موشک پیشرفته ضد رادار AARGM آمریکا

موشک پیشرفته هدایت شونده ضد تششع AGM-88E AARGM یک موشک برد متوسط هوا به سطح مافوق صوت توسعه داده شده توسط صنایع Alliant با همکاری صنایع موشکی کمپانی MBDA است.

 

این موشک ادامه ای است بر روی موشک بسیار مشهور AGM-88 HARM که یکی از بهترین موشک های ضد تششعی است که ساخته شده، ودر نبردهای ارتش آمریکا در عراق، لیبی و نبرد بالکان به خوبی امتحان خود را پس داده است.
ARRGM به جهت رفع نیاز سپاه تفنگداران و نیروی دریایی ایالات متحده و همچنین نیروی هوایی ایتالیا در جهت مقابله با سیستم های پدافند هوایی مدرن و دارای قابلیت جابجایی توسعه داده شده است.

نقش اصلی این موشک مقابله با سستم های پدافند هوایی متحرک و دارای رادارهای پسیو و قابلیت خاموش سازی (به خصوص خانواده پدافندهای هوایی S300، S200 و سامانه های پدافندی قدیمتر روسی) است.

طراحی و سیستم رهگیری
موشک ARRGM از بدنه، باله ها، پیشرانه و سرجنگی موشک HARM سود می برد و تغییرات اساسی صورت گرفته در آن نصب جستجو گرهای پیشرفته یکپارچه جدید است که شامل موارد زیر است :

  •     جستجوگر ضد رادار دیجیتال (ARH) که در مقایسه با HARM دارای برد و دقت بیشتری است
  •     سیستم مکان یابی و جهت یابی جهانی (GPS/INS) که به موشک این اجازه را می دهد تا با دقت حداکثری و در کمترین زمان ممکن مکان هدف را شناسایی و به هدف برخورد کند.
  •     فرستنده برآورد میزان خسارت سلاح (WIA) که میزان خسارت وارده و نحوه عملکرد موشک در لحظه برخورد با هدف را نشان می دهد
  •     جستجوگر یا رادار موج میلیمتری (MMW) که این اجازه را به خلبان می دهد تا در مقابله با سیستم های پدافندی که قابلیت خاموش سازی و عدم اتشار امواج را دارند نیز وارد عمل شود و اهداف مختلف را به خوبی از هم متمایز کند.

مشخصات
وزن : 360 کیلوگرم
سر جنگی : 66 کیلوگرم از نوع شدید الانفجار
طول : 417 سانتی متر
قطر : 25.4 سانتی متر
موتور : پیشران راکتی سوخت جامد دو مرحله ای
برد : بیشتر از 110 کیلومتر
سرعت : بیشتر از 2 ماخ


منبع:میلیتاری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.