سازمان
تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده
پیامکی شامل پیامکهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی و بازی و سرگرمی خبر داد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با توجه به افزایش
خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزههای مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی
مردم به رگولاتوری و به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری،
روشهای ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر کرد.
از این پس روش
فعالسازی و غیر فعالسازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن
همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ و
یا شمارهگیری #۸۰۰* میتوانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی
سیمکارت خود و روش غیر فعالسازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به
دریافت پیامکهای تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار
میتوانند این خدمات را غیرفعال کنند.
درصورت فعال سازی خدمات ارزش
افزوده محتوائی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامکهای
ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.
تمامی
خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی باید صرفا بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب برای
مشترکان ارسال شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش
افزوده محتوایی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود.
قطع
سرویس، پیامکهای تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل میشود و درصورت
درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات
پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و
... همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.