حدیث امام صادق(ع)درباره جوان بخشنده

هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی ، اخلاقی و اجتماعی

  امام صادق  علیه  السلام  :  

  جوان بخشنده فرو رفته در گناه ، نزدِ خداوند ، از پیرِ پارساى بخیل، محبوب تر است .  

الإمام الصادق  علیه  السلام  :  

شابٌّ سَخِیٌّ مُرهَقٌ فِی الذُّنوبِ أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِن شَیخٍ عابِدٍ بَخیلٍ .  

  الکافی : 4 / 41 / 14 عن أبی جعفر المدائنی ، کتاب من لا یحضره الفقیه : 2 / 61 / 1708  ، مکارم الأخلاق : 1/295/919، مشکاه الأنوار: 230 عن الإمام الباقر علیه  السلام  وفیه «مقارف» بدل «مرهق» ، بحارالأنوار: 73/307/34.

زوایای پیدا و پنهان رصد مکالمات تلگرام/قانون چه می‌گوید؟

موضوع رصد مکالمات تلفنی افراد، استعلام پیامک‌ها،کنترل محتوای تولیدی در فضای مجازی اعم از فیلم، صوت، تصاویر و متن در نرم افزارهایی همچون تلگرام، واتس آپ و... از موضوعاتی به شمار می‌رود که همواره مورد توجه عموم مردم قرار داشته است.
 موضوع رصد  پیامک‌ها و تولیدات و اشتراک‌گذاری‌های فضای مجازی اعم از عکس، صدا، فیلم، متن و ... همواره از موارد جالب توجه به شمار می‌رود که حساسیت‌های بسیاری از سوی عموم نسبت به آن لحاظ می‌شود.

  ادامه مطلب ...

اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است

یک روانشناس کودک گفت: اختلالات خواب در کودکان می‌تواند نشانه بیماری‌های روحی مانند افسردگی یا برخی بیماری‌های جسمی مانند مشکلات خونی و تیروئید باشد.
دریا صدیقی مشاور و روانشناس کودک درباره اختلالات خواب در کودکان اظهار داشت: اختلال خواب شایعترین مشکل رفتاری در بین کودکان است و تقریبا از هر پنج مراجعه کودک به پزشک یک مورد مربوط به مشکلات خواب می باشد.

  ادامه مطلب ...

معرفی 10 پروژه برتر هواپیماهای جنگنده پنهانکار و نسل پنجم

پروژه های جنگنده های نسل پنجم با سرمایه گذاری های کلان در حال انجام بوده و هدف ارتقاء سطح تسلیحاتی و تکنولوژیکی جنگنده های می باشد. بسیاری از این طرح ها برگرفته از طرح های موفق هواپیماهای گذشته بوده و به نوعی طرحی جدید و ارتقاء یافته از آنها می باشد. ما در اینجا 10 پروژه برتر هواپیماهای جنگنده نسل پنجم را به شما معرفی می کنیم.

  ادامه مطلب ...

اربعین بدون دلار مشت محکمی بر دهان آمریکا

  در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان پویشی مردمی با نام اربعین بدون دلار شکل گرفته تا زائران در این سفر برای مخارج خود، به جای دلار از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنند. ادامه مطلب ...

موشک پیشرفته ضد رادار AARGM آمریکا

موشک پیشرفته هدایت شونده ضد تششع AGM-88E AARGM یک موشک برد متوسط هوا به سطح مافوق صوت توسعه داده شده توسط صنایع Alliant با همکاری صنایع موشکی کمپانی MBDA است.

  ادامه مطلب ...

اگر همیشه سردتان است شاید یکی از این مشکلات را داشته باشید

احساس ضعف و لرز همیشه به دلیل ابتلا به بیماری و سرماخوردگی نیست و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.
 از جمله دلایل بروز احساس سرما و لرز در برخی افراد حتی در شرایطی که هوا گرم است می توان به لاغر بودن بیش از حد این افراد اشاره کرد. لاغر بودن سبب می شود تا بدن ذخیره چربی به میزان کافی نداشته باشد تا هنگام سرما از بدن محافظت کند.

  ادامه مطلب ...

کلاه‌سبزها چگونه کماندو می‌شوند

«اشباح قدرتمند» شاید تنها توصیفی باشد که بتواند قدرت نهفته در پس چهره‌های آرام و خندان و شوخ طبعی آن‌ها را توصیف کند؛ نیروهای ویژه‌ای که با تاسی از آبشناسان‌ها، غلام خلیلی‌ها، علیاری‌‌ها،  اقارب‌پرست‌ها، مشکیان‌ها و دیگر شهدای سرافزار کلاه‌سبزهای ارتش، اجازه نمی‌دهند تا امروز دشمن در خیالی خام، نگاهی کج به این آب و خاک داشته باشد.

ادامه مطلب ...

تکنیکی معجزه‌آسا و سریع برای رفع خستگی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که صرف نظر از ساعات خوابتان همواره احساس خستگی می‌کنید، با این تکنیک خستگی از بدنتان به در می‌شود.
خستگی مزمن معضل زندگی مدرن بشر امروز است که حتی بسیاری از اوقات با استراحت هم از بین نمی رود. این مسئله به سن ربطی ندارد زیرا جوانان بسیاری را می بینیم که از خستگی دائمی شکایت می کنند.

  ادامه مطلب ...

در کمتر از 60 ثانیه از گرفتگی قلبتان باخبر شوید

محققان نشانه‌ای را بر روی گوش‌ها کشف کرده‌اند که با خطر حمله قلبی و گرفتگی عروق مرتبط است.
 بیماری های قلبی پرچمدار عوامل مرگ و میر در جهان و ایران محسوب می‌شود. محققان و متخصصان علم پزشکی راهکارهای زیادی را برای پیشگیری از بیماری های قلبی یا تشخیص آن کشف کرده اند اما جالب است بدانید یک راه حل عجیب اما واقعی وجود دارد که با کمک آن می توان از وجود این بیماری آگاه شد و از حملات قلبی جلوگیری کرد.

  ادامه مطلب ...

نیروی دریایی سپاه پاسداران / نگاهی بر نیروی دریایی ترکیه + تصاویر

البته تاکنون ارتش این کشور اقدام خاصی در جهت ملتهب کردن دو تنگه "بوسفور" و "داردانل" نتوانسته صورت دهد؛ اما مطرح کردن نکاتی در این زمینه حائز اهمیت بوده و بررسی قدرت و توان نیروی دریایی ارتش ترکیه لازم است.

  ادامه مطلب ...

چند حدیث نورانی درباره اربعین حسینی و زیارت کربلا

احادیثی نورانی به نقل از ائمه بزرگوار نقل شده که بر زیارت اربعبن و خاک مقدس سرزمین نینوا تاکید دارند.
چند حدیث نورانی درباره اربعین حسینیاربعین حسینی، پشت سر گذاشتن چهل روز پر اندوه برای عزاداران و شیعیان واقعی حضرتش است. هرچه به اربعین حسینی نزدیک تر می شویم، دل‌هایمان بیشتر روانه کرب و بلای حسینی و خاک مقدسش می‌شود. هوایی می شویم برای زیارت بارگاه مبارک و نورانی سالار شهیدان و یاران باوفایش.

  ادامه مطلب ...

چه کتاب‌هایی را باید در کتابخانه خود داشته باشیم؟

هر فردی با استناد به جامعه‌اش باید فهرستی از کتاب‌ها را در کتابخانه خود داشته باشد.
چه کتاب‌هایی را باید در کتابخانه خود داشته باشیم؟ کتابخانه شخصی هر کس، تمام آنچه را که نیاز دارید راجع به آن شخص بدانید، به شما خواهد گفت و به راستی که شناسنامه کتابی هر آدمی بیشتر از شناسنامه واقعی‌اش هویتش را بازگو می‌کند و او را به دیگران می‌شناساند.

  ادامه مطلب ...

حتی اجازه دیدن جسد و خداحافظی با دخترم را نداشتم

پدر دختری که به امید درمان در آینده منجمد شد مدعی شده است که قاضی حتی اجازه نداده با دخترش خداحافظی کند.
حتی اجازه دیدن جسد و خداحافظی با دخترم را نداشتم
پدر دختری که چند روز قبل به روش «سرمازیستی»(cryogenic) منجمد شد مدعی شده است که از خداحافظی کردن با دخترش منع شده است.

  ادامه مطلب ...

زنگ هشدار نقدشدن نقدینگی/ گام‌های افزایش تورم پرشتاب‌تر می‌شود؟

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نقدینگی در حال حرکت به سمت نقدشوندگی است، گفت: چنانچه نقدینگی در بازارهایی که سفته‌بازی در آن جذاب است وارد شود، زنگ هشدار افزایش تورم به صدا درمی‌آید.
زنگ هشدار نقدشدن نقدینگی/ گام‌های افزایش تورم پرشتاب‌تر می‌شود؟ سعید میرشجاعیان با اشاره به جدیدترین آمار بانک مرکزی در خصوص عبور نقدینگی از مرز ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان، گفت: نقدینگی داستان خاص خود را داشته و ادبیات و تئوری‌های آن نیز کاملا مشخص است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که تفاهم واحدی در دنیا در خصوص ارتباط نقدینگی با تورم وجود ندارد و برخی اقتصاددانان هم بر این باورند که الزاما بین نقدینگی و تورم یک رابطه مستقیم وجود ندارد؛ کشور امریکا نیز مثال خوبی برای این موضوع در دنیا است.

  ادامه مطلب ...

تنها مسیر سعادت بشر کدام است؟

تنها مسیر سعادت بشر مسیری است که به حسین (ع) - نماد اسلام - ختم می شود. همه ساله راهپیمایی عظیم اربعین که از اقصی نقاط جهان به سمت کربلا شکل می گیرد مسیر حرکتی نمادین برای بشر رقم میزند که نشان دهنده ی مسیر نجات او و تنها مسیر سعادت و خوشبختی او است.
تنها مسیر سعادت بشر کدام است؟
 تنها مسیر سعادت بشر مسیری است که به حسین (ع) - نماد اسلام - ختم می شود. همه ساله راهپیمایی عظیم اربعین که از اقصی نقاط جهان به سمت کربلا شکل می گیرد مسیر حرکتی نمادین برای بشر رقم میزند که نشان دهنده ی مسیر نجات او و تنها مسیر سعادت و خوشبختی او است.

  ادامه مطلب ...

بزرگترین سانسور جهانی! / غولهای رسانه‌ای جهان تجمع 20 میلیونی شیعیان در اربعین را نمی‌بینند

در حالی که رسانه‌‌های دنیا در ظاهر یک غول رسانه‌ای برای پوشش همه خبرها به نظر می رسند، بزرگترین رویداد و تجمع دنیا در کربلا توسط این رسانه‌ها سانسور شده است.
 همزمان با راهپیمایی میلیونی شیعیان به سمت کربلای معلی و مرقد مطهر امام حسین  (ع) که از هفته های گذشته شروع شده است، هم اکنون شعاع چند ده کیلومتری حرم اباعبدالله، مملو از عاشقان ثارالله است که همچنان بر این تعداد افزوده می شود.

  ادامه مطلب ...

تفاوت زیارت کربلا و زیارت قبور سایر ائمه در چیست؟

شیعیانی که در ایام اربعین به سمت حرم امام حسین(ع) حرکت می کنند در حقیقت انس و الفت خود را نسبت به امام معصوم(ع) نشان می دهند و آنچه برای آن ها مهم است این اظهار عشق و علاقه به اهل بیت(ع) است.
 زیارت قبور مطهر ائمه اطهار(ع)  به شیعیان توصیه بسیار شده است. زیارت هر یک از ائمه(ع) ویژگی های خاصی دارد و با آداب خاصی انجام می شود. اما زیارت مزار مطهر امام حسین(ع) نزد دیگر ائمه(ع) و بزرگان دین بسیار با اهمیت جلوه داده شده و سفارشات بسیاری در مورد آن وجود داشته و دارد.

  ادامه مطلب ...

رمز و راز عدد 40 در متون دینی

عدد چهل در فرهنگ دینی و اسلامی در میان سایر اعداد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است وآیات و روایات متعددی به خوبی رموز این عدد را تبیین کرده است.
رمز و راز عدد چهل (اربعین) در متون دینی
 بیستم صفر 61 هجری قمری، چهلمین روز شهادت حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) است. شیخ مفید (مسارالشیعه/ 26 که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار علیهم‌السلام است) و شیخ طوسی (مصباح المتهجد/ ص 787) اشاره به روز اربعین کرده و نوشته‌اند: و آن روزی است که حرم امام حسین(ع) از شام به سوی مدینه مراجعت کردند و نیز روزی است که جابربن عبدالله انصاری صحابی بزرگ پیامبر خدا(ص) برای زیارت قبر امام حسین(ع) وارد کربلا شده و زیارت اربعین را بجا آورد. محمدابراهیم آیتی در (تاریخ عاشورا/ ص21) می‌نویسد: جابربن عبدالله انصاری... بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت زیارت اربعین امام به دست او تاسیس گردید.

  ادامه مطلب ...

پرسپولیسی ها این صحنه را نبینند! + عکس

در تمرین روز شنبه سرخپوشان، اتفاق ناگواری برای هافبک تیم رخ داد.
امید عالیشاه در تمرین روز شنبه سرخپوشان از ناحیه دست به شدت دچار مصدومیت شد و درد زیادی را تحمل کرد.

  ادامه مطلب ...

ایده هایی جالب که جوانان را میلیونر می‌کند

تمام جوانان اعم از دانشجو و غیردانشجو به این فکر هستند که در یک شب راه صد ساله برای پولدار شدن را طی کنند به همین خاطر برخی راههای قرار گرفتن در این مسیر را در اخیتارتان می گذاریم.
ایده هایی جالب که جوانان را میلیونر می‌کند
اگه در دوران پر هیجان و خاص دانشجویی به سر می برید، می توانید فرصت های خالی چند ساعتی خود را به صورت پاره وقت کار کنید درواقع شما به راحتی می توانید حتی زمان بین دو کلاس دانشگاه خود را کاملا بهینه استفاده کرده و از آن پول در بیاورید.

  ادامه مطلب ...

پیشنهاد مسکن و ویلای شمال دادند، به شرطی که اسمی از امام و شهدا نبرم/ اجازه نمی‌دهم هر کسی مداحی کند

نوای مداحان اهل بیت (ع) در زمان هشت سال دفاع مقدس را که می‌شنوی، سوز صدای جوانی، شاید بیش از بقیه تمام وجودت را می‌‌سوزاند. پسر 18 ، 19 ساله‌ای که مداحی را از خاکریزهای جبهه آغاز کرد و از همان دوران اسمش بر سر زبان‌ها افتاد.
پیشنهاد مسکن و ویلای شمال دادند، به شرطی که اسمی از امام و شهدا نبرم/ اجازه نمی‌دهم هر کسی مداحی کند

  ادامه مطلب ...

شرکت صهیونیستی در تهران چه می‌کند؟!

کنفرانس "پرداخت ایران" توسط یک شرکت انگلیسی به نام "تراپین" (Terrapinn) برگزار می‌شود و مدیریت شبکه‌ جهانی این شرکت برعهده فردی به نام "ساموئل منخوف" معروف به سام است که یک میلیاردر یهودی‌تبار و از اعضای لابی‌های صهیونیستی در آمریکا است.

  ادامه مطلب ...

کشته در انفجار مهیب لاهور/ طالبان 15 نفر را گروگان گرفت

شبکه خبری سی ان ان در صفحه توئیتر خود از وقوع انفجاری مهیب و کشته شدن دست کم 40 نفر در شهر لاهور خبر داد.

  ادامه مطلب ...

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش را منصوب کردند.

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتشحضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

  ادامه مطلب ...

حدیث امام سجاد (ع)درباره حق هم کیشان

 هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی ، اخلاقی و اجتماعی

  امام زین العابدین علیه السلام  :  

حقّ خردسال ، مهربانى در آموزش او ، بخشیدن او و پوشاندن [اشتباهات ]او ، مدارا کردن با او و یارى کردن اوست . . . وحقّ هم کیشان تو این است که . . . پیرمردانِ آنها به جاى پدر تو باشند و جوانانشان ، به جاى برادران تو وزنان پیرشان به جاى مادر تو و خردسالان [آنها]به جاى فرزندان تو . 

الإمام زین العابدین علیه السلام  : 
 
  حَقُّ الصَّغیرِ رَحمَتُهُ فی تَعلیمِهِ، وَالعَفوُ عَنهُ وَالسِّترُ عَلَیهِ، وَالرِّفقُ بِهِ ، وَالمَعونَةُ لَهُ ... وحَقُّ أهلِ مِلَّتِکَ ... أن یَکونَ شُیوخُهُم بِمَنزِلَةِ أبیکَ، وشُبّانُهُم، بِمَنزِلَةِ إخوَتِکَ ، وعَجائِزُهُم بِمَنزِلَةِ اُمِّکَ، وَالصِّغارُ بِمَنزِلَةِ أولادِکَ.  

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج 2 ص 625 ح 3214 ، الخصال : ص 570 ح 1 کلاهما عن أبی حمزة الثمالی (ثابت بن دینار).

آشنایی کامل با رادارهایی که ایران دارد...!

رادار کاستاکاستا برای اولین بار در رژه روز ارتش در نوزدهم فروردین سال 1388 به نمایش درآمدند، رادار کاستا از جمله جدیدترین سیستم‌های راداری ساخت روسیه است که می‌تواند در بیش از 150 کیلومتری 55 هدف پنهان‌کار را شناسایی نماید، این رادار مشهور و پیشرفته در باند UHF به رهگیری اهداف می‌پردازد، طول موج بلند این باند هر چند باعث خطای قابل توجه رادار در تخمین موقعیت دقیق اهداف می‌گردد اما اثرات مواد جاذب امواج راداری (RAM) و سطوح منحرف‌کننده و به دام‌اندازنده امواج راداری را به حداقل می‌رساند،

ادامه مطلب ...

آشنایی با سامانه پدافندی مصباح 1

بررسی سامانه ی دفاع هوایی مصباح 1

در جنگ، یکی از اهداف نابودی توان اقتصادی، صنعتی و نظامی دشمن است و این کار معمولا با حملات هوایی و موشکی انجام می پذیرد. ایران تا سال 89 برای مقابله با این تهدیدات به ویژه تهدید موشک های کروز و هوا به زمین، توان مناسبی نداشت. تنها سامانه ی روسی تور ام-1 آن هم به تعداد محدود وظیفه ی دفاع از سایت های اتمی و مراکز حساس نظامی را بر عهده داشتند. در سال 89 سامانه ای به نام مصباح 1 برای مقابله با تهدید موشک ها رونمایی شد که بحث های زیادی را بر انگیخت. در این جا پیرامون کارآمد بودن آن صحبت می کنیم.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با موشک هوشمند Fire Shadow

این سلاح مرگبار به گونه ای طراحی شده که هزینه ساخت آن گران نباشد و هنگام اصابت، تخریب زیادی ایجاد نمی کند و هدف اش نابودی دقیق یک نقطه تعیین شده، بدون رساندن آسیب زیاد به محیط اطراف است.

  ادامه مطلب ...

ده اسلحه برتر نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم

سلاح های که نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم بر علیه نیروهای متحدین به رهبری ارتش آلمان استفاده کردند ضمنا" از این سلاح ها به کشور شوروی سابق فرستاده میشد که کمک زیادی در پیشبرد جنگ در جبهه های شرق و یاری رساندن به نیروهای ارتش سرخ برای پیروزی بر ارتش آلمان و ضعیف شدن نیروهای متحدین گردید.

  ادامه مطلب ...