اشتون کارتر: وحشیگری‌های داعش باید تمام شود

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرد همه شاهد وحشیگری‌های داعش هستند و این گروه باید شکست داده شود.
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی اختصاصی با ام اس ان بی سی گفت ما باید داعش را شکست دهیم ما داعش را شکست خواهیم داد همه شاهد وحشیگری های مربوط به این گروه هستند. بنابراین داعش گروهی است که باید شکست داده شود. 

وی در پاسخ به سئوال مجری سی ان ان که پرسید بنابراین شما با رییس جمهور فرانسه که گفت در جنگ قرار دارد موافقید؟ گفت بله. به نظر من "فرانسوا اولاند،" رییس جمهور فرانسه به خوبی شرایط را توصیف کرد. من بر این باورم که فرانسه اکنون حضور خود را در مبارزه با داعش تقویت کرده است. آنچه ما هر روز درگیر آن هستیم این است ما در وزارت دفاع آمریکا هر روز در حال جنگ هستیم. ما در حال حاضر سه هزار و پانصد نفر در عراق داریم و هر روز عملیات هوایی صورت می دهیم. این عملیات بسیار موثر بوده است اکنون ما هدف قرار دادن محموله های نفتی را آغاز کرده ایم زیرا داعش از انرژی برای کسب درآمد استفاده می کند. ما با این حملات جان جهادی (محمد اموازی جلاد داعش) و سرکرده داعش در لیبی را کشتیم. ما در حال پیگیری حملات هستیم.

 وی در پاسخ به سئوال مجری درباره موثر نبودن این حملات گفت ما همواره این حملات را مورد ارزیابی قرار می دهیم. اگر به آمار نگاه کنید آنچه موجب تقویت فزاینده این حملات شده است اطلاعات و فعالیت های اطلاعاتی بهتر بوده است. ما برای تغییر و اصلاحات رویکردهای درگیری خود آماده ایم. ما تاکتیک های خود را تغییر نیز داده ایم همانطور که این مسئله درباره کامیون های سوخت مشاهده شد. حملات به تانکرهای حمل سوخت پیش از حملات پاریس صورت گرفت با این حال تاسیسات انرژی در واقع تاسیساتی است که مردم نیز از آن سود می برند بنابراین این گونه اقدامات موجب تنبیه مردم عادی نیز می شود با این حال زمانی که این حملات در آستانه صورت گرفتن است باید فعالیت اطلاعاتی دقیقی صورت گیرد که چه بخشی ازاین تاسیسات توسط داعش برای تامین منابع مالی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کاروان کامیون ها نه در وسط شهر بلکه در وسط جاده در بیابان باید مورد حمله قرار گیرد که این نیز نیازمند اطلاعات و فعالیت اطلاعاتی است. با این حال در پی حملات پاریس فرانسه تمایل خود را برای حضور گسترده تر در حملات اعلام کرده است و ما امیدواریم که کشورهای اروپایی کارهای بیشتری در این زمینه در مقایسه با کارهایی که پیش از این صورت داده اند انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.