افتتاح و بهره‌برداری از سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی

با حضور معاون اول رییس جمهور سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) به بهره برداری رسید.
افتتاح و بهره‌برداری از سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی "اسحاق جهانگیری" بعداز ظهر روز پنجشنبه در جریان سفر به استان اصفهان، با حضور در شهرستان شاهین شهر در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و ضمن افتتاح این سامانه از بخش های مختلف بازدید کرد و در جریان جزئیات این سامانه قرار گرفت.

 

این سامانه از تجهیزات کاملاً خاص و انحصاری بوده و طراحی، ساخت،نصب ، راه اندازی و بهره برداری از آن در اختیار چند کشور محدود صاحب فناوری های هوایی است و به دلیل راهبردی بودن این دانش در زمره فناوری های تحریمی قرار داشت که به لطف خدا امروز با همت متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع شرکت هواپیماسازی ایران شاهد افتتاح و بهره برداری از آن هستیم.

سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیما با قدرت 4.7 مگاوات، توانایی انجام آزمون های استاتیکی و دینامیتی تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای سنگین نظامی و غیرنظامی تا تایرهای با قطر 160 سانتی متر و سرعت 650 کیلومتر در ساعت معادل 1100 دور در دقیقه را دارا است و از انواع فناوری های روز دنیا شامل میکانیک ـ هیدرولیک، الکترونیک، کنترل و اتوماسیون، نرم افزار و ... بهره برده است

کلیه مراحل طراحی، ساخت ونصب این سامانه به صورت کاملا بومی و با مشارکت شرکت های دانش بنیان صورت گرفته و با بهره برداری از این سامانه امکان سرویس دهی در این حوزه را به سایر کشورها فراهم کرده است.

این دستاورد یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و قطع وابستگی به خارج از کشور، صرف جویی ارزی و قرار گرفتن ایران درتراز چند کشور اول دنیا که صاحب این فناوری هستند از ویژگی های سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی به شمار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.