حذف یارانه دو میلیون نفر بدون هویت مشخص/ افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:یارانه دو میلیون یارانه بگیری که هویت مشخصی ندارند،حذف خواهد شد.
تلفنی******** صرفه‌جویی در منابع اولین درس برجام ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش اجرای برجام اظهار داشت: همه می‌دانیم که ایران در سال‌های تحریم در چه وضعیتی قرار داشته و طی این مدت چه فرصت‌هایی را از دست داده و اگر در یک نقطه به اطمینان بخشی نمی‌رسیدیم قطعا مسائل دیگری را از دست می‌دادیم اما اکنون با اجرای برجام در شرایط فعلی اولین اثربخشی آن در بخش اقتصادی است و همواره باید از الگوی عقلانیت و سخت‌کوشی برجام برای حل مسائل اقتصادی کمک بگیریم.

 


وی افزود: حق تصمیمات غلط و پروژه‌های بی‌فرجام را نداریم به طوری که نباید حتی یک ریال هم اشتباه کنیم و حال باید گفت اولین آموزه‎های برجام این است که باید بیش از گذشته کار کنیم.

ربیعی در خصوص اجماع‌سازی بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: در خصوص حل مسائل و بهبود فضای کسب و کار و رقابت با شرکای بزرگ به اجماع‌سازی نیاز داریم زیرا برجام اقتصادی در غیر این صورت صورت نخواهد گرفت.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروزه باید از اجرای برجام تصمیمات سخت و تلخ بگیریم تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم و حال نباید فراموش کنیم که در الگوی برجام بحث برد- برد و امتیاز برای همه ایران اعم از شرکای اجتماعی، کارگر، سرمایه‌گذار و دولت است. 

***دستمزد کارگران بیش از نرخ تورم


علی ربیعی همچنین در حاشیه اجلاس فعالان اقتصادی غیردولتی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد کارگران در سال 95 بیش از نرخ تورم خواهد بود، اظهارداشت: میزان این افزایش در چانه زنی کارگران و کارفرمایان تعیین می‌شود.

وزیر کار با با بیان اینکه یارانه دو میلیون یارانه بگیری که هویت مشخصی ندارند، حذف خواهد شد، گفت: در حال حاضر دو میلیون نفر کارت ملی ندارند، یارانه می‌گیرند.

ربیعی با اعلام اینکه به دنبال شفافیت در جریان واریز یارانه ها هستیم، افزود:  اقشار ثروتمندی که تمکن مالی دارند هم حذف خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.