ظریف: سعودی ها بین حمایت از افراطیون و ثبات منطقه یکی را انتخاب کنند

وزیر خارجه ایران در نامه ای به بان کی مون نوشت، سعودیها باید بین حمایت از افراطیون و تلاش برای ثبات منطقه، یکی را انتخاب کنند.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد جواد ظریف در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که روز جمعه در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفت نوشت، عربستان سعودی باید بین ادامه حمایت از افراطیون و شدت بخشیدن به نفرت فرقه ای یا تقویت حسن همجواری و ثبات منطقه ای یکی را انتخاب کند.

وزیر خارجه ایران در این نامه نوشته است، ایران هیچ علاقه ای به شدت گرفتن تنش در همسایگی خود ندارد و امیدوار است عربستان سعودی نیز راه منطق را در پیش بگیرد.

ظریف در نامه خود نوشت: «از همان روزهای نخست انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، من و رئیس جمهور هم به طور علنی و هم خصوصی پیام هایی برای عربستان سعودی ارسال کردیم مبنی بر اینکه ما آماده تعامل و گفتگو برای تقویت ثبات منطقه ای و مقابله با خشونت های افراط گرایانه و بی ثبات کننده هستیم.»

وزیر خارجه ایران همچنین مقامات سعودی را به تلاش برای جلوگیری از شکل گیری یا به شکست کشاندن موافقتنامه هسته ای بین ایران و قدرت های جهان متهم کرد که ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به دست آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.