آغاز مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا- چین

رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی قاره کهن از 27 آبان در شهر نانگبو آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست‌و‌سومین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا از روز 21-18 نوامبر 2015 برابر با 27 آبان سال جاری به مدت 4 روز در شهر نانگبو چین برگزار خواهد شد. این مسابقات در 3 حوزه سرعت سرطناب و سختی مسیر و در بخش آقایان و بانوان انجام خواهد شد.
 
** اعزام تیم ملی سنگنوردی به چین
تیم ملی سنگنوردی بزرگسالان کشورمان شامل 7 سنگنورد داود و الناز رکابی (برادر و خواهر) علی برات‌زاده، مرتضی محمدی، رضا علی‌پور،حمیدرضا توزندجانی و علی برات‌زاده به همراه اقبال افلاکی سرپرست تیم و علیرضا بلاغی مربی فردا تهران را به مقصد شانگ‌های ترک خواهند کرد.

 

** کره‌ و ژاپن تیم‌های قدر آسیایی و جهانی
در این رقابت‌ها که بهترین تیم‌های آسیایی و قهرمانان سنگنوردی حضور خواهند داشت تیم‌های کره و ژاپن جزء قدرهای قاره کهن هستند که در قاره کهن و دنیا جزء مدعیان این رشته ورزشی هستند.
 
** ایران جزء تیم‌های برتر آسیا
 

سنگنوردی کشورمان نیز در سال‌های اخیر رشد روز افزونی داشته است و قهرمانان خوبی در آن ظاهر شدند که می‌توان به رضا علی‌پور که همین اواخر یک مدال طلای مسابقات جام جهانی چین را به گردن آویخت و یا به داود و الناز اشاره کرد که جزء بهترین‌های این رشته در ایران هستند، بقیه نیز همین گونه هستند و برای میهن‌مان افتخار کسب می‌کنند.
 
به طبع وجود چنین قهرمانان ارزنده در تیم ملی باعث خواهد شد که در این رقابت‌‌ها نتایج مطلوب و درخوری برای کشورمان کسب نمائیم.
 
** در سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
به گفته مسئولین فدراسیون ما در بخش سرعت بولدرینگ حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و کسب مدال دور از دسترسی نخواهد بود.
 
**تجلیل از فعالان عرصه جستجو و نجات کشور
دومین همایش تجلیل از فعالان عرصه جستجو و نجات سراسر کشور روز یکم آذر در تهران تالار اندیشه فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد، این برنامه با مشارکت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی تهران برگزار و تقدیر از باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی شرکت کننده در دوره ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستانی از اعضاء پیگیری ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در دماوند زمستان 93 و بهار 94 و در آخر مراسم تقدیر از استان نمونه اختتامیه این برنامه خواهد بود.
 
**بررسی اعزام‌های برون‌مرزی در فدراسیون 
کمیسیون برون مرزی فدراسیون کوهنوردی با حضور رضا زارعی رییس فدراسیون، اقبال افلاکی مدیر تیم‌های ملی، نصراله نوری، عزیزاله خلج، جلال چشمه قصابانی، علیرضا بهپور، مهدی داورپور، محمد نصیری روز  شنبه 23 آبان در محل فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه صعود به قله آکانکاکو در آرژانتین، دی 94 از تهران 8 نفر صعود به قله آرارات ترکیه، بهمن 94 تهران 2 نفر اعزام به قله اوشبا در گرجستان، زمستان 94 از تهران 5 نفر اعزام تیم ملی جوانان به آرارات، زمستان 94 اعزام به قله ایلندپیک نپال، بهار 95 تهران 6 نفر اعزام به اورست، بهار 95 تهران یک نفر اعزام به قلل اورست و لوستر در نپال بهار 95 آذربایجان شرقی 2 نفر قلل چوآیو و شیشاپانگما بهار 95 البرز یک نفر  و صعود به قله جوآیو بهار 95 از خراسان رضوی 12 نفر مورد بررسی قرار گرفت.
 
در سال‌های اخیر با توسعه کوهنوردی در جامعه این اعزام‌های بین‌المللی نیز افزایش یافته است و ما هر ساله شاها این موضوع هستیم که قهرمانان این حوزه به قلل مرتفع و مشهور دنیا اعزام و به آن صعود می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.