وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

در آستانه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، انفجارهای متعدد سایه ترس، وحشت و نگرانی را بر سر مردم آمریکا افکنده است، انفجارهایی که به گفته اف‌بی‌آی می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای سناریویی شبیه ۱۱ سپتامبر!
ایالات متحده آمریکا طی یک روز شاهد سه حمله بود: بمب گذاری در نیویورک، چاقوکشی در مینه سوتا و انفجار در مترو نیوجرسی که هر سه حادثه در دست تحقیق و بررسی هستند.

 

این حملات جزء معدود مواردی است که مقامات آمریکایی هنوز مدعی "تروریستی" بودن آن نشده اند و گفته شده که شواهدی دال بر هماهنگ بودن این حملات که طی 24 ساعت رخ داده اند و موجب ترس و وحشت مردم شده اند، در دست نیست.

اما مقامات می گویند هر سه حمله "عمدی بوده" و اقدامات جنایی هستند و احتمال "اقدام تروریستی" بودن و انگیزه های عاملان آن همچنان در دست بررسی است.

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!
اف بی آی و سایر مقامات امنیتی در پی یافتن شواهدی در محل انفجاری که شنبه شب در منطقه چلسی منهتن روی داد

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!
بمب منفجر نشده دیگری نیز در جوار محل انفجار چلسی کشف شد

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!
در تصاویر دوربین های مدار بسته، یک درب باز و بسته شده است و مقامات در صدد بررسی عواملی هستند که از این در احتمالا متواری شده اند

بر اثر انفجار در محله چلسی منهتن 29 نفر زخمی شدند. بنابر گزارش‌ها، بمب منفجر شده در نیویورک و یک وسیله انفجاری دیگر که در همان حوالی کشف شد، هر دو زودپزهای آکنده از ترکش بودند که شباهت بسیاری به بمب‌های به کار گرفته شده در ماراتن ۲۰۱۳ بوستون داشتند.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات بلندپایه پلیس آمریکا نوشت برای منفجر کردن هر دو بمب از تلفن‌های همراه تاشو و چراغ‌های کریسمس استفاده شده بود. فرماندار نیویورک اعلام کرد بمب دست‌ساز دوم که در حوالی انفجار نخست کشف و خنثی شد، از لحاظ طراحی به بمب منفجر شده شباهت زیادی داشته است.

سی ان ان نیز نوشته است که تصاویر دوربین های مدار بسته نشان می دهد مردی در نزدیکی محل انفجار حضور داشته است که گمان می رود عامل اصلی این حمله بوده باشد.

این در حالیست که تنها چند ساعت پیش از انفجار منهتن، کمتر از صد مایل آن طرف تر در نیوجرسی، بمب لوله ای در سطل اشغالی که در مسیر مسابقات خیریه بود، منفجر شد. این بمب تلفاتی دربرنداشت.


وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

افسران پلیس ترددهای نزدیک محل انفجار بمب لوله ای شکل را بررسی می کنند

در نخستین ساعات این حملات، هیچ مظنونی شناسایی نشد. متخصصین اف بی آی در حال بررسی باقی مانده بمب هایی هستند که منفجر شده است. یکی از مقامات مسئول در پرونده بررسی این حملات می گوید که شباهت این موارد به حدی نیست که بتوان گروهی را عامل این حملات معرفی کرد.

وی می گوید با توجه به پایین بودن سطح برنامه ریزی برای این حملات و ضعف دستگاه های استفاده شده، بیشتر احتمال می رود که این حملات آزمونی برای سنجش سطح امنیت شهر نیویورک بوده برای رقم زدن حمله بزرگتری بوده باشد. این موضوع ما را نگران می کند که آیا این اقدامات آزمونی برای نظارت در شهر نیوروک و پاسخ پلیس بوده است یا خیر.

این در حالیست که شهر نیویورک در آماده باش کامل است، بیش از هزار افسر پلیس به نیروهای اماده باش افزوده شده اندو در آستانه بازگشایی اجلاس سازمان ملل در روز سه شنبه، و ورود باراک اوباما، تمامی سیستم حمل و نقل عمومی تحت کنترل شدید پلیسند و تدابیر امنیتی تشدید شده اند.

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!
از ایالت مینه سوتای آمریکا نیز خبر رسیده یک جوان 22 ساله سومالیایی-آمریکایی عصر شنبه با چاقو به مردم در یک مرکز خرید در شهر سنت «کلود اینالت» حمله کرده و 8 نفر را زخمی کرده است با این‌حال مقامات پلیس از مرگ فرد مهاجم خبر داده‌اند.

گفته شده است که این فرد، فریاد الله اکبر سر داده است و یکی از افراد پرسیده که آیا مسلمان است یا خیر.

رسانه های محلی ساعاتی پس از حمله اعلام نام رو افشا کردند که دانشجوی سال دوم بوده است. اف بی آی این حادثه را "اقدام  تروریستی احتمالی" عنوان کرده است و مقامات همچنان از انگیزه های هر سه حمله بالا اظهار بی اطلاعی می کنند.

کسی مسئولیت انفجار در منهتن را برعهده نگرفته است اما خبرگزاری وابسته به داعش مدعی شده است که عامل این گروه چاقو کشی در مینه سوتا را رقم زده است.

وحشت، بمب و قربانیانی که نمی‌میرند!
در نخستین ساعات روز دوشنبه، بار دیگر وحشت آمریکا را فرا گرفت. یک روز پس از انفجار نیوجرسی آمریکا که به زخمی شدن 21 نفر منجر شد، انفجاری دیگر نزدیک یک ایستگاه قطار در منطقه الیزابت در این شهر به وقوع پیوست.

گرچه در این حادثه نیز کسی زخمی نشده است اما وسیله مشکوکی که در سطل زباله‌ای نزدیک یکی از ایستگاه‌های قطار شهر نیوجرسی پیدا شده  موجب شد تردد قطارها در این مسیر شلوغ به حال تعلیق در بیاید. به گفته مقامات محلی، دو نفر در تماس با پلیس از پیدا کردن بسته ای مشکوک در داخل یک سطل زباله خبر دادند که مقادیری سیم و لوله داخل آن دیده می شد. واحد خنثی‌سازی بمب نیز اعلام کرد این بسته که در زیر پل محل عبور قطار پیدا شده است احتمالا بمب باشد.

منبع: نسیم انلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.