آیا پیوند با ناندرتال ها دلیل حساسیت های انسان های امروزی شده است؟ + تصاویر

ژن هایی که به نیاکان انسان کمک کردند از بیماری ها در امان بمانند، در دنیای امروزی باعث می شوند بدن انسان در برابر کوچکترین عامل خارجی عکس العمل بسیار شدیدی از خود نشان دهد.

  بر اساس دو تحقیق جدید در «مجله ی آمریکایی علم پیدایش انسان»، صدها هزار سال پیش از ورود انسان ها و سازگاری تقریبی با عوامل بیماریزای منطقه، ناندرتال ها و دومین گونه ی منقرض شده انسانگونه به نام «انسانتبار دنیسووا» در اروپا و  آسیا زندگی می کردند. زمانی که زاد و واد انسان ها با این دو گروه آغاز شد، برخی از ژن های ناندرتال ها و دنیسووا هم به انسان ها منتقل شد.  

 
طبق گزارش یکی از این تحقیقات، سه ژنِ مرتبط با «ایمنی طبیعی» یا «ایمنی ذاتی» در انسان های امروزی شباهت های بیشتری به ژنوم های ناندرتال ها و دنیسووا دارد.
 
ناگفته نماند ایمنی طبیعی اولین واکنش بدن به عوامل بیماریزا و دیگر مواد خارجی است. طبق گزارش دومین تحقیق انجام شده، سه ژن ناندرتال ها و دنیسووا « عوامل اصلی در سیستم ایمنی بدن هستند و سازنده ی اولین خطوط دفاعی جسم در برابر باکتری، قارچ ها و انگل ها به حساب می آیند». با اینحال محقق جانِت کِلسو می گوید: تصور می کنم برخی از ما می توانیم ناندرتال ها را به خاطر مستعد بودن برای ابتلا به بعضی حساسیت ها از جمله تب یونجه مقصر بدانیم. در واقع این ژن هایی که به نیاکان انسان کمک کردند از بیماری ها در امان بمانند، در دنیای امروزی باعث می شوند بدن انسان در برابر کوچکترین عامل خارجی مثل گرده عکس العمل بسیار شدیدی از خود نشان دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.