جولان دلالان خرما، در پی انحلال اتحادیه خرما

 
عضو کمیسیون کشاورزی: نبود تشکل‌هایی مثل اتحادیه خرما؛ بهترین فرصت برای کسب درآمدهای هنگفت توسط دلالان است.
سیدمحمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انحلال اتحادیه خرما بیان کرد: با توجه به اینکه خرما یک محصول مهم استراتژیک در بین محصولات کشاورزی است، تشکیل مجدد اتحادیه خرما بسیار ضروری و تأخیر در این امر هیچ دلیل منطقی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: نبود چنین نهادهایی؛ فرصت‎ مناسب را برای جولان دلالان فراهم می‎کند به خصوص در جایی مانند استان خوزستان که با کشورهای حاشیه خلیج‎فارس هم مرز است، آسیب بسیار چشمگیرتر است.
وی افزود: از سوی دیگر در همه اموری که دلالان به آن وارد شده‎اند؛ سود حاصله را از آن خود کرده، باعث آسیب جدی به تولیدکنندگان می‌شوند این جا است که نقش کلیدی این کمیته بیش از پیش مشخص می‌شود.

سادات ابراهیمی افزود: به طور قطع وجود چنین نهادهایی از بدیهیات اولیه در زمینه کشاورزی است تا به این وسیله کشاورزان و نخلداران ما بتوانند محصولات خود را به نحو مطلوب به فروش رسانده، علاوه بر بازار داخلی در بازارهای خارجی و بین‌المللی نیز بدرخشند.

وی اظهار داشت: وجود اتحادیه‎ها در تمامی سازمان‏ها؛ خصوصا بخش خصوصی یک بازه قوی محسوب می‎شود چون حجم عظیمی از شرح وظایف سازمان تعاون روستایی را تشکیل داده، کلیه مراحل تولید و فروش خرما و سایر محصولات کشاورزی در اختیار این بخش و مردم است.

نماینده مردم شوشتر ادامه داد: انجمن‎های مردم نهاد و کمیته‎های مردمی نقش بسیار مهم در رشد و رونق و حل مشکلات این بخش دارد.

وی تصریح کرد: با نظر به عدم توان کشاورزان در پیگیری مطالباتشان و ضعف شدید معیشتی و مالی، به طور قطع چنین تشکلاتی می‎توانند در پیگیری و وصول مطالابات و رفع مشکلات این قشر زحمتکش و محروم جامعه مفید فایده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.