تشدید حضور نظامی امریکا در اروپا در راستای مقابله با روسیه

بنا بر یک گزارش جدید، مقامات ارتش امریکا در راستای مقابله با روسیه در مواقع بحران از ارائه طرح‌‍‌هایی مبنی بر تشدید حضور امریکا در اروپا خبر داده‌اند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «وال استریت ژورنال» یکشنبه گزارش داد سران ارتش آمریکا در انجمن دفاع ملی ریگان از لزوم اعزام نیروی بیشتر به اروپا به صورت چرخشی خبر دادند، تا زمینه حضور تیپ‌های متعدد نظامی آمریکا در هر زمان در اروپا را فراهم آورد.

ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده عالی نیروهای ناتو گفت خواهان استقرار نیروهای بیشتر به صورت گردشی در اروپا است. وی افزود: تصمیمات نهایی درباره این طرح «ظرف چند ماه آتی» اتخاذ خواهد شد.
تشدید حضور نظامی امریکا در اروپا در راستای مقابله با روسیه

 

در انجمن مزبور همچنین عنوان شد که آمریکا در راستای آمادگی برای مقابله با مداخله بالقوه روسیه در حال افزایش مانورهای نظامی خود در کشورهای مختلف اروپایی است.

ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: ارتش در حال تغییر آموزش‌های خود است تا مطمئن شود توانایی رویارویی با تهدیدهای نیروهای روس را دارد.

مایلی تصریح کرد: سربازان آمریکایی در حال آمادگی برای مقابله با جنگ‌ ترکیبی هستند و این که این سربازان ترکیبی از نیروهای منظم و نامنظم با بهره‌گیری از تاکتیک‌های ایذایی و غیرمتعارف در راستای سردرگم کردن دشمن هستند.
تشدید حضور نظامی امریکا در اروپا در راستای مقابله با روسیه
سران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن انتقاد از تهدیدها و تهاجم نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هشدار دادند که واشنگتن باید مانع از همکاری مسکو با غرب در سوریه شود.

آن‌ها افزودند: حمایت نظامی پوتین از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در برابر تروریست‌های تکفیری داعش در واقع با هدف انحراف توجهات از بحران اوکراین صورت می‌پذیرد.

بریدلاو هشدار داد: همکاری با روسیه در موضوع سوریه به این معنی است که غرب الحاق کریمه به خاک روسیه و حمایت مسکو از نیروهای هوادار روسیه را در منطقه دونباس اوکراین پذیرفته است.

روابط مسکو و واشنگتن در پی سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین اوکراین، به دست نیروهای تحت حمایت امریکا در فوریه سال گذشته میلادی به سردی گرائید.
تشدید حضور نظامی امریکا در اروپا در راستای مقابله با روسیه
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، شنبه با هشدار درباره آن چه «تهاجم» روسیه خواند گفت ظاهراً مسکو با ریختن نفت بر آتش سوریه مصمم به «خرابکاری» است. وی همچنین از قدرت‌نمایی هسته‌ای روسیه انتقاد کرد.

کارتر گفت ناتو نیازمند «راهکاری جدید» برای مهار روسیه است.

امریکا وعده داده است پایگاه‌های آموزش نظامی خود را در شش کشور مجاور یا نزدیک مرزهای روسیه از جمله در لتونی، استونی، لیتوانی، لهستان، بلغارستان و رومانی توسعه دهد.

هفته گذشته اعلام شد آمریکا آماده اعزام چهار هزار نیروی بیشتر به پایگاه‌های نظامی خود در اروپا است.

ارتش آمریکا به منظور تامین اعتبار لازم برای طرح مزبور درصدد طرح درخواست بودجه است که سال آینده به کنگره ارسال خواهد شد.

مقامات روسیه معتقدند که تفاوت چندانی بین نیروهای چرخشی و تقویت حضور نظامی دائمی وجود ندارد. مسکو همچنین آمریکا و ناتو را متجاوزین واقعی در اروپا تلقی می‌کند.

منبع: پرس تی وی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.