حدیث امام حسن(ع) درباره نصیحت

هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی ، اخلاقی و اجتماعی

امام حسن مجتبی علیه السلام:

هان اى مردم! کسى که براى خدا نصیحت کند و کلام خدا را راهنماى خود گیرد، به راهى پایدار رهنمون شود و خداوند او را به رشد و هدایت موفّق سازد و به نیکویى استوار گرداند، زیرا پناهنده به خدا در امان و محفوظ است و دشمن خدا ترسان و بى یاور است و با ذکر بسیار خود را از [معصیت خداى] بپایید.

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ مَنْ نَصَحَ لِلَّهِ وَ أَخَذَ قَوْلَهُ دَلِیلًا هُدِیَ لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ‏ وَ وَفَّقَهُ اللَّهُ لِلرَّشَادِ وَ سَدَّدَهُ لِلْحُسْنَى فَإِنَّ جَارَ اللَّهِ آمِنٌ مَحْفُوظٌ وَ عَدُوَّهُ خَائِفٌ مَخْذُولٌ فَاحْتَرِسُوا مِنَ اللَّهِ بِکَثْرَةِ ِ الذِّکْر

تحف العقول ص 227

آش درهم تحفه غربی و فرهنگ شرقی/ ازدواجی که نفرت آور است

ازدواج تلگرامی؛ آنچه دست پخت ناهمگون غربی ها برای فرهنگ ایرانی اسلامی ماست و شاید در ابتدا خوشایند اما در پایان نفرت آور است.
  "اگر مجرد هستید به این کانال بپیوندید"، "مجردها وارد شوند"، "همسر ایده آل آینده خود را اینجا انتخاب کنید"، "بهترین کانال ازدواج موقت در تلگرام" و انبوهی از این جملات کوتاه زینت داده شده و وسوسه انگیز، اینها سرآغاز ورود به دنیای بی پایان و جدیدی است که به گفته برخی که تنها از سر کنجکاوی در دامش افتادند، نفرت و بدبینی، ترس، ناامنی، افسردگی، از هم پاشیدگی خانواده، خودکشی و هزاران حس نافرجام دیگر را به دنبال دارد.

  ادامه مطلب ...

دوپینگ قلب و عروق با دمنوش‌های گیاهی/ کسانی که قلبشان تیر می‌کشد، بخوانند

یک متخصص تغذیه عنوان کرد: مصرف خودسرانه بعضی از دمنوش‌های گیاهی باعث تشدید بیماری قلبی و عروقی می‌شود.
امین زاهدی متخصص تغذیه  با اشاره به اینکه کاهش جریان خون در عضله قلب باعث ایجاد درد می شود، گفت: اکثر انسان‌ها در طول زندگی دچار سوزش و درد خفیف قلب می‌شوند.

  ادامه مطلب ...

سعدآباد در استان بوشهر دو بار لرزید

 سعدآباد در استان بوشهر لرزید.
سعدآباد در استان بوشهر لرزید روز گذشته در ساعت ۲۰:۱۳:۴۶.۷ و در ساعت ۲۰:۴۵:۰۱.۹ زمین لرزه ای به قدرت 4 ریشتر سعدآباد در استان بوشهر را دو بار لرزاند.

ارزش جهاد در راه خدا چقدر است؟

امام علی(ع) وقتی خبر تهاجم سربازان معاویه به شهر انبار در سال 38 هجری قمری و سستی مردم را شنید، این خطبه را ایراد فرمود.
 امام علی(ع) در ابتدای این خطبه می فرماید:جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خدا آن را به دوستان مخصوص خود گشوده است.جها لباس تقوا و زره محکم و سپر مطمین خداست. کسی که جهاد را ناخوشایند دانسته و ترک کند، خدا لباس ذلت و خواری بر او می پوشاند و دچار بلا و معصیت می شود و کوچک و ذلیل می شود دل او  در پرده گمراهی مانده و حق از او روی برمی گرداند.به جهت ترک جهاد به خواری محکوم و از عدالت محروم می شود.

  ادامه مطلب ...

آیا شما فرد خودشیفته‌ای هستید؟/ مردان برای خودنمایی پرخوری می‌کنند

هرکسی برای خودنمایی و جلب توجه دیگران راهی را انتخاب می کند و مردان گاه برای این کار به پرخوری رو می آورند.
آیا شما فرد خودشیفته‌ای هستید؟/ مردان برای خودنمایی پرخوری می‌کنند هر فردی در دوره ای از زندگی به دلایل مختلفی مثل جلب توجه و احترام دیگران شروع به خودنمایی می کند و از داشته ها و چیزهایی که گاه علاقه به داشتنش دارد، سخن می گوید به طوری که می خواهد دیگران را متقاعد کند که فردی مثل او هم در زندگی وجود دارد و با این کار به دنبال کسب احترام و نظر اطرافیان خود است.

  ادامه مطلب ...

چگونه Recycle Bin ویندوز را خودکار خالی کنیم؟

با استفاده از ترفند می توانید به Recycle Bin برنامه بدهید تا به صورت خودکار فایل ها را حذف کند.
  زمانی که شما فایلی را از روی سیستم خود حذف می کنید، این فایل به صورت مستقیم پاک نمی شود و در Recycle Bin باقی می ماند. باقی ماندن فایل ها در Recycle Bin (سطل آشغال ویندوز) هم حجم سیستم شما را میگیرد و هم سرعت سیستم شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد. به همین دلیل باید به صورت مرتب Recycle Bin را تخیله کنید. اگر این کار را فراموش می کنید می توانید از ترفند زیر استفاده کنید تا سطل آشغال ویندوز شما به صورت خودکار تخلیه شود.

  ادامه مطلب ...

مردی که همهٔ تاریخ را تسلیم خود کرد/ بیان شیرین امیرالمومنین در وصف پیامبر اعظم (ص)

پیامبر را باید در آینه علی (ع) دید و این نوع نگاه، معنای واقعی ولایت‌پذیری است
رسول الله (ص)فرموده بود من شهر علم هستم و علی(ع) باب آن است. با توجه به این فرمایش نورانی، مداقه در توصیفات امیرالمومنین علی (ع) راجع‌به رسول مهربانی‌ها، وجاهتی ناتمام پیدا خواهد کرد. مولانا امیرالمومنین علی (ع) درباره مقتدایشان که همانا پیامبر عظیم الشأن اسلام بوده، جملاتی نورانی و فصیح دارند که کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه در بردارنده بخش قابل توجهی از آن‌هاست. در ادامه گزیده‌هایی از این کلمات نورانی را می‌خوانید.

  ادامه مطلب ...

بندر ریگ در استان بوشهر همچنان می لرزد

زمین لرزه منطقه بندر ریگ در استان بوشهر را همچنان می لرزاند.
بندر ریگ در استان بوشهر لرزید روز گذشته زمین لرزه ای به قدرت 3 ریشتر در ساعت ۱۸:۳۲:۵۹.۸   منطقه بندر ریگ استان بوشهر را لرزاند.

گفتنی است: زلزله ای به قدرت 2/06 در ساعت ۱۸:۴۵:۱۳.۸ و زمین لرزه ای دیگر در ساعت ۱۸:۴۶:۵۲.۴ به قدرت 2/07 به وقوع پیوست.

ساعت ۱۹:۱۰:۴۶.۹ به قدرت 3/01 و در ساعت  ۲۰:۲۱:۳۷.۴ به قدرت  3/03
در ساعت ۲۰:۲۹:۱۵.۸ به قدرت 3/03 و ساعت ۲۰:۵۸:۲۲.۵ به قدرت 3/01 ریشتر

قوم کدام پیامبر همجنس باز بودند؟/عاقبت آنها چه شد؟

این قوم شرور دست به اعمالی زدند که قلم از نوشتن آن شرم دارد و خداوند بدترین نوع عذاب را برای آنها نازل کرد.
یکی از پیامبرانی که نام او 27 بار در قرآن کریم آمده حضرت لوط است.لوط همزمان با پیامبر اولوالعزم الهی حضرت ابراهیم می زیسته و به تعبیری پسرخاله این پیامبر بوده است.

  ادامه مطلب ...

عوامل بروز "غم" در جامعه/ چگونه نسخه ای برای "شادی" تجویز کنیم؟

وضعیت شادی در جامعه ما بحرانی نیست اما نگران کننده است، این را فعالان اجتماعی کشور می گویند؛ عوامل محیطی، عدم برنامه ریزی تصمیم گیران فرهنگی و اجتماعی در ایجاد حس غم در جامعه موثر است.
عوامل بروز خندیدن و شاد بودن نیاز به بهانه های بزرگ ندارد، اما این صورت ها که پر از خط های صاف است و سخت می شود کمی تابشان داد تا لبخندی گوشه آنها بنشیند دنبال بهانه های بزرگ برای شادی هستند.

  ادامه مطلب ...

کاهش بارندگی تلنگر تشدید کم آبی/راهکارهای برون رفت از بحران چیست؟

میزان بارندگی در کشور از ابتدای سال آبی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد کاهش یافته است که این امر به تشدید بحران کم آبی دامن می زند.
میزان بارندگی در کل کشور از ابتدای مهرماه تا کنون با کاهش شدید 59 درصدی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته و کاهش 36 درصدی  نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت مواجه شده این در حالی است که در برخی مناطق کشور در این مدت حتی یک میلیمتر بارش هم گزارش نشده است.

  ادامه مطلب ...

استراتژی آمریکایی‌ها در منطقه به شکست منجر شده است/ وزن ژئوپولیتیک ایران بالاتر خواهد رفت

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: نبرد سوریه و عراق، یک تقابل راهبردی بین قدرت‌های بزرگ جهانی به‎شمار می‎رود.
استراتژی آمریکایی‌ها در منطقه به شکست منجر شده است
سرلشکر پاسدار "سیدیحیی رحیم‎صفوی" مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا درباره پیروزی‌های ارتش سوریه در حلب اظهار داشت: به عقیده بنده ماجرای سوریه و عراق یک تقابل راهبردی بین قدرت‌های بزرگ جهانی بود که یک طرف آمریکایی‌ها و متحدین آنها از جمله رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان، قطر و اردن بوده و در طرف دیگر ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله لبنان قرار دارد.

  ادامه مطلب ...

زیر و بم مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا/ پنجره‌ها را نبندید!

سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیماری‌های فصول سرد سال هستند که به کمک راهکارهای طبیعی و خانگی می توانید از ابتلا به آن پیشگیری کرده و در درمان زودتر بهبود پیدا کنید.
 سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیماری‌های فصل‌های سرد سال هستند که اغلب افراد گرفتار آن می شوند اما با برخی راهکارهای معجزه آسا می‌توانید در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها قدم‌های موثری بردارید.

  ادامه مطلب ...

کشف جانوری زنده که قدیمی تر از دایناسورهاست+ عکس

محققان تصاویر استثنایی گونه ای بسیار نادر از کوسه را منتشر کرده اند که قدمتی بیش از دایناسورها دارد.
  این ویدئو در سال ۲۰۰۹ تهیه شده و حالا با گذشته ۶ سال و برای نخستین بار منتشر شده است.

  ادامه مطلب ...

اعترافات کودک انتحاری داعش/ داعشی‌ها ویدئوهایی از گردن زدن به ما نشان می‌دادند

گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات‌های تروریستی به کودکان متوسل شده است.
 به نقل از اسکای نیوز، گروه تروریستی داعش همزمان با شکست های سنگین در جنگ با ارتش عراق و تحلیل قوا، به آموزش کودکان برای مقابله با ارتش و انجام عملیات های انتحاری روی آورده است.

ادامه مطلب ...

چرا شب یلدا هندوانه می‌خوریم؟

از مهم ترین میوه‌های شب یلدا هندوانه است که اگر نباشد، انگار شب یلدا کامل نیست.
  برگزاری مراسم یلدا، اگر بتوان نام جشن بر آن نهاد، آیینی خانوادگی است و گردهمایی ها به خویشاوندان و دوستان نزدیک محدود می‌شود. در کتاب‌ها و سندهای تاریخی به برگزاری مراسم شب یلدا اشاره ای نشده است. ابوریحان بیرونی از جشن روز اول دی ماه که آن را خرم روز نامند، در دستگاه حکومتی و پادشاهی یاد می کند. نامی از شب یلدا در میان نیست و این می تواند دلیلی بر خانوادگی و همگانی و غیر رسمی بودن جشن یلدا باشد. 

  ادامه مطلب ...

منشاء اصلی قرآن هراسی در جهان، سیاست های استعمارگرانه است

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش قرآن هراسی در جهان، گفت: نشان دادن چهره نورانی قرآن مجید بعنوان یک چهره خشن و تروریست پرور، ریشه در سیاست های استعمارگران دارد.

  ادامه مطلب ...

رونالدو را به پرسپولیس می‌آوریم!

سرمربى کروات پرسپولیس در پایان دیدار تدارکاتى امروز برابر خبرنگاران قرار گرفت و به تشریح شرایط تیم پرداخت.
  برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزى تیمش مقابل شهردارى ورامین در دیدار تدارکاتى مقابل خبرنگاران قرار گرفت و در خصوص شرایط نقل و انتقالات، شکست برابر ذوب آهن و اتفاقات پیرامون این باشگاه به صحبت پرداخت.

  ادامه مطلب ...

شهادت در راه خدا و دفاع از حرم آل الله افتخار جوانان ایرانی است

فرمانده پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش گفت: جوانان ایرانی اسلامی دفاع از حرمین شرفین و حرم حضرت زینب(س) را وظیفه ذاتی خود دانسته و شهادت در راه خدا و دفاع از حریم آل الله و ائمه اطهار(ع) را افتخار و سعادتی بزرگ برای خود می دانند

  ادامه مطلب ...

عقربی که پنج نفر را می خورد

حدیثی بسیار تکان دهنده از رسول خدا در مورد پنج گروه از مردم که به آن اشاره شده است.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: در روز قیامت، از داخل جهنم عقربی خارج می شود که سر آن عقرب در آسمان هفتم است و دُمش در ته زمین و دهانش هم از مشرق تا مغرب است.

  ادامه مطلب ...

چگونه بفهمیم غلظت خون داریم؟+ راه درمان

یک پزشک عمومی گفت: تنگی نفس، احساس سرگیجه و قرمزی پوست صورت از شایعترین نشانه های افزایش غلظت خون محسوب می شود.
آژیر غلظت خون با تنگی نفس به صدا در می آید
صفت الله عزیزی پزشک عمومی بیان کرد: به میزان درصد گلبول های قرمز در واحد حجم هماتوکریت یا غلظت خون گفته می شود.

  ادامه مطلب ...

چرا باید نماز را به عربی بخوانیم؟

یکی از نکاتی که باید در خواندن نماز به آن توجه کرد، قرائت به زبان عربی است. به این معنا که نماز باید به زبان عربی خوانده شود.
نماز به عنوان یکی از مهمترین ارکان اسلام است. نماز جزئیات با اهمیتی دارد و توجه به این جزئیات انسان را از معنای عمیق این فریضه بزرگ الهی تا حدی آگاه می کند. یکی از نکاتی که باید در خواندن نماز به آن توجه کرد، قرائت به زبان عربی است. به این معنا که واجب است، نماز به زبان عربی خوانده شود.

  ادامه مطلب ...

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله واعظ زاده

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد واعظ زاده‌ی خراسانی را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله واعظ زاده حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه و روحانی روشن‌بین مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد واعظ زاده‌ی خراسانی را تسلیت گفتند.

  ادامه مطلب ...

اختصاص 105 میلیارد تومان برای جبران خسارت بخش کشاورزی گلستان/ 20 میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه  با اختصاص مبلغ 5 میلیارد تومان به صورت تملک دارایی سرمایه ای و مبلغ 100 میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی برای جبران خسارت بخش کشاورزی استان گلستان موافقت کرد.

اختصاص 105 میلیارد تومان برای جبران خسارت بخش کشاورزی گلستان/ 20 میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافتلایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه هیات وزیران بررسی و تعدادی از مواد آن به تصویب رسید .

  ادامه مطلب ...

کری: برجام نتیجه داده است/ اختلافات داخلی، منجر به نقض توافق با روسیه در مورد سوریه شد/ جهان به دموکراسی ما می خندد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با نشریه بوستون گلوب، در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران، سیاست آمریکا و بحران سوریه صحبت کرد.
 «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ‌با نشریه بوستون گلوب، از برنامه‌هایش برای دوران پس از وزارت و همچنین وضعیت برنامه هسته ‌ای ایران در دوران پسابرجام صحبت کرد.

وی در این مصاحبه که امروز منتشر شد، در مورد توافق هسته ‌ای با ایران گفت: این توافق پابرجاست و نتیجه داده است.

  ادامه مطلب ...

حدیث امام محمدباقر(ع) درباره زبان

هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی ، اخلاقی و اجتماعی

 امام باقر علیه السلام :

براستى که این زبان کلید همه خوبیها و بدیهاست پس سزاوار است که مؤمن بر زبان خود مهر زند، همان گونه که بر (کیسه) طلا و نقره خود مُهر مى زند.

إِنَّ هذَا اللِّسانَ مِفتاحُ کُلِّ خَیرٍ و َشَرٍّ فَیَنبَغى لِلمُؤمِنِ أَن یَختِمَ عَلى لِسانِهِ کَما یَختِمُ عَلى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِهِ؛

تحف العقول ص 298

مظلومیت رحمت للعالمین در دوران آخر الزمان

چوب چیان گفت: خداوند در قرآن می فرماید پیامبر اکرم(ص) را تنها برای هدایت و رحمت بر عالمیان برگزیده است به همین خاطر ایشان را رحمت للعالمین نامیده اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم چوب چیان کارشناس مسائل مذهبی در خصوص ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ولادت نبی مکرم اسلام (ص) با باقی انسان ها بسیار متفاوت بوده و تلنگری برای مومنان است که باید بدانند که مومن و مومنه باید حیاتشان خاص باشد.

  ادامه مطلب ...