حدیث امام سجاد علیه السلام در باره تمسخر

هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی ، اخلاقی و اجتماعی :

امام سجاد علیه السلام :

گناهانى که باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم کردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره کردن آنان.

وَ الذُّنُوبُ الّتى تُنزِلُ النِّقَمَ عِصیانُ العارِفِ بِالبَغىِ وَ التَطاوُلُ عَلَى النّاسِ وَ الاِستِهزاءُ بِهِم وَ السُّخریَّةُ مِنهُم 

رهبر انقلاب: تا نفس دارم لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیم

پنجاه و پنجمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خبری - تبیینی خط حزب‌الله با سخن هفته‌‌ای درخصوص دفاع رهبر انقلاب از جامعه‌ علمی و نخبگان کشور با عنوان «تا نفس دارم لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیم» منتشر شد.

  ادامه مطلب ...

کودکان با دیدن این کارتون اوتیستیک می‌شوند

محققان دانشگاه هاروارد دریافتند کودکان با دیدن نوعی انیمیشن به اوتیسم و اختلالات رفتاری مبتلا می‌شوند.
گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در روند تحقیقات خود دریافتند کارتون "خوک پپا "یکی از علل اصلی ابتلا به اوتیسم و اختلال روانی در کودکان است.

  ادامه مطلب ...

آشامیدن آب یخ چه بلایی سر شما می‌آورد؟

یک متخصص تغذیه گفت: آشامیدن مداوم آب یخ منجر به آسیب‌های جدی به بدن شده و مشکلات قلبی حادی را به همراه دارد.
محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه  گفت: مصرف آب یخ منجر به انقباض معده و جمع شدن رگ های خونی می شود و ناراحتی معده، حالت تهوع و دردهای شکمی را در پی دارد که در این شرایط معده قادر به هضم مواد غذایی نیست.

  ادامه مطلب ...

واردات نخ بخیه از آلمان !

 بر اساس آمار گمرک در 6 ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری، بیش از 905 کیلو گرم نخ بخیه وارد کشور شده است.
بر اساس آمار گمرک در 6 ماه منتهی به شهریور  ماه سال جاری، بیش از 905 کیلو گرم  بر به ارزش دلاری 15,191و ارزش ریالی  5,122,000,358 وارد کشور شده است.
ادامه مطلب ...

بازهم فتنه گران به هم رسیدند/ گلشیفته در آغوش نامجو+ عکس

عکسی در رسانه های بیگانه منتشر شد، که خاطرات تلخی را برای ایرانیان یاد آور می‌شود.
 پس از مراسم امضای کتاب دراب مخدوش در پاریس که نوشته محسن نامجو است، عکسی از گلشیفته بازیگر بی آبرو در آغوش وی منتشر شد.

  ادامه مطلب ...

بازیگران اسپانسری؛ علاقه‌مندان به بازیگری گول نخورند!

میل به شهرت و دیده شدن و قرار گرفتن در نقش ها و موقعیت های متفاوت از جمله عواملی هستند که میل اشخاص را برای بازیگر شدن افزایش می دهند.
بازیگران اسپانسری؛ علاقه‌مندان به بازیگری گول نخورند! علاقه به بازیگری، میلی است که در اغلب افراد ریشه دوانده و به جرئت می توان گفت که اغلب قریب به اتفاق افراد در پاسخ به این سوال که حاضر به ایفای نقش در فیلمی هستند یا خیر پاسخ «بله» می دهند؛ چون بازیگری حرفه ای است که از بیرون جذاب به نظر می رسد.

  ادامه مطلب ...

پرتوهای یون‌ساز شمشیر دولبه‌

نایب رییس هیئت مدیره انجمن علوم پرتونگاری کرمانشاه در زمینه خصوصی‌سازی مراکز تصویربرداری پزشکی هشدار داد.
نسرین شرفی با بیان اینکه پرتوهای یون‌ساز به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند، گفت: امروزه حدود نیمی از تشخیص‌های پزشکی که منجر به تصمیمات قاطع می‌شود بر پایه معاینات و تشخیص‌هایی است که با استفاده از پرتوهای یون‌ساز مانند ایکس و گاما انجام می‌شود.

  ادامه مطلب ...

آلودگی دود سیگار از دود اگزوز تریلی سبقت گرفت/ 30 درصد دانشجویان دختر قلیان می کشند

قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: اگر مادران در هر خانواده دچار بیماری های روانی و جسمی شوند اعضای آن خانه تحت تاثیر منفی قرار می گیرند.
 ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت  در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سل در این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه مادران زیربنای سلامت خانواده هستند، اظهار داشت: اگر مادر حانواده دچار بیماری شود، کلیه اعضای آن خانه بیمار شده و مشکلات فراوانی را دچار می شوند.

  ادامه مطلب ...

افشای همکاری ترامپ با بانک ملی/ ترامپ، مالک ساختمان اجاره‌ای بانک ملی از آب درآمد!

در جدیدترین گزارش مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی» (ICIJ) مدعی شد که دانلد ترامپ –نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016- در سال 1998 اقدام به خرید ساختمان شرکت «ژنرال موتورز» در منهتن نیویورک کرد و بخشی از این ساختمان را تا سال 2003 به «بانک ملی ایران» اجاره داد.

  ادامه مطلب ...

تشخیص زودهنگام بیماری سرطان روده بزرگ

بهترین راه برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان روده بزرگ مراجعه به پزشک است.
دکتر راحله نظری کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شیراز با بیان اینکه تشخیص زود هنگام مهم ترین نکته در درمان سرطان روده بزرگ است ادامه داد: بهترین راه برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان روده بزرگ مراجعه به پزشک است.

  ادامه مطلب ...

قمر جدید در حلقه‌های اورانوس کشف شد +عکس

 اورانوس که یکی از دورترین سیارات منظومه شمسی است، سیاره‌ای گازی با 27 قمر شناخته است اما اکنون دانشمندان دانشگاه آیداهو از وجود احتمالی دو قمر کوچک در به نقل از اسپیس، تحلیل جدید داده‌های فضاپیمای "وویجر 2" که در سال 1986 از کنار اورانوس عبور کرده بود، نشان داده که دو حلقه این سیاره دارای یک الگوی موج‌دار هستند که می‌تواند نشانگر وجود دو قمر کوچک باشد. ادامه مطلب ...

از روی چهره انسان‌ها؛ بیماری‌هایشان را تشخیص دهید!

صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری‌های داخلی را برملا می‌سازد.
حتما برای شما پیش آمده است فردی مسن و با تجربه با نگاه کردن به صورت شما بگوید «چرا رنگ و رو ندارید؟» یا «رنگ صورتتان پریده است» یا «صورت تان زرد به نظر می رسد» و این ها گواه این است که شما گویا حال مزاجی خوبی ندارید. بله درست است، صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری های داخلی را برملا می سازد.

  ادامه مطلب ...

ترکیب پرسپولیس مشخص شد

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی دیروز مقابل استقلال خوزستان مشخص شد.

ترکیب پرسپولیس مشخص شد پرسپولیس در بازی دیروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، علی علیپور، مهدی طارمی و وحید امیری مقابل استقلال خوزستان بازی خواهد کرد.

با این حساب امید عالیشاه تنها بازیکنی است که نسبت به بازی مقابل نفت تهران از ترکیب بیرون رفته و به جای او علی علیپور بازی خواهد کرد.

راهکاری ساده برای رهایی از افسردگی پاییز

«من هیچ وقت زیبایی پاییر را نفهمیدم. مگر تاریک تر شدن هوا و زرد شدن و ریختن برگ های زیبای سبز برای من پاییز، فصل غم و غصه است.
راهکاری ساده برای رهایی از افسردگی پاییز «من هیچ وقت زیبایی پاییر را نفهمیدم. مگر تاریک تر شدن هوا و زرد شدن و ریختن برگ های زیبای سبز هم قشنگی دارد که این همه درباره اش داستان می بافند؟! برای من پاییز، فصل غم و غصه است. فصل خداحافظی با آفتابی که تا دیروقت در آسمان می ماند و با نور زیبایش گرمم می کرد.

  ادامه مطلب ...

نظرسنجی سی‌ان‌ان: 52 درصد آمریکایی‌ها، کلینتون را پیروز مناظره سوم می‌دانند

نتایج نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد 52 درصد آمریکایی‌ها، کلینتون را پیروز مناظره سوم وی با ترامپ می‌دانند.
بر اساس نتیجه نظرسنجی سی‌ان‌ان 52 درصد معتقدند هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پیروز مناظره شب گذشته بوده است، در این نظر سنجی 39 درصد نیز ترامپ، نامزد جمهوریخواه را پیروز مناظره دانستند.

اظهارات غرض ورزانه ترامپ درباره زنان و مطرح شدن سیلی از اتهامات در خصوص مسائل جنسی علیه وی در واقع عدم محبوبیت او را در بین زنان افزایش داده و راه وی را برای رسیدن به پیروزی دشوارتر کرده است. 

اگرچه حامیانش هنوز به او وفادار ماندند اما نشانه چندانی از وجود حامیان جدید برای وی وجود ندارد ؛ موضوعی که واقعا به آن نیاز دارد.

از سوی دیگر کلینتون نیز با چالش های خاص خود مواجه است و با وجود آن که نتایج نظرسنجی ها از اقبال بیشتر وی خبر می دهند اما این نامزد دموکرات با دور جدیدی از مسائل درباره قابلیت اعتماد و اعتبارش مواجه است ؛ نگرانی هایی که تمرکز وی را از رقابت های انتخاباتی منحرف کرده است.

اعلام زمان ویرایش اطلاعات سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد:افراد می‌توانند از شنبه یکم آبان ماه به مدت یک هفته و فقط برای یک بار اطلاعات اشتباه خود را ویرایش کنند.
 پارسا اظهار کرد: تا ساعت شش صبح پنج شنبه ۲۹ مهرماه، ۳۴ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر معادل ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار خانوار ایرانی در سرشماری الکترونیکی سال ۱۳۹۵ شرکت کردند.

وی افزود: این میزان ۴۳ درصد کل مردم ایران را شامل می شود و به این ترتیب مشارکت اغلب استان‌ها به جز شش استان به میزان هدف پیش‌بینی شده خود رسیده‌اند. این استان‌ها شامل تهران، البرز، قم، اردبیل، خوزستان و همدان است.

پارسا اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که طی روزهای آینده تهران البرز و قم به حدنصاب خود برسند و هدف پیش‌بینی شده خود را محقق کنند.

رئیس مرکز آمار ایران درباره زمان ویرایش اطلاعات توضیح داد: مراجعه کنندگان می توانند به مدت یک هفته از روز شنبه یکم آبان‌ماه برای ویرایش اطلاعات اشتباه خود مراجعه کنند البته باید در نظر داشته باشند که هرکس فقط یک بار می‌تواند اطلاعات خود را ویرایش کند.

حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد.
حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  جمشید انصاری در نشست شورای اداری استان کردستان در سنندج افزود: بازنگری این قانون تمام شده است و تغییرات و اصلاحات مهمی در این قانون پیش بینی شده است که در صورت تصویب در دولت، اجرایی خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

آبی‌ها از حضور در صفحات مجازی منع شدند/جلسه هماهنگی استقلال و سایپا

طبق صلاحدید مسئولان باشگاه استقلال، مربیان و بازیکنان از حضور در صفحات مجازی منع شده اند.
آبی ها از حضور در صفحات مجازی منع شدند / جلسه هماهنگی استقلال و سایپا علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال برای دور بودن تیمش از حاشیه اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

منصوریان در صحبت های خود به بازیکنان گوشزد کرده است که هر فردی که رفتار بختیار رحمانی را تکرار کند اخراج می شود و از طرفی باشگاه نیز قانون جدید و جالبی را برای بازیکنان و مربیان در نظر گرفته و آنها فعلا از حضور در فضای مجازی محروم و منع شده اند .

نصرالله عبدالهی سرپرست تیم فوتبال استقلال با تایید این خبر گفت: تصمیم از سوی باشگاه لحاظ شده است تا بر این اساس بازیکنان در صفحات مجازی کمتر حضور داشته باشند .

*جلسه هماهنگی استقلال و سایپا

جلسه هماهنگی بازی استقلال و سایپا ظهر امروز برگزار شد و قرار است شاگردان منصوریان فردا با لباس های یک دست آبی و رحمتی با لباس سفید رنگ به میدان بروند.

از طرفی تیم سایپا با لباس های نارنجی  و دروازه‌بان این تیم با پیراهن مشکی به میدان برود .

مهمترین راهکارهای رفع نازایی/ جذب 100 درصدی ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌هایی چون E ،D ،A و K در استخوان‌سازی، درمان بیماری‌های چشمی و رفع نازایی تاثیر بسزایی دارند.
 این روزها به دلیل دغدغه های فکری و کاری زنان سیستم بدنی و حالات روحی آنان در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری ها است به همین دلیل برای کاهش و جلوگیری از این عوامل زنان باید مصرف موادغذایی همچون ویتامین و پروتئینی را در خود افزایش دهند.

  ادامه مطلب ...

عواقب گشت و گذار شبانه در فضای مجازی

بررسی صفحات شخصی در هنگام استراحت سبب کاهش کیفیت خواب و کم شدن هورمون ملاتونین می شود.
 بنا بر مطالعات گسترده بر روی اشخاصی که قبل از خوابیدن با موبایل خود چند دقیقه یا حتی چند ساعتی را در فضای مجازی سپری می کنند به این نتیجه رسیده اند که این افراد تاثیرات منفی را از این گشت و گذار دریافت می کنند. افرادی که در هنگام خوابیدن، فیسبوک، تلگرام و دیگر صفحات شخصی خود را چک می کنند از خواب بی کیفیتری برخوردار هستند و صبح روز بعد هنگام بیدار شدن انرژی کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.

  ادامه مطلب ...

بازگشت مجدد به ایران؛ پایان حکایت کوچ هنرمندان درجه 2و 3 به ترکیه/ جاده‌ای خیالی به نام GEM TV

  بعد از گذشت حدود یک سال از کوچ بازیگران و عوامل حتی شناخته‌شده سینما و تلویزیون نگاهی به تولیدات آن‌ها داریم تا ببینیم هرکدام در کجا بازی کرده‌اند و اصلاً راوی چه داستان‌هایی هستند.

  ادامه مطلب ...

مصدوم در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس + عکس

به دنبال درگیری تماشاگران در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس 33 نفر مصدوم شدند.
 رضا رفیعی مدیر روابط عمومی اورژانس اهواز با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 20:00 امشب (پنج شنبه) در پی بازی بین دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز ، درگیری بین تماشاگران رخ داد.

33 مصدوم در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس + عکس

وی افزود : در این درگیری 33 نفر از تماشاگران مصدوم شدند .

رفیعی تصریح کرد : 17 نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل شده و 16 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

صادرات یکی از راه‌حل‌های اصلی اشتغال و رشد اقتصادی است/کاهش 10 میلیاردی قاچاق

رئیس جمهور گفت: یکی از راه‌حل‌های اصلی رشد اقتصادی صادرات است که باید با رقابت در داخل همراه باشد.
صادرات یکی از راه‌حل‌های اصلی اشتغال و رشد اقتصادی است/کاهش 10 میلیاردی قاچاقروحانی در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد تصریح کرد: صادرات همواره باید با رقابت در داخل همراه باشد.

  ادامه مطلب ...

سخنگوی قوه قضاییه خبر دستگیری غندالی را تایید کرد

سخنگوی قوه قضاییه خبر دستگیری غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را تایید کرد.
سخنگوی قوه قضاییه خبر دستگیری غندالی را تایید کردحجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت: غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیروز دستگیر شده است.

وی گفت:‌ البته در روزهای گذشته چهار نفر دیگر از اعضای این صندوق هم دستگیر شده بودند.

انهدام اهداف تعیین شده توسط بمب های بومی با استفاده از جنگنده‌های فانتوم نهاجا

عملیات سوختگیری هوایی توسط تانکر سوخت رسان 747 به چهار فروند جنگنده اف ۴ صورت گرفت.
انهدام اهداف تعیین شده توسط بمب های بومی با استفاده از جنگنده‌های فانتوم نهاجادر آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت6، جنگنده های فانتوم نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب های بومی و هوشمند قاصد اهداف مورد نظر را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

این جنگنده ها همچنین با شلیک موشک نصر و بمب ٢٠٠٠ پوندی لیزری سی سی جی  مواضع از پیش تعیین شده را نابود ساختند.

امیر خلبان روز خوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: جنگنده های اف٧ با استفاده از بمب های بهینه سازی شده اهداف تعیین شده روی باند پروازی منطقه نبرد در رزمایش را بمباران کردند.

جنگنده های نهاجا با موشک های Kh-29 و Kh-25 اهداف از پیش تعیین شده را بمباران کردند

جنگنده های سوخو٢٤ اهداف مورد نظر را با موشک های نقطه زن Kh-29 و Kh-25 منهدم کردند.
جنگنده های نهاجا با موشک های Kh-29 و Kh-25 اهداف از پیش تعیین شده را بمباران کردند در آخرین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت٦ نیروی هوایی ارتش، پس از ماموریت رهگیری هوایی، جنگنده های اف٥، میگ٢٩ و صاعقه علیه اهداف تعیین شده اقدام به تیراندازی هوا به زمین کردند که با موفقیت همراه بود.

همچنین جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو٢٤ اهداف مورد نظر را با موشک های بهینه سازی شده و نقطه زن Kh-29 و Kh-25 منهدم کردند.

از سوی دیگر جنکنده های بمب افکن فانتوم نیز با شلیک موشکهای ارتقا یافته ماوریک راکتهای نوشمند نقطه زن اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

پهپاد کرّار توسط جنگنده میگ 29 منهدم شد

یک فروند جنگنده میگ ۲۹ طی عملیات رهگیری هوایی با شلیک موشک هوا به هوا پهپاد کرّار را منهدم کرد.
پهپاد کرّار توسط جنگنده میگ 29 منهدم شد
در آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 6، یک فروند جنگنده میگ 29 طی عملیات رهگیری هوایی اقدام به شناساییی یک فروند پهپاد کرّار کرد و با شلیک یک موشک هوا به هوا آن را منهدم کرد.

ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش روز دوشنبه (26 مهر ماه 95) در منطقه عمومی اصفهان آغاز شده بود.

در این رزمایش سه روز انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور داشتند.

پرواز جنگنده‌های "سوخو 24" و "میگ 29" در رزمایش فداییان حریم ولایت

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا گفت: امروز جنگنده‌های "سوخو 24" ، "میگ 29" در منطقه "انارک" و "نائین" به پرواز درمی‌آیند.
پرواز جنگنده‌های امیرسرتیپ دوم خلبان "مسعود روزخوش" سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا در گفت‌وگو با درباره برنامه روز سوم رزمایش نهاجا اظهار داشت: ما آنچه که در دو روز گذشته ارزیابی کرده‌ایم امروز با استفاده از تسلیحات جنگی عملیاتی خواهیم کرد.

  ادامه مطلب ...

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای قوه بینایی

طبق نتایج یک تحقیق جدید، رژیم غذایی مدیترانه ای ریسک بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.
فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای قوه بینایی
 طبق یک مطالعه جدید، افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند یک سوم کمتر در معرض ابتلا به بیماری چشمی موسوم به « دژنراسیون ماکولا» یا تباهی لکه زرد چشم (AMD ) که منجر به کوری می شود، قرار خواهند داشت.

  ادامه مطلب ...