فراریان از ورزش بخوانند/چگونگی پایبندی به ورزش

کارشناسان تربیت بدنی معتقدند ورزش های گروهی پایبندی و تعهد بیشتری برای ورزشکار بوجود می آورد و در نتیجه ترک ورزش در ورزش های گروهی نسبت به ورزش های انفرادی کمتر دیده می شود.
فراریان از ورزش بخوانند/چگونگی پایبندی به ورزش اشخاصی که به تنهایی ورزش می‌کنند، به سادگی  می‌توانند بهانه‌ای جور کنند و آن روز را  ورزش نکنند یا می‌توانند هر زمانی که تمرینشان سخت شد، آنرا کوتاه کرده و نیمه کاره رهایش کنند. 

 

اما از آنجایی که ورزش های گروهی به گونه ای است که در زمان‌ها و دوره‌های مشخصی برنامه ریزی می شوند، به همین منظور در  کلاس‌های ورزشی، همین که زمانی برای اجرای کلاس تنظیم می‌شود، بیشتر به شما حس تعهد یا سرسپردگی می‌دهد.

این موضوع حتی وقتی خارج از جهارچوب کلاس ، با دوستان یا آشنایانتان ساعت مشخصی را برای ورزش کردن،هماهنگ می‌کنید، بدلیل اینکه شریک ورزشی تان از شما انتظار دارد حضور داشته باشید، باز هم این حس تعهد را خواهید داشت.

پس همین حس پاسخگویی و تعهدی که در ورزش‌های گروهی وجود دارد، می‌تواند هم تعهد و پایبندی شما به ورزش را بیشتر کند و هم مقداری که ورزش می‌کنید را بیشتر کند!
علاوه بر تعهد و پایبندی بیشتر به ورزش کردن،تمرینات گروهی ویژگی های بسیاری دارد که مهمترین آنها را در این گزارش مورد بررسی قرار می دهیم.

-انگیزه بیشتر
افرادی که با آنها ورزش می‌کنید، یک منبع انگیزه برای شما محسوب می شوند، این موضوع، به خصوص زمانی که شما تازه کار هستید و رشته  ورزشی جدیدی را آغاز کرده‌اید، یا اینکه تمرینات شدید و سرعتی تناسب اندام را شروع کرده اید، بسیار مفید خواهد بود.
به ویژه زمانیکه حس می کنید دیگر حوصله یا کشش ندارید و می خواهید ورزش را ترک کنید، شریک ورزشی‌تان در شما ایجاد انگیزه خواهد کرد. گاهی نیر حتی  یک حس رقابت دوستانه با دیگران امکان دارد تا این شما با انگیزه ای دو چندان تلاش کنید و همیشه چند قدم از شریک ورزشی تان جلو بیفتید.

همچنین رفتن به کلاس‌های ورزشی گروهی به خصوص همراه یکی از دوستانتان یا حتی ورزش کردن در کنار یک غریبه یک راه عالی است تا خودتان را پر انرژی نگاه دارید. هماهنگ نگاه داشتن خودتان با کلاس، انگیزه‌ای عالی است تا مرزهای شخصی خودتان فراتر روید و به هدفتان نزدیک شوید، به خصوص زمانی که مربی کلاس می‌گوید «فقط ۵ بار دیگه»! اگر در میان کلاس باشید، کمی بیشتر خواهید توانست خودتان را تا پایان هر ست تمرینی بکشید.

-سلامت مغز  
محققان معتقدند  ورزش کردن به صورت گروهی بیش از ورزش انفرادی بر سلامت مغز  تاثیر مثبت می گذارد و نتایج بهتری بر روی سلامت مغز دارد.اکثر  مردم در برنامه ریزی برای ورزش کردن به طور منظم اگر به تنهایی بخواهند اینکار را انجام دهند اغلب با مشکل مواجه می شوند و به سختی طبق برنامه عمل می کنند اما بازده آنها به هنگام ورزش کردن به همراه دوستانشان به مراتب بهتر است.
نتایج بررسی  محققان در خصوص  تاثیرات دویدن  در تولید نورون های جدید سلول های عصبی - در مغز موش های بالغ که به صورت گروهی یا انفرادی نگهداری می شدند، مورد مطالعه قرار دادند،نشان داد که فرایند تولید نورون (نورو جنسیس) در صورت دویدن در شرایط گروهی تشدید می شود.

-برنامه زمانی محدود و مشخص
کلاس‌های برنامه‌ریزی شده، برای کسانی که پر مشغله هستند و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق یا اینکه فقط بسادگی دوست دارند به یک برنامه بچسبند عالی است. اگر می‌دانید که تنها ۱ ساعت برای باشگاه ورزشی زمان دارید، می‌توانید با توجه به کلاسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، زمانتان را برنامه‌ریزی کنید و همچنان یک تمرین ورزشی کامل بدن داشته باشید.

-پیشرفت تضمینی
زمانی که دربین گروه ورزش می‌کنید، فراتر از توان خود حرکت می کنید و به طور حتم برای رسیدن به سایر افراد کلاس خودتان را به جلو هل می دهید، سخت‌تر تمرین کنید و در نهایت در رسیدن به هدف مورد نظرتان پیشرفت می کنید.زیرا در کلاس های گروهی جایی برای تنبلی و کاهلی در تمرینات نیست و اکثر افراد بدلیل حضور دیگری با تمام توان تمرین می کنند و در نتیجه به موفقیت نزدیک تر می شوند.
 
روابط اجتماعی بالا، حس تعهد، کسب انگیزه، انجام صحیح حرکات ،زمان بندی مشخص و احساس رقابت از فواید ورزش های گروهی محسوب می شوند.در واقع چه به یک کلاس ورزش بپیوندید، چه با دوستانتان ورزش کنید، محیط‌های گروهی در مقایسه با تنها ورزش کردن، فوایدی را برای شما به همراه خواهد داشت.

فقط دقت کنید بهترین محیط ورزش گروهی، برای هر شخصی متفاوت است.برخی افراد کلاس‌های تمرینی با صدای موزیک بسیار بالا و پر انرژی و جهش و پرش را می پسندند و در مقابل  بعضی‌ها کلاس یوگای بدون سر و صدا را بیشتر ترجیح می‌دهند. برای اینکه بیشترین فواید ورزش گروهی عایدتان بشود، باید محیطی را انتخاب کنید که بیشتر با شخصیت ورزشی شما هماهنگ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.