مردم زندگی کنید و خودتان را تا این اندازه از مردم جدا نکنید. این فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: من نکته‌ای را یادآور می‌شوم که در زندگی حضرت آقا دیدم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام سفارشی دارند به حاکمان اسلامی و آن این است: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ‌ عَلَى أَئِمَّةِ [الْحَقِ‌] الْعَدْلِ‌ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ‌ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُه‌». یعنی حاکم اسلامی خودش را باید با ضعفای مردم قیاس کند تا اینکه فقیر از شدت فقر از پا درنیاید. یعنی فقر، فقیر را زمانی از بین می‌برد که همدردی با او از بین برود.

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان بیان کرد: همدردی به‌معنی گریه کردن با او نیست؛ یعنی اینکه اگر چیزی برای فقیر فراهم نیست، برای حاکم نیز نباشد. یعنی حاکم از حال فقرا باخبر باشد، نه به‌واسطه‌ی گزارش، بلکه به‌واسطه‌ی تجربه. یکی از مزایای حرکت‌های جهادی که حضرت آقا فرموده‌اند، همین درک عینی مشکلات است، اما متأسفانه می‌بینیم که برخی از مسئولین ما علی‌رغم تذکر و توصیه‌ی حضرت آقا، در نقاط مرفه تهران ساکن هستند و درکشان از فقر و محرومیت، تنها به‌واسطه‌ی گزارش‌هایی است که به آن‌ها می‌رسد. نکته‌ای که در امر سلامت اجتماعی جدی است، همین درک و احساس مشترک بین مردم و مسئولان است.

منبع: khamenei.ir

خبرهای خوشی از نجات جان دیپلمات‌های ربوده شده، در راه است

محسن رضایی گفت: خبرهای خوشی از نجات جان دیپلمات‌های ربوده شده در راه است.
خبرهای خوشی از نجات جان دیپلمات‌های ربوده شده، در راه استشاید محسن رضایی را بتوان جزء اولین کسانی دانست که پس از سالهای طولانی موضوع احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده را بار دیگر رسانه‌ای کرد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام حدود یک ماه پیش در یکی از سفرهای خود در جمع خبرنگاران گفت: هرچند اخبار ضد و نقیضی پخش می‌شود اما ما زیر بار شایعات نمی‌رویم و حاج احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم. تلاش‌های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد.

در آن هنگام تاکید کرد: به هر قیمتی مسائل باید روشن شود، وزارت امور خارجه و هم سازمان اطلاعات کشور در پی اطلاعاتی که توسط برخی کشورها بدست آمده است و تلاش‌ها برای یافتن حاج احمد متوسلیان ادامه دارد تا نتیجه روشن شود.

**محسن رضایی پیرامون وضعیت احمد متوسلیان و دیپلمات‌ها ربوده شده اظهارات جدیدی داشته است.

وی اظهار داشت: حرکت‌های جدیدی از سوی وزارت خارجه، سپاه، سیدحسن نصرالله و حزب الله آغاز شده است.

محسن رضایی در ادامه تاکید کرد: انشالله خبرهای خوشی نسبت به نجات جان آنان در راه است.

گفتنی است؛ متوسلیان در سال ۱۳۶۱ در مأموریتی به همراه هیأتی راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم لبنان علیه حمله و اشغالگری صهیونیست‌ها را بررسی کند.

این غذای گران قیمت دشمن کلیه های شماست!

میزان نارسایی کلیه به مقدار املاح ،پروتئین،چربی و فسفر بستگی دار هرچقدر میزان این مواد بیشتر باشد نارسایی کلیه بیشتر است.
محمد حسین انوشه متخصص تغذیه گفت:خوردن گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را تشدید کند اما جایگزین کردن آن با پروتئین دیگر برای حتی یک روز می تواند این خطر را کاهش دهد.

وی اذعان داشت: وسعت نارسایی کلیه به مقادیر املاح ،چربی ،فسفر و پروتئین آن وابسته است هرچه میزان مواد نام برده بیشتر باشد نارسایی به همان نسبت بیشتر است.    

وی در ارتباط با میزان پروتئین موجود در بدن افراد بیمار گفت: پزشک مورد نظر با توجه به مقدار و اندازه کراتین موجود در بدن فرد بیمار میزان مصرف پروئین را کاهش یا حذف می کند.

 انوشه تصحیح کرد: استفاده از گوشت قرمز در افراد سالم موجب نارسایی کلیه نمی شود مگر افرادی که سابقه ناراحتی کلیوی داشته باشند همچنین پروتئین مصرفی افراد سالم هم باید کنترل شود تا موجب بیماری اوره و نقرس نشوند.

نیوزویک: زنان چگونه در نظام سرپرستی مردسالار عربستان قربانی می‌شوند؟

دیدبان حقوق بشر در گزارش جدید خود بار دیگر به محدودیت‌های بیش از حد زنان در جامعه عربستان اشاره کرد.

  ادامه مطلب ...

خوردن آدامس و شکلات‌های حاوی الکل چه حکمی دارد؟

در برخی از مواد غذایی مانند شیرینی‌، آدامس، سرکه و ماءالشعیر درصدی از الکل وجود دارد، آیا خوردن این‌ها جایز است؟
در بسیاری از مواد غذایی از سرکه و ماءالشعیر گرفته تا شکلات و آدامس مقادیر کمی از الکل وجود دارد. در این گزارش مطابق با استفتائات علما و فقهای دینی بررسی می کنیم که خوردن و نوشیدن کدام یک از این مواد غذایی جایز یا حرام است؟

  ادامه مطلب ...