لاوروف: مذاکره‌ای میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت اسد انجام نشده است

وزیر خارجه روسیه برگزاری مذاکرات محرمانه میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت بشار اسد را تکذیب کرد.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی و هندی خود گفت: اینکه برخی می گویند کانال محرمانه ای میان ما و واشینگتن وجود دارد یا اینکه ما به صورت محرمانه درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مذاکره می کنیم درست نیست. این اظهارات تلاشی برای به شکست کشاندن روند ژنو و دور زدن قطعنامه شورای امنیت است که در آن تأکید شده مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند.
وی گفت: ما تنها سؤالاتی را در مقابل آمریکایی ها درباره بستن مرزهای ترکیه وسوریه مطرح کردیم. موضوع حمایت مالی از تروریسم همچنان وجود دارد و تمامی مسائل در این زمینه نیز بررسی می شود. اینکه می گویند ما با برکناری اسد موافقت کرده ایم تلاشی برای خدشه دار کردن چهره مسکو است.

لاوروف گفت: ما از تلاش های استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای تنظیم روند مذاکرات از نظر مسائل لجستیکی تلاش می کنیم و از آمریکا می خواهیم ترکیه را به مشارکت کردهای سوریه در مذاکرات قانع کند.

اخیراً برخی منابع غربی مدعی شدند که آمریکا و روسیه درحال مذاکره و تلاش برای بستن پرونده انتقال سیاسی در سوریه تا تابستان هستند.

همچنین پیشتر گزارش شده بود که روسیه و آمریکا درحال تهیه پیش نویس قانون اساسی برای سوریه هستند که آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.