پس‌لرزه‌های رسوایی فولکس‌واگن ادامه دارد/غیبت لامبورگینی و بنتلی در نمایشگاه پاریس

فولکس‌واگن برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایش، خودروهای لامبورگینی و بنتلی را در نمایشگاه پاریس شرکت نمی‌دهد.
پس‌لرزه‌های رسوایی فولکس‌واگن همچنان ادامه دارد/غیبت لامبورگینی و بنتلی در نمایشگاه پاریسبه نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فولکس‌واگن دو سوپر برند خود -لامبورگینی و بنتلی- را از فهرست خودروهای شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته آتی پاریس حذف کرد. مسئولان خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن دلیل این اقدام را صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای جبران خسارت‌های ناشی از رسوایی سال گذشته این شرکت اعلام کرده‌اند.     

رسوایی فولکس واگن نخستین‌بار در سپتامبر 2015، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرم افزارهای مخصوص فریب ابزار اندازه‌گیری میزان آلایندگی رسانه‌ای شد. آژانس حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا در تحقیقات خود از کمپانی فولکس‌واگن متوجه شد خودروهای دیزلی این شرکت، 40 برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید می کنند. گازی که می‌تواند برای انسان‌ها مشکلات تنفسی بسیاری به همراه داشته باشد. پس از آن بود که این شرکت اعتراف کرد با استفاده از نرم افزاری مخصوص، میزان آلایندگی محصولات خود را در زمان آزمایش تغییر می داده است. فولکس واگن پیش از افشای نرم افزار تقلب، به مدت 7 سال از آن استفاده می‌کرده است. رسوایی سال گذشته فولکس‌واگن به استعفا و توبیخ برخی از مدیران رده بالای این کمپانی آلمانی انجامید. 

فولکس‌واگن تیرماه سال جاری میلادی، موافقت کرد برای جلب رضایت برخی از شاکیان پرونده خود، 14.7 میلیارد دلار پرداخت کند. این در حالی است که با توجه با ادامه شکایت‌ها، میلیاردها دلار جریمه در انتظار این خودروسازی است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.