حذف یارانه دو میلیون نفر بدون هویت مشخص/ افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:یارانه دو میلیون یارانه بگیری که هویت مشخصی ندارند،حذف خواهد شد.
تلفنی******** صرفه‌جویی در منابع اولین درس برجام ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش اجرای برجام اظهار داشت: همه می‌دانیم که ایران در سال‌های تحریم در چه وضعیتی قرار داشته و طی این مدت چه فرصت‌هایی را از دست داده و اگر در یک نقطه به اطمینان بخشی نمی‌رسیدیم قطعا مسائل دیگری را از دست می‌دادیم اما اکنون با اجرای برجام در شرایط فعلی اولین اثربخشی آن در بخش اقتصادی است و همواره باید از الگوی عقلانیت و سخت‌کوشی برجام برای حل مسائل اقتصادی کمک بگیریم.

  ادامه مطلب ...

سونامی پیروزی هسته ای ایران به کابینه صهیونیستی رسید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای کابینه خود خواست در مورد پیروزی ایران در لغو تحریم‌ها و حفظ برنامه هسته‌ای خود، هیچ مطلبی اظهار نکنند.
به نقل از  پایگاه شبکه خبری العالم، مطبوعات رژیم صهیونیستی این موضع گیری را دال بر اعتراف ضمنی تل آویو به شکست دیپلماسی اسراییل در برابر دیپلماسی ایران برشمردند.

  ادامه مطلب ...

وکاتیو: لغو تحریم‌های ایران، ضربه‌‌ای مهلک بر پیکره اقتصاد عربستان/ورشکستگی مالی ریاض در کمتر از 5 سال

یک وب‌سایت آمریکایی نوشت لغو تحریم‌های تهران ضربه‌ مهلکی بر پیکره اقتصاد بیمار ریاض وارد کرده است.
 وب‌سایت تحلیلی-آمریکایی «وکاتیو» با انتشار گزارشی نوشت: ایران پس از لغو تحریم‌های این کشور، به طور رسمی بازگشت خود را به بازار نفت که این‌روزها شرایط بحرانی را سپری می‌کند، اعلام کرد. این بدان معناست که اقتصاد عربستان سعودی که در ماه‌های اخیر، از بازار آشفته نفت و کاهش بی‌سابقه بهای طلای سیاه به‌شدت ضربه دیده است است، روزهای بدتری را پیش روی دارد.

  ادامه مطلب ...

رومانی خواهان تشکیل ناوگان دریایی ناتو در دریای سیاه شد

رومانی در آستانه نشست ناتو در ورشو، خواهان شکل‌گیری یگان دریایی ناتو در دریای سیاه شده است.
در حالی‌که ناتو خود را آماده برگزاری نشست در ورشو، پایتخت لهستان می‌کند، رومانی پیشنهاد ایجاد ناوگان دریایی ناتو را دریای سیاه داده است.

به نوشته وبگاه «نیو یوروپ» شکل دهی این ناوگان بسته به تصمیم بلغارستان، ترکیه و رومانی نیز دارد زیرا بر اساس معاهده مونترو در سال 1936 کشتی‌های جنگی کشورها نمی‌توانند بیش از 21 روز در دریای سیاه حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، به دنبال الحاق کریمه به روسیه  ناتو حضور خود را در منطقه افزایش داده  که البته بیشتر شامل ناوگان آموزشی می‌شود.

بر این اساس حضور ناوگان در دریای سیاه  که روسیه آن‌را بر اساس اصطلاحی سیاسی نزدیکی به حوزه نفوذ خود می‌داند، می‌تواند به طور رسمی تفاهم بین شرکای یورو آتلانتیک و روسیه را زیر سئوال ببرد.

آندو نارنجی پوش شد/ لوبانف با پرسپولیس ثبت کرد + جدول

سه شنبه آخرین فرصت یارگیری برای تیم های لیگ برتری بود و آندو تیموریان با ثبت قرارداد با تیم فوتبال سایپا مهمترین خبر نقل و انتقالات را رقم زد.
،سه شنبه آخرین فرصت یارگیری برای تیم های لیگ برتری بود و آندو تیموریان با ثبت قرارداد با تیم فوتبال سایپا مهمترین خبر نقل و انتقالات را رقم زد.

  ادامه مطلب ...

سلامتی بزرگسالی در ورزش کودکی

به گفته متخصصان ورزش دوران کودکی امری حیاتی برای رشد است ،تا جاییکه رشد و تکامل همه جانبه در سنین بزرگسالی در گرو انجام دادن ورزش در کودکی است.
امروزه اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی است که به تاثیر ورزش بر سلامت جسم و روح خود و اجتماع آگاهی نداشته باشد. ورزش از جمله مقوله‌هایی است که در تمامی ادیان، مکاتب و جوامع جایگاه ویژه ای دارد و توصیه‌هایی از جانب اندیشمندان و متفکرین درباره اهمیت ورزش بیان شده است، هر چند که نوع نگاه آنها به ورزش متفاوت است. اما در این بین توجه ویژه به ورزش از دوران کودکی دارای اهمیتی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد. رشد کودک در صورت همراه شدن با ورزش می‌تواند متوازن صورت گیرد و دیگر شاهد فقر حرکتی و یا کوتاهی و نقص اندام در کودکان نخواهیم بود.

  ادامه مطلب ...

بانوی اول جهان کمانش را به حراج گذاشت

زهرا نعمتی بانوی اول ورزش جهان در رشته تیر و کمان و دارای سهمیه المپیک و پارالمپیک ریو ،کمان خود را به نفع سرطانی ها به حراج می گذارد.
بانوی اول جهان کمانش را به حراج گذاشتزهرا نعمتی، بیان کرد: برای بالا بردن انگیزه و امید به زندگی در بیماران سرطانی گام برداشته ام گاهی سرطان باعث معلولیت در افراد می شود و من می خواهم این پیام را به آن ها بدهم که با شرایط جدید هم می توان فردی شاد و موفق بود.

وی افزود: قبل از این که سفیر جهانی شوم، برای حمایت از بیماران فعالیت می کردم و با امضای این تفاهم نامه مسئولیت من سنگین تر شد.

نعمتی ادامه داد:‌ در مسابقات جهانی المپیک و پارالمپیک با عنوان سفیر جهانی حاضر می شوم تا به دیگر ورزشکاران نیز بگویم همه ما باید پیام آور سلامتی و شادی برای مردم دنیا باشیم و امید به زندگی در همه بیماران را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت:‌ از طریق یک موسسه خیریه، کمانی را که با آن موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شدم در سطح بین المللی به مزایده می گذارم و مبلغ حاصل از این کار را برای حمایت بیماران سرطانی کشورم هزینه می کنم. البته هنوز این حرکت در مراحل مقدماتی است و پس از قطعی شدن، زمان آن را اعلام می کنم.

حکایت ضرب‌المثل «علف باید به دهان بزی شیرین بیاید» را می‌دانید؟

در باشگاه ضرب‌المثل امروز حکایت کوتاهی را از ضرب‌المثل «علف باید به دهان بزی شیرین بیاید» می‌خوانید.
 مثل‌ها نقطه اتصال فرهنگ عوام و خواص هستند. در حوزه ادب رسمی و مکتوب، آنجا که شاعر خود را به زبان و فرهنگ مردم نزدیک می‌کند، وقتی است که از مثل‌های آنان بهره می‌گیرد؛ مثل‌ها از این رو نزدیکترین گونه به ساحت ادب رسمی؛ یعنی شعر و نثر فصیح و بلیغ هستند. زیرا تمام ویژگی‌های اثر بلیغ را در خود دارند. شعر و مثل همسایه دیوار به دیوارند، شاعران و نویسندگان همواره برای آنکه به لطف، شیرینی و رسایی کلام خود بیفزایند، از مثل بهره جسته‌اند. بسیاری از مثل‌ها نیز حاصل رواج اشعار معروف شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان است. این تعامل و تبادل بر غنای ادب گران‌سنگ فارسی افزوده و زبان مردم را غنی ساخته است. بی جهت نیست که علامه همایی می‌نویسد: «بزرگترین سرمایه ادب فارسی همین امثال است که تمام حکمت‌ها و دانش‌های بشری را متضمن است. مثل فشرده افکار هر قومی است.» (ذوالفقاری، 1389)

  ادامه مطلب ...

افراد پرخاشگر را خلع سلاح کنید

افراد پرخاشگر با برچسب زدن و جریحه‌دار کردن احساساتتان می‌خواهند به هدفشان برسند، بنابراین آنها را خلع سلاح کنید
سارا فغانپور ، روانشناس  اظهار داشت : بهترین راه خلع سلاح افراد پرخاشگر ، اصرار ورزیدن به خواسته تان و بیان جمله (من از رفتارم راضی هستم)، خواهد بود.

وی تصریح کرد: هنگامی که در مقابل انتقاد های بی رویه و بی منطق فرد پرخاشگر قرار گرفته اید ، ارامش خود را حفظ کرده و با زبان بدن فرد را متوجه دلخوری و کسالت در گفتگو با او کنید.

این روانشناس ادامه داد: در مواقعی نیز بهتر است موضوع بحث را عوض کرده تا هم فرد پرخاشگر ارام شود وهم شما دچار کلافگی نشوید.

فغانپور در پایان گفت : در صورت اصرار و ادامه بحث خسته کننده از سوی فرد، زبان بدن و لحن و محتوای جمله‌تان را قاطعانه‌تر کنید و اگر باز هم جواب نداد ، محیط را ترک کنید.

نقش من در هوای پاک چیست؟

اثرانگشت یکایک ما بر روی هوا و آسمان شهرمان اکنون تهران را گرفتار هوای آلوده و خطرناکی کرده که بلای جان و روح ساکنانش شده است.
امسال روزهای هوای پاک با سه شنبه‌های بدون خودرو تقارن یافته ولی متاسفانه خبری از آسمان آبی و هوای پاک نیست و دلیل این اتفاق موردی نیست جز نقش یکایک افراد جامعه در رویداد آن ، کاش اثر انگشت هر یک از ما بر روی آسمان و هوای شهرمان غبارآلود و سیاه نباشد و حالا که مدتهاست از نگاه به آسمان آبی و تنفس هوای پاک و سالم جا مانده‌ایم، به نقش خود در افزایش یا کاهش آلودگی‌ هوای شهرمان بیاندیشیم و از امروز تصمیم بگیریم اثر انگشتمان را بر روی  آسمان و هوایی که استشام می‌کنیم عاری از هر گونه غبار ،سیاهی و آلودگی باشد چرا که استمرار سایه سیاهی و آلودگی بر فضای شهرمان ثمری چون افزایش بیماری، مرگ و میر و ضرر اقتصادی بر پیکره جامعه ندارد.

 

ادامه مطلب ...

افراد جسور بخوانند

افرادی جسور هستند که بدون تضییع حقوق دیگران، از حق خود دفاع می‌کنند.
سارا فغانپور، روانشناس؛با اشاره به اینکه رفتار جرات مندانه یک رفتار بین فردی است، اظهار داشت : افراد جسور دارای افکار رک و ابراز احساسات صادقانه هستد که اگرچه توانایی بیان نظرات بدون حاشیه و بدور از اظطراب را دارند، اما در مواقعی هم پرخاشگرانه و منفعلانه عمل می کنند

وی تصریح کرد : اگرچه رک گویی و جسارت، در عملکرد بهتر و موفقیت نقش بسزایی دارد اما باید به خاطر داشته باشیم که در دفاع از حق خود ، اسایش دیگران را نیز مد نظر قرار دهیم

فغانپور ادامه داد: رفتار جرات مندانه گونه‌ای از ارتباط است که در آن هر احساسی بجز اضطراب به‌راحتی ابراز شده و نتیجه آن حرکت به سوی اهداف و مقاصد شخصی بدون ضایع کردن حق دیگران است.

این روانشناس با بیان اینکه نباید رفتار پرخاشگرانه را با رفتار جسورانه اشتباه گرفت، افزود: گاهی دیده می شود که برخی از افراد با تهدید و توهین سعی در به کرسی نشاندن حرف خود دارند و در توجیه  رفتار خود، رک گویی را بهانه میکنند

وی در خصوص رفتار های منفعلانه گروهی دیگر عنوان کرد: در این گونه ارتباط ، افراد  پس از ابراز نظر ، در مقابل اعتراضات دیگران ضعیف عمل کرده و سعی می کنند حقوق شخصی خود را به نفع طرف مقابل نادیده بگیرند

فغانپور در پایان گفت: باید باور داشته باشیم که همه نظرات ارزشمند بوده و با بهبود بخشیدن به توانایی تصمیم گیری، هم حق خود و هم حقوق دیگران را حفظ کنیم.

پای فروشگاه های زنجیره ای آمریکا به ایران باز می شود؟

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر مطالعه علمی و حمایت از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمده‌فروشی تاکید کرد.
این روزها بازار سفر هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران داغ شده و دولت هم چراغ سبز به سرمایه‌گذاری آن هم از نوع خارجی نشان داده در این بین برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از رستوران های آمریکایی برخی از فروشگاههای زنجیره ای آمریکایی نیز به دنبال جذب نمایندگی در ایران هستند البته صحبت از  نامه معاون اجرایی رییس جمهور به نعمت زاده درباره ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی به ایران از سوی برخی رسانه ها نیز نشان از مسیر هموار برای حضور سرمایه گذار از نوع آمریکایی در این امر است.

  ادامه مطلب ...

ما نگران هولوکاست‌های معاصر هستیم / ایران شر مطلق است!

دبیر مسابقه هولوکاست از اهدافی که با وجود همه فشارها در برگزاری این مسابقه وجود دارد، گفت.
ما نگران هولوکاست‌های معاصر هستیم / ایران شر مطلق است!مسعود شجاعی طباطبایی در خصوص اهداف و علل برگزاری مسابقه هولوکاست گفت: رژیم صهیونیستی اخیرا از طریق سازمان ملل شکایتی در ارتباط با مسابقه هولوکاست تنظیم کرده که در آن علاوه بر محکوم کردن این اتفاق قصد  دارد که در جام جهانی به گونه‌ای این مساله را به همراه مباحثی منعکس کنند.

  ادامه مطلب ...

اقتصادمقاومتی؛ راهبرد اصلی دولت در پسابرجام / رشد اقتصادی 8 درصدی در پساتحریم

طیب‌نیا دیروزدر حاشیه همایش اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران گفت: اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی دولت در شرایط پس از اجرایی شدن برجام خواهد بود و بر این اساس برنامه عملیاتی جامعی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین کرده‌ایم.
تلفنی******* رویکرد اصلی دولت توسعه مشارکت بخش خصوصی است/ رشد اقتصادی 8 درصد در پساتحریم در نخستین اجلاس فعالان اقتصاد غیردولتی علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در پانل تخصصی در خصوص فعالیت بخش خصوصی در پساتحریم گفت: آینده اقتصاد ایران متصل به بخش خصوصی است چرا که یکی از بیماری‌های اقتصاد دولتی بودن آن است که منجر به ناکارامدی‌هایی در این بخش شده است.

  ادامه مطلب ...

تأمین امنیت اسرائیل با طرح "غرب آسیای جدید" + تصاویر

طرح "غرب آسیا جدید" امنیت اسرائیل را تأمین خواهد کرد.
منطقه غرب آسیا به صورت جدی 5 سالی است که درگیر جنگ نیابتی شده و این موضوع باعث ویرانی‌های انبوهی در منطقه گردیده است.

  ادامه مطلب ...

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا! / باز هم یک غفلت فرهنگی مشهود+ تصاویر

یک غفلت فرهنگی مشهود با نمایش چهره زشت بالماسکه توسط مسئولان فرهنگی اتفاق افتاد.
مد و لباس ، واژه ای که این روزها به هر طریقی تعبیر می شود و بدون در نظر داشتن معیارهای عرفی و شرعی بعضا فضایی شده برای نمایش مظاهر غربی و لباس ها و پوشش هایی که هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.یکی از این اتفاقات نادر و تاسف برانگیز این روزها برگزاری یک فشن شو با عنوان «لباس خلاقانه» است که متاسفانه در یک نهاد علمی و فرهنگی همچون دانشگاه الزهرا برگزار شده و حیرت همگان را برانگیخت. در این شو  لباس هایی عرضه شده که هیچ نشانه ای از اسلامی بودن در آنها یافت نمی‌شود و افرادی این لباس‌ها را نمایش می‌دهند که آرایش‌های غلیظ آنها در نگاه اول ما را یاد مراسم بالماسکه و هالووین می اندازد که بسیار تاسف برانگیز و قابل تامل است.

  ادامه مطلب ...

آیا نمایندگی مک‌دونالد در ایران دایر می‌شود؟

پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد به دنبال گشایش نمایندگی در تهران است.
 به نقل از سی‌ان‌ان، بخش اعظمی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو شده است و تمرکز جهان بر تأثیر این اتفاق بر بهای نفت است؛ اما ایرانی‌ها می‌خواهند بدانند آیا با لغو تحریم‌ها نمایندگی‌های فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد در تهران دایر خواهد شد؟

رسانه‌های اجتماعی ایران نشان ‌می‌دهد مردم این کشور در حمایت از این فروشگاه دو دسته‌اند. برخی مک‌دونالد را نماد حرص و طمع آمریکا می‌دانند و از آن متنفر هستند، این در حالیست که گروهی دیگر دایر شدن این فروشگاه در ایران را نشانه پیوستن تهران به جهان مدرن می‌دانند.

فروشگاه مک‌دونالد با قرار دادن فرم درخواست امتیاز نمایندگی بر وبسایت خود، به این پرسش ایرانی‌ها پاسخ داد. در نتیجه ایرانی‌ها می‌توانند درخواست خود را برای این شرکت ارسال کنند. اما واقعیت این است که شرکت‌های نمادین آمریکایی نمی‌توانند به سرعت وارد ایران شوند. آمریکا تعداد زیادی از تحریم‌هایش علیه ایران را لغو نمی‌کند و این اقدام به این معنا است که شهروندان و شرکت‌های آمریکایی برای ورود به تجارت ایران با محدودیت روبرو هستند.

در واقع تحریم‌هایی که اواخر هفته لغو شد بیشتر به شهروندان و شرکت‌های غیرآمریکایی اجازه ورود به بازار ایران بدون ترس از جریمه‌های آمریکا را می‌دهد.

بی بی سی: پنج پیامد برداشته شدن تحریم های ایران

بی بی سی نوشت: تحریم های اقتصادی ایران برداشته شد؛ ولی این امر برای ایران و جهان چه پیامدهایی خواهد داشت؟
وبسایت «بی بی سی» در گزارشی به بررسی 5 نتیجه و پیامد اجرای برجام و لغو تحریم های ایران پرداخت. در این گزارش، نتایج اجرای برجام به شکل زیر معرفی شده است:

  ادامه مطلب ...

قیمت اجاره یک شب خانه‌ مجردی در تهران

خانه‌هایی که بدون هیچ مدرک شناسایی تنها برای چند ساعت اجاره داده می‌شوند.
قیمت اجاره یک شبه خانه‌ مجردی در تهرانتعداد بسیاری از جوانان ایرانی اوقات فراغت خود را در چارچوب‌های صحیح و فضای سالم می‌گذرانند، تفریحاتی که ریشه در فرهنگ و تاریخ کشورمان دارد در این میان عده‌ای سودجو هم از این فرصت سوء استفاده کرده و برخی از جوانان را با اجاره دادن خانه‌های خالی خود به فضاهایی نامتعارف و زمینه های بروز خطا  می‌کشانند.

  ادامه مطلب ...

دلیل "عملیات نظامی مسکو " در سوریه + تصاویر

روسیه به 4 دلیل در سوریه دست به انجام عملیات نظامی زده است.
  "عملیات نظامی روسیه در سوریه"  بیش  از  دو ماه  است  که  ادامه  دارد  و  حضور نظامی  روسیه  اهدافی را دنبال می‌کند.

  ادامه مطلب ...

آمانو: به ایران اعتماد داریم/ در حال بررسی راستی‌آزمایی ایران درخصوص رآکتور اراک هستیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری در وین گفت: همگان از همکاری ایران در مذاکرات هسته‌ای قدردانی کردند.
شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: "یوکیا آمانو،" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری در وین گفت همگان از همکاری ایران در مذاکرات هسته‌ای قدردانی کردند.

وی گفت: اجرای توافق هسته‌ای با ایران را به دقت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: اعتماد زیادی به تحرکات ایران در اجرای توافق هسته‌ای وجود دارد. 

وی افزود همه تلاش‌های خود را به عمل آورده‌ایم تا از تکمیل عملی گام‌ها و تعهدات درباره توافق هسته‌ای اطمینان حاصل شود. ما باید هم اکنون به فعالیتهایی متمرکز شویم که در چارچوب توافق کاری مشترک اجرا می شود.

آمانو تصریح کرد این عملیاتی است که به زمان طولانی نیاز دارد و نمی توان یک جدول زمانی برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای با ایران تدوین کرد. اولویت ما ایمنی فعالیت‌های هسته‌ای است و این یک عرصه بسیار مهمی است و می توانیم همکاری ها را با ایران گسترش دهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت سیمان در قلب رآکتور اراک ریخته شده است و ما باید در این خصوص اطمینان حاصل کنیم. ما نمونه هایی را دریافت و به حصول اطمینان از آن اقدام کرده‌ایم.

پایان مناقشه هسته ای ؛آغاز ترسیم «مثلث بهره وری از برجام»

توافق حاصل شده برجام، دستاوردی بزرگ است که مرهون هم‌گرایی و هم‌افزایی در سه سطح رهبری و سیاست‌گذاری، قوت و ظرافت در دیپلماسی و هوشیاری و شکیبایی مردمی است.
با ارائه گزارش و صدور بیانیه مدیر کل آژانس انرژی هسته‌ای و بیانیه مشترک وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛ اجرای برجام کلید خورد.

  ادامه مطلب ...

صالحی: پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون اجرای پروتکل الحاقی توضیحاتی ارائه کرد.
صالحی: پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کردیم"علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون اجرای پروتکل الحاقی پس از اعلام اجرای برجام گفت: دو روز است که پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرایی کردیم، همچنین قرار است طی دو هفته آینده دو نیروگاه اتمی را کلنگ زنی کنیم.اصولا کشورها برنامه‌های در چارچوب پروتکل الحاقی را محرمانه نگه می‌دارند.

  ادامه مطلب ...

لازمه گشایش در معیشت مردم تلاش بی‌وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است/ از خدعه و نقض عهد امریکا غفلت نشود

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور:
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور فرمودند: لازمه گشایش در معیشت مردم تلاش بی‌وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است.
لازمه گشایش در معیشت مردم تلاش بی‌وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است/ از خدعه و نقض عهد امریکا غفلت نشود حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای روحانی رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریمهای ظالمانه و عقب نشینی طرفهای مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوششهای همه دست اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

  ادامه مطلب ...

معرفی همسر موقت به همراه مکان و آلبوم!

عضویت کاملا رایگان، انتخاب همسر دلخواه در چند ثانیه، هم اکنون میتوانید ثبت نام نمایید، از پذیرش دوشیزگان معذوریم.
مدتی است که نحوه فعالیت دلالان صیغه در کشور به ویژه شهرهای بزرگ و مذهبی و درآمد میلیاردی آن ها توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. گروه هایی که معلوم نیست با کدام حکم و مجوز از سوی کدام مرجع معتبر قانونی و دینی با برچسب مذهب و جلوگیری از گناه و فساد به گرم کردن بازار فحشا مشغول اند.

  ادامه مطلب ...

نخوردن صبحانه احتمال بروز سکته را افزایش می دهد

تحقیق جدید پژوهشگران بیانگر این مطلب است که خوردن روزانه صبحانه به پیشگیری از سکته، بخصوص نوع خونریزی مغزی، کمک می کند.
محققان در این مطالعه، ۸۲,۷۷۲ مرد و زن ژاپنی در رده سنی ۴۵ تا ۷۴ سال که هیچ سابقه بیماری قلبی یا سرطان نداشتند را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ تحت نظر قرار دادند.

از شرکت کنندگان درباره عادات خوردن صبحانه پرسیده شد و افراد در قالب گروه هایی که ۰ تا ۲، ۳ تا ۴، ۵ تا ۶، یا ۷ مرتبه در هفته صبحانه می خوردند گروه بندی شدند.

در طول ۱۵ سال پیگیری وضعیت این افراد، در مجموع ۳۷۷۲ مورد سکته روی داد که ۱۰۵۱ مورد ناشی از خونریزی مغزی و ۸۷۰ مورد ناشی از بیماری قلبی عروق کرونر بود.

بررسی ها نشان داد افرادی که عادت به صبحانه خوردن نداشتند در مقایسه با افرادی که هر روز صبحانه می خوردند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و سکته و بخصوص سکته ناشی از خونریزی مغزی قرار داشتند.

علت اصلی خونریزی مغزی، فشار خون بالاست که افزایش فشار خون به هنگام صبح چنین تاثیری دارد. به گفته محققان، افرادی که هر روز صبحانه می خوردند در مقایسه با کسانی که تمایلی به این وعده غذایی نداشتند، کمتر مبتلا به فشار خون بالا بودند.

به گفته آنها، مطالعات قلبی نشان داده اند که سکته های ناشی از خونریزی مغزی عمدتاً به هنگام صبح روی می دهند و مطالعات دیگری هم اُفت فشار خون ناشی از خوردن صبحانه را اثبات کرده اند.
منبع:مهر

چرا برخی از نوجوانان به سیگار روی می‌آورند؟

 تقلید از پدر و مادر و اطرافیان تاثیر زیادی در سیگاری شدن نوجوان دارد.

 امروزه علی رغم هشدارهای پیاپی مجامع پزشکی و فرهنگی، مصرف سیگار به طور روز افزون در جامعه بالا می رود. متاسفانه آسیب ها و پیامدهای ناشی از مصرف سیگار، بسیار جدی و بعضاً جبران ناپذیر هستند و اغلب سیگاری ها با اینکه از مضرات سیگار با خبرند، ولی از روی عادت و به بهانه کسب آرامش و رفع خستگی، اقدام به مصرف این ماده خطرناک می کنند و سلامت جسم و جان خود را به خطر می اندازند. ادامه مطلب ...

احیای یک موجود پس از 30 سال انجماد +عکس

محققان با موفقیت موجودات میکروسکوپی که به مدت 30 سال منجمد نگه داشته شده بودند را احیا کردند.
 دانشمندان در موسسه ملی تحقیقات قطبی در ژاپن، خرس‌های آبی (نوعی کرم) که از نمونه خزه منجمد در قطب جنوب در سال 1983 جمع آوری شده بودند را بازیابی کردند. این نمونه بیش از سه دهه در دمای 20- درجه سانتی‌گراد نگهداری شده است.

  ادامه مطلب ...

علل خواب رفتگی دست‌ و پا چیست؟

متخصص طب سنتی با اشاره به علل خواب رفتگی دست و پا، راه‌های طبیعی درمان این مشکل را تشریح کرد.
 محمد جواد اسلامی‌پور در رابطه با خواب رفتن دست و پا اظهارداشت: برخی از افراد زمانی که برای مدت طولانی به صورت دوزانو یا چهارزانو می‌نشینند یا مدتی دست و پای خود را حرکت نمی‌دهند احساس خواب رفتن دست و پا و بی‌حسی این بخش‌های بدن را می‌کنند.

  ادامه مطلب ...

آیا پیوند با ناندرتال ها دلیل حساسیت های انسان های امروزی شده است؟ + تصاویر

ژن هایی که به نیاکان انسان کمک کردند از بیماری ها در امان بمانند، در دنیای امروزی باعث می شوند بدن انسان در برابر کوچکترین عامل خارجی عکس العمل بسیار شدیدی از خود نشان دهد.

  ادامه مطلب ...