"شهر موشکی سپاه" چگونه آمریکا را از حمله نظامی منصرف می‌کند؟ + تصاویر

شهرهای موشکی ایران باعث شده تا آمریکا به خوبی بداند در صورت حمله نظامی ایران پاسخی دندان شکن دریافت خواهد کرد.
  واژه پیشرفت برای کشورهای در حال توسعه‌ای همچون ایران، جز مقوله های پراهمیت به حساب می آید؛ چرا که نشانه توسعه یافتگی یک کشور پیشرفت آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و ... است.

  ادامه مطلب ...

جنگنده فوق سری ایرانی + تصاویر

هواپیما فوق سری جمهوری اسلامی ایران را قاهر 313 می نامند.

ادامه مطلب ...

این علامت ها نشان می دهد در آینده فرزندتان پولدار می شود

 تحقیقی نشان می‌دهد بچه‌هایی که مورد توجه صحیح و مراقبت اصولی والدینشان قرار می‌گیرند، وضع بهتری در آینده از هر دو جنبه مادی و معنوی دارند.
محققان چینی بر این باورند، در صورت تربیت اصولی و توجه کافی به فرزندان، آینده مساعدی برای آنان قابل پیش‌بینی است.
ادامه مطلب ...

اخراج از کار به خاطر اقامه نماز

مقامات شهر نیس فرانسه تصمیم گرفته اند محافظ مسلمانی را که در محل استراحت اقدام به خواندن نماز کرده بود، از کار اخراج کنند.
به نقل از خبرگزاری تاس، «کریستیان اتسروزی» معاون شهردار نیس فرانسه با بیان اینکه محافظ مسلمان را در حین خواندن نماز در وقت اداری مشاهده کرده اند،گفت: براساس این تصمیم این محافظ از کار برکنار می شود.

این فرد مسلمان در منطقه ای به عنوان محافظ کار می کند که به منطقه برگزاری مسابقات فوتبال 2016 قهرمانی اروپا مربوط می شود.

اتسروزی خاطرنشان کرد ما مخالف هر گونه رفتار نمایانگر اعتقادات دینی در این منطقه هستیم.

هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می شود که دلیل آن حضور مردم و وجود سازمان‌های مجرب وتوانمند است .
کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران"علی شمخانی" در مراسم برزرگداشت شهید مصطفی چمران با اشاره به تفکر جهادی و معنوی شهید چمران و اعتماد وی به حضور مردم در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و استفاده از بضاعت اندک آنان در امور جنگ گفت: شاید برخی فکر کنند که چرا در این غوغای منطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی که برای توسعه اختلاف در کشورهای اسلامی راه اندازی شده و گروه‌های تفکیری و داعش پرورش داده شده ایران نیز حضور دارد. 

  ادامه مطلب ...

طوری نقد کنید تا اشکم در بیاید

معصومه ابتکار با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود به دفاع از عملکرد سازمان محیط زیست پرداخت.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود متنی را به دفاع از خود منتشر کرد. مسئله ریزگردها که چند روزی است نقل رسانه ها شده و توجه همگان را به خود جلب کرده است.

متن به شرح زیر است:" این روزها همه خبرنگار محیط زیستند و همه درباره‌اش می‌نویسند و حرف می‌زنند و ایده می‌دهند. نوشته من در طرفداری از شخص ابتکار نیست بلکه در مذمت این نوع نگاه است. بسیاری از کسانی که این روزها در هر نوشته صد بار نام از ابتکار می‌برند نیت‌شان خیر است و دل‌شان به حال محیط زیست می‌سوزد اما خب کارشان اغلب غیرعلمی است. آنهایی که دائم به ابتکار می‌پرند مانند آنهایی هستند که دائم به قالیباف می‌پرند. نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم این نیست که ابتکار و قالیباف و روحانی بی‌عیب هستند، سخنم چیز دیگری است.

کسی که خبرنگار محیط زیست نیست و اطلاعات کافی درباره ریزگردها ندارد وقتی می‌خواهد چیزی بنویسد خیلی راحت سراغ ابتکار می‌رود و همه مسایل را از چشم او می‌بیند و اصلا فکر نمی‌کند به ابتکار چه؟ وقتی ریزگردها از عراق و سوریه و از سرزمین‌های ناامن و تحت سلطه داعش می‌آیند، ابتکار چه می‌تواند بکند؟ 


برخی اگر گلدان خانه‌شان خشک بشود عکسش را می‌گذارند توی اینترنت و می‌گویند ابتکار پاسخ‌گو باش! البته اینها با شخص ابتکار هم مشکل ندارند، اما فقط می‌توانند این طوری نقد بنویسند. یعنی اگر فردا مثلا فلانی بشود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باز هم به او نامه می‌نویسند و اعتراض می‌کنند. یکی از دوستان نوشته بود چرا ابتکار به عربستان اعتراض نمی‌کند؟ یعنی آن دوست نمی‌داند عربستان کعبه را هم به روی ما بسته است و حالا که گردوخاکش کشور ما را گرفته است در پوست خود نمی‌گنجد؟
 
عرضم این است که این نقدها بی‌فایده است. برخی از یک طرف به مستشاران ایرانی در عراق و سوریه می‌گویند سرباز پولکی و از یک طرف از ابتکار می‌خواهند عراق و سوریه را مالچ‌پاشی کند. واقعا بد نیست آدم گاهی نگاهی به نوشته‌های قبلی خود بکند و بعد ایده جدیدی مطرح کند. اصلا این مالچ، شما برو بپاش تا داعش سرت را بگذارد روی همان مالچ و بیخ‌تا‌بیخ ببرد.


توصیه من به خودم و بقیه کاربران این است که به جای نوشتن درباره محیط زیست و ریزگردها، نوشته‌ها و نقدها و تحلیل‌های کارشناسان و خبرنگاران حوزه محیط زیست را به‌اشتراک بگذارند. واقعا ما وظیفه نداریم که همه خبرنگار محیط زیست باشیم. محیط زیست به اندازه کافی خبرنگار دارد که اتفاقا خیلی بهتر از ما از خجالت دکتر ابتکار درمی‌آیند و اگر نقدی به عملکرد او و سازمان تحت مدیریتش دارند آن را مستند و موثق طرح می‌کنند.
 
بگذارید رک بگویم. اصلا همه مشکلات از شخص ابتکار است، قبول. طوری نقدش کنید که اشکش دربیاید اما طوری ننویسید که خنده‌دار باشد. یکی از کاربران در صفحه‌اش نوشته بود که ابتکار خجالت بکش جنگل‌‌های فلان جا دارد می‌سوزد. برایش نوشتم آن جنگل‌ها در حوزه استحفاظی سازمان حفاظت محیط زیست نیستند. پاسخ داد بی‌خود از ابتکار دفاع نکن. گفتم: برادر تو قبض برق در دست گرفته‌ای و جلوی مخابرات داری فریاد می‌زنی. گفت به تو چه. گفتم: باقی بقایت. "

تعرفه تلفن ثابت ۵۰ درصد گران شد

وزیر ارتباطات گفت با توجه به ضرر و زیانی که در تلفن ثابت وجود دارد، تعرفه این خطوط از اول ماه آینده افزایش می یابد.
محمود واعظی پس از نشست بررسی وضعیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات افزود: در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه 30 ریالی تلفن ثابت، مشترکان این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای 18 برابری دارد، ترجیح می دهند. متاسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملا تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم.

واعظی افزود: در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود 14 برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، بر این اساس افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات با این افزایش تعرفه در بحث سرمایه‌گذاری فعال عمل کند.

وزیر ارتباطات درباره جابه‌جایی (ترابد پذیری) اپراتور تلفن همراه فقط با شماره نیز گفت: این پروژه بسیار سنگین است و قرار بود در 27 اردیبهشت عملیاتی شود البته آنچه مربوط به زیرساخت ها بود آماده شده و به صورت آزمایشی نیز راه‌اندازی شده است، با این حال چند اشکال فنی وجود دارد که تلاش داریم این اشکالات را میان سه اپراتور برطرف کنیم و در آینده نزدیک اجرایی شدن این طرح را اعلام خواهیم کرد. بخش دولتی در حوزه ارتباطات باید کوچک شود و ما تلاشمان باید در جهت حمایت و بستر سازی برای توسعه بخش خصوصی باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به صدور پروانه های مختلف برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اکنون افزایش فعالیت بخش خصوصی در توسعه خدمت رسانی به مردم و اشتغالزایی موثر بوده است.

واعظی افزود: تلاش داریم با کاهش قیمت پهنای باند و ایجاد تفکیک در پهنای باند داخلی و بین المللی زمینه‌ای را فراهم آوریم تا قیمت استفاده برای مردم به خصوص در بخش پهنای باند داخلی کاهش یابد. ما شرکت های دانش بنیان را برای تولید محتوای داخلی و نوشتن اپلیکیشن های جدید تشویق می کنیم و می کوشیم تا خدمت رسانی جدید به مردم ارائه شود.



منبع: تسنیم

معجون،کوهی پر از انرژی/ در ماه رمضان از خوردن "معجون" غافل نشوید!

متخصصان برای مصرف مداوم مواد پرکالری مانند معجون ها هشدار می دهند اما با رعایت این نکته برای جلوگیری از چاقی می توانید کالری اضافی آن ها را بسوزانید.
پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره معجون تهیه شده در منزل یا آبمیوه فروشی ها گفت: این معجون‌ها عموما حاوی مواد مغذی و مقوی مانند شیر، مغزدانه‌ها و میوه‌هایی مثل موز و نارگیل هستند که بسته به میزانشان کالری متفاوتی دارند.

  ادامه مطلب ...

چرا گربه‌ سیاه نماد بدشانسی است؟!

آیا گربه فقط به خاطر رنگ سیاهش به بدشانسی معرف است؛ یا دلیل مهم‌تری وجود دارد؟
شاید شما هم افرادی را بشناسید که گمان می‌کنند اگر در مسیر خود با یک گربه سیاه روبه‌رو شوند، به دنبالش بدشانسی می‌آورند! اما آیا تاکنون به دلیل این موضوع فکر کرده‌اید؟ آیا این حیوان زیبا فقط به خاطر رنگ سیاهش به بدشانسی معرف است؛ یا دلیل مهم‌تری وجود دارد؟

هزاران سال پیش، گربه‌ها در مصر باستان زندگی خوب و خوشی داشتند و از حمایت مردم برخوردار بودند، تا جایی که اگر کسی گربه‌ای را می‌کشت، بلافاصله به اعدام محکوم می‌شد. چند هزار سال بعد، مسیحیت در اروپا گسترش یافت و بت‌پرستی را به همراه بسیاری از آداب و رسوم محلی نابود کرد؛ در نتیجه گربه هم که یکی از نمادهای بت پرستی بود، دقیقا همانند الهه رومی "دیانا” مورد بدنامی قرار گرفت؛ اما این تمام ماجرا نبود. در سال ۱۲۳۳میلادی، "پاپ گریگوری نهم” با اعلام این که: «گربه سیاه تجسم شیطان است»، بزرگترین ضربه را به گربه‌ها وارد کرد و بسیاری از مسیحیان، برای اثبات ایمان و ارادت خود، فستیوال‌های زنده سوزی گربه سیاه برگزار کردند و آنقدر به کشتن این حیوانات بی‌گناه ادامه دادند که در قرن ۱۴، در تعدادی از مناطق اروپا، نسل آنها منقرض شد!

در طول سالیان بعد، به تدریج "شیطان” جای خود را به "جادوگر” داد و این عقیده به وجود آمد که گربه سیاه با جادوگران در ارتباط است و بر اساس این خرافات، گربه سیاه را جادوگری با لباس مبدل می‌دانستند. برخی هم اعتقاد داشتند که گربه سیاه پس از هفت سال خدمت به جادوگران، خودش به یک جادوگر تبدیل می‌شود و این عقاید تا اندازه‌ای در اروپا حاکم بود که در قرون ۱۶ و ۱۷ میلادی، نگهداری یک گربه سیاه مجازات اعدام به همراه داشت!

امروزه می‌دانیم که گربه سیاه، کسی را به بدشانسی دچار نمی‌کند و تا حالا هم رنگش فقط برای خودش بدشانسی به همراه داشته است؛ در سال ۲۰۱۳، محققین دانشگاه کلرادو دریافتند که در شرایط برابر با گربه‌های دارای سایر رنگ‌ها، ۴ تا ۶ روز بیشتر طول می‌کشد تا فردی یک گربه سیاه را برای نگهداری قبول کند و ۷۰ درصد از گربه‌های بی‌سرپناه، در نهایت کشته می‌شوند. پژوهشگران نمی‌توانند به طور قاطع دلیل عدم تمایل مردم به نگهداری یک گربه سیاه به عنوان حیوان خانگی را دریابند، اما یقینا افسانه‌ها و خرافات در این مورد بی‌تاثیر نیستند.
منبع:وب سیات آی تی رسانه

بچه لپ قرمزی‌تان احتمالا بیمار است!

حتما شما هم با کودکانی مواجه شده‌اید که لپ‌هایشان قرمز شده و حالت پوسته پوسته دارند.
 حتما شما هم با کودکانی مواجه شده‌اید که لپ‌هایشان قرمز شده و حالت پوسته پوسته دارند. در این مواقع بیشترین دلیلی که برای این قرمز بودن لپ به ذهن می‌رسد، این است که آن بچه اینقدر بامزه و لپ‌کشانی است که همه او را بوسیده و باعث شده‌اند پوست حساس او به این روز بیفتد. در حالی که این قرمزی و زبری پوست کودک مربوط به بیماری اگزمای آتوپیک است. به همین دلیل ما از دکتر پریسا ضیغمی، متخصص کودکان و نوزادان درباره این بیماری پرسیدیم.

دکتر ضیغمی درباره این بیماری و شیوع آن توضیح می‌دهد: اگزمای آتوپیک یا اختلال کمپلکس ژنتیکی نوعی بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن واکنش شدیدی به آلرژن‌ها و میکروب‌ها نشان می‌دهد. این بیماری منجر به التهاب مزمن و عود کننده پوست می‌شود. اگزمای آتوپیک حدودا 50 درصد در سال اول زندگی کودک و نزدیک 30 درصد بین 1 تا 5 سالگی بروز می‌کند.

دکتر ضیغمی با بیان اینکه از شایع‌ترین علائم اگزمای آتوپیک خارش پوستی است که در شب‌ها بیشتر می‌شود، می‌گوید: التهاب پوستی هم مشخصه اگزمای آتوپیک است. غذا‌های حساسیت‌زا مانند شیر گاو، تخم‌مرغ،‌گندم، ماهی، حبوبات، انواع مغز‌ها و صدف بخورد و یا قرار گرفتن در معرض آلرژن‌هایی مانند غبار مایت‌ها (کنه‌ها) و پشم حیوانات از عوامل بروز این بیماری هستند. همچنین عفونت‌هایی مانند استافیلوکوک و هرپس هم از دیگر عوامل به وجود آمدن اگزمای آتوپیک هستند. این بیماری معمولا در سنین شیر‌خواری شدید‌تر است و تماس با وسایل و لوازم زبر و خاراندن پوست باعث افزایش و بیرون ریختن ضایعات پوستی ناشی از آن می‌شود. خوشبختانه این بیماری قابل سرایت نیست.

اگزمای آتوپیک اغلب بعد از پنج سالگی خود به خود بهبود می‌یابد و حدود ٨٤ درصد بیماران در سنین نوجوانی کاملا خوب می‌شوند. اما در بقیه بچه‌ها علائم خفیفی از درماتیت یا اگزما باقی می‌ماند که گاهی در بزرگسالی عود می‌کند.

این متخصص کودکان و نوزادان درباره درمان این بیماری می‌گوید: اگزمای آتوپیک با آب‌رسانی به پوست، استفاده از نرم‌کننده‌ها، دارو‌های ضد التهاب موضعی و گاهی سیستمیک و پرهیز از تماس با آلرژن‌ها یا عوامل حساسیت‌زا درمان می‌شود. خوب است پدر و مادر‌ها بدانند با روش‌های خانگی می‌توان از بروز اگرمای آتوپیک جلوگیری کرد. بر همین اساس دکتر ضیغمی می‌گوید: تغذیه کودک با شیر مادر، حذف مواد حساسیت‌زا از غذای مادر که به نوزاد شیرخوار و حساس خود شیر می‌دهد واستفاده از نرم کننده‌های پوستی برای کودک از درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری این بیماری هستند.
منبع: نی نی سایت

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

برخی والدین به جای اینکه خوشحال باشند فرزندشان مراحل رشد خود را به سلامت طی می کند، از سوالات فرزند خود کلافه شده و تصور می کنند کودکشان فضول است و به هر چیزی کار دارد در حالی که او با پرسش در حال یادگیری و شناخت دنیای اطراف خود است.
جعفربای آسیب شناس اجتماعی گفت: انسانی که متولد می شود از بدو تولد دارای "حس کنجکاوی" است و هرچه قدر زمان می گذرد این حس به مراتب قوی تر می شود تا جایی که کودک شما پس از گذراندن دوره سنی شروع به پرسیدن سوال های خاص از شما می کند.

وی ادامه داد:برخی والدین به جای اینکه خوشحال باشند فرزندشان مراحل رشد خود را به سلامت طی می کند، از سوالات فرزند خود کلافه شده و تصور می کنند کودکشان فضول است و به هر چیزی کار دارد در حالی که او با پرسش در حال یادگیری و شناخت دنیای اطراف خود است.


بای اذعان داشت:کودکان بیشتر برای عوامل بیرونی وپیرامونی کنجکاوی می کنند که در این میان نقش والدین پررنگ تر از قبل می شود و در صورتی کودکان پرسش های خارج از محدوده سنی شان پرسیدند والدین نباید با آن ها برخورد کنند بلکه باید با آ ها با روی باز برخورد کنند.

از ویژگی های دیگر کنجکاوی یادگیری های رفتاری است که در کودکان ایجاد می شود. در واقع آنها می آموزند که چگونه عمل کنند. وقتی سعی می کنیم با تکنیک کنجکاوی بچه را از نظر فکری و هیجانی پخته کنیم، کودک آن را به عمل تبدیل می کند. وقتی به عمل تبدیل شد، رشد رفتاری هم صورت می گیرد. همچنین نوجوان و کودک ما در درون خانه آرام تر می شود و لجبازی و پرخاشگری او نیز کمتر می شود.

والدین باید بداننداگر کودکان آرام و ساکت و بی تحرکی دارند باید برای کودک محیطی غنی فراهم کنند  و با فرستادن آن ها به مهدکودک روحیه خودباروری را در آن ها تقویت کنند.

بهترین دمنوش گیاهی آرامش اعصاب

متخصصان می‌گویند اگر دچار اضطراب و دلهره هستید،چای زعفران معجزه‌بخش را فراموش نکنید.
حسین بسکی متخصص تغذیه با اشاره به خواص چای زعفران اظهار داشت:زعفران نه‌ تنها مجموعه‌ای غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست، بلکه نوشیدن یک فنجان از آن در روز می‌تواند به بهبود خلق و خو کمک کند و استرس را کاهش دهد.

وی ادامه داد: زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته‌های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش‌های مختلفی در برابر  توده‌های بدخیم سرطانی می‌کنند.

این متخصص در خصوص دیگر خواص دمنوش زعفران گفت:  دمنوش زعفران خاصیت اشتها آور دارد و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش هضم آسان غذا تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: دم کرده زعفران حاوی کروستین است که فشارخون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

این متخصص تغذیه افزود: چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و در نهایت از بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

پرکالری ترین بستنی های معروف جهان+تصاویر

محققان به تازگی فهرستی از پرکالری‌ترین بستنی‌های جهان تهیه کرده و در آن بستنی مگنوم را در جایگاه نخست قرار داده‌اند.
 تناسب اندام موضوعی است که ذهن افراد بسیاری را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است. تصور عمومی بر آن است که رژیم غذایی و ورزش نقش موثری بر حفظ تناسب اندام دارد. در این میان، اندازه‌گیری و مقایسه کالری مهمترین جنبه رژیم غذایی به حساب می‌آید.

  ادامه مطلب ...

آیا عطر زدن روزه را باطل می‌کند؟

رساندن غبار غلیظ به حلق از مبطلات و بو کردن گیاهان معطر از مکروهات روزه است، با این حساب استعمال عطر هنگام روزه‌داری چه حکمی دارد؟
عطر
حکم شرعی استعمال عطر در ماه رمضان و زمان روزه داری مطابق با استفتائات آیات عظام خامنه ای و سیستانی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای:
سؤال: استعمال عطر براى روزه‌دار، در ماه رمضان چه حکمى دارد؟
جواب: استعمال عطر براى روزه‌دار مستحب است؛ ولى بو کردن گیاهان معطّر مکروه است.

آیت‌الله سیستانی:
پرسش: استفاده از عطر و ادکلن برای روزه دار چه حکمی دارد؟
پاسخ: مانعی ندارد.

کاوه رضایی به استقلال پیوست

بازیکن فصل گذشته ذوب آهن برای پیوستن به باشگاه استقلال با مسئولان این باشگاه به توافق رسید و با قراردادی یک ساله به جمع آبی ها پیوست.
کاوه رضایی به استقلال پیوستکاوه رضایی بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن که مورد توجه مسئولان استقلال بود عصر امروز با مسئولان این باشگاه به توافق رسید.

با توجه به مذاکراتی را که میان مدیران باشگاه استقلال و کاوه رضایی انجام شد در نهایت دو طرف به توافق رسیدند تا کاوه رضایی به استقلال ملحق شود. 

کاوه رضایی با عقد قراردادی یک ساله به طور رسمی به استقلال پیوست و قرارداد خود را با استقلال امضا کرد.

کدام بانک ها تسهیلات 10 میلیونی ازدواج پرداخت می کنند؟ + جدول

افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان زوج‌های جوان را چشم به راه نشانده تا ببینند سرانجام دریافت وام 10 میلیون تومانی چه خواهد شد.
براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 95 سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از  3 به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت. باشنیدن این خبر زوج‌های زیادی امیدوار شدند که بتوانند بخشی از هزینه زندگیشان را تامین کنند اما بسیاری از بانک‌ها بعد از منتشر شدن این خبر نسبت به پرداخت آن اظهار ناتوانی کردند و بر این اساس زوج‌های جوان چشم به راه نشسته اند تا ببینند سرانجام دریافت وام 10 میلیون تومانی چه خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

حمله افراد مسلح به ‌معلم و همسرش در ایرانشهر+ تصاویر

مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر گفت: ‌معلم ایرانشهری و همسرش در خیابان ولایت این شهر با حمله افراد مسلح کشته شدند.
عبدالغفور حسینی افزود: ساعت 13:30 ظهر امروز در خیابان ولایت، ولایت 4  بر اثر حمله افراد مسلح، یک معلم و همسرش کشته شدند.
 
حمله افراد مسلح به ‌معلم و همسرش در ایرانشهر+ عکس

مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر با اشاره به اینکه شهردارزهی معلم آموزش و پرورش ایرانشهر، همسر و فرزند خردسالش با خودروی شخصی در حال عبور از خیابان ولایت بودند، ادامه داد: طبق اظهارات  شاهدان عینی، دو فرد مسلح موتور‌سوار از طرف راننده  به خودروی فوق شلیک کردند و این معلم به همراه همسرش کشته شدند و فرزندش از این حادثه جان سالم به در برد.
 
حمله افراد مسلح به ‌معلم و همسرش در ایرانشهر+ عکس

حسینی با اشاره به محکومیت ‌چنین اقداماتی ‌که رعب و وحشت در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: ‌از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهیم ‌همچون همیشه عاملان این جنایت را دستگیر ‌و به اشد مجازات برسانند.
 
همچنین براساس اطلاعات منابع آگاه انتظامی علت این حادثه دردست بررسی دقیق است و احتمال انگیزه‌های طایفه‌ای قوت بیشتری دارد.

کدام استان موقعیت شغلی بیشتری دارد؟/صحبت‌های دختران و پسران تحصیلکرده بیکار+نمودار

بیکاری، تنها موضوعی است که برای همه خانواده‌های ایرانی مشترک است و آنها نسبت به آن واکنشی یکسان نشان می‌دهند.
در هر خانواده‌ای که نگاه می‌کنید، حداقل یک جوان یا مرد میانسال بیکار وجود دارد که همین سبب می‌شود بیکاری تبدیل به موضوع اصلی و معضل جامعه تبدیل شود.

  ادامه مطلب ...

امیرعبداللهیان مشاور شد/ "جابری‌ انصاری" معاون جدید عربی و آفریقایی/ "بهرام قاسمی" سخنگوی جدید وزارت خارجه

امیرعبداللهیان مشاور شد/ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه طی حکمی طی حکمی انتصابات جدید وزارت خانه متبوع خود را ابلاغ کرد.

  ادامه مطلب ...

شوهران وابسته به مادر/ زندگی با مردانی که بدون اجازه مادرشان آب نمی خورند

این روزها بعضی از دامادها پس از ازدواج همچنان نسبت به خانواده شان وابسته هستند و این موضوع مشکلاتی برای عروس خانم ها ایجاد می کند. با دانستن چند نکته کاری کنید که دخالت های خانواده همسر و وابستگی ها در زندگی مشترک تان کمرنگ شود.

  ادامه مطلب ...

هواپیمای ماهان در جزیره خارک از باند خارج شد + تصاویر و جزئیات

هواپیمای مسافربری ماهان که قصد فرود در فرودگاه جزیره خارک را داشت از باند این فرودگاه خارج شد.

  ادامه مطلب ...

با همسرتان زیاد جروبحث می کنید؟ مراقب باشید "فشارخون" نگیرید!

متخصص داخلی گفت : جروبحث های شدید در بین زوجین سبب بروز عارضه فشارخون در آن ها می شود.
فاطمه زاهدی متخصص داخلی با اشاره به دعواهای زناشویی و نقش آنها در بروز بیماری فشار خون اظهار داشت: هنگام دعوا سطح هورمون کورتیزول افزایش می یابد.

زمانی که شما در حال مجادله هستید، بخشی از مغزتان که آمیگدال نامیده می شود، فعال می شود و در این هنگام به علت بالا رفتن سطح آمیگدال در بدن، زوجین دچار استرس می شوند.

وی ادامه داد: زمانی که با شریک زندگی خود در حال مجادله هستید ، میزان زیادی از هورمون های نوراپی نفرین و آدرنالین ترشح می شود و این سبب بالارفتن ضربان قلب ، انقباض رگ های خونی و افزایش فشار جریان خون در عضلات و مغز می شود.

وی در خصوص ارتباط مستقیم مجادله با افزایش فشارخون گفت: در زمان دعوا با همسر خود به علت بالا رفتن سطح آدرنالین و نوراپی سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و تنظیم جریان خود در رگ ها به هم می ریزد و این مسئله سبب بروز عارضه فشارخون در دوطرف می شود.

زاهدی یاد آورشد: نفس تند باعث سفت شدن قفسه  سینه می شود که می تواند دردهای شدیدی را ایجاد کند و در هنگام بروز مشاجره خانوادگی اضطراب در افراد به شدت بالا می رود و همین امر سبب کاهش تعدادسلول های سفید شده و خون برای تنظیم گلبول های دفاعی بدن جریانش رابیشتر کند و این باعث افزایش فشارخون می شود.

نکاتی مفید درباره ماء‌الشعیر طبی در ماه رمضان

یک متخصص طب سنتی خواص ماء‌الشعیر طبی در ماه رمضان را تشریح کرد.
نکاتی مفید درباره ماء‌الشعیر طبی در ماه رمضان
میثم شیرزاد درباره ماه رمضان اظهار داشت: مناسب است در فصل تابستان از چاشنی‌هایی که تعدیل کننده مزاج هستند و گرمی مزاج را کاهش می‌دهند و عطش را کمتر می‌کنند استفاده کرد، مانند زرشک, آلوی بخارا, رب انار, لیمو امانی و آب لیمو که مزاج را تعدیل می‌کند. 
 
به گفته وی در طول ماه رمضان برخی از ادویه‌هایی که مزاج گرم و خشک دارند و تند و تیز هستند مثل پیاز خام, سبزیجات تند و تیز یا ادویه تند و یا نمک زیاد در غذا, مضر است که عطش آور باشد و علائم غلبه خشکی که در ساعات روزه داری ایجاد شده را تشدید کند. 
 
این متخصص طب سنتی بیان داشت: شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای کاهش عطش زیادی که در ماه رمضان اتفاق می‌افتد, چه باید کرد؟ یکی از نوشیدنی‌های خیلی خوبی که می‌تواند موثر باشد, دوغ محلی است. منتها برای کسانی که مشکلات و علائم گوارشی ندارند. 
 
شیرزاد ادامه داد: اگر تخم خرفه را در طول ساعات روز در دوغ بخیسانیم و در ساعات بعد از افطار استفاده کنیم خیلی از این علائم تشنگی کاهش پیدا می‌کند و توان فرد برای روزه داری بیشتر می‌شود. 
 
وی اضافه کرد: ماء الشعیرطبی نیز جزو نوشیدنی‌های خیلی مناسبی است که در این ماه افراد می‌توانند استفاده کنند و بسیار به بدن رطوبت می‌دهد و از غلبه گرما و خشکی در بدن می‌کاهد و در عین حال هیچ عارضه‌ای ندارد. 
 
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: بهتر است, ماءالشعیر طبی را با شیره انگور شیرین کنیم و علاوه بر تامین مواد ضروری بدن, بسیار به رفع تشنگی در طول روزه داری کمک می‌کند. 
 
لازم به ذکر است که ماءالشعیر طبی از ترکیت یک پیمانه جو کامل با 14 پیمانه آب تهیه می‌شود که یک ساعت آرام جو می‌پزد ال شکفته شود, در این هنگام صاف می‌کنند و گرم می‌خورند.می‌توان بقیه ان را در یخچال نگه داری کنند و هنگام مصرف با کمی آب جوش مخلوط کنند تا گرم شود.
منبع: تسنیم

آنفولانزای معده چیست؟

عفونت معده بیماری است که در اغلب موارد با آنفولانزای مرغی اشتباه گرفته شده و در بین مردم به آنفولانزای معده شهرت دارد.
پیمان ادیبی متخصص گوارش  گفت: در بین عوام عفونت معده به آنفولانزای معده شهرت یافته که در واقع سوء هاضمه ناشی ازعفونت های ویروسی معده در فرد بیمار است.  

این متخصص گوارش با بیان اینکه این بیماری با درد سردل همراه است، گفت: تهوع ، استفراغ، سنگینی و سوء هاضمه از علائم این عارضه است. 

وی اظهار داشت: این بیماری گرچه در بیماران آنفولانزایی هم دیده می شود، اما علت آن  آنفولانزای معده نیست  بلکه عفونت  است .

ادیبی در ادامه تاکید کرد: علائم دیگر این بیماری در ناحیه سر دل ماننداحساس تهوع، سنگینی ، عدم تحمل یک وعده معمول غذای کامل و سوء هاضمه است. 

وی اشاره کرد: بسیاری از ما در طول زندگی عادی دوره های کوتاهی از سوء هاضمه را تجربه کرده و معمولا کمتر از یک تا دو هفته طول می کشد تا متوجه آن شویم ، به این حالت سوء هاضمه حاد می گویند. 

این فوق تخصص گوارش بیان کرد: درتعریف سوء هاضمه، باید بگوییم حاد به معنی تازه و زودگذر است که یکی از علل این بیماری عفونت های ویروسی است و با نشانه های ذکر شده، گاهی همراه با استفراغ و اسهال نیز دیده می شود. 

وی افزود: در اکثر سوء هاضمه های حاد، پزشک صرفا علائم خطر را بررسی کرده تا مطمئن شود بیمار دچار خونریزی حاد گوارشی یا علائم شبه انسداد نیست و سپس به تدبیر علائم می پردازد تا کیفیت زندگی بیمار ارتقاء یابد. 

با ماساژ پا با این 3 روغن شب ها مثل یک کودک آرام بخوابید+دستورالعمل

محققان می‌گویند ماساژ شبانه پا با 3 روغن در درمان بی‌خوابی موثر است.
همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند. بر اساس موسسه ملی تحقیقات سلامت، بچه‌ها، نوجوانان و بزرگسالان به ترتیب به 10 ساعت، 9 تا 10 ساعت و 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند اما هستند افرادی که با مشکلات جدی بی‌خوابی مواجه بوده و حداکثر 5 ساعت در شبانه روز می‌خوابند. محققان بر این باورند ماساژ محلولی خاص به کف پاها گره از مشکلات این افراد باز می‌کند.

ادامه مطلب ...

نیروی قدس سپاه چگونه آمریکا را در عراق زمین‌گیر کرد؟

نیروی قدس سپاه پس از حمله آمریکا به عراق، با اقدامات اقتصادی، سیاسی، مذهبی، و دیپلماتیک که به خوبی در راستای طرح عملیاتی قرار می‌گرفت، توانست آمریکا را در عراق زمین‌گیر کند.

  ادامه مطلب ...

"کمپین خاک" ماسکی برای خِس خِس هوای غرب کشور+تصاویر

کاربران فضای مجازی دست به دست هم دادند تا با ایجاد کمپینی در شبکه های اجتماعی، خاکی که زندگی شان را گرفته رسانه ای کنند.
نیمه غربی ایران باز هم در غبار فرورفت، ماجرای تکراری که سال‌هاست نفس استان‌های جنوبی و غربی کشور را تنگ کرده است و خاک‌بازی آسمان ایران از قلب زاگرس تا دامنه البرز تمامی ندارد. هر از چند گاهی این داستان تکرار می شود و انگار آسمان وزمین از تکرار مکررات خسته نمی شوند.

  ادامه مطلب ...

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر به صورت رسمی آغاز شده است.

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

رد دو سوم درخواست‌های مبتنی بر سقط درمانی جنین / هرگونه سقط جنین بیش از 4 ماه ممنوع است

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به 121 مورد درخواست سقط جنین تنها در فروردین ماه گفت: سقط جنین بیش از 4 ماه به هر دلیل مجوز نمی‌گیرد.
قاضی‌پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن تأکید بر رد دو سوم از درخواست‌های سقط درمانی جنین طی یک ماه افزود: در فروردین ماه سال جاری از میان 121 مورد درخواست سقط درمانی جنین در استان تهران تنها 77 مجوز برای سقط از میان این آمار صادر شد، این در حالی است که سقط درمانی جنین بالای 4 ماه به هیچ عنوان مجوز نمی‌گیرد و غیرقانونی است.

وی در ادامه با تأکید بر عروج روح در چهارمین ماه بارداری که بیش از 16 هفته از دوره بارداری را شامل می‌شود، افزود: طبق قوانین کلی اخذ مجوز سقط درمانی جنین در صورتی که سه متخصص گواهی این سقط را بدهند و سپس رضایت مادر مبنی بر این موضوع گرفته شود مجوز برای سقط صادر می شود اما از سوی دیگر علی‌رغم گواهی سه متخصص در صورتی که بیش از 16 هفته از دوره بارداری گذشته باشد به هیچ عنوان با مرگ جنین موافقت نمی‌شود و در این خصوص هیچ‌گونه مجوز قانونی در کار نیست.

قاضی‌پاشا تصریح کرد: سقط درمانی باید ظرف کمتر از 16 هفته از بارداری و با اخذ گواهی و مجوز پزشکی قانونی صورت گیرد که در آن اگر بر اساس معاینات پزشکی قانونی جنین دچار نارسایی و یا ناهنجاری جدی است سقط صورت می‌گیرد در غیر این صورت اگر بیش از 16 هفته از رشد جنین گذشته باشد حتی اگر تولد وی با ناهنجاری منجر به حرج و سختی و یا بیماری وی و مادر همراه شود باز هم مجوزی برای سقط درمانی در این دوره صادر نمی‌شود زیرا دیه جنین 4 ماهه هم‌اندازه دیه انسان زنده است و سقط درمانی حکم قتل را دارد.

وی افزود: میزان مراجعات به منظور سقط درمانی در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه سال گذشته با رشد 12 درصدی روبه‌رو بوده است که آمار قابل توجهی است.

برانکو: کی‌روش وارد بازی بزرگی شده و گرو کشی می کند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کی‌روش با نگه داشتن ملی پوشان در اردو به نوعی گروکشی و با احساسات ایرانی ها بازی می کند.
برانکو: کی‌روش از ملی پوشان ایران گروکشی می‌کند برانکو ایوانکویچ در حاشیه حضورش در مرکز ایفمارک گفت: خوشحال هستم که تست‌های پزشکی را اجباری کردم سلامت بازیکنان اهمیت دارد و خدایی نکرده اگر مشکلی پیش آید در اینجا پیگیری می‌شود.

  ادامه مطلب ...