کدام تجهیزات نظامی در روز رژه نیروهای مسلح از مقابل جایگاه عبور می‌کنند؟ + تصاویر

هر ساله در 31 شهریور و 29 فروردین انواع تجهیزات نظامی نیروهای مسلح از مقابل جایگاه رژه می روند.

 هر ساله در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور و رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 29 فروردین انواع تجهیزات و ادوات نظامی رونمایی می‌شود. 

  ادامه مطلب ...

اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد/نتیجه تشیع انگلیسی ظهور گروه‌های خبیث، مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس است

عید غدیر، قضیه رهبری جامعه اسلامی است/ وقتی این قاعده وضع شد، آن‌وقت دشمنان از تغییر مسیر دین مأیوس شدند/ اسلام نوع حکومت امامت را قبول داردرهبر معظم انقلاب فرمودند: عید غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای حکومت و جامعه اسلامی است؛ این قاعده، قاعده امامت و ولایت است.

به مناسبت عید سعید غدیر خم، جمعی از اقشار مردم، پیش از ظهر امروز، در حسینه امام خمینی(ره)، با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

  ادامه مطلب ...

نطق روحانی پشت تریبون سازمان ملل چه خواهد بود؟

تریبون اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، فرصت مناسبی برای بیان نقطه نظرات از سوی نمایندگان دولت‌هاست.
  اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است که در آن کشورها، حضور به هم رسانده و دیدگاه های خود را پیرامون موضوعات مختلف بیان می کنند، این اجلاس فضای خوبی را ایجاد می کند تا روسا و نمایندگان کشورهای مختلف جهان از آن بهره گرفته و در سطح بین المللی نقطه نظرات خود را بیان کنند.

  ادامه مطلب ...

سرخابی های پایتخت جریمه شدند

کمیته انضباطی رای های خود را درباره تخلفات تیم های لیگ برتری صادر کرد.
سرخابی های پایتخت جریمه شدنددیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران در هفته ششم برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم استقلال تهران تخلفاتی مبنی بر فحاشی به تیم حریف رخ داد. این تیم طبق بند 3 ماده 79با توجه به سابقه تخلف در هفته های دوم، سوم و پنجم ، به یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

  ادامه مطلب ...

تمایل دوباره بارسلونا برای جذب مدافع آرسنال

باشگاه بارسلونا بار دیگر برای خرید بیرین، مدافع اسپانیایی آرسنال ابراز علاقه کرد.
بارسلونا قصد داشت در فصل تابستان  هکتور بیرین را به خدمت بگیرد، اما بعد از مدتی اعلام کرد دیگر تمایلی به خرید او ندارد، ولی اکنون با گذشت تنها چند هفته کاتالان ها بار دیگر این مدافع 21 ساله را در اولویت خرید های زمستانی خود قرار داده اند.
به نظر می رسد با توجه به باقی ماندن تنها 12 ماه از قرارداد ونگر و احتمال جدایی او در پایان فصل و رابطه بسیار خوب او با مدافع تیمش، بیرین نیز تمایل به بازگشت به خانه داشته باشد.
هکتور بیرین 21 ساله در لاماسیا، آکادمی بارسلونا ، حضور داشته است و در آنجا رشد کرده است. اما در سال 2013 ونگر تصمیم گرفت او را به خدمت بگیرد اما یک سال به واتفورد قرض بدهد. 
بارسلونا و قصد دارد تا با امضای قرارداد با بیرین جوان، تا چند سال این پست را بیمه کند.
بیرین تا کنون 79 بار برای توپچی ها بازی کرده و بارسا او را جانشین مناسبی برای دنی آلوس می داند.

چرا پوگبا به منچستریونایتد پیوست؟

مدیر برنامه‌های هافبک فرانسوی تیم منچستر یونایتد دلایل بازگشت این بازیکن به اولدترافورد را تشریح کرد.
مینو رایولا  مدیر برنامه های پل پوگبا که تابستان  امسال با انتقال 89 میلیون پوندی او از یوونتوس به منچستریونایتد موجب شد رکورد نقل و انتقالات شکسته شود، در گفت‌و‌گو با روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» درباره  دلایل بازگشت پوگبا به تیم سابقش توضیحاتی داد.
او گفت: منچستریونایتد دو سال بود که دنبال پوگبا بود. پس از اینکه دو سال پیش سرخیو رومرو را به اولدترافورد انتقال دادیم، با باشگاه منچستریونایتد در ارتباط بوده‌ایم. پوگبا پیشنهاداتی داشت و این را به اطلاع یوونتوس هم رساندیم، اما آنها به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بودند و حتی شماره «10» را به پل اختصاص دادند و در نهایت قبول کردیم او یک سال دیگر در تورین بماند. سپس کارم را بر روی جدایی پوگبا از یووه آغاز کردم. ما دو پیشنهاد از لیگ برتر و دو پیشنهاد غیرانگلیسی داشتیم.
وی افزود: پوگبا گفت که منچستریونایتد در قلبش است و اِد وودوارد (مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد) هم سال گذشته به دنبال خرید پل بود، این در حالی است که مورینیو در سال آخر حضورش در چلسی هم او را می‌خواست. از این‌رو وقتی مورینیو به منچستریونایتد پیوست، با خود گفتیم که اکنون زمان مناسبی برای این انتقال است. برای پوگبا بازی در رئال‌مادرید می‌توانست آسان‌تر باشد، اما او به دنبال چالش بزرگتری بود.

بدترین چاشنی‌هایی که می‌خوریم !

بدترین چاشنی‌هایی که می‌خوریم !روشن است که استفاده از سُس سالاد رژیمی یا کم‌چرب به‌جای سُس سالاد معمولی می‌تواند مقداری از کالری مصرفی را کاهش دهد، اما همه عوارض ناشی از مصرف این محصولات را از بین نمی‌برد.

شما با استفاده از سس رژیمی یا کم‌چرب، همچنان مقدار زیادی از مواد قندی و عناصر مضر را دریافت می‌کنید.

بسیاری از این سس‌ها سرشار از شیرین‌کننده‌های مختلف هستند تا بتوانند طعم بدون چربی آن‌ را جبران کنند. بافت کرم‌مانند و حجیم آن‌ها نیز با استفاده از غلظت‌دهنده‌ها و امولسیون‌ها شکل گرفته است.

نکته مهم بعدی این است که سس‌های رژیمی و کم‌چرب، مواد مغذی موجود در سالاد را بدون استفاده بهینه هدر می‌دهند، چون بدن به مقداری چربی برای جذب کردن بسیاری از ویتامین‌های موجود در انواع سبزی‌ها نیاز دارد. ویتامین‌های A، D، E و K، همگی ویتامین‌های محلول در چربی هستند. بنابراین، ‌بهتر است از روغن زیتون و مقداری سرکه برای خوردن سالاد استفاده کنید.

شاید فکر کنید که سس خردل اصلا بد نیست، چون نسبتاً کم‌کالری و کم‌چرب است. اما این سس هم مثل سس گوجه‌فرنگی و سس باربیکیو حاوی مقدار زیادی از مواد قندی است و همین ویژگی آن باعث می‌شود که در مصرف آن زیاده‌روی کنیم. علاوه بر این، برخی تولیدکنندگان برای شیرین کردن طعم این سس‌ها از شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده می‌کنند.

منبع: سلامت نیوز

شکار بزرگ استقلال از پرسپولیسی ها عذرخواهی کرد+عکس

پیشکسوت استقلال روایتی رسانه ای از حضورش در جمع آبی پوشان را منتشر کرد.
 علی لطیفی که در سال 78 از بهمن به استقلال پیوست،در آن زمان با پیشنهادی از پرسپولیس هم روبرو بود و حتی در مقطعی در رقابت های جام باشگاههای آسیا به عنوان بازیکن کمکی این تیم را همراهی کرد.
 
با این وجود در نهایت وی با نظر موافق گاسپادین سکوموروخوف،از بهمن به استقلال پیوست و در این تیم به دوران بازی اش ادامه داد.
 
لطیفی که در آن زمان بمب آبی ها محسوب می شد، بابت اینکه نتوانسته به پرسپولیس برود از علی پروین سرمربی وقت سرخپوشان عذرخواهی کرد.

شکار بزرگ استقلال از پرسپولیسی ها عذرخواهی کرد+عکس

مراقب کارت های عابر بانک خود باشید/ سارقان اسکیمینگ در کمین

سارقان از طریق دستکاری در دستگاه های عابر بانک با روشی جدید به نام اسکیمینگ پول های شما را سرقت می کنند.
اسکیمینگ یک نوع از سرقت از طریق دستگاه های عابر بانک است که در آن سارقان با افزودن تراشه ای به بخش کارت خوان دستگاه های عابر بانک اطلاعات کارت شما را ذخیره می کنند.

سارقان برای ذخیره رمز عبور شما دو روش را به کار می برند، کارگذاشتن دوربین بسیار ریز در دستگاه یاد شده و نصب کیبوردی جدید بر روی کیبورد عابربانک ها ابزارهای آنان به شمار می رود!

این نوع سرقت که روش آن اسکمیر نامیده می شود برای بانکها تهدیدی بزرگ است اما بانک ها نیز برای دور ماندن از این عمل دستگاه های آنتی اسکیمر را بر روی دستگاه های عابر بانک نصب کرده اند و نصب این دستگاه بر روی عابر بانک ها بر اساس قانونی از سوی بانک مرکزی اجرایی شده است.

در نظر داشته باشید دستگاه های عابر بانک تنها محل سرقت به این روش نیست و کارتخوان های سیار نیز از این روش سرقت در امان نیستند.

امکان سرقت در این روش به این گونه است که سارق اسکیمر را روی دستگاه کارتخوان نصب کرده و با کشیدن کارت و ورود رمز عبور اطلاعات شما را ذخیره می کند. برای جلوگیری از سرقت بهتر است رمز ورود کارت را خودتان وارد کنید.

باورهای نادرست درباره بدن خانم‌ها

تحقیق جدید نشان داده که در بیشتر آزمایش های بالینی سرطان، زنان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از نگهداری از فرزند گرفته تا عدم تمایل محققان به قرار دادن زنانی که در سنین باروری هستند...
باورهای نادرست از بدن خانم‌ها در طول تاریخ بیشتر تحقیقات و مطالعات روی بدن آقایان انجام شده است؛ برای نمونه، یک تحقیق جدید نشان داده که در بیشتر آزمایش های بالینی سرطان که بر هر دو جنسیت اثر دارد، زنان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ادامه مطلب ...

کوچکترین خودروهای جهان+ تصاویر

سی‌ان‌ان تصاویر جالبی را از کوچکترین اتومبیل‌های جهان در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با انتشار تصاویر کوچکترین اتومبیل‌های جهان در پایگاه اینترنتی خود، آن‌ها را جالب‌ترین خودروهای جهان خواند.

  ادامه مطلب ...

پس‌لرزه‌های رسوایی فولکس‌واگن ادامه دارد/غیبت لامبورگینی و بنتلی در نمایشگاه پاریس

فولکس‌واگن برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایش، خودروهای لامبورگینی و بنتلی را در نمایشگاه پاریس شرکت نمی‌دهد.
پس‌لرزه‌های رسوایی فولکس‌واگن همچنان ادامه دارد/غیبت لامبورگینی و بنتلی در نمایشگاه پاریسبه نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فولکس‌واگن دو سوپر برند خود -لامبورگینی و بنتلی- را از فهرست خودروهای شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته آتی پاریس حذف کرد. مسئولان خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن دلیل این اقدام را صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای جبران خسارت‌های ناشی از رسوایی سال گذشته این شرکت اعلام کرده‌اند.     

رسوایی فولکس واگن نخستین‌بار در سپتامبر 2015، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرم افزارهای مخصوص فریب ابزار اندازه‌گیری میزان آلایندگی رسانه‌ای شد. آژانس حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا در تحقیقات خود از کمپانی فولکس‌واگن متوجه شد خودروهای دیزلی این شرکت، 40 برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید می کنند. گازی که می‌تواند برای انسان‌ها مشکلات تنفسی بسیاری به همراه داشته باشد. پس از آن بود که این شرکت اعتراف کرد با استفاده از نرم افزاری مخصوص، میزان آلایندگی محصولات خود را در زمان آزمایش تغییر می داده است. فولکس واگن پیش از افشای نرم افزار تقلب، به مدت 7 سال از آن استفاده می‌کرده است. رسوایی سال گذشته فولکس‌واگن به استعفا و توبیخ برخی از مدیران رده بالای این کمپانی آلمانی انجامید. 

فولکس‌واگن تیرماه سال جاری میلادی، موافقت کرد برای جلب رضایت برخی از شاکیان پرونده خود، 14.7 میلیارد دلار پرداخت کند. این در حالی است که با توجه با ادامه شکایت‌ها، میلیاردها دلار جریمه در انتظار این خودروسازی است.  

حضور 3 بازیکن ایرانی در میان بهترین‌های والیبال نشسته پارالمپیک

3 ملی پوش والیبال نشسته ایران در فهرست برترین‌های پارالمپیک ریو حضور یافتند.

حضور 3 بازیکن ایرانی در میان بهترین‌های والیبال نشسته پارالمپیکهادی رضایی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین پیرامون این خبر گفت: وب سایت رسمی مسابقات در پایان دیدارهای والیبال نشسته پارالمپیک ریو اسامی برترین بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها را اعلام کرد و با افتخار باید اعلام کنم که اسامی 3 ملی پوش ایرانی در میان این برترین ها به چشم می‌خورد.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: داود علی پوریان به عنوان بهترین پاسور، صادق بیگدلی به عنوان بهترین دریافت کننده و رمضان صالحی به عنوان بهترین لیبرو معرفی شدند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران با کسب نشان طلای بازی های پارالمپیک ریو ششمین عنوان قهرمانی خود را رقم زد.

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

در آستانه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، انفجارهای متعدد سایه ترس، وحشت و نگرانی را بر سر مردم آمریکا افکنده است، انفجارهایی که به گفته اف‌بی‌آی می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای سناریویی شبیه ۱۱ سپتامبر!
ایالات متحده آمریکا طی یک روز شاهد سه حمله بود: بمب گذاری در نیویورک، چاقوکشی در مینه سوتا و انفجار در مترو نیوجرسی که هر سه حادثه در دست تحقیق و بررسی هستند.

  ادامه مطلب ...

فیروزآبادی درباره سلام نظامی به هاشمی: به روحانی سلام نظامی دادم نه هاشمی

سرلشکر فیروزآبادی (رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح) با ارسال متنی خطاب به هفته نامه 9 دی گفت که "به هاشمی سلام نظامی نداده و منتقد جدی اوست".
  کانال تلگرامی هفته نامه 9 دی به مدیریت حمید رسایی نوشت: سرلشکر فیروزآبادی (رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح) با ارسال متنی خطاب به هفته نامه 9 دی درباره انتشار عکسی با عنوان سلام نظامی اش به هاشمی رفسنجانی گفت که "به هاشمی سلام نظامی نداده و منتقد جدی اوست".
 
کانال تلگرامی هفته نامه 9 دی اضافه کرد:

در شماره قبل هفته نامه 9دی تصویری از سرلشکر فیروزآبادی به چاپ رسید که وی در برابر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در حالی که این دو شخصیت روی صندلی نشسته اند، سلام نظامی می دهد و ذیل آن نوشته شده بود: سلام نظامی صاحب تبریک بی معنی برای برجام به صاحب نامه بی سلام به رهبری.

 به دنبال انتشار این خبر سرلشکر فیروزآبادی در تماسی با مدیر مسئول 9 دی، اعلام کرد: بعد از سخنرانی در آن مراسم وقتی از مقابل رئیس جمهور رد می شدم، مطابق آیین نامه نظامی به رئیس جمهور سلام نظامی دادم ولی آقای هاشمی دست خود را بلند کرد که این سبب شد تا تلقی عمومی، سلام نظامی بنده به آقای هاشمی باشد.

این درحالی است که بنده منتقد جدی مواضع ایشان هستم و در بزنگاه هایی مثل انتخابات خبرگان مواضع ایشان را نقد کرده ام. در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اختلاف نظر بنده با ایشان کاملاً مشهود است.

فیروزآبادی درباره سلام نظامی به هاشمی: به روحانی سلام نظامی دادم نه هاشمی

منبع: عصرایران

شواهد متعدد بیوتروریسم در فاجعه منا/دلیل عدم پیگیری مسئولان چیست؟

بسیاری از شواهد و قرائن نشان می دهند که تعمدی بودن وقوع فاجعه منا توسط رژیم سعودی، محتمل‌ترین گزینه ای است که باید در ریشه‌یابی علت اصلی وقوع این فاجعه در نظر گرفت.
  تقریبا یک سال از فاجعه غمناک منا سپری می شود؛ فاجعه ای که به دنبال آن بیش از هفت هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام مظلومانه جان باختند. رژیم سعودی به عنوان متولی اصلی تأمین امنیت حجاج تاکنون هیچ پاسخ قانع کننده ای در خصوص علت اصلی وقوع این فاجعه دردناک که ابعاد مختلف آن همچنان غیرقابل هضم است، نداده است. تا کنون که بیش از یک سال از وقوع این فاجعه می گذرد، بسیاری از سؤالات مطرح شده و شبهات موجود در خصوص ریشه‌های اصلی و اساسی کشتار دسته جمعی زائران خانه خدا بی‌پاسخ مانده اند.

  ادامه مطلب ...

متن کامل خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر

ترجمه خطبه پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر را همراه با دسته بندی موضوعی مطالب در این گزارش مطالعه کنید.
متن کامل خطبه پیامبر اسلام(ص) در غدیرخم به شرح زیر است:

  ادامه مطلب ...

روز اول مدرسه فرزندم را چگونه به مدرسه بفرستم؟

یک روانشناس گفت: ترس کودک از مدرسه ریشه در وضعیت درونی و روانی کودک دارد که قابل کنترل است.
عفت غفوری روانشناس، اظهار کرد: ترس از مدرسه یکی از اختلالات روانی رایج در دوران مدرسه به ویژه دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی است که بسیاری از والدین و کودکان را درگیر مشکلات کرده است.

ادامه مطلب ...

سردار زارعی: شناور جدید سپاه با یک بار سوختگیری قابلیت اعزام به دریای سرخ و مدیترانه را دارد

دو فروند شناور ساخت داخل امروز به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس پیوست.
سردار زارعی: شناور جدید سپاه با یک بار سوختگیری قابلیت اعزام به دریای سرخ و مدیترانه را داردسردار مرتضی زارعی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با پیوستن شناور شهید ناظری، نیروی دریایی سپاه از نیرویی با بُرد و ماندگاری کم در دریا، به نیرویی دوربُرد و ماندگار در پیمایش دریایی در آب های دور تبدیل شد. 

زارعی ادامه داد: شناور شهید ناظری که در موسسه شهید محلاتی بوشهر طراحی و ساخته شده است، با یک مرتبه سوخت گیری ، قابلیت اعزام به دریای سرخ و مدیترانه را دارد. 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: شناور تمام ایرانی شهید ناظری پنجاه و پنج متر طول، چهارده متر عرض و پانزده متر ارتفاع دارد که با قابلیت حمل صد نیرو ، شناوری بالگردبَر نیز محسوب می شود. 

وی افزود: پایداری در دریای مواج و ماندگاری طولانی سبب می شود تا انواع شلیک ها از این شناور دقیق تر و با بُردی طولانی تر آتش شوند. دریانوردی طولانی از دیگر ویژگی های شناور چند منظوره شهید ناظری است.

سردار زارعی تصریح کرد: شناور «سار» هم دیگر شناور ایرانی بود که امروز در آبهای ساحلی خلیج فارس در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. 

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شناور سار در موسسه شهید درویشی بندرعباس طراحی و ساخته شده است. 

زارعی افزود: خط تولید شناور سار که با هدف امداد و نجات دریایی راه اندازی شده، در هرمزگان بومی است. 

وی گفت: این شناور برای عملیاتهای امداد و نجات در خلیج فارس و دریای عمان کاربرد دارد.

نبرد پرسپولیس با تیم ناشناخته شیرازی/ استقلال به مصاف ملوان نوین انزلی می رود

سرخابی های پایتخت در نخستین بازی خود در جام حذفی میهمان هستند.
مراسم قرعه کشی مرحله یک سی و دوم جام حذفی، از ساعت 16 امروز با حضور غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، سعید فتاحی مسئول مسابقات لیگ برتر و نمایندگان باشگاه ها برگزار شد.

  ادامه مطلب ...

با اسطوخودوس از کودکان خود انیشتین بسازید

تحقیقات جدید نشان می دهد که بوی اسطوخودوس تاثیر بسیاری در بهبود عملکرد ذهنی دانش آموزان دارد.
محققان با آزمایش های گسترده در مدارس مسکو دریافتند کودکانی که رایحه های گیاهان خاصی را استنشاق می کنند عملکرد ذهنی بالاتری را نشان می دهند.

تحقیق دانشمندان روسی از موسسه مسائل انتقال اطلاعات موسوم به آلکساندر آلکساندرویچ خارکویچ آکادمی علوم روسیه ثابت کرد آروماتراپی(عطر درمانی) می تواند به دانش آموزان در یادگیری بهتر دانش کمک کند.

به گفته متخصصان، عطر اسطوخودوس احساس تعادل، ثبات، اعتماد به توانایی های خود را به وجود می آورد. دانش آموزانی که در مکان های اشباع از عطر اسطوخودوس دیکته نوشتند سطح بالاتر دانش را نشان دادند.

این جلسه آروماتراپی فقط 15 دقیقه به طول انجامید، تاثیر مثبت با استفاده از عطرهای گل سرخ و گل میخک نشان داده شد.

دانشمندان معتقدند عطرها بر وضع عاطفی انسان و توانایی های شناختی او تاثیر می گذارند. این تحقیق نشان داد عطر نعناع سطح تمرکز را افزایش می دهد و بوهای مرکبات تاثیر در  افزایش طراوت دارند.

منبع: informing

فیورنتینا 1 رم 0/شکست گلادیاتورها در فلورانس

در یکی از بازی های مهم این هفته سری آ، فیورنتینا در خانه به پیروزی اشمندی دست یافت.
در ادامه هفته چهارم سری آ تیم های فیورنتینا و رم در ورزشگاه آرتیمو فرانکی شهر فلورانس و به قضاوت نیکولا ریتزولی به مصاف هم رفتند که بنفش پوشان موفق شدند با یک گل مهمان خود را شکست دهند.

تک گل فیوره را میلان بادلی دقیقه 82 به ثمر رساند.

فیورنتینا با این پیروزی شش امتیازی شد و به رتبه هشتم رسید. رم نیز با هفت امتیاز سوم است.

امتیاز رئال از قلمرو بارسا / شاگردان زیزو در صدر ماندنی شدند

تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی برابر اسپانیول همچنان صدرنشین رقابت های لالیگا است.
در ادامه رقابت های هفته چهارم لالیگا، رئال‌مادرید با برتری 2 بر صفر در خانه اسپانیول به صدر جدول این مسابقات رسید.

گل‌های رودریگس در دقیقه 45 و بنزما در دقیقه 71، شانزدهمین پیروزی متوالی رئال در لالیگا را رقم زد و به این ترتیب زین‌الدین زیدان، سرمربی قهرمان اروپا با رکورد پیروزی‌های متوالی پپ گواردیولا با بارسلونا در فصل 2011-2010 برابری کرد.

در جدول لالیگا، رئال‌مادرید با 12 امتیاز از 4 بازی، مقتدرانه در صدر قرار دارد و اسپانیول 2 امتیازی در رده شانزدهم ایستاد.

پیروزی پرگل یاران مکانی در لیگ نروژ

تیم میندالن با حضور سوشا مکانی به یک پیروزی پرگل مقابل رانهیم دست یافت.
در ادامه رقابت های  هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم باشگاه های نروژ، میندالن امشب به مصاف رانهیم  رفت و در پایان با نتیجه پرگل 6 بر 2 حریف خود را شکست داد.

گل های یاران مکانی در این دیدار را سوروم(18 و24) کریستین (22) یوناتان(43) اریک (53) و پلیگرینو(71) به ثمر رساندند و 2 گل رانهیم راجان هو و رجینیانسن در دقایق 87 و 90 وارد دروازه سوشا کردند.

میندالن با این پیروزی پرگل 39 امتیازی شد و در رده ششم جدول رده بندی باقی ماند.

همچنین سوشا مکانی نیز از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت اما موفق به ثبت کلین شیت نشد.

بائرمن:فشار زیادی را برای این قهرمانی متحمل شدیم/حدادی قلب بزرگی دارد

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت:برای قهرمانی در رقابت های فیباچلنج فشار زیادی را تحمل کردیم.
  درک بائرمن پس از قهرمانی در رقابت های فیباچلنج آسیا در کنفرانس خبری اظهار داشت:در ابتدا باید از حامد حدادی به خاطر رهبری و مدیریت خوبش تشکر کنم او جدا از اینکه یک بازیکن بزرگ است قلب بزرگی نیز دارد. او در اردوها شب‌های زیادی بازیکنان را به شام دعوت می‌کرد تا بتواند تیم را یکدست کند و نقش زیادی در این قهرمانی داشت.

  ادامه مطلب ...

آسیب شناسی جایگاه داوری کاراته ایران در آسیا و جهان

کاراته ایران با وجود در اختیار داشتن بیش از 10 هزار داور ، در حال حاضر هیچ جایگاهی در آسیا و جهان نداشته و این امر تبعاتی را برای داوری کاراته ایران در پی خواهد داشت.
 کاراته ایران از داوران رده بالا در آسیا و جهان برخوردار است و طی دوره های متمادی نمایندگانی در شورای داوران کاراته آسیا داشته که هر بار به دلایلی و گاهی برخی کارشکنی ها این کرسی ها از دست رفته است.

بطور قطع داشتن دیپلماسی قوی می تواند در حفظ و ارتقا این جایگاه ها و در نهایت ارتقاء کاراته ایران کمک شایانی کند.

بر اساس این گزارش، پیش از این محمد علی مردانی سالیان سال در عضویت کنسول داوری آسیا به سر می برد و بواسطه حضورش در آسیا کمک شایانی به داوری کاراته ایران و ارتقا داوران آسیایی می کرد به نوعی حامی داوران کشورمان در آزمون های داوری آسیا بود.

مردانی نیز از عضویت در کنسول داوری آسیا کنار گذاشته شد تا بار دیگر داوری ایران نماینده ای در آسیا نداشته باشد و بطور حتم تبعات عدم حضور وی در کنسول داوری آسیا و جمع ممتحنین داوری قاره کهن بطور مستقیم متوجه داوران کشورمان خواهد شد و مسئولان فدراسیون کاراته کشورمان باید برای احقاق حق داوران اعزامی به کلاس های داوری دیپلماسی ویژه ای در نظر گرفته و از افراد دارای نفوذ در این بخش بهره ببرند.

گفتتی است آزمون داوری کاراته آسیا هفته نخست مهرماه در کشور هندوستان برگزار می شود و طی تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان وقت کمیته داوران فدراسیون کاراته ، 50 سهمیه برای داوری ایران جهت حضور در این کلاس در نظر گرفته شد که پس از ایجاد تغییرات در کمیته داوران فدراسیون کاراته تعداد داوران اعزامی به هندوستان به نصف کاهش یافت و این مسئله می تواند تبعات منفی برای کاراته ایران در آسیا داشته باشد.

این بار هم برخی مسائل پشت پرده گروهی از داوران کاراته کشورمان را متضرر کرد و ای کاش اگر بنا بر کاهش تعداد نفرات اعزامی به آزمون آسیایی بود، از همان ابتدا این امر صورت می گرفت و بار دیگر شاهد سردرگمی گروهی از داوران از سراسر کشور نبودیم و پاسخی برای این ناهماهنگی می یافتیم.

البته از دست رفتن کرسی های آسیایی در کاراته تازگی ندارد و نه تنها در بخش داوری و بلکه بارها در هیات رئیسه آسیا جایگاه هایی را از دست داده ایم و این برای کاراته کشوری که قدرت بلامنازع این رشته در قاره کهن است شایسته نخواهد بود.

امید است مسئولان کاراته کشورمان با در نظر گرفتن تدابیر ویژه موجبات ارتقای داوران کاراته ایران را در آسیا و جهان فراهم سازند

شکست روستوف در حضور 32 دقیقه ای سردار

روستوف در آخرین دقیقه بازی با کوبان کراسنودر دومین گل را دریافت کرد و از رسیدن به یک امتیاز هم باز ماند.
در ادامه رقابت های هفته هفتم لیگ روسیه، روستوف از ساعت 21:30 امشب در خانه کوبان کراسنودر به میدان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک برابر میزبان شکست خورد.

دیمیتری کریچنکو سرمربی روستوف سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی را در ترکیب اصلی قرار نداده بود اما زردپوشان روسی بازی را خوب شروع کردند و در دقیقه 10 توسط سزار ناواس مدافع خود به گل اول رسیدند، 

 این برتری تا دقیقه 87 ادامه داشت اما نالدو گل تساوی را برای کوبان کراسنودر زد و در حالی که بازی واپسین ثانیه‌ها را طی می‌کرد فدور اسمولوف مهاجم کوبان دومین گل این تیم را در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده به ثمر رساند تا این تیم به پیروزی ارزشمند خانگی دست پیدا کند و با صعود سه پله‌ای در رده پنجم جدول لیگ روسیه قرار بگیرد.

آزمون، مهاجم ایرانی روستوف دقیقه 58 به جای دومبیا به زمین آمد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

تساوی مارسی و لیون در دربی جنوب فرانسه

تیم های المپیک مارسی و المپیک لیون در دیدار دربی جنوب فرانسه به تساوی صفر بر صفر رسیدند.
در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت‌های لیگ لوشامپیونه، تیم‌های المپیک مارسی و المپیک لیون به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در این بازی که به میزبانی المپیک مارسی در ورزشگاه ولودروم برگزار شد ، تلاش 2 تیم جنوبی برای گلزنی به جایی نرسید و 2 تیم به کسب یک امتیاز رضایت دادند.

مارسی با این مساوی 5 امتیازی شد و در رده پانزدهم جدول قرار گرفت و لیون هم با 7 امتیاز در مکان نهم ایستاد.

کرانچار از هدایت دینامو زاگرب کناره گیری کرد

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم مدینامو زاگرب پس از 3 باخت متوالی از هدایت این تیم استعفا داد.
به نقل از فور فور تو، زلاتکو کرانچار ( سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان – م) تنها پس از دو ماه مربی گری در تیم دینامو زاگرب ار هدایت این تیم استعفا داد. تیم زاگرب در سه بازی اخیر خودش که مهمترین آن باخت مقابل لیون در لیگ قهرمانان اروپا بود، مغلوب شده است.

اگرچه تیم کرانچار در رتبه سوم لیگ کرواسی قرار دارد و تنها 4 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، اما وی تصمیم به کناره گیری از سمت سرمربی گری اش گرفته است.

وی در این باره بیان کرده است : "نتایجی که اخیرا به دست آورده ایم نا امید کننده بوده اند. به خاطر عشقی که این باشگاه دارم و به خاطر هواداران دوست داشتنی اش ، تصمیم گرفته ام که استعفا بدهم. فشار بسیار زیادی را تحمل می کنم و ترجیح می دهم که جای خودم را به شخص دیگری بدهم. از تماشاچیان، رسانه ها و بازیکنان تشکر می کنم."

مذاکرات با بوئینگ و ایرباس ادامه دارد/خرید نهایی هواپیما منوط به اجازه وزارت خزانه داری آمریکا است

وزیر راه و شهرسازی گفت:مذاکرات با بوئینگ و ایرباس از لحاظ تأمین مالی، تکنیکی و فنی در حال انجام است.
صنعت هوایی کشور در راه جهانی شدن/ رشد 22 درصدی مسافر داخلی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  در اجلاس بین‌المللی سرمایه‌گذاری هوانوردی کاپا در خصوص وضعیت فعلی صنعت هوانوردی کشور و فعالیت‌های انجام شده  این حوزه  اظهار داشت: امروز صنعت هوانوردی فراتر از یک حمل و نقل بوده و به یک سبک زندگی وسیله‌ای برای ارتباط ملت‌ها تبدیل شده است، بنابراین این صنعت پیچیده، در رشد و توسعه ملی بسیار اثرگذار خواهد بود.

ادامه مطلب ...