جدال نابرابر نمایندگان ایران با کشورهای عربی/ حال و روز اسفناک سرخابی های ایران در آسیا

سه تیم ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا درحالی می‌بایست به مصاف رقبایشان بروند که شرایط خوبی ندارند.

صادق تبارتیم های استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس درحالی می بایست در چارچوب رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفانشان بروند که شرایط خوبی را سپری نمی کنند و وضیعت نسبتا بدی دارند.

 

اما این در حالی است که نمایندگان عربستانی، قطری و اماراتی علاوه بر قدرت فنی از پشتوانه مالی بالایی هم برخوردار هستند و به نظر می رسد آنها شرایط خوبی را برای تقابل با ایرانی ها داشته باشند.

پرسپولیس:

شاگردان برانکو مقتدرانه قهرمان لیگ برتر شدند اما با کسب 9 امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه D به مرحله حذفی صعود کردند و می بایست در این مرحله به مصاف قهرمان لیگ قطر، یعنی لخویا بروند. آنها بدون شک پرامیدترین نماینده ایران به همراه شاگردان منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا هستند اما نقطه ضعف سرخپوشان، محرومیت هواداران و مشکلات مالی این تیم است.

پرسپولیس با داشتن ستارگانی همچون بیرانوند، انصاری، حسینی، ماهینی، رفیعی، مسلمان، امیری و طارمی و پدیده ای به نام صادق محرمی شانس زیادی برای شکست شاگردان بلماضی دارد اما به شرطی که مسئولان این باشگاه مشکلات بازیکنان را حل کنند.

پرسپولیسی‌ها حدود 80 درصد از قراردادشان را دریافت کردند و این در حالی است که لیگ به پایان رسیده و بازیکنان خواستار تسویه حساب هستند.

الهلال که 2 هفته زودتر قهرمان لیگ عربستان شد، در مرحله گروهی 2 بار به مصاف پرسپولیس رفت و به تساوی رسید و اعضای این تیم بابت قهرمانی در عربستان، نفری 120هزار دلار پاداش گرفتند و شاید خیالی باشد که تیم‌های ایرانی در این شرایط بتوانند از سد تیم‌های متحول شده عربی بگذرند اما اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، دلیل آن تعصب و غیرت ایرانی است که گاهی در مسابقات جواب می‌دهد و گاهی هم نه!

استقلال خوزستان:

استقلال خوزستان دیگر نماینده ایران در آسیا هم این روزها درگیر بی‌پولی و اعتصاب بازیکنانش است تا کم شانس ترین تیم ایرانی برای صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان لقب بگیرد. این تیم درحالی می بایست به مصاف الهلال برود که 50 درصد مبلغ قراردادهایشان را دریافت کردند و درصدد ترک آبی های خوزستان هستند و از سوی دیگر الهلال، نفری 120 هزار دلار پاداش می دهد و خواستار افزایش قراردادهای بازیکنانش است.

به هرحال مشکلات تیم‌های ایرانی پس از قهرمانی شروع می‌شود و برای مثال، استقلال خوزستان فصل گذشته قهرمان ایران شد اما یک فصل تمام را در بی‌پولی سپری کرد و این در حالی است که 13 بازیکن این تیم هم قراردادشان به پایان رسیده و باید دید آیا در لیگ هفدهم اصلا استقلال خوزستان وجود خواهد داشت یا خیر؟

مشکلات تیم های ایرانی، پول نداشتن و مهم تر از همه، عدم ثبات مدیریت است که سبب می شود مسئولان این تیم اعتمادی به مربیان خود نکنند و پس از هر شکستی به فکر تعویض نیمکت خود باشند.

استقلال تهزان:

شاگردان منصوریان یک خرداد ماه می بایست در ورزشگاه آزادی به مصاف العین بروند و تمام تلاش خود را می کنند تا مقابل یاران عبدالرحمان به پیروزی برسند و راهی مرحله بعد شوند.

استقلالی ها می توانند در ورزشگاه آزادی با حمایت هواداران شان از سد العین بگذرند اما بی شک عدم تمدید ستاره های این تیم مهم ترین دلیل دلواپسی هواداران آبی پوش است.

3 تیم ایرانی هفته آینده مهمترین بازی‌های فصل‌شان را سپری خواهند کرد و پرسپولیسی‌ها طبق اعلام مدیران باشگاه 80 درصد پول گرفتند اما هنوز پاداش قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان را دریافت نکردند. آبی های خوزستان که در اعتصاب هستند و 3 روز است تمرین نمی کنند و همچنین شاگردان منصوریان که برخی از آنها در صدد جدایی هستند و مشخص نیست آینده این تیم چه خواهد شد.

اما در پایان امیدواریم تیم های ایرانی نتایج خوبی در لیگ قهرمانان کسب کنند و پس از 25 سال طلسم قهرمانی در این مسابقات را بشکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.