گاهی وجود بعضی دلایل باعث شده تا نه تنها از محیط کار خود بهره کافی را نبرده و حتی باعث ایجاد اضطراب شغلی نیز شود.

امین حقوردی روانشناس عمومی
اظهار داشت:گاهی مشکلاتی در محیط کار برای افراد پیش میآید که موجب
افزایش استرس های شغلی شده و با رعایت نکاتی میتوان این نقش ها را به
حداقل رساند.
وی در ادامه گفت:همیشه انتظار
دریافت پاداش به دلیل انجام کارهای ویژه را نداشته، همچنین به دلیل انتقاد
یا سرزنش همکاران و کارفرمای خود به اعصاب خود مسلط بوده و زود از کوره در
نروید؛ زیرا این مسائل در محل کار طبیعی بوده و مهم انگیزه و هدف شما برای
انجام کار است که به بهترین شکل صورت گیرد.
حق
وردی افزود:تقویت مهارت نه گفتن همان مهارت اجتماعی بوده که در مواقع خاص
بتوان محترمانه و قاطعانه خواسته خود را ابراز کرده و در واقع «نه»
بگویید،همچنین اضطراب را از خود دور کنید زیرا در رفتار و چهره شما نیز
بروز کرده و گاهی باعث سوءاستفاده اطرافیان شده،بلکه باید قاطعانه در محیط
کار برای مبارزه با هرنوع استرسی حاضرشد.
این
روانشناس در پایان تصریح کرد:برقراری روابط صحیح و صمیمی با همکاران نقش
مهمی درکاهش استرس های شغلی داشته که لازمه آن،این است که سعی کنید به درد و
دل ها و مشکلات همکاران خود گوش سپرده و توجه کنید هرچند که کاری هم از
دست شما برنیاید ولی احساس همدردی باآنها می تواند باعث دلگرمی آنان شود.