قلیچدار اوغلو: اردوغان به دنبال سلطه بر دولت ترکیه است

رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در صدد سلطه شخصی برتمام دولت ترکیه است.
به نقل از رسانه‌های ترکیه‌، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یک دیکتاتور فاقد اخلاق و شرافت است.

 


وی در ادامه گفته است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واقع مدعی دینداری است، در حالی که در واقع وی به دور از دین و مذهب است، و وی سلطه یافتن بر کرامت و عزت انسان ها را عاملی مهم در زندگی خود برای فرمانروایی بر دیگران می‌داند.

کمال قلیچدار اوغلو در ادامه سخنانی که در کنفرانس عمومی حزب جمهوری خواه خلق ایراد نمود، تاکید کرد: رجب طیب اردوغان یک دیکتاتور است، وی می خواهد، از اصول تازه‌ای پیروی کند، وی حتی آن اصولی را که به شرف خود سوگند یاد کرده بود تا در اداره امور کشور به آن پایبند باشد، نقض کرده است، از این رو وی اکنون سعی دارد به صورت شخصی بر تمام نهادهای دولت ترکیه سلطه پیدا کند، از این رو می کوشد زمام امور کشور را از آن خود سازد.

وی یادآور شد: اردوغان درست است که با سوریه و عراق و مصر و لیبی و دیگر کشورها ایجاد کرد، اما وی در عین حال برای برهم زدن این روابط و از بین بردنشان تلاش کرد. اردوغان از پشت به دوستان خود خنجر می‌زند، چرا که وی از حمله ناتو به لیبی حمایت کرد، ولی در یک اقدام متضاد تروریست ها را به سوریه گسیل داشت، و برای این اقدام خود رجب طیب اردوغان از لابی صهیونیستی در آمریکا مدال شجاعت دریافت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.