ماموت کشف شده در بیله سوار مربوط به دوره یخچال است

دانش آموخته فسیل شناسی از دانشگاه هلسینکی فنلاند، در بررسی های اولیه بقایای جانور عظیم الجثه باستانی از تعلق آن به یک نوع فیل بزرگ بدون پشم (ماموت) مختص نواحی گرمسیر خبر داد.

دانش آموخته زمین شناسی و فسیل شناسی مهره داران از دانشگاه هلسینکی فنلاند در مورد بقایای جانور عظیم الجثه کشف شده در منطقه فولادلو قویوسی شهرستان بیله سوار گفت: با توجه به جمع آوری نمونه هایی از سنگ واره این جانورباستانی برای تحقیق و شناسایی دقیق تر، در بررسی های اولیه، مشخص شد که فسیل ها مربوط به یک نوع فیل بزرگ بدون پشم (ماموت) مختص نواحی جنوبی و گرمسیر بوده که احتمال می رود در مناطقی از کشورهای ایران و ترکیه می زیسته اند و با ماموت های شمالی و پشم دار مختص نواحی سردسیر سیبری متفاوت هستند.

ادامه مطلب ...

رخدادهای برتر سال 2015 در قاب تصاویر

"یو اس ای تودی" در وبسایت خود، رخدادهای مهم سال 2015 را در قالبی تصویری به نمایش گذاشته است.
 در آستانه آغاز سال 2016 میلادی، وبسایت "یو اس ای تودی" رخدادهای برتر سال 2015 میلادی را به تصویر کشید.

ادامه مطلب ...

اوباما مصوبه جنجالی محدودیت روادید برای ایرانیان را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مواضع خصمانه‌ ضد ایرانی‎اش، مصوبه محدودیت صدور روادید برای ایرانیان را امضا کرد.
به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، رئیس‌جمهور امریکا بدون توجه به اعتراض گسترده ایرانیان، مصوبه محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران را امضا کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، باراک اوباما در حالی شامگاه روز شنبه (28 آذر) این مصوبه کنگره را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد که مقامات ایران بارها این مصوبه را با ماهیت برجام مغایر دانسته و درباره آن هشدار داده‌اند.

بر اساس فصل 203 متن لایحه بودجه سال 2016 آمریکا، که اکنون قانونی شده است، شهروندان 38 کشوری که تا کنون می‌توانستند برای تجارت یا گردشگری، مدت 90 روز بدون اخذ روادید در خاک این کشور اقامت داشته باشند، اگر در پنج سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند مانند قبل بدون روادید به آمریکا وارد شوند.

این بند جنجالی بودجه سال آینده آمریکا همچنین ایرانی‌های مقیم خارج را هم با مشکل مواجه می‌کند چرا که بر مبنای آن ایرانیانی که به هر نحوی شهروند کشورهای معاف از روادید (برای ورود به آمریکا) مانند انگلیس و استرالیا شده‌اند، دیگر نمی‌توانند به عنوان یک انگلیسی یا استرالیایی بدون روادید به آمریکا سفر کنند و باید با همان گذرنامه غیر ایرانی خود، در صف صدور روادید سفارت‌خانه‌های آمریکا بایستند.

تصویب این لایحه، اتباع بسیاری از کشورهای اروپایی را نیز برای ورود به ایران پساتحریم، جهت تجارت یا گردشگری، مردد خواهد کرد.

بسیاری از ناظران این حرکت را به منزله بازگشت و اجرای غیرمستقیم تحریم‌های ضد ایرانی و به نوعی «نقض برجام» دانسته‌اند.

مقامات ایران نیز بعد از تصویب این لایحه در کنگره آمریکا درباره اجرای قانونی و تاثیر آن در برجام هشدار داده بودند.

رژیم صهیونیستی در پی تسخیر بازار محصولات سایبری

منابع مختلف آمار گوناگونی از میزان صادرات محصولات سایبری رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.
اسراییل؛ در پی تسخیر بازار محصولات سایبری بر اساس آمار کابینه‌ی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سال 2014، شرکت‌های اسراییلی حدود 6 میلیارد دلار، نرم‌افزار امنیت اینترنت را فروخته‌اند.

به‌علاوه دفتر ملی سایبری اسراییل (INCB)، ده درصد از ارزش 60 میلیارد دلاری بازار محصولات سایبری دنیا را دارا است. همچنین این دفتر اعلام کرد: شرکت‌های سایبری اسراییل، سرمایه‌ای معادل 200 میلیون دلار در سال 2014 داشته و در ربع اول سال 2015، تنها 10 شرکت اسراییلی، سرمایه‌ی 90 میلیون دلاری جذب کرده‌اند.

وزارت دفاع اسراییل نیز در آماری اعلام کرد: قراردادهای سایبری اسراییل در سال 2014، 5.66 میلیارد دلار بوده است.

آیزاک بن اسراییل، رییس مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای سایبر اسراییل (ICRC)، گفت: سال گذشته، صادرات محصولات سایبری اسراییل، حدود 8 درصد از بازار جهانی را تشکیل می‌داد. امسال (2015) این مقدار به 10 درصد رسیده است. از سال 2013 تاکنون، تعداد شرکت‌های سایبری اسراییل، 25 درصد افزایش یافته است.

برخی آمارها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در سال 2014 حدود 2.5 میلیارد دلار از محصولات امنیت سایبری خود را به آمریکا فروخته بود. برخی گزارش‌ها حاکی است درآمد تقریبی حدود 250 شرکت سایبری اسراییل، هرساله ده درصد رشد می‌کند.

آیا برای ظهور امام زمان(عج) دنیا باید مملو از فساد باشد؟

آیت الله هشترودی گفت: برخی با اشاره به یک حدیث که زمین باید مملو از گناه بشود تا امام زمان(عج) ظهور کند و زمینه آمدن حضرت ولی عصر(ع) فساد در عالم است.
آیت‌الله سید طه موسوی هشترودی استاد حوزه و دانشگاه  اظهار داشت: در خصوص زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) توسط برخی از افراد گمراه برداشت های اشتباهی از روایات بنی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) صورت گرفته است.

  ادامه مطلب ...

افزایش قیمت بنزین منتفی است/ سرنوشت کارت سوخت در دست وزیر نفت

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت گفت:دولت برای حفظ کارت هوشمند سوخت، طرح هایی را در دست بررسی دارد.
ناصر رئیسی‌فرد  با اشاره به اینکه تا پایان سال قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت گفت: هم‌اکنون رقمی بابت افزایش قیمت بنزین از سوی مسولان در بودجه 95 اعلام نشده است و طبق گفته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تا آخر سال جاری افزایش قیمت نداریم.

  ادامه مطلب ...

لاف بزرگ اردوغان: در کمتر از هفت روز روسیه را اشغال می‌کنیم!

«از زمان سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه، این کشور از هر فرصت قابل تصور برای تضعیف ترکیه استفاده کرده است... اما صبر ما نیز حدی دارد...»
در روزهای اخیر گزارشی در بسیاری از پایگاه های اینترنتی منتشر شده که حاکی از اظهارات تند و تهدید آمیز مقامات دولت ترکیه خطاب به روسیه است.
 

در این گزارش به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آمده است: «از زمان سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه، این کشور از هر فرصت قابل تصور برای تضعیف ترکیه استفاده کرده است. قطعا دولت ترکیه در مقابل این تحرکات بسیار حساب شده و دقیق عمل کرده و خود را دولتی با تجربه نشان داده است. اما صبر ما نیز حدی دارد. ما هراسی نسبت به رویارویی با اقدامات روسیه نداریم.»

  ادامه مطلب ...

کاری که نباید با تلفن همراه‌تان انجام دهید

اگر هنوز نمی دانید چه کارهایی سلامت گوشی شما را به خطر می اندازد ما در این گزارش کارهایی که نباید انجام دهید را خواهیم گفت.
 گوشی های هوشمند این روزها برای هر فرد، یکی از مهمترین و ارزشمندترین ابزارها تلقی می شوند و در نتیجه هر گونه آسیب رسیدن به آنها می تواند خسارت های مادی و به ویژه معنوی زیادی داشته باشد؛ لذا توصیه ما به شما این است که این عدم انجام این کارها با گوشی هوشمند خود را همواره مد نظر داشته باشید.

ادامه مطلب ...

تبدیل حروف بزرگ انگلیسی به حروف کوچک در word

گاهی اوقات ممکن است در یک مقاله یا تحقیق خود که با برنامه Word آن را می نویسید، نیاز باشد که یک متن انگلیسی را در آن وارد کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی اوقات ممکن است در یک مقاله یا تحقیق خود که با برنامه Word آن را می نویسید، نیاز باشد که یک متن انگلیسی را در آن وارد کنید. همانطور که می دانید در زبان انگلیسی دو نوع حروف بزرگ و کوچک وجود دارد و ممکن است متنی که در اختیار دارید با حروف بزرگ نوشته شده و نیاز دارید آن را به حرف کوچک تبدیل کنید. در صورتی که این ترفند را ندانید باید حروف را به صورت دستی تبدیل کنید که بسیار وقت گیر است. اما با آموزش این ترفند، شما می توانید به سادگی و سرعت زیاد متن های انگلیسی خود را به حروف بزرگ یا حروف کوچک تبدیل کنید. حتی با استفاده از این ترفند می توانید کاراکتر اول کلمات انگلیسی را به حروف بزرگ تبدیل کنید.

ادامه مطلب ...

تخصیص توانمندی علمی شرکتهای دانش‌بنیان در عرصه گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی از استفاده توانمندی علمی شرکتهای دانش‌بنیان در عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی خبر داد.
محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ،اظهار کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی علمی مبتنی بر تحقیق و توسعه وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این شرکت‌ها در عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی استفاده کرد.

وی افزود: از جمله مواردی که می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان را برای فعالیت تشویق و ترغیب کرد ارائه تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی است، این موارد تاکنون بوده ولی دولت در تلاش است تا این موارد به صورت جدی دنبال کند.

ادامه مطلب ...

برترین عکس های نظامی 2015

عکس های گرفته شده نظامی از انفجار، پرواز در ارتفاع کم، شکستن دیوار صوت و … در سال 2015 گرفته شده است
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انفجار، پرواز در ارتفاع کم، شکستن دیوار صوت و … . یک تانک روی‌ زمین، یک ناو هواپیما بر روی دریا یا یک جت جنگنده در آسمان، فرقی ندارد. سال ۲۰۱۵ پر از موقعیت‌های استثنایی و عالی برای عکاسی، به خصوص از ارتش ایالات متحده آمریکا بود. در فهرستی که در پایین خواهیم دید چند نمونه از بهترین صحنه‌های شکار شده توسط عکاسان از نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، گارد ساحلی و تکاوران گارد دریایی ارتش آمریکاست.

ادامه مطلب ...

رئیس جدید "دستگاه اطلاعات اسرائیل" کیست؟ + تصاویر

رئیس جدید "موساد" سمت های مختلفی را تجربه کرده و با نام مستعار "مدل" شناخته می‌شود.
اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته تا فرد جدیدی را به عنوان ریاست دستگاه اطلاعات ("موساد") برگزیند. این شخص که با نام "یوسی کوهن" شناخته می‌شود در گذشته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل بوده است.


رئیس جدید

  ادامه مطلب ...

مالک تلگرام چگونه پول های خود را خرج می کند؟

مالک تلگرام جهان گردی است که معتقد است نباید خود را به جایی وابسته کنیم.
اغلب از او با نام «مارک زوکربرگ روسیه» یاد می‌کنند. وی در سال 2006 پیش از آنکه تلگرام را بسازد یک شبکه محبوب روسی به نام فونتاکت را راه‌اندازی کرد که به عنوان جایگزینی برای فیسبوک به شمار می‌رفت.

ادامه مطلب ...

طولانی ترین شب سال چقدر بیشتر است؟

ایرانی‌ها از قدیم تسلطی خاص به علم نجوم داشته‌اند که شب یلدا برایشان شبی خاص و ویژه بوده است. اما طولانی‌ترین شب امسال دقیقا چقدر خواهد بود که ایرانی‌ها آن برای لحظاتی بیشتر در کنار هم بودن جشن می‌گیرند؟
طولانی ترین شب سال چقدر بیشتر است؟
ایرانی‌ها از قدیم تسلطی خاص به علم نجوم داشته‌اند که شب یلدا برایشان شبی خاص و ویژه بوده است. اما طولانی‌ترین شب امسال دقیقا چقدر خواهد بود که ایرانی‌ها آن برای لحظاتی بیشتر در کنار هم بودن جشن می‌گیرند؟

‏کوتاه و بلند شدن شب‌های سال یکی از اتفاقاتی است که انسان هر روز با آن مواجه می شود و اهمیت مهمی در زندگی روزمره مردم داشته و دارد. همین مسئله سبب شده نحوه زندگی در کشورهایی که طول شب و ‏روز آنها تنها چندساعت است با کشورهایی که تقریباً طول و شب روز آنها با هم برابر است، تفاوت آشکاری داشته باشد.‏ ایرانی‌ها اما از بسیار قدیم با احاطه به علم نجوم از این تغییر مطلع بوده‌اند و شب یلدا را با سنت‌های ویژه ای در نظر گرفته‌اند.

  ادامه مطلب ...

من ترس ندارم، فقط سندروم داون دارم/سندروم داون روایتی نو از معصومیت

سندروم داون یک اختلال ژنیتکی است که در دوران جنینی رخ می دهد و تعداد کروموزم ها را دچار آشفتگی و بی نظمی می کند و فرزندانی که با این اختلال به دنیا می آیند تا آخر عمر از این بیماری رنج می برند.
 عاشق صداهای آرامند نجواهایی کودکانه که باید در گوش این کودکان زمزمه شود، باید آغشته به کلمات لطیف باشد. کلماتی از جنس محبت، مهربانی، احساس های عمیق...کودکانه ! کودکانی که ناخواسته و بدون اطلاع از سرنوشت و آینده شان پا به این دنیای پر از ابهام می گذارند، تنها انتظارشان از خانواده فقط مهر است، آن هم مهری بدون هیچ نگاه خیره و ترحم آمیزی!

به نظر نمی رسد این توقع کوچک کودکان سندروم داون در برابر خواست ها و آرزوهای ناتمام امروزه ما آدمهای به ظاهر سالم موضوعی نه چندان قابل فهم باشد. این کودکان بیشتر از هر چیزی به حمایت احتیاج دارند، این حمایت ما می تواند آنها را روز به روز موفقتر و شادتر کند و آنها را از ظاهر متفاوتشان غافل کند و به سمت افق رو به رشدشان هدایت کند.

ادامه مطلب ...

تعلیم و تربیت، ملیت و نژاد نمی‌شناسد

ما معتقدیم در دفاع مقدس آموزه‌های تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است.
رحیم مخدومی در سال 1345 در دارمین متولد شده و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته علوم تربیتی ادامه داده است و از جمله معلمان دلسوز کشورمان است. در عین حال با بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته است. از آثار او کتاب «جنگ پا برهنه» منتخب دفاع مقدس، «نرگس»، «مالک خیبر» و «پروانه‌های عرصه خبر»، کتاب‌های برگزیده جشنواره کتاب معلم شده‌اند. از آثار او می‌توان به جنگ پا برهنه، مردان درد، نرگس، یار کجاست؟، معلم فراری، چه کسی ماشه را خواهد کشید، وقتی پرده کنار رفت، پروانه‌های عرصه خبر اشاره کرد.

ادامه مطلب ...

قصه ناتمام حفرچاه های غیرمجاز پایانی ندارد

نایب رییس کمیسیون انرژی گفت: وزارت نیرو باید با چاه های غیرمجاز برخورد کند.
ناصر سودانی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلش شورای اسلامی ، گفت:آب های رودخانه ای با حفر چاه های غیرمجاز کاهش پیدا می کند و در نتیجه حجم آب در پایین دست رودخانه ها کم شده و خطرات بسیاری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از چاه های غیرمجاز خطرات زیست محیطی را به همراه دارد اظهار داشت: متاسفانه استفاده از این چاه ها معضلاتی را برای کشاورزان رقم می زند.

سودانی با اشاره به اینکه اگر قانونی دراین خصوص وجود داشت آسیب های جدی به کشاورزان وارد نمی شد گفت:کاهش آب‌های زیرزمینی منجر به ورود مواد سمی و خطرناک به زمین‌های کشاروزی شده که در نهایت محصولات کشاورزی آلوده به دست مصرف‌کننده می‌رسد، بنابراین باید چاه‌هایی که دارای مجوز هستند بر اساس نوع بهره‌برداری در فرآیند تکلیف قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی تصریح کرد: وزارت نیرو باید با چاه های غیرمجاز برخورد کند.

افزایش قیمت تاثیری بر رکود اقتصادی ندارد

یک استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه افزایش قیمت تاثیری بر رکود اقتصادی ندارد گفت: قدرت خرید مردم به نحوی نیست که بتوان افزایش قیمت را بصورت علنی مشاهده کرد.
غلامحسین خورشیدی گفت: افزایش قیمت ها باتوجه به پایین بودن قدرت خرید مردم به نظر نمی رسد که بتواند در رکود اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت ها اثرات کوتاه مدتی دارد و تاثیری در بهبود و یا رکود اقتصادی ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه زیر ساخت ملی ما دچار مشکل است ادامه داد: ورود کالاهای قاچاق به صورت غیرمستقیم به بازار داخلی نیز از همین موضوع نشات گرفته است.

نگذارید سایه شک بر زندگیتان بیفتد

شک و حسادت در زندگی مشترک یکی از مهمترین عوامل سست شدن پایه‌های خانواده است.
مجتبی کاشانی روانشناس عمومی؛ اظهار داشت: حسادت نشانه‌ای از ناامنی بوده و بیانگر ارزش‌های والای انسانی از جمله تعهد، صداقت، وفاداری و عشق به اطرافیان خصوصا همسر خود و ترس از دست دادن او است.

وی گفت: وقتی در مقابل همسر خود این حس را داریم که نگران از دست دادن او بوده و این‌گونه فقط روی نقاط منفی متمرکز شده و همه چیز را برعلیه خود ببینیم، در چنین شرایطی عصبانیت، ‌بازجویی‌ها، پرخاشگری و شکایت خانم نسبت به همسرش افزایش پیدا می‌کند.

کاشانی تصریح کرد: برای امن‌تر و محکم‌تر شدن روابط عاطفی‌تان نباید به این شک‌ها و حسادت‌ها دامن زنید به عنوان مثال گاهی برخی خانم‌ها رفت‌وآمدهای همسرشان با خانواده‌اش خصوصا خواهر یا مادر را حمل بر رفتارهای مشکوک او گذشته که این خود مشکلات بسیا بزرگی را در پی دارد.

این روانشناس در پایان اضافه کرد: پاداش تحسین و گفت‌وگو میان زوجین، همچنین یادآوری خاطرات خوش و پیاده‌روی در محیط‌های آرام بخش، دوری از اتهام، انتقاد‌های تند و کنایه زدن به یکدیگر در کاهش این رفتار بسیار مهم است.

ملی پوشان فوتسال با تساوی قهرمان شدند

تیم ملی فوتسال ایران با وجود توقف مقابل چین به مقام قهرمانی رقابت های چهارجانبه این کشور دست یافت.
شاگردان محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در این دوره از مسابقه ها که در شهر چانگ سو چین برگزار شد، مقابل تیم میزبان به نتیجه تساوی ۳ بر ۳ متوقف شدند و با کسب ۷ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستادند.
افشین کاظمی، محمد حسین کوهستانی و علیرضا وفایی برای تیم ایران در این دیدار گلزنی کردند. ادامه مطلب ...

ارقام نهایی منابع و مصارف بودجه سال 1395 کل کشور تصویب شد

در جلسه امروز هیأت دولت ارقام نهایی منابع و مصارف بودجه سال 1395 کل کشور به تصویب رسید.
ارقام نهایی منابع و مصارف بودجه سال 1395 کل کشور تصویب شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیأت دولت، امروز یکشنبه 29 آذر به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل جلسه داد.

بر این اساس، تعدادی از بندهای باقیمانده لایحه بودجه سال 1395 کل کشور درباره اجازه انتشار اوراق مشارکت به منظور اجرای طرح‌های انتفاعی، انتشار اوراق صکوک توسط شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته جهت طرح‌های قطار شهری، تسویه بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی و خصوصی با مطالبات قطعی دولت از اشخاص مزبور ، بررسی و تصویب شد.

تقویت جنبه مقاومتی اقتصاد، استمرار در کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، ارتقای بهره‌وری، توسعه اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت، کشاورزی و مدیریت بهینه آب و خاک، افزایش بودجه تحقیق و پژوهش تا یک درصد از تولید ناخالص داخلی، پرداخت مطالبات بازنشستگان بابت پاداش پایان خدمت، رشد 82 درصدی اعتبار خرید تضمینی آب شرب، تأمین اعتبار برای استخدام 12 هزار نفر در آموزش و پرورش و توجه به پرداخت یارانه ساخت مسکن مهر به میزان دو برابر اعتبار سال 1394 از مهم‌ترین اهداف بودجه سال 1395 کل کشور است.

نوشیدنی های خانگی و خستگی پس از ورزش

مصرف نوشیدنی های طبیعی در کاهش و پیشگیری از بروز خستگی عضلات پس از ورزش بسیار موثر است .
به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در هنگام فعالیت‌های ورزشی قند مورد نیاز برای عضلات از طریق خون تامین می‌شود تا انرژی لازم برای حرکت عضلات فراهم شود. خون اکسیژن داری که وارد ماهیچه ها می شود می تواند ناکافی باشد و منجر به تولید اسید لاکتیک در آنها شود. اسید لاکتیک محصول یک فرآیند ماهیچه ای است که بدون نیاز به اکسیژن انجام می شود.
درواقع در هنگام ورزش مواد زائدی در بدن تشکیل می شود که یکی از مهمترین آنها اسیدی به نام «اسید لاکتیک» است. در صورتی که مقدار این اسید در عضلات افزایش یابد، احساس خستگی و ضعف در این نواحی بروز می‌کند. ورزشکاران باید برای از بین رفتن این خستگی تغذیه مناسب پس از ورزش داشته باشند.
در واقع با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در بدن با پاسخ قلیایی، این اسید را خنثی می‌کنند، می‌توان خستگی بدن را کاهش داد.

ادامه مطلب ...

پیشنهاد الجزایر به ایران و عربستان چه بود؟

الجزایر از ایران و عربستان خواسته که برای حل مناقشات سوریه، عراق و یمن، مستقیما با یکدیگر مذاکره کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رأی الیوم به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه الجزایر نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر پیشنهاد مذاکره تهران و ریاض را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و فرستاده ویژه پادشاه عربستان به صورت مجزا ابلاغ کرده است.

رأی الیوم بدون ذکر نام این منبع نوشت: جهانگیری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در الجزایر بود و فرستاده ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز هفته گذشته وارد الجزیره پایتخت الجزایر شد و با بوتفلیقه و وزیر امور خارجه دیدار کرد.

اسحاق جهانگیری برای مشارکت در نشست های کمیته عالی همکاری ایران و الجزایر سفری دو روزه به الجزیره داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته با بوتفلیقه دیدار کرد.

این منبع دیپلماتیک افزود: پیشنهاد الجزایر شامل مذاکره مستقیم ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشات مسلحانه کشورهای منطقه و بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.

منبع دیپلماتیک الجزایری گفت: جزئیات پیشنهاد الجزایر پس از دریافت جواب ایران و عربستان اعلام خواهد شد. جهانگیری پس از دیدار با بوتفلیقه در مصاحبه با تلویزیون ملی الجزایر گفت: مسائل مشترک خصوصاً تحولات کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق در این دیدار بررسی شد.

اسد غربی ها را مسخره کرد: داشتم چمدان هایم را می بستم!

رئیس جمهور سوریه در سخنانی کنایه‌آمیز، تلاش ناکام مقامات غربی و هم‌پیمانان منطقه ای آنان برای برکنار کردن خود را مورد تمسخر قرار داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مجری شبکه هلندی ام.بی.او در گفتگو بشار اسد اظهار داشت: مقامات آمریکایی هر از چندی از ضرورت "رفتن" شما سخن می گویند؛ اما دیروز وزیر خارجه آمریکا گفت که لازم نیست بشار اسد فورا از منصب خود کناره‌گیری کند و این که آمریکا برای تغییر نظام سوریه تلاش نمی کند حتی فرانسوی ها گفته اند که رئیس جمهور سوریه می تواند بخشی از راه حل بحران باشد، ظاهرا شانس شما دارد تغییر می کند!

بشار اسد با لحنی تمسخر آمیز پاسخ داد: «از آنان به خاطر این حرف ها متشکرم!.. راستش داشتم چمدانهایم را می بستم که بروم، اما حالا می توانم بمانم»!

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: ما برای سخنان آنان اهمیتی قائل نیستیم.. آنها این حرف ها را از چهار سال پیش تکرار کرده اند. آیا چیزی تغییر کرد؟ تا وقتی سوری ها بخواهند، می مانم و این که غربی ها بگویند رئیس جمهور باید الان یا شش ماه بعد یا شش سال بعد برود، باید بگویم که این موضوع ربطی به آنها ندارد!

طلاق عاطفی دستاورد موبایل و تبلت برای خانواده‌ها

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: جلوه دیگری از پدیده شوم طلاق که برگرفته از فرهنگ غلط غربی بوده و امروزه بیشتر در بین زوجین جوان رواج پیدا کرده، طلاقی است که به عنوان طلاق توافقی تعریف شده است و طلاق عاطفی نیز دستاورد موبایل و تبلت برای خانواده‌ها است.
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عشرت شایق گفت: دختر با لباس سفید عروسی می‌رود خانه بخت و با لباس سفید مرگ هم بیرون می‌آید» این ضرب المثلی است که قدیمی ها بیشتر و بهتر به آن اعتقاد داشتند تا جوانان امروزی! کسانی که با وجود محرومیت و امکانات کم، سطح توقعات خود را متناسب با نگاه واقع بینانه تنظیم کرده و همراه با شریک زندگی خود، دنیایی از مهر و صفا را زیر یک سقف بوجود آورده و یار و مونس هم در غم‌ها و شادی‌ها می‌شدند.
 
وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد افزایش امکانات و پیشرفت تکنولوژی به جای اینکه گره از مشکلات زندگی بشر باز کند و محیط خانواده را گرم‌تر و صمیمی‌تر کند، آتش اختلافات، جدایی‌ها و دو دستگی‌ها را بیشتر کرده است.

  ادامه مطلب ...

شرط تحویل اس 300 به ایران، پس گرفتن شکایت تهران است

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد شرط تحویل کامل محموله سامانه اس 300 به ایران این است که تهران شکایتش را از مسکو پس بگیرد.
روگوزین: شرط تحویل اس 300 به ایران، پس گرفتن شکایت تهران استبه نقل از  گزارش خبرگزاری ایتارتاس ، دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد ایران پس از اجرایی شدن مراحل دریافت نخستین بخش از محموله سامانه موشک های اس - 300 ، شکایت خود را از شرکت روسی پس خواهد گرفت. 

به موجب این گزارش، روگوزین امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت : « فعلا شکایت ایران پس گرفته نشده است. آنها باید پس از دریافت نخستین محموله از موشک های اس - 300 ، شکایت خود را از شرکت صادارت تسلیحات روزوبورون اکسپورت روسیه پس بگیرند. چه موقع؟ ما می توانیم بگوییم در آینده نزدیک.»‌

  ادامه مطلب ...

رشد بودجه‎های دفاعی با افزایش تهدیدها/ ایران و اسرائیل دارای بیشترین رشد بودجه نظامی

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: بیشترین رشد بودجه نظامی در غرب آسیا به اسرائیل و ایران تعلق دارد.
جروزالم پست در گزارشی به قلم "آریل بن سولومون" نوشت: اسرائیل و ایران سریع ترین رشد بودجه دفاعی را در منطقه خاورمیانه داشته اند. این در حالی است که به دنبال کاهش بهای نفت، کشورهای عرب منطقه از هزینه های دفاعی خود کاسته اند.
 
در این گزارش با استناد به داده های شرکت اطلاعاتی "آی‌اچ‌اس" – موسسه اقتصادی-آمریکایی-- که مقر آن در لندن است، آمده است تهدیدهای امنیتی درکل بودجه دفاعی کشورهای جهان را افزایش داده است. ایران از لحاظ افزایش بودجه دفاعی در سال 2015 با رشد 29 درصدی در مقام دوم ایستاده است. اسرائیل با رشد حدود 10 درصدی بودجه دفاعی در مقام هفتم و عراق با رشد زیر 9 درصد در مقام نهم ایستاده اند. اوکراین با رشد 90 درصدی در هزینه های دفاعی مقام نخست را به خود اختصاص داده است. رشد بودجه دفاعی روسیه 21 درصد بوده است و این کشور رتبه چهارم را به دست آورده و چین با رشد 9 درصدی در مقام هشتم ایستاده است.

  ادامه مطلب ...

جرایم رانندگی در چه راهی هزینه می‌شود؟

برگه ثبت تخلفات رانندگی به مانند آینه‌ای در برابر رانندگان است که به آن‌ها نشان می دهد، چقدر به قوانین رانندگی پایبند هستند.
جریمه‌های رانندگی در چه راهی هزینه می‌شود؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فلسفه تدوین قوانین راهنمایی و رانندگی ایجاد نظم و انضباط شهری است. حال با نگاهی به وضعیت تردد خودروها در سطح شهرها به ویژه تهران با انبوهی از بی‌قانونی مواجه می‌شویم که هم باعث از بین رفتن نظم شهری، ایجاد گره‌های ترافیکی، افزایش آلودگی هوا می‌شود و هم در مواردی خسارت‌های جانی به دنبال دارد.

از سوی دیگر این بی‌قانونی‌ها جریمه‌های مالی به همراه دارند. در مواردی برخی افراد ترجیح می‌دهند برای دقایقی زودتر رسیدن به مقصد تخلفات زیادی از جمله عبور از چراغ قرمز را انجام دهند که بی‌شک از چشمان مأموران راهنمایی و رانندگی دور نخواهد ماند.

  ادامه مطلب ...

جان کری: ایران اقدامی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده است

جان کری در نامه‌ای به کنگره نوشت که ایران هیچ‌گونه اقدام مخفیانه در جهت ساخت یا توسعه تسلیحات هسته‌ای انجام نداده است. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است،‌ در مورد روند اجرای برجام گزارش داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نامه تأکید کرد که ایران در حال اجرای کامل همه الزامات و تعهدات خود در مسیر توافق جامع هسته‌ای برجام که شفاف بوده و قابلیت راستی‌آزمایی را دارد است و هم اکنون رفع تحریم‌های اقتصادی اقدام مناسبی است.

کری هم‌چنین تصریح کرده است که ایران هیچ‌گونه اقدام مخفیانه‌ای در جهت ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده است.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه نیز سناتور بن کاردین در حاشیه جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره از احتمال برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در ماه ژانویه (دی ماه) خبر داده بود.

منبع: ایسنا

بازار شیرینی و آجیل داغ است/ فریب این دسته از تنقلات را نخورید

در حالی3 روز به شب یلدا مانده که بازار به استقبال رفته و فروشندگان سعی دارند تا با تبلیغ پیش از موعد این مراسم سنتی، مردم را به خرید میوه، آجیل و برخی وسایل تزئینی سفره یلدایی تشویق کنند.
یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود یک سنت باستانی است این شب در ایران جایگاهی خاص دارد و مراسم ویژ‌ه‌ای از جمله خواندن فال حافظ و خوردن آجیل مخصوص وهندوانه و شیرنی و غیره که همه نشانه‌ی برکت و تندرستی است. جشنی که لازمه‌ی آن حضور کهنسالان و بزرگسالان و خوراکی‌های متنوع برای بیداری در درازمدت است.

حالا با وجود این که 3 روز به شب یلدا مانده بازار میوه و آجیل به استقبال رفته و فروشندگان سعی دارند تا با تبلیغ پیش از موعد این مراسم سنتی مردم را به خرید آجیل و میوه و شیرنی تشویق کنند، اما مثل این که این بازار در اوضاع کمی متفاوت قرار دارد.

  ادامه مطلب ...