حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره شرط استجابت دعا

 هر روز یک حدیث از معصومین‌(ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 

رسول اکرم (ص) فرمودند:

مَن أَرادَ تُستَجابُ دَعوَتُهُ وَأَن تُکشَفَ کربَتُهُ فَلیفَرِّج عَن مُعسِرٍ

 

هر کس مى ‏خواهد دعایش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.

 

(کنزالعمال، ج 6، ص 215، ح 15398 )

آسوشیتدپرس: آمریکا درصدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است

بنابر اعلام منابع آگاه، دولت ترامپ درصدد است سایت‌های نظامی ایران به بهانه محک زدن برجام مورد بازرسی قرار گیرند.

آسوشیتدپرس: آمریکا درصدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درصدد است به منظور محک زدن برجام، خواستار بازرسی از سایت‌های نظامی ایران شود.

  ادامه مطلب ...

اکسیر سلامتی را با این نوشیدنی تابستانی بدست آورید+دستورالعمل

ترکیبات طبیعی درون این اسموتى تابستانى به اندازه ای مفید هستند که با آگاهی از آن‌ها بدون شک نوشیدن روزانه این نوشیدنى را ترک نمی‌کنید.

 اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می‌توان به عنوان میان وعده از آن استفاده کرد، اسموتی از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می‌شود و برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید.

  ادامه مطلب ...

امیر سرلشکر صالحی از کارگاه های آموزش دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی بازدید کرد

با حضور در ایستگاه رادار شهید عیسی پور:

امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در ایستگاه رادار شهید عیسی پور (استان گیلان) از کارگاه های آموزش دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بازدید کرد.

  ادامه مطلب ...

واشنگتن: پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ نقض روح برجام است!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ از سوی ایران را نقض روح برجام خواند.
واشنگتن: پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ نقض روح برجام است!

  ادامه مطلب ...

پاسخ مقام معظم رهبری درباره فروش فیش های حج

مقام معظم رهبری در پاسخ به جدیدترین استفتائات مربوط به امنیت حج، خرید فیش آزاد، حج با مال قرضی، امتحانات دانشگاه در زمان حج و ... نظرشان را اعلام کردند.

پاسخ مقام معظم رهبری درباره فروش فیش های حج مقام معظم رهبری در پاسخ به جدیدترین استفتائات مربوط به امنیت حج، خرید فیش آزاد، حج با مال قرضی، امتحانات دانشگاه در زمان حج و ... نظرشان را اعلام کردند.

  ادامه مطلب ...

نزاع هابیل و قابیل در کاخ سفید!

اخبار رسیده از کاخ سفید حاکی از اختلاف شدید میان مقامات ارشد دولت ترامپ است.

نزاع هابیل و قابیل در کاخ سفید! به نقل از تایم، پس از «شان اسپایسر» سخنگوی قبلی کاخ سفید که با آمدن «آنتونی اسکاراموچی» به عنوان مدیر جدید روابط عمومی کاخ سفید (تصویر سمت چپ) از مقام خود استعفا داد، گفته می شود که «رینس پریبس» رئیس دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا (تصویر سمت راست) نیز با او دچار اختلافات جدی شده است.

  ادامه مطلب ...

امر به معروف باید با زبان نرم باشد

هریک از شما اگر کار زشتی را دید، باید با دست و قدرت خود آن را تغییر دهد و اگر نتوانست با زبانش آن را تغییر دهد و اگر بازهم نتوانست با قلبش آن را انکار کند.

رسول خدا(ص) می فرماید:هریک از شما اگر کار زشتی را دید، باید با دست و قدرت خود آن را تغییر دهد.اگر نتوانست با زبانش آن را تغییر دهد و اگر نتوانست با قلبش آن را انکار کند و این ضعیف ترین مرحله ایمان است.

  ادامه مطلب ...

تعویض کاتالیست خودرو چقدر خرج دارد؟/ استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر

کاتالیست قطعه ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می شود تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد که تعویض آن هزینه های گزافی دارد.

تعویض کاتالیست خودرو چقدر خرج دارد؟/ استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتربا گسترش شهر تهران به عنوان پایتخت ایران و افزایش جمعیت شهر، روز به روز بر تعداد  خودروها افزوده می شود.

  ادامه مطلب ...

آداب و احکام حج تمتع

احرام حج در هر جای شهر مکه صحیح است، گرچه در خانه هائی باشد که تازه ساخته شده و جزء شهر است البته مستحب است در مقام ابراهیم و یا حجر اسماعیل محرم شود.

آداب و احکام حج تمتع حج اکبر،حج واجب یا حج تمتع یکی از مهم‌ترین فروع دین اسلام است. مسلمانان با داشتن شرایطی مکلف‌اند در دهه اول ماه ذی‌الحجه به مسجد الحرام در شهر مکه در عربستان رفته و مجموعه‌ای از اعمال نیایشی را به‌جا آورند.

  ادامه مطلب ...

وسوسه قاچاقچیان از زیبایی 2.5 میلیارد دلاری زنان ایرانی/ سودجویان 55 درصد بازار لوازم آرایشی را تصاحب کردند

قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی از نمونه معضلات و چالش‌هایی است که عوارض و مخاطرات آن،حوزه سلامت و اقتصاد را توأمان با یکدیگر تهدید می‌کند.

وسوسه قاچاقچیان از زیبایی 2.5 میلیارد دلاری زنان ایرانی / سودجویان 55 درصد بازار لوازم آرایشی را تصاحب کردند تجارت محصولات آرایشی و بهداشتی از نمونه حوزه های بسیار جذاب و درآمدزا به شمار می رود که  در بسیاری از کشورها همچون ایران (با عنایت به ضریب بالای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی) بازاری مورد توجه محسوب می شود.

  ادامه مطلب ...

خزاری در گفتگو با لوموند، تحریم‌ها را بارزترین نمونه دشمنی آمریکا با ایران دانست

کمال خرازی در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی، اظهار داشت: در هیچ مقطع زمانی، آمریکایی‌ها مایل نبوده‌اند رابطه ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند.

خزاری در گفتگو با لوموند، تحریم‌ها را بارزترین نمونه دشمنی آمریکا با ایران دانست پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند فرانسه نوشت: کمال خرازی، وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت درخصوص بحران سوریه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، واقع گراتر است. وی ضمن استقبال از تغییر مواضع فرانسه در خصوص بشار اسد گفت: «رئیس جمهور جدید فرانسه در قبال بحران سوریه دارای مواضع واقع گرایانه تری است».

  ادامه مطلب ...

رویارویی شاگردان میلیاردی علیمنصور با برزیل ایران در آبادان

هفته اول از هفدمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان امشب با برگزاری ۴ دیدار در شهر‌های مختلف کشورمان به پایان می رسد.

دور دوم مسابقات هفدهمین دوره لیگ برتر امشب با برگزاری 4 دیدار پیگیری می شود که در مهم ترین این دیدار استقلال به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می رود.

  ادامه مطلب ...

پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) به طور رسمی افتتاح شد

پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) به طور رسمی افتتاح شد پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) با پرتاب آزمایشی موفق ماهواره بر سیمرغ به فضا، به طور رسمی افتتاح شد.

  ادامه مطلب ...

تصویب طرح تحریم های ایران در سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا

مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا طرح تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی را به تصویب رساند. 

تصویب طرح تحریم های ایران در سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرابه نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را به تصویب رساند.

  ادامه مطلب ...

مقابله با توطئه دشمنان در مرزها با استفاده از توان بالگردی و پهپادی

امیر حیدری عنوان کرد؛

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو از ظرفیت بالگردی و پهبادی خود برای خنثی سازی توطئه‌های احتمالی دشمنان در نقاط مرزی استفاده می‌کند.

  ادامه مطلب ...